News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

La cheu

Started by Ionut, May 23, 2019, 12:16:13 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Io

^ Exceptional subiect, cum vibreaza "barabafta". Astept cu mult interes raspunsul lui Kitsune.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

ghrt

Din ce mi-a povestit un amic comandant care a navigat pe vapoare fabricate în CH, ruginesc surprinzător de repede şi puternic.
Cont (aproape) inactiv.

kitsune

Face prea urât. Din ce am văzut eu, au un MAN 6S50, clasic, dar vibrația aia nu e de la motor. Zice că sunt goi și trag tare să ajungă la încărcare, aia e vibrație de la o elice insuficient imersată. Nu contest "profesionalismul" șantierului chinezesc, cu pereții și tavanul insuficient prinse în șuruburi, dar la vibrația aia orice se desprinde.
Sunt combinații de turație și încărcare a navei, regimuri care ar trebui evitate, unde vibrațiile sunt mai puternice. Dar nu în halul ăla.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Io

^ OT - Cu otelurile chinezesti stiu din surse sigure (proiectanti de instalatii pentru rafinarii in Golf, Yemen si Kurdistan) ca exista specificatii contractuale clare: "non China origin steel allowed".
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

kitsune

Prin anul IV sau V (parcă totuși era anul V  :hm:) am făcut un semestru de "vibrații". Pentru noi pe vremea aia era chineză pură sau mai degrabă chiar un dialect obscur cantonez, nici măcar mandarin. Dar am trecut, cu o medie acceptabilă, cred că cinci și ceva ( :lol:). Era acolo vorba de armonici de gradul 1, 2 (alea erau mai comestibile) până la gradul 6 parcă. Ce mi-a rămas de atunci nu am folosit ever in domeniul meu, dar mi s-a întâmplat odată să fac pe un Uraga Sulzer 7RD68 care nu avea volantă! Când ne-am urcat pe el, ne uitam că proștii. E drept, avea două tulumbe, una prova, una pupa, până nu am deschis nu ne-am prins ce era acolo. Un sistem de echilibrare dinamică cu niste roti dințate imense. Și mergea așa "rotund" motorul ăla...
Adevărul este că motoarele cu număr impar de cilindri, dacă au steaua manivelelor bine proiectată merg foarte rotund, fără vibrații mari. La cele noi, cu presiuni mari in cilindru se vede cu ochiul liber cum se mișcă chiulasele, chiar făcusem la un moment dat un video, dar nu am prins mișcarea ca lumea. Dar totuși nu se simte vaporul vibrând de la motor. Doar când trece prin zona critică, atunci face urât, dar doar câteva secunde. Însă de la elice vibrează. Dacă treci prin apă mică, pe la manevre, sau dacă elicea nu e imersată îndeajuns (adică are doar puțină apă deasupra, că dacă nu intră complet în apă e rău, se duc cuzineții de la tubul etambou, am pus niste poze acum câteva luni). Sau când mai mergi in balast și tancurile nu sunt pline complet și au suprafețe libere, dacă iei un val mai tare, se bâțâie de zici că se rupe.
Dar da, în general vibrează, băgăm hârtii, scobitori, tot felul de cale în toate încheieturile, vibrații care se adaugă la panoplia de zgomote, legănări și alte alea care ne fac viața amară.
Acasă e prea liniște, aveam la un moment dat un motan căruia îi plăcea să toarcă când stătea în pat, dormeam dus. Acum dorm cu radio drama  :lol:
Ce să zic, e greu de explicat, sunt multe vibrații, poate unele nici măcar nu le mai simt. Dar în subconștient sunt, pentru că o modificare de turație, sau o virare mai puternică, chiar să fie apa oglindă, dar tot le simți, e ceva nelalocul lui.
Dar acum ce să zic, și dacă pâlpâie becul noi sărim ca arși, deformație profesională...  :lol:
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Harry

Si la noi cand ieseam pe digul de larg vedeam delfinii in rada interioara. BTW pentru cei care sunt pe la Constanta - s-a redeschis accesul pe digul de larg, insa doar pt biciclete si pietoni.

TibiV

Care este digul de larg?...
Pe unde se intra?
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Harry

Intrii pe la Poarta 1 si mergi pana la Cuibul Reginei/Dana de pasageri, de acolo mergi pe soseaua din stanga ca sa ocolesti dana militara si te poti duce pana unde se termina portul.

https://goo.gl/maps/7wDhtjYdspbL8V2eA

kitsune

#714
S-a deschis? Gata, trebuie să fac o tură cu bicicleta zilele astea sau in weekend. Iau și aparatul foto, cred că iese ceva.

@TibiV:





Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

TibiV

Multumesc...

@kitsune,
9,2 km - 1h 50min pe jos, 22min cu masina?!?!... Ca doar nu e duminica pe Valea Prahovei... :o
Iar bicla vad ca nu apare...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pasadia

Nu o fi cel mi-a bun asfalt pe acolo. Din contra, mă aștept să fie placi de beton cel mult, care acum după mulți ani de la turnare sunt mai degrabă măcinate și deplasate.

kitsune

Și ne iartă nouă greșalele precum și noi iertăm gafele lui G din GAFA. Asta e, când o fi fost vreunul pe acolo cu mașina (demult tare, că nici nu mai țin minte când au închis accesul auto) o fi mers încet, să admire peisajul și l-o fi înregistrat nea GM cu viteza aia. Stai să mă uit dacă alții dau timpi similari....
[Some time later] Nu, nu pot cu alții, nu acceptă locația
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Harry

@Pasadia - ai fi surprins :) drumul este ok. Intradevar placi de beton dar sunt intretinute.

TibiV

Amuzant este ca nici Ionut nu ne poate cenzura pe topicul asta...

Ce poate fi mai on-topic pe "La cheu" decat discutiile despre "digul de larg / digul de nord".... ?!?!?!...
:lol: :lol: :lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)