News:

.

Main Menu

La cheu

Started by Ionut, May 23, 2019, 12:16:13 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Serpe

Sunt ceva navigatori pe forumurile de infrastructura, intr-adevar pe celalalt predomina si sunt activi pe forumul local.

Mai este un blog cu povesti de la punte interesante si ca tot vorbeam de fostele nave scoala, mai jos este o poveste interesanta

AMINTIRI DE LA PRIMUL SI ULTIMUL VOIAJ PE NAVA SCOALA ALBATROS

kitsune

#916
Mă refeream la forumul ăsta, nu la SSC.

Două comentarii pe fugă la postarea de blog cu Albatrosul (că iar o iau la drum pe A2 prin ninsoare):


De asemenea atentie pe unde calci, unele sectiuni din capace sunt destul de gaurite, doar un carton vopsit sustinut de placaj de lemn mentine aparentele.


Deci nimic neschimbat de pe vremea Navromului. Caplama și carton vopsit ca să mascheze găurile din capacele magaziilor. Adică eludarea legii, nava nefiind aptă pentru a efectua voiajul, etanșeitatea capacelor de magazii fiind obligatorie. Se numește seaworthiness in engleză. A trimite o navă in halul ăla in voiaj internațional e crimă (tentativă de). Fără să mai spunem că putea oricând să fie arestată din motivul ăsta, dar și că la un bulău putea să ia apă în magazii, ceea ce putea afecta stabilitatea și tot așa până la tragedie.

Mancarea turceasca este buna, plimbat destul prin oras, faleza este superba, narghileaua si ceaiul nu lipsea in nici o seara. Doar berea lipsea in schimb, se vede ca suntem in Estul Turciei.

:lol: :lol: :lol:, începător. E bere gârlă în Iskenderun.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Cristi N

Las asta aici, nu stiu daca e locul potrivit sau ar trebui la Domenii strategice\Energie\Petrol si gaze naturale. Mi se pare fascinant tot procesul.


Neufunk

Kitsune, prin Africa de Sud ai ajuns? Ne poti povesti cate ceva de pe acolo? Mi se pare o tara atat de fascinanta... O tara foarte bogata, cu mine uriase de carbune, minereu de fier, dar totusi atat de bogata si atat de saraca in acelasi timp...

Daca nu ma insel, singura linie de cale ferata electrificata la 50kV inca in functiune este la ei in desert, fiind o linie dedicata pentru transportul de mineru de fier... Ma mira ca ei au ales sa electrifice o mare parte din aceste cai ferate dedicate pentru transportul vrac, in comparatie cu alte situatii similare, ca in Australia...

Pe naval nu stiu mare lucru din pacate... dar banuiesc ca voi navigatorii sunteti destul de familiari cu locul...

kitsune

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Neufunk

 :lol:... azi de dimineata mi-a dat prin gand si sa pun un bilet la loto O:-).

bogdymol

Iti recomand 5, 6, 7, 8, 9 si 10 (vezi numerele ce au iesit in Germania la ultima extragere).
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

kitsune

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

TibiV

Se pare ca Neofunk este medium, iar kitsune ne paraseste pentru mari si oceane mai calde...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

kitsune

#924
Păi, dacă vroia povești de la sudafricani... M-am conformat. Merg marți acolo și găsesc eu ceva de povestit. O să fie greu cu pozele, că netul de vapor e... "bandwidth challenged". Dar va fi interesant (pentru voi poate, că eu m-aș lipsi), nava în trecere, oprire cât mai scurtă (cred că vreo oră, maxim 2), noi cu șalupa, apoi scara de pilot (aoleu, îl mai știți pe ăla de l-am filmat cum se chinuia să urce în barca de scafandri? Iarăși vine, nu știu cum o fi luat vizita medicală. O să fie circ, acum trebuie să urce...), un handovershake, că nu e timp de altceva și pe cai. Ne schimbăm toți 4 din top, plus un treiar filipinez (cam instructor văd că e) și, surprize, surprize, un cadet srilankez cu un nume imposibil.
Am cumpărat ieri o sacoșă de dulciuri și moși gerula, să văd cum o îndes in bagaje, măcar să le fac o surpriză pe 25, pun ceva sub pom. Sunt vreo 6 kg  :lol:, dacă nu trec cu bagajul la Otopeni, vă chem la degustare pe gratis pe cei din zonă.

Dar @TibiV, nu vă "părăsesc". O să citesc forumul zilnic, poate, doar că fără poze și filmări. Îmi dau eu seama din comentarii ce e prin poze. Sper.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Harry

brrr africa de sud, nasoala zona, take care

kitsune

Eh, Zuid Afrika e ok. Chiar și Cape Town în perioada asta, a coborât pe locul 3 la violență că au scos armata la înaintare. Mie mi-e de hulă și de ajuns cu barca la vapor, acolo e ca pe autostradă și nici nu vor ancora (cred), văd că vremea e cam nasoală.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

dan tm

Fratica, ai stat putin pe uscat. Daca selecteaza astia pentru un zbor pe Marte sigur te bagi.

Ce azimut iei din Africa de Sud?

Neufunk

E prima data acolo in zona (pe uscat, ca pe apa banuiesc ca ai trecut de mult ori)?

Chiar, cum de companiile inca fac opriri (chiar daca si astea pe fuga) doar pentru schimbat personalul, etc... cand toti incearca sa reduca costurile pe cat posibil? Nu se pot programa schimburile astfel incat sa se faca in porturile unde incarcati / descarcati? Banuiesc ca depinde si de durata contractului, dar banuiesc ca ar avea flexibilitate avand in vedere ca oricum vorbim de perioade cateva luni pe mare...

Daca nu insel ai spus candva ca opriti in Singapore pentru provizii / schimb personal / etc... De ce se opreste in aceste locuri, chiar daca pana la urma urmei nu face nimic decat sa va intarzie? M-as gandi ca in unele locuri de incarcare / descarcare nu prea sunt furnizorii de care aveti nevoie sau sunt dar la preturi exagerate...

kitsune

#929
Am fost in ZA, de mai multe ori, și în tranzit, dar și la uscat (langă porturi, Saldanha Bay, Richards Bay, Durban, Port Elizabeth, Cape Town).
Despre oprirea asta ce să spun, înțelegerea era pentru Singapore, asta înseamnă cca. 24 decembrie. Probabil că s-au gândit că e mai greu de sarbatori. Condițiile sunt și mai stricte acolo:

Crew changes at OPL via Singapore is not allowed.
Due to Border Control Measures imposing mandatory SHN on persons returning from OPL, some local service providers may be reluctant to extend their services at OPL.
Permission from Maritime Port Authority of Singapore (MPA) is required.
Ships are encouraged to proceed into port limit to receive supplies and perform critical maintenance / repair.


Și în plus, cel pe care îl schimb eu e neamț și a sunat zilnic la birouri, a vorbit cu toată lumea cred, unii nici nu mai deschid telefoanele. Dar a făcut atâtea valuri încât se face oprirea asta, cu acordul charterului. Se schimbă 5, vin 6 oameni, deci e rezonabil ca preț. Iar cei ce pleacă sunt oricum cu ceva peste contract, nu mult, vreo 2 săptămâni. Charterul nu vrea nici el bătaie de cap, cred că vrea să trimită nava în Australia, iar AMSA face foarte urât deja dacă e echipaj peste contract. Au arestat câteva nave pentru asta.

Am să încerc ceva poze poimâine dimineață prin ZA, poate și drumul spre radă. Am înțeles că nu oprește deloc, o să se facă schimbul din mers. Aoleu. Preferam un elicopter, dar suntem mulți (și grei  :-[)

@dan, frățică, am stat enorm la uscat  :lol: In mod normal făceam 4 cu 2 luni (pe mare/acasă). Acum am for 8+ pe mare din cauză de C19, dar am stat 4,5 luni acasă. Nu spun că nu aș mai fi stat...
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence