News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

La cheu

Started by Ionut, May 23, 2019, 12:16:13 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

kitsune

#585
Ăăă...? Chiar așa de prost se văd pozele mele?

(GPS)


(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Io

N-am fost eu foarte atent, mea culpa. Pofta mare :)
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

kitsune

#587
Am scris prin altă parte, colegii mei de pe o navă soră au șansa de a ajunge acasă. Ca "hopa-mitică" cum spune Ionuț, dar măcar pot. O altă navă soră face linie China cu Chile, o lună dus, o lună întors, la niciun capăt nu se fac schimburi. Și nici pe drum. Ceilalți merg în urma noastră spre Africa de Sud, ar avea o șansă la Reunion, dar înțeleg că exact în perioada aia nu sunt zboruri (sau bilete), deci schimburile nu pot veni. Noi am plecat din China (nu se fac schimburi), am trecut pe lângă Hong Kong (schimburi doar dacă nava operează în port), apoi am oprit la Singapore (14 zile actele in avans și o grămadă de alte restricții imposibil de surclasat). Apoi am văzut de la distanță Mauritius (lock-down), am oprit la Reunion (am lăsat un "pasager", dar pentru schimburile noastre nu au fost zboruri). Tot în zare s-a văzut și Madagascar (nici nu avea sens să mergem mai aproape, tot lock-down și la ei). În câteva zile e Africa de Sud (ăștia debarcă doar cazurile grave și marinarii lor). Next stop Brazilia (nu sunt zboruri și oricum, nu aș risca). Așa că prima șansă e in locul de schimb de odinioară, Las Palmas, iar dacă nu, Olanda la descărcare. Dacă nici acolo nu se găsesc zboruri, pe cuvântul meu că iau o mașină și vin cu ea pe șosele. N-ar fi prima dată.
Ieri am împlinit 7 luni de când am plecat de acasă pentru un contract de 4 luni. "Da' halatu', cât e halatu'?"  :madwife: :headbash:
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

reed

 Kitsune,cum e cu internetul pe mare?Eu am trecut odată cu bacul de la nemti la danezi,și mi-a venit sms cu Welkome to the marine network și 1 MB de net era vreo 50 de euro.

bogdymol

Inainte sa apuce kitsune sa raspunda, imi dau si eu cu presupusul: internetul e de viteza mai slaba pe un vapor ca al lui, dar trebuie sa functioneze. In ziua de azi ar innebuni personalul daca nu ar avea acces la internet pentru legatura cu cei de acasa, dar si sa urmareasca stirile curente. Banuiesc ca sunt si companiile ce detin asemenea vapoare constiente ca e mult mai greu sa fidelizezi angajatii fara niste conditii minime.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

kitsune

#590
Trebuie să vă dezamăgesc aici. Companiilor nu le pasă, pur și simplu. Încă, sunt mulți care consideră că internetul ne distrage de la scopul principal, munca.
Pe vremuri comunicarea se făcea în port, prin scrisori și telefoane. Cine își mai aduce aminte la Poșta mare din Constanța erau cabinele alea, mereu erau marinari acolo, care așteptau cu orele uneori o comandă.
Existau radiogramele, dar în general nu prea erau folosite pentru scopuri private (doar la evenimente majore, cu toate că la un deces de exemplu, comandantul avea dreptul să nu înmâneze mesajul celui căruia îi era adresat, din motive evidente).
Apoi a apărut radiotelefonia, cu stația de coastă (parcă Radionav, nu mai știu). Am folosit la greci, Olimpia Radio, Olimpia Radio... Era simplex, ca la stațiile de emisie recepție.
Apariția GSM-ului a însemnat dintr-odată posibilitatea de a cumpăra cartele SIM prin porturi și de a vorbi direct acasă. Deja investeam în telefoane tri-band, ulterior în unele cu frecventele din mai multe state din lume (mai puțin CDMA).
3G și 4G au schimbat multe, deja un telefon poate fi folosit pe tot globul.
La vapor, după radiotelefon a apărut telexul, apoi faxul, apoi internetul, dar inițial doar sub forma e-mailului. Privat, aveam 30 mesaje pe lună, gratuite, către o adresă înregistrată, apoi către 3 adrese. Din păcate, pe vremea aia nu aveam rețea, deci mailurile se dădeau pe dischetă, în format .txt și comandantul le punea în sistem (nici nu mai știu ce avea atunci, oricum o interfață proprietară a Globe Wireless sau Iridium), lucru foarte greu când ai 20 oameni în echipaj, fiecare cu mailul lui zilnic și răspunsul.
Apariția rețelei a simplificat un pic, eliminând dischetele. Apoi a apărut un alt sistem, prin care ne logam noi și scriam direct, 30 mesaje pe lună gratuite.
i250 a adus o antenă GSM la bord, puteam deja folosi telefonul mobil să vorbim (1,25$ pe minut), să accesăm interfața de email și.... minune.... Internetul. La o viteză de 56 kbps. Cu un preț pe măsură (sincer nu mai știu cât). Cred că 2012 sau 2013 era.
Apoi, internet de viteză mai mare, până la 2 Mbps, cu 0,20 $ pe Mb, cum avem azi. Gratuit din partea firmei 100Mb (20$).
Dacă nu am grijă, o pagină a forumului îmi poate termina alocația lunară instantaneu (adică se duc 20$ instant, fără să mă prind). De aia lucrez cu firewall care blochează tot în afara unui browser (strict text, fără poze, flash și alte fonfleuri), Opera cu full data saving on pentru cazul in care vreau să postez sau să pun o poză (redusă în prealabil) și un WhatsApp. Și chiar și așa, consum cam 4 $ pe zi, forum și știri.
Cum am spus, companiilor li se rupe de internetul nostru, oferă asta doar pentru că sunt obligați de ILO prin MLC. Noi avem ce avem. Alții au 200 Mb pe lună, știu de 400 la unii, chiar nelimitat la tancuri (de la 17:00 la 24:00). Dar știu de companii grecești, cum e Star Shipping, care nu au internet pentru echipaj.
Avem un serviciu de știri. Înainte primeam text. Acum avem text și unele nații au și video. La ore prestabilite se emite pentru toată planeta, dacă ai semnal sistemul va descărca știrile. Și le ține 2 zile in buffer să le vedem (compresie mare, dar ok-ish). Conținutul e prost, că e VoA, RT, Al Jazeera, și Euronews (ăștia mai merg).
De aia spun că voi fi primul client al Starlink când i-or da drumul global. Sunt sătul de "performanțele" și prețurile celor de acum. O navă soră care merge spre Chile e in zona de "no transmit", vreo săptămână și ceva stau fără comunicații.

Pentru exemplificare, eu văd forumul așa:





Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Liviu M


Ionut

Poti incerca si Tapatalk daca vrei. E compatibil, multi membri folosesc de pe mobil.

kitsune

Nu. Nu știu să fie Lynx portat pe Android. Am un text browser vechi, nici nu mai e în Store de vreo 3-4 ani. Dar încă merge, și pe Pie și pe 10.
Ce mă enervează la Android 10 în implementarea Samsung e că nu pot opri multe servicii individual, sunt toate la grămadă. Dacă le blochez, nu merge niciun browser. Dacă le dau drumul, apar tot felul de chestii în background care mănâncă datele. Așa că momentan sunt limitat la telefonul vechi (vorba vine), pe cel nou nu-l conectez la net. Și nici nu pot activa WhatsApp, că nu pot primi SMS. Toată lumea asta e gândită pentru cei de la uscat. N-am SMS nu pot să activez nimic, nici coduri pentru tranzacții cu cardul nu primesc, nimic. Noroc cu Revolut, că ăia au opțiune de trimis cod pe mail.

Tapatalk? No way. Mănâncă date pe pâine. Mi-ar dubla (cel puțin) factura de net.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Ionut

^ Ah scuze am inteles eu aiurea. Credeam ca vrei ceva mai fancy ca UI/UX, dar nici full.

Liviu M

Ah, Android... Sorry, n-am fost atent.

Io

#596
Intrebare OT: de ce in engleza cind se vorbeste despre masini/autovehicule se spune "it" (ca unui obiect) insa cind e vorba despre o nava se spune "she", ca unei fiinte?
Parca am citit cindva in anii copilariei ