News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

La cheu

Started by Ionut, May 23, 2019, 12:16:13 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Ionut

Excepționale pozele și poveștile.

kitsune

#91
Mulțumesc.

Hai să mai pun ceva. Două vapoare, două filme. Aceeași locație, sala mașini. Primul este un port-container de la Zodiac, Pacific Quest, actualmente la MSC cu numele de MSC Lana. Motor principal MAN K8SZ90/160A, care s-a făcut și la noi la Reșița sub licență în variantele K6SZ90/160A și K9SZ90/160A. Cu toate că filmarea este relativ recentă, are circa 12 ani, este absolut identică cu condițiile din flota română de dinainte și imediat după 1989. Filmul nu este făcut de mine, l-am primit de la un coleg ucrainean (sau rus, nu mai țin minte).
Cel de-al doilea film, este făcut de mine acum câteva zile, este foarte scurt și prezintă "lansarea" unui motor MAN 6S70MC-C7, doar partea de lansare pe aer, pentru că aici se poate vedea ceva, cum iese aerul din purje. La o lansare pe combustibil nu prea se vede nimic. Cred că am pe undeva și așa ceva. Contrar părerii exprimate mai demult pe forum, nu pornim motorul mare cu unul mai mic, ci cu aer la 30 bar  :p
Filmele sunt "raw", neprelucrate, mai ales partea audio. Recomand un sonor dat spre minim, sala mașini este foarte zgomotoasă.




Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Harry

"sala mașini este foarte zgomotoasă" - as mai adauga miroase teribil a fum si combustibil si sauna e putin spus :)))

kitsune

#93
 :lol: :lol: :lol:
Între timp am reușit să re-pornesc upload-ul celui de-al doilea film, o să vezi diferența.
Dar da. E zgomot mult, e cald, uneori foarte cald (cam cu 10-20 grade peste temperatura de afară), mai miroase a combustibil, fum, chimicale, etc. Dar în nici un caz nu mai e ca pe vremuri. Doar pe la companiile grecești, rusești, ucrainene, indiene, chinezești, etc. Sau israeliene, ca cea a lui Sammy Offer de mai sus (Zodiac), ori elvețiene, ca MSC, care a cumpărat de la Sammy rabla aia. Într-o vreme colegii traduceau MSC cu More Scrap Coming, era vremea când exploatau vapoarele la maxim, fără piese de schimb, fără nici o responsabilitate, le vedeam pe mare cu marca de bordaj la un metru sub apă  :bash: Nu e de mirare că multe s-au rupt.
Ai să te miri, dar multe vapoare ale companiilor americane (cu pavilion american!!) arată așa. Nu din motive de lipsă de bani ci din motive de sindicat.

Un video mai complex despre pregătirea de marș a motorului (găsit pe net, unii au timp..



Și unul și mai complex, mult mai bine explicat (subtitrare în engleză plus descriere), a unui motor de U-boat, procesul este similar astăzi, doar un pic modernizat. Dar în principiu toate acțiunile de acolo se petrec și azi.


Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Ionut

Big toys for big boys.

kitsune

@Ionut, încerc să deschid o fereastră către zona asta "out of sight, out of mind". Lumea uită, sau nu conștientizează că satul ăsta global care a devenit planeta se sprijină pe infrastructura asta navală. Petrolul, mineralele, mărfurile generale, mâncarea, cafeaua, tot ce ai în jurul tău în momentul ăsta a fost într-un fel sau altul transportat pe mare, într-o formă sau alta. De la orezul din farfurie sau bananele din frigider și până la benzina sau cauciucurile mașinii, trecând prin telefonul, computerul sau televizorul pe care urmărești forumul. Sau bitumul de pe șosea. Sau fierul din grinzile de la pod, ori utilajele care fac drumul. Sau bourbon-ul și havana de sâmbătă seară. Sau joint-ul ori "perfuzia" ocazională a unora  :lol:
Am cărat mașini, tractoare, autobuze, chiar și Airbus 320 din Hamburg în Tianjin acum vreo 10 ani.
Noi am avut un nume în industria asta. L-am făcut de cacao din vina unor incompetenți și a unor hrăpăreți fără scrupule. Ce ne-au rămas sunt oamenii. Care au fost printre primii care au plecat să muncească "afară". Primii "căpșunari". Țara asta a beneficiat de zeci de miliarde de dolari aduși acasă de navigatori (plus cafeaua, kent-ul, blugii și video aduse pe vremea lui Ceașcă).

Încerc să prezint viața asta așa cum este, cu bune și mai puțin bune și pentru asta îți mulțumesc că ai creat un loc aici. În presă noi apărem doar dacă e vreo știre horror, care se vinde. Dar și aia e relatată de la distanță, cu poze sau filmări din arhivă sau Shutterstock și traduceri cu Google.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Ionut

Mda. Cam trist. Nu se poate reface flota românească? Macar cat de cat. Mai ales daca spui ca oamenii încă există.

kitsune

#97
Reface? Nu cred. Nu la amploarea de dinainte, asta e sigur. Nu se poate, vremurile sunt altele, nu mai e haiducia de pe vremuri când orice coajă ruginită putea naviga. Nave mai avem, cel puțin știu doi armatori români, că or mai fi și alții, nu m-a interesat. Unul este Bosânceanu, cu Histria, altul e Comănescu cu GSP.
Iar ca să pornești o companie în domeniul naval e nevoie de capital, mult capital. Și de conexiuni. De înțelegerea domeniului. Încearcă unii pe afară și dau chix.
Flote care să aparțină de un stat nu cred că mai există nicăieri în lume. Trebuie să mă uit, dar nu cred. Nici iranienii nu mai au, nici măcar nord coreenii. Toate sunt cu pavilion de complezență, deținute de firme deschise prin paradisuri fiscale, cu proprietarii anonimi.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Ionut


kitsune

Da. Dar nu te aștepta la :fence: ori picior de lemn, eye patch și papagal pe umăr. Ci la:











Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Ionut

Ăștia sunt pirați low cost? :o
Par somalezi. Dar pe bune... ce fac ăștia cu barcutele alea?

kitsune

Nu sunt somalezi, sunt indieni. Ăștia doar fură, nu răpesc, nu cer răscumpărare. Dar tot act de piraterie se cheamă. Am pus cele trei poze ca să vezi cât de ușor se urcă la bord. Un cârlig și o sfoară, în mai puțin de un minut este peste tine. Un cuțit în dinți sau o machetă, e de ajuns. Cu ce să te aperi? Noi nu suntem



Powered by API/PUM imgur uploader

să vină cineva să ne salveze (BTW, am făcut captura de pe computer să se vadă data când a fost făcută poza  8)).
În cel mai rău caz avem furtune de incendiu și ne baricadăm în interior. În cel mai bun caz, avem patru bodyguarzi cu pușcoace.
Referitor la evenimente, uite aici sumarul pe 2019 (poza e neclară intenționat, nu prea am voie teoretic să o public, nu spune la nimeni  :lol:)





Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

TibiV

Imi crapa obrazul de rusine... :-[
Nici la capitolul asta Marea Neagra nu este in Top 10!
:lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

kitsune

#103
Nu este pentru că pirateria făcută de armată se numește altfel. Dar incidente sunt și la noi. Firma de securitate de la care primim noi informații indexează toate incidentele care au legătură cu nava, chiar dacă e vorba de un atac asupra unei nave propriu zise sau asupra unui port. Conflictul de anul trecut de la podul peste strâmtoarea Kerci a apărut în buletinul de informații. Ca și umflatul mușchilor din Gibraltar și Hormuz.
Nu trebuie să te numești Abu Sayyaf, MILF, Daesh, Boko Haram sau mai știu eu cum. Te poți numi Wagner, Blackwater, etc. Sau mai bine, US Navy, ВМФ России, IRGC, etc.

Și ca să-i răspund lui Ionuț referitor la pirații low-cost: toți au bărcuțe de nu dai doi bani pe ele. Somalezii erau pescari cu skiff-urile lor. Abia când au dat de bani au montat pe ele motoare puternice. Dar barca e aceeași. O confunzi cu bărcile de pescari, nu bate la ochi. E din lemn sau fibră, nu apare pe radar decât când e prea târziu.
Somalezii au fost totuși "domni". Au avut grijă de "marfă" conștienți fiind că nimeni nu va plăti altfel. Și pentru că impactul economic a fost mare, s-a avut grijă din ambele părți să nu apară victime. Ce vezi video pe YouTube cu câțiva redneck care trag ca la nuntă e excepția.
În Nigeria sau Indonezia sau Filipine e altceva. Acolo sunt grupări islamiste care se subvenționează din piraterie și răpiri. Ei au modus operandi învățat la școala de cadre din deșert: teroare, cruzime, violență cât mai grafică. Este vorba de cartea lor de vizită. De aia acolo se merge după ei cu mitraliera, ostaticii dacă scapă e un bonus.
Amintește-ți velierul ăla german cu cei doi bătrânei tâmpiți. Somalezii i-au tratat ok. Filipinezii nu. Sau de cel francez (alți aerieni cu copil mic pe autostrada piraților). Victimele le-au făcut forțele speciale franceze, nu pirații.
Și că veni vorba de veliere. E frumos sportul ăsta, dar cine nu știe limitele mai bine stă acasă.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Ionut

Mi se pare un domeniu fascinant si o lume parca de pe alta... planeta. Insa nu e pentru mine. Prefer pamantul. Am "mers" cu vaporul/barca de foarte putine ori. Cred ca "drumul" cel mai lung a fost la Capri (cu vaporul din Napoli). Si in Suedia (Stockholm-Vaxholm). Am mai fost si la Venetia - am luat o ambarcatiune (mini-vapor) din zona continentala si am ajuns pe apa in Venetia insulara, turistica. Au mai fost cateva ocazii, dar tot asa, foarte scurte. E misto, mi-a placut. Insa daca o sa ma tii mai mult de cateva ore pe apa, cred ca incep sa intru in panica.