News:

.

Main Menu

La cheu

Started by Ionut, May 23, 2019, 12:16:13 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dan tm

Ce tare, asa mult a trecut de cînd dădeai berile că te-ai întors? Zboară timpu ...

kitsune

Dacă trecem cu bine peste hopul ăsta (vezi în privat) și se termină și cu pandemia, un picior de bere iau, aplic la primărie și închid strada, pun masa acolo și vă chem pe toți.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Neufunk

#932
As avea o intrebare poate mai sensibila... Voi cat sunteti pe uscat, mai primiti ceva bani? Sau banii sunt strict cat sunteti pe contract? Aveti ceva protectie sociala (somaj, medical)? Banuiesc ca daca se lucreaza mult sub steaguri de convenienta si autoritati dubioase, partea asta lasa de dorit... In aviatie se fac asigurari "loss of license", in caz de pici medicalul de exemplu... exista ceva similar si la navigatori? Cu pensiile cum faceti? Fiecare pentru el?

Se-ntampla des ca marinarii sa-si termine banii rapid la inceput si dupa aia sa manance paine cu ceai pana la urmatorul voiaj :lol:?

cris_ct

Man, drum bun si multa sanatate, atat tie cat si familiei. Stam "geana" pe topicul asta.

kitsune

Depinde de contract. Unii sunt plătiți integral și acasă. De fapt e un sistem de "leave days", câștigate in voiaj, cheltuite acasă. Am fost 15 ani așa. 15 zile libere plătite la luna lucrată (de aici și chestia cu 4 cu 2 luni). E super când te duci la bancă și văd ăia continuitate, salariu permanent, etc. Dar dacă iei la bani mărunți, în fond e același lucru cu contractul per voiaj, unde luai banii doar acolo și acasă nimic (la final ajungi la aceeași sumă, că postul e platit la fel). Însă știi că pe 22 vin banii, e altceva. Așa, banii doar in voiaj, vii cu ei acasă și trebuie să ții de ei. Nu ești cumpătat, sau apare ceva neprevăzut... pâine cu ceai. Prin tinerețe am mai plecat cu datorii...
Sincer, nu m-am gândit la asigurare de care spui tu. Cu sănătatea și pensia e fiecare pentru el. Eu plătesc oficial, la Casă, am contract de asigurări de sănătate/pensie. Dar știu mulți care nu o fac. Și apoi ajung la vârsta de pensionare și se miră că au minim pe economie, ei care au muncit o viață la grupa I la Navrom și apoi au stat prin concedii fara plată după revoluție (plus plătit asigurarea la salariul minim). E nevoie și aici de o educație financiară, mulți nu o au.
Sunt oameni care investesc, imobiliare, etc. chestii care aduc bani. Sunt mulți care au început afaceri și și mai mulți care au dat faliment (n motive, dar de multe ori omul de încredere care avea grijă de afaceri dispărea în ceață și lăsa firma în datorii).
Sunt (din păcate) mulți care au ajuns acasă și au găsit yala schimbată (asta dacă mai exista apartamentul și nu era vândut), sau în fine, pe Neluțu instalat cu drepturi depline. Sunt atât de multe cazuri de toate felurile încât poți scrie cărți întregi.
Nu pot vorbi totuși în numele altora, fiecare face cum crede, e salariul lor, e responsabilitatea lor. Eu nu am ultimul model de Merc sau Beemer. Mi le permit? Da. Dar nu îmi trebuie. Unii nu pot trăi fără, chiar dacă fac datorii să le alimenteze.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Harry

Situație critică în portul Constanța! Un cargou cu 12 marinari sirieni, abandonat de armatorul turc

,,Pe navă se află 12 marinari sirieni. Unii dintre ei sunt de doi ani la bord, fapt ce reprezintă o încălcare gravă a Convenției internaționale privind munca și viața pe mare MLC 2016. Echipajul nu a mai fost plătit de foarte mult timp și, conform declarației comandantului navei, suma totală a salariilor restante se ridică la 250.000 de dolari. Armatorul turc nu mai răspunde la telefon și, potrivit unor informații ar fi dat faliment. Practic, nava este abandonată. Situația de la bord este deosebit de gravă: s-au terminat alimentele, iar nava a rămas fără combustibil" – a declarat, pentru cotidianul ,,Cuget Liber", Adrian Mihălcioiu, liderul Sindicatului Liber al Navigatorilor și șef al Inspectoratului ITF România.

https://www.cugetliber.ro/stiri-economie-situatie-critica-in-portul-constanta-un-cargou-cu-12-marinari-sirieni-abandonat-de-armatorul-turc-417889


TibiV

@kitsune,

ce sinteza a vietii de marinar....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

kitsune

#937
This is the way

(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

bogdymol

Cum faceti cu bagajele? Le ridicati cu o mica macara pe punte? Ca nu cred ca rucsacul ala din spate e tot ce ai pentru cateva luni pe mare.

Si inca o intrebare: te-ai intors pe acelasi vapor pe care ai fost inainte? Sau pe un alt vapor al aceleasi firme?
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

kitsune

Cel mai simplu e cu plasa. Dar nu e neapărat o "mică" macara, asta are 4t SWL. Da, e același vapor. S-a nimerit așa. Putea fi foarte bine un altul.
Am avut noroc de vreme bună, hulă de vreun metru, navă încărcată, a mers totul ok.

