News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

La cheu

Started by Ionut, May 23, 2019, 12:16:13 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Harry

Pana la fosta cladire Salvamar de dupa Silozuri merita mers pt cladirile vechi care sunt absolut fenomenale. Si astazi silozurile lui saligny sunt cele mai inalte cladiri din oras. Recomandat de mers in timpul saptamanii, dimineata.

kitsune

#736
Adică până pe aici:





Powered by API/PUM imgur uploader

Acum mi-am adus aminte, autobuzul cu etaj intră pe la poarta 5 și o ia spre poarta 1, trece pe lângă silozuri, merge până la terminalul de pasageri (Dana 0) și apoi iese spre portul Tomis

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

Să mai destindem atmosfera:





Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

TibiV

Marii producători de bunuri de larg consum cer rezolvarea problemelor marinarilor blocaţi pe nave

New York, 24 sep /Agerpres/ - Unilever Plc şi Procter & Gamble Co. se numără printre producătorii de bunuri de larg consum care au cerut liderilor mondiali să rezolve problemele cu care se confruntă cei peste 300.000 de marinari care sunt blocaţi pe navele comerciale, unde deteriorarea condiţiilor de muncă ameninţă să perturbe lanţul mondial de aprovizionare, transmite Bloomberg.

Directorii comerciali ai unor mari companii, începând de la retailerul Carrefour SA şi până la producătorul de alimente Mondelez International Inc., au semnat o scrisoare deschisă în care cer măsuri pentru a permite schimbarea echipajelor navelor în porturi, asigurarea siguranţei marinarilor care lucrează peste program şi asigurarea că lanţurile de aprovizionare nu utilizează muncă forţată.

Scrisoarea, care a fost trimisă miercuri secretarului general al ONU, Antonio Guterres, este ultimul apel destinat rezolvării unei crize umanitare apărute pe mare ca urmare a pandemiei de Covid-19, în condiţiile în care guvernele au decis să restricţioneze accesul la graniţă iar călătoriile cu avionul sunt limitate.

"Ne apropiem de un punct de cotitură dacă nu rezolvăm problema înlocuirii echipajelor. Există riscul ca lanţul global de aprovizionare să se deterioreze. Este o situaţie nedorită de muncă forţată pentru că aceşti marinari sunt blocaţi pe nave", a apreciat Marc Engel, director de aprovizionare la Unilever.

Apelul venit de la peste 20 de directori generali, membri ai Consumer Goods Forum, un organism care reprezintă 400 dintre cei mai importanţi retaileri, producători şi furnizori de servicii, este unul din cele mai puternice semnale venite din partea liderilor de business pentru a atrage atenţia asupra crizei marinarilor.

La opt luni de la izbucnirea pandemiei, problema înlocuirii echipajelor navelor riscă să se agraveze. Peste 120 de ţări sau teritorii au oprit sau limitat accesul navelor pentru a permite schimbarea echipajelor, în ideea de a împiedica răspândirea noului coronavirus.

"Aceasta a condus la o perturbare majoră a lanţurilor globale de aprovizionare, care sunt vitale pentru producători şi retaileri şi capacitatea lor de a produce şi oferi bunuri esenţiale de larg consum precum alimente şi produse de igienă", se arată în scrisoarea semnată de directorii generali.

Printre măsurile solicitate de directorii companiilor se numără introducerea unui regim robust de teste şi urmărire pentru a asigura siguranţa marinarilor şi înlocuirea echipajelor precum şi limitarea prelungirii contractelor echipajelor până la următorul port programat unde schimbarea echipajului este posibilă şi/sau modificarea cursului spre un port unde schimbarea echipajului poate fi asigurată în conformitate cu liniile directoare ale Organizaţiei Internaţionale a Muncii.

Aproximativ 90% din schimburile comerciale mondiale sunt transportate pe mare, astfel că cei peste două milioane de navigatori din întreaga lume joacă un rol crucial. Din cauza restricţiilor impuse în contextul pandemiei, înlocuirea echipajelor navelor este perturbată, chiar dacă în unele părţi ale lumii au început să fie relaxate restricţiilor. AGERPRES
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

kitsune

#739
Ieri am vorbit cu treiarul mecanic filipinez de pe nava pe care am fost. Ne-am urcat împreună, la jumătatea lunii noiembrie, în Australia. Eu am plecat pe la sfârșitul lui iulie, la 8 luni și ceva, el încă e la vapor. Face 10 luni jumate. Și nici el, nici un motorist nu au schimb. Iar schimbul electricianului a ieșit pozitiv la test, deci...
Așadar, în jurul lui 1 octombrie se schimbă mare parte din echipaj. Unii sunt din 7 iunie anul trecut! Treiarul punte va fi promovat, pentru că nu au schimb pentru doiar. Și tot așa.
Nu neg, compania ar putea angaja europeni, dar sunt mai scumpi și mai greu de găsit acum că asiaticii sunt în lock-down. Și europenii au contracte scurte, 4 luni (5-6 la juniori și nebrevetați) în timp ce asiaticii stau lejer 11 luni.
Aici e vina IMO și ILO, că au acceptat standarde diferite, au dat voie la contracte până la un an. Iar statele de pavilion au dat dispense să stea 13-15 luni la vapor din cauza covidului.
Dar este și indiferența statelor care acceptă nava la descărcare dar nu acceptă schimbul de echipaj.
Hai că la asiatici e totuși mai ușor psihologic, ei sunt mai gregari, sunt 14-15 de aceeași nație la vapor. Dar să fii singurul român printre sovietici și să stai 8-9 luni e greu.
Țările cu apă caldă au voluntari (uneori asociații creștine, alteori afiliați sindicatelor) care fac viața mai ușoară marinarilor prin așa numitele "Seamen's club". Nu știu la noi dacă există așa ceva, fac abstracție de jăpcarii de taximetriști care iau 10-20$ până la poartă și fac lipeala cu "frumusețile" locale, eu mă refer la chestii specializate, gen Mission for Seafarers sau Stella Maris.
Chiar ar fi haios să îl văd pe Theo Bribe prezidând un astfel de așezământ (hint: will never happen)
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Marica

Se fac schimburi de marinari in Brazilia . Din Sao Paulo, Rio. sunt zboruri catre Ams, Paris, Londra si bineinteles de acolo la Bucuresti. Am vazut si indieni, si filipaci venind prin Amsterdam la Rio . II astepta agentul, si ia preluat pe toti.

kitsune

Din Brazilia se fac. Și eu tot de acolo am venit. Doar că vaporul meu e la turci acum (de fapt nu mai e, că a terminat de descărcat, azi-noapte a intrat pe Bosfor. Iar. Dar de data asta la vale :lol:). S-au schimbat majoritatea totuși, au reușit. Am vorbit cu fitterul, avea exact 15 luni.
Pentru un overview, cei de la ISS publică restricțiile. Nu sunt toate chiar la zi și uneori apar restricții locale în plus, dar e ok lista, de văzut în mare dacă se fac schimburi și în ce condiții:

https://www.iss-shipping.com/pages/coronavirus-port-country-implications
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

Proaspete (de la un prieten, primite pe WhatsApp, cu acordul lui am pus watermark-ul). Intrarea spre Ho Și Min (Ho Chi Minh pe limba lor). Am promisiuni și de la încărcare din barje, să vedem.














Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Ionut


kitsune

#744
Ăsta, @Ionut, e singurul motiv pentru care regret supramax-urile/handysize-urile astea cu cranice. Pentru că intră la încărcare sau descărcare prin toate cotloanele, niște porturi gen Tulcea sau mai rău, Medgidia (dacă l-ai văzut vreodată), normal, cu un pescaj care să permită intrarea, chiar dacă la reflux te așezi pe fundul apei  :lol:. Sau dacă nu intră, măcar la ancoră undeva și încarci din barje. E, cum aș putea spune, romantic. Dar doar din punctul asta de vedere. Că în rest, a avea cranice și graburi (greifere) e pacoste. La fel și nămoalele care îți intră prin răcitoare.
Unii dintre noi sunt mai privilegiați cu priveliștea, de exemplu văru', care e pe pasagere dinalea nașpa, care merg doar pe la poli:


Imaginea este ©Eduard Dinu, "furată" de pe Facebook de la el că mi-e lene să-l sun să îi cer permisiunea la ora asta.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

tom_sawyer

#745
@kitsune: cum e cu "macaralele" astea la nave? În prima poza văd că le zici "cranice". În engelză asta e cumva "cargo gear"?

Iar bigă/bigi sunt alea cu scripeți de la navele cargo mai vechi? Cred că astea sunt "derrick" în engleză. Sau "shear legs"?

kitsune

#746
Bigile sunt Derricks, foarte rare astăzi.
Cranicele sunt Cranes.
Toate instalațiile de ridicat sunt Cargo Gear atunci când sunt folosite la manipularea mărfii.
Dar mai există și Provision Crane, Engine Room Crane, care e de fapt un pod rulant, dar în fine, în engleză toate sunt Crane, așa cum tot ce e în apă e fish, toate fructele de pădure sunt berries și toate chestiile sunt nuts (aici nici nu știu cum să le spun în română, că termenul de nuts e atât de larg în engleză, inclusiv cojones).
La ei și monorailul e tot Crane.
Shear Legs e un A-frame derrick, la noi nu se folosește, dar e folosit la navele macara.
Am lucrat cam cu toate tipurile de macarale și bigi (și operat ocazional), fiecare dă durerile ei de cap pentru mecanici.
Am lucrat și pe ceva ciudățenii atipice, struțo-cămile de nu știai cum să le spui. Caut poze acum pe net, dar mi-e teamă că nu o să găsesc.
... ba am găsit, era simplu, caut exact nava pe care am fost:





Powered by API/PUM imgur uploader

Sursă foto ShipSpotting
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

tom_sawyer

#747
Mulțumesc! De curiozitate, ce ați cărat cu Zephyros? Cărbune? Cereale?

Văd că a fost construită în Japonia. Era mai de calitate față de navele românești?

dan tm

Apoi bigile nu sint tot macarale pina la urma? ca din ce vad pe net explicatiile, si pozele seamana cu macaralele mari care au bratul prins in cabluri si trolii de alt brat si apoi de contragreutati.

In fine, in esenta porturile erau definite de prezenta macaralelor alea ,,cocostîrc", unde aveau nevoie vapoarele de macarale proprii?

plus ca imi imaginez ce insemna sa echilibrezi vaporul cind incarca/descarca cu macaraua de pe el.

Ma rog asa se vede de pe chei. :((

kitsune

Ok, here we go again. Business as usual.
Deci cu citate, că altfel nu se înțelege nimic.

- Apoi bigile nu sint tot macarale pina la urma? - în termeni marinărești nu. Biga e bigă, macaraua e pe cheu, chestia cu braț de pe punte (care se rotește) e cranic. De ce? Pentru că toate trebuiau să poarte un nume. Iar limbajul marinăresc de la noi e un amalgam de cuvinte auzite de prin străini, din vremuri imemoriale, cu o etimologie aproape necunoscută, purtate din gură în gură de la ăi bătrâni la tinerii care nu știu pe unde e scara (sau ce e siajul, cutia cu relevmente, etc.). Da, ambele (de fapt toate trei), biga, cranicul și macaraua sunt instalații de ridicat. Dar cum noi nu putem avea un singur nume pentru o funie, tot așa nu putem să avem macarale peste tot. Prin tratatele de specialitate probabil că oameni cu mult mai elocvenți decât mine (și infinit mai cunoscători) au explicat toate diferențele. Eu recunosc, nu am mai folosit termenii marinărești românești de prin '97, când am trecut pe marinareasca englezită, nu englezească, că am prins doar vreo 10 britanici în toată cariera și pe niciunul nu l-am înțeles din prima zi. Oameni bătrâni, cu termenii lor de pe vremea lui Nelson și accente din tot arhipelagul lor, nicio speranță în a înțelege chestii de genul fo'csle sau mai știu eu ce (altă discuție pentru altă dată).

- In fine, in esenta porturile erau definite de prezenta macaralelor alea ,,cocostîrc", unde aveau nevoie vapoarele de macarale proprii? - te vei minuna câte porturi există în lumea asta fără macarale. Sau măcar dane. Sau pur și simplu o radă unde vin barjele și încarci/descarci la ele. Sau... mii de motive pentru a avea macarale la bord. Să luăm un exemplu din experiența mea, voiaj pe un 55000 cu 4 macarale de 30 t (SWL). Încărcam la indonezieni, Samarinda parcă, cărbune. La bandă. Descarcam la Chennai, India (fostul Madras) cu cranicele și graburile noastre. Apoi schimbam niște table la graburi să le micșorăm capacitatea și incarcam minereu de fier, tot cu ustensilele bordului. Minereu descărcat în China, pe la Fangcheng și Bongtang, cu macarale de cheu. După vreo 2-3 ture, hai la Vladivostok, steel slabs de 28-29 t încărcate cu cranicele. Descărcare în Portland (Oregon), nu-mi aduc aminte cu ce (dar cum nu am ieșit în oraș, probabil cu bordul). De acolo, rapiță din Vancouver (la bandă) de la silozul de peste drum de downtown (am fost și pe partea cealaltă, da' cu containerul), cu descărcare la Manzanillo (de Mexic) cu bordul. Apoi steel slabs de la Lazaro Cardenas (tot Mexico), de la poarta fabricii, calde, ieșea abur din ele. Boierie, că aveau 32-33 t, peste SWL-ul nostru, deci macara de cheu. Descărcare la Long Beach, tot așa, cu ce aveau ei, deci timp de ieșit la oraș. Wallmart, Hooters, Queen Mary, distracție pe toate gusturile.

Fac o pauză că e postul lung și mi se blochează browserul (de ce, nu știu, dar am mai pățit-o și am pierdut tot ce scrisesem)

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence