News:

.

Main Menu

La cheu

Started by Ionut, May 23, 2019, 12:16:13 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Cristi N

Presupun ca scula are la baza ceva pompa cu motor pe benzina, nu e vreun Karcher obisnuit.  O:-)

kitsune

E electrică, 440V trifazat. Doar că scoate 500 bar. Rămâne curat în urmă. Bine, în film am fost mai mult interesat să testez telefonul cum filmează decât de cum folosea marinarul blasterul. Îl ține prea departe de punte, se pierde din forța jetului și nu curăță ca lumea.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Cristi N

La 500 de bari daca nu esti atent ajungi sa sablezi cu ea nu doar sa cureti mizeria.

kitsune

#618
Păi, chiar asta facem. Doar că vopseaua ok rămâne pe loc, zboară doar ce nu mai aderă și rugina. În urma ei dai direct cu grund, nu mai e nevoie de alt tratament. Am să văd dacă mai lucrează și azi, poate prind o porțiune cu rugină mai multă și mai vizibilă.
Apropo, cizmele alea au bombeu metalic, că altfel rămâne fără degete la picioare instant dacă greșește ținta.

LE: Așa ceva rămâne în urmă:

(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Neufunk

Kitsune, este ceva adevar in spatele povestii cu "produse facute pe vapor"?

kitsune

Nu știu ce să zic. Cred că e o legendă. Nu văd motivul (altul decât evitarea taxelor). Dar costă mult să întrețină o fabrică "plutitoare", să duci materia primă, piesele, muncitorii. Ar fi o soluție poate în țările unde nu e teren disponibil sau costă enorm de mult, gen Singapore sau Hong Kong. Dar eu nu am auzit până acum de așa ceva. Știu că sunt cazinouri plutitoare în HK, din cauza legislației locale prohibitive, luau oamenii și ieșeau în afara apelor teritoriale. Dar HK acum e cam gata, l-au îngenuncheat de tot, plus că au pod direct până la Macao, unde e raiul gamblerilor asiatici.
Că veni vorba de HK, foarte subtili chinezii. I-au lăsat în pace cu statutul lor de "independență" (o țară - două sisteme) și au făcut în jur terminale, porturi, fabrici, megalopolisuri, bănci, totul. Iar când HK a pierdut statutul de monopol (era singura intrare în China plus că financiar erau multe firme concentrate acolo), a devenit insignifiant din toate punctele de vedere. A venit pandemia și restricțiile adunărilor pe stradă. Iar acum legile noi de "securitate", e gata. A mai rămas doar să îl vopsească în roșu. Păcat. Era cosmopolit, era altceva.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

carutasul

Mă gândesc că erau doar în scripte "asamblate pe vapor", le băgau în carcasă sau ceva de genul, nu prea văd chinezul lipind cu letconul pe un vapor clătinându-se pe mare :)

dan tm

Hong Kongul asta de ce nu si-a cerut independenta pe vremea cind era la britanici?

Toate tarile, zonele, insulele au devenit independente mai devreme sau mai tirziu, doar ei au asteptat sa vina vremea sa-i predea la chinezi.

Io

^ Inclin sa cred ca expresia "facut pe vapor" ar putea sa-si aiba o oarecare baza in faptul ca spatiul HK fiind foarte mic (sigur, HK include peste 250 de insule (!) insa capacitatile de productie si cele comerciale + evident cele de transport international au fost concentrate doar pe citeva insule, asta atunci, azi e altceva) si e probabil sa fi existat depozite si instalatii de asamblare sau de prelucrare in port, pe barje sau in depozite in zona libera (de dupa vama, adica). Cineva observind asta o fi spus-o mai departe (cu tenta negativa) si expresia va fi prins ca doar am auzit-o cu totii cindva in legatura ba cu HK ba cu Taiwan ba cu Shanghai. De aici insa si pina la uzine intregi care sa lucreze in timp ce voiajaza de-acolo inspre Europa (sa zicem) e o cale care nu poate fi parcursa, hai, poate cel mult la nave de prelucrare a pestelui, nu prea vad ce altceva ar putea fi produs industrial pe vreo nava in voiaj din SE Asia incoace. Or expresia se folosea peiorativ la adresa jucariilor, a electronicelor etc, produse complexe care nu vad cum s-ar preta la fabricare in voiaj. Mith busted.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

kitsune

Facilități de producție "plutitoare" sunt, dar nu pentru electronicele alea de care știm toți. Cum spune @Io mai sus, există procesare a peștelui, există rafinării plutitoare, sovieticii au un Chernobyl plutitor, etc. Prin multele mele peregrinări am pășit odată pe un vrachier mare (acum că mă gândesc, nu era așa de mare totuși) care fusese convertit în fabrică de ciment, cu o grămadă de tulumbe și benzi transportoare pe punte. E posibil totuși să fi fost doar stocare, sortare și împachetare, când am ajuns eu acolo stătea deja de vreo cinci ani în mijlocul golfului Elefsis, legat de încă 4 vrachiere cu praf de ciment pe ele. Am aflat atunci că toate navele aparținuseră unei firme care dăduse faliment, le vindea la bucată o bancă. A fost frumos atunci, stat la o pensiune în oraș, mers dimineața la 8 în port și cu șalupa la vapor, muncă până la 16:30, la 17 venea șalupa iar. O lună de zile am tras să punem unul din vapoare "pe picioare" să mai ia niște acte de registru. Nu s-a putut. Nici măcar cu ABS sau cu rușii (ăstea două acceptă orice lighean dacă plutește). Nava era prea veche, avea 32 ani. Așa că singura marfă a fost apă de mare, cu descărcare pe plajă la Alang, India, o lună mai târziu.

@dan tm, HK a fost concesionat pe 99 ani, nu ocupat ca multe alte teritorii ale The United Kingdom of (not so) Great (now) Britain and (still) Nordern Ireland. Nu e Gibraltar. Și nici Chinezii nu sunt argentinieni. Tot ce au făcut britanicii a fost să dea pașapoarte unora din locuitorii HK atunci când l-au predat. Și mai dau acum ceva pașapoarte, sătui de atâta influx de europeni, vor cantonezi și indieni prin Sheffield (nu că nu ar fi deja destui).
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

Una pe zi:

Nu sunt pescar da' mi-a plăcut culoarea

(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

De dimineață, așa...

Instalația pneumatică de lansare/inversare a motorului principal plus partea de comandă și de siguranță (slow-down, shut-down)








Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

TibiV

De fiecare data cand vad o postare nou de la tine, sper sa ne arati un aeroport...

Nu s-a rezolvat nimic?....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

kitsune

#628
Nu mai pune și tu paie pe foc. Cică intrăm pe 15. Schimburile au făcut deja al doilea test C19, dacă se mai amână o să îl facă și pe al treilea.
Luni "împlinesc" 8 luni.
În altă ordine de idei, azi am fost mecanic 1 din nou, după ani și ani. Am intrat în principal să masor segmenții. Ori s-a micșorat el ori am crescut eu, că nu mai am loc (varianta a doua e cea adevărată), am uitat ce incomod e motorul ăsta de 70 alezaj, înghesuit. I'm too old for this sh*t!

Deci, pe aici se intră. Colectorul de baleiaj la români, Scavenge Space la restul:



Care arată cam așa, după ce au luat băieții grosul. Poză cu motorist:



Unitatea Nr. 5, cu vedere la segmenți (4 bucăți)



Mutat pistonul un pic, se vede interiorul cămășii prin ferestrele de admisie



Jeg, jeg și iar jeg



Urăsc mehlemul ăsta, mix de păcură, ulei, funingine și mai știu eu ce. Se îmbibă în piele ca un tatuaj, iese cu piele cu tot după ceva timp.



Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

bogdymol

^^ Va lasa sa purtati verigheta pe vapor?

Nu va ganditi la prostii! Intreb pentru ca pe unele santiere ce le-am avut prin Anglia trebuia sa dai jos toate inelele de pe degete, sau sa le protejezi cu un leucoplast. Motivul e legat de siguranta: daca ai verigheta neprotejata se poata agata in ceva in timp ce lucrezi si poate sa te raneasca sau mai rau. Ma gandesc ca si la voi pe mare regulile de siguranta sunt destul de stricte (vezi de exemplul ventilator galben din prima poza ce baga aer fortat in spatiul ala inchis).
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele