News:

.

Main Menu

La cheu

Started by Ionut, May 23, 2019, 12:16:13 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kitsune

Pentru cei pasionați de motoare mari (navale), un video cu procedura de pornire a unui motor diesel (de pe submarinele germane) de turație medie (850 rpm). În principiu, până la apariția "common rail" motoarele navale au rămas aproape neschimbate. Regulatorul a evoluat mai mult, fiind acum electronic, protecțiile sunt iarăși mult evoluate (mai ales senzorii), dar în rest, este același lucru pe care îl făceam acum 25 de ani când porneam un DG la bordul unei nave. Și cu un factor de multiplicare, cam același lucru și când pornesc azi un motor principal (de la standul local, nu de la distanță).
Pentru cei pasionați de căi ferate, cam același lucru se folosește și pe locomotive. Discutând cu prietenul meu care convertește LDH-uri în locomotive cu baterii am constatat că și pe locomotivele noastre au existat exact aceleași motoare pe care noi le aveam în flota navală românească, cu extrem de mici diferențe, ale noastre fiind "navalizate". A, și noi avem pe toate motoarele purje (indicator cock). La feroviar nu. Probabil că "ceferiștii" nu ridică diagrame. Nu-i bai, nici "marinarii" nu dau cu ciocanul în roți  :lol:



Un al doilea film, cu o secțiune și ceva explicații despre motoarele in doi timpi navale, lente, proiectate de B&W, actualmente MAN (cumpărați de VW  :o)
Filmul este al celor de la MAN B&W, dar e postat de altcineva și nu este complet. Mai caut.


Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

subway

#841
Tibi
Din ce zici eu te-as sustine fara prea multe rezerve desi nu e despre betoane ci mai degraba despre mecanica fluidelor!...cu riscul de a-l enerva pe colegul kitsune...desi mi-a placut la nebunie comparatia lui cu acarul si ciocanul!!!
Dar asa-i la cfr, ai n-ai treaba, respecti instructia!
Iar daca nu o respecti e dezastru garantat pentru ca instructiile sunt scrise cu sange de om.
Macar de ar proceda asa toti romanii si sa nu mai caute poteci ratacite de a ocoli toate regulile...
:)
In fond si la urma urmei nu e diferenta fata de naval ca si acolo regulile au fost scrise cu aceeasi cerneala rosie de hemoglobina.

kitsune

Cu toții avem aceleași zicale, inclusiv aia cu "băutul apei de tanc" care la CFR e cu altă sursă de apă, cișmeaua gării. Nu e de mirare, pentru că mare parte din personalul navigant pre-decembrist a venit din alte ramuri atunci când se construiau nave la greu și nu era timp de pregătit oamenii. "Tractoriști" le spuneam.
Ce evidențiam eu la motoarele navalizate, prezența purjelor la cilindri, explică într-un fel simplist și diferența dintre cele două ramuri. În timp ce la uscat oamenii sunt pregătiți pentru operare (majoritatea) și doar unii sunt specializați în reparații, noi facem și operarea și mentenanța și reparațiile cu aceeași echipă. Adică cel ce pornește motorul ăla și îl supraveghează, are in fișa postului și schimbatul filtrelor, și reglajul pompei de injecție, și testarea protecțiilor, și schimbatul segmenților. Iar săptămânal face analize chimice ale apei de răcire și alte analize ale uleiului. Și ăsta e doar un agregat de care răspunde, pe lângă multe altele. Asta presupune o pregătire multilaterală, cum nu prea vei găsi în multe domenii.
Ce mă enervează in ziua de azi e dependența de electronică. Nu spun că e ceva rău să folosim echipamente moderne și eficiente. Dar... nu acolo unde nu ai posibilitatea de a le repara in caz de (sau de a merge pe manual in caz de...).
Nu mai știu, am mai spus pățania cu bateria la ieșire din Suez?
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

TibiV

Nu, n-ai spus pățania cu bateria la ieșirea din Suez...

Si in general: cat timp "astia noi" se bazeaza pe "device-uri electronice" care sa le spuna ce sa faca - sorry, astia sunt mai prosti decat "tractoristii"... Aia macar invatau (probabil foarte incet, dar invatau...) cum naiba "se invarte daravela".

Generatia "ochii in touch-screen" probabil nu are nici o legatura cu mecanica, ci cu dresajul...

Postasei tu mai in urma ceva despre "monkey"...  ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

kitsune

#844
De la distanță, unui profan orice mecanic i se pare priceput. Iar chestia cu "monkey see, monkey do" e foarte reală:



BTW, bateria e asta (cea de sus, cealaltă, R3 sau AAA e pentru referință, nu aveam un cartof la îndemână), povestea mai târziu:





Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

subway

#845
Kitsune, zicala ceferistica exacta e tu n-ai baut apa din tender!...adica nu esti rapidist adevarat!
:)
Probabil ca si la voi la naval exista ceva echivalent.

kitsune

Aha, deci tot un tanc (rezervor) până la urmă.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

subway

#847
Evident!...dar cu aroma de carbune ceea ce ma face sa cred ca e valabil si la naval ca dieselul e mai recent, si n-am auzit pe nimeni sa se laude ca a baut <gaz> la viata lui!
Cel mult si l-au turnat pe chelie contra paduchilor...
:) :) :)

kitsune

În niciun domeniu cred că nu este mai contrastant progresul decât la noi, pe apă. Mă refer la ultimii 50 de ani, când s-a trecut de la asta:



(că tot am vorbit de filmul ăsta prin primăvară)

La asta:



Sper să nu apuc totuși asta:

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

subway

#849
Departe de mine sa intru in dispute aiurea, fiecare chel isi lauda tichia lui de margaritar!
:) :) :)
Dar evident ca ai dreptate, sunt progrese enorme peste tot si in toata lumea!
Mai greusor la deal cu boii mici doar la noi!
:)
Desi avem la boi prin politikie de nu-i mai putem numara...

subway

#850
Daca imi permiti as vrea sa mai adaug totusi doua vorbe despre podurile suspendate ce ar putea fi utile si pentru navigatori.
Tablierul aripa intoarsa in caz de vant puternic are tendinta de a cobora nu de a urca, dar e impiedicat de cablurile principale si de suspantele de care e agatat, deci atentie, gabaritul de libera trecere pentru navigatie pe dedesubt se micsoreaza nu se mareste, dar e drept ca nu cu foarte mult.

Kamov

#851
Quote from: kitsune on November 10, 2020, 09:41:15 PM
BTW, bateria e asta (cea de sus, cealaltă, R3 sau AAA e pentru referință, nu aveam un cartof la îndemână), povestea mai târziu:
Pt cine nu are rabdare pana mai tarziu  :D La mine este proaspat in memorie ca am citit tot topicul dintr-un foc acum cateva saptamani.

https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=2305.msg276647#msg276647

Quote from: kitsune on November 10, 2020, 10:28:07 PM
În niciun domeniu cred că nu este mai contrastant progresul decât la noi, pe apă. Mă refer la ultimii 50 de ani, când s-a trecut de la asta:
Aici nu ii problema ca elicea este deasupra apei? Parca am citit ca se distruge arborele.

kitsune

Mulțumesc, mă lasă neuronii. E și o perioadă grea, cu mult stres. Eu știam că am povestit, dar la o căutare pe forum nu am mai găsit postarea.
Aia cu elicea e acum, la navele moderne, cu sistemele noi de etanșare la tubul etambou și cu cuzineți. Pe vremuri nu erau toleranțele așa de mici ca acum, nu durea pe nimeni să bage ulei sau vaselină la greu (chiar dacă se ducea la baltă), nici puterile la ax nu erau așa de mari. Iar etanșarea era de tip presetupă, o mai slăbeai, o mai strângeai, la fel ca la pompe, mai băgai un șnur.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

frunzaverde

Nu stiam ca pe navele romanesti se foloseau aceleasi motoare Sulzer ca pe locomotivele LDH romanesti... Tot la fel de proaste erau?
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

subway

#854
N-aveau cum sa se potriveasca, motoarele navale au caracteristici mult diferite, poate doar daca pui motoare de locomotive grele americane sau canadiene sa se apropie cat de cat...
Ce sa compari cu astea ale noastre care gafaie din greu cand merg la deal???