(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

peri

Pare ca ai avut noroc si (Cape) Doctorul a luat o pauza cand ati facut schimbul.
Voiaj lin si schimb la timp de data asta

bogdymol

Chiar asa, nu ati stat in carantina inainte sa urcati pe vas?
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

kitsune

#942
Hai să fac un pic filmul evenimentelor, nu prea am avut timp până acum și nici nu am intrat pe forum decât să pun poz le alea (mă refer la intrat normal, cu browser, login, etc., că de citit am citit textul, pe browser de text).
Sâmbătă am făcut PCR-ul, am primit rezultatul duminică pe la 3 pe mail (îl puteam face și luni, dar era cam îndoielnic că vine până la plecare). Duminică am plecat la București să duc familionul acolo, in ideea că mă întorc seara, dar deja era prea târziu când am terminat și am rămas acolo. Am venit luni acasă, deja pe A2 era lapoviță. Marți pe la 1:30 am plecat spre Otopeni, zăpadă pe A2 si DNCB până la Aeroport, dar am mers...
Zbor KLM spre Amsterdam, fără peripeții (și fără mâncare, doar o felie de chec ceva). Amsterdam în fugă, zborul întârziat, schimbat poarta, alt avion până la urmă (schimbat loc prin aplicație, deci n-am stat înghesuit cum ne dăduseră ei locurile). Tot așa, servicii KLM, paste cu ceva verde lângă paste cu ceva galben și o salată de paste albe, cofee, tea, cofee, tea. Apoi pauză vreo 8 ore și un pachețel de junk food (chipsuri, cola, un fel de covrigei cu aromă de pizza, o pizza cât farfuriuța de cafea, încă ceva pliculețe cu porcării, un cracker și o bucată de brânză de plastic galben).
La sud-africani declarații, documente, acte, welcome to South Africa (relativ repede). Agentul și un minivan be duc la hotel de carantină. Deja e 2 noaptea, mâncare ioc, noroc cu ceaiul din cameră. Dimineață ne cheamă agentul, micul dejun era doar room service (din motive de carantină), nu l-am mai prins.
Iarăși minivan, bagaje, immigration și urcat pe bărcuță. 2 motoare Suzuki de 300 CP fiecare, cap compas rada exterioară, vreo 7 mile până la vapor. Urcat noi, urcat bagaje cu plasa, discutat cu schimbul vreo 30 minute, coborât ei, coborât bagaje. Nava in timpul ăsta mergea cu foarte încet înainte, nu s-a oprit, a mai tras câte un cerc, să liniștească valurile să ne putem urca/coborî.
Apoi jumate înainte, toată de manevră, ridicat la 74 ture, Beginning of Sea Passage si deja e seara.
Joi trei drill-uri, vineri inspectat un tank, vreo 50 mailuri de răspuns, ceva rapoarte de făcut, o chiulasă de DG care s-a decis să curgă, căldarea merge doar pe avarie, are "creierul" dus, etc., etc., etc.
Sâmbătă toată ziua până seara, duminică iar, acte și alte rapoarte. Azi schimbăm chiulasa aia, tragem și santina, că e tancul plin și am avut alarme azi-noapte.
Mașina de cafea e bușită, avem doar 4 lăzi de bere până pe 30.12 când ajungem la Singapore. Multe de comandat, dar cică nu mai e buget pe anul ăsta. Așa că trimis email la Hamburg și reamintit superintendentului că espressorul de cafea e echipament critic și mi se rupe de bugetul lui. Apoi comunicat cu fata de la procurement (care lucrează de acasă), găsit espressor in timp record, verificat parametri (în germană, dar ne descurcăm), făcut comandă, pe maxim 18 e in depozit la forwarder la Hamburg, ne așteaptă la Singapore când ajungem, împreună cu alte minunății.
Nu avem ciocolată, nu avem alune, nu avem nici măcar cola. Nu mai vorbesc de altele. Dintr-o prostie (sau intuiție) am fost sâmbătă prin Carrefour și am luat o sacoșă de nimicuri de Crăciun, am zis să fac 20 de pungulițe cu cadouri, pe lângă ce o organiza comandantul. Bine am făcut, că altfel nu ar fi fost nimic sub pom, comandantul dinainte și-a băgat un mare kurac, că era scump la canadieni, că nu știu ce. Bulangiu.
Așa că vom face Crăciunul pe uscat și cu câte un ou Kinder și o bomboană cu coniac. Sper să nu ne îmbătăm.

A, suntem 21, că avem cadet srilankez. O să văd cum împart bomboanele prin pachete, că unele le-am luat la număr, de unde să știu că nu suntem 20?
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

dan tm

Ai zis ca sri lankezu are nume imposibil. Probabil nume secuiesc, o fi fost la Ditrau la brutarie.

De ce nu se opreste nava  pentru schimbul de echipaj, ce regula e asta? va urcati ca piratii.

TibiV

Poate acostarea navei ar fi durat si costat prea mult....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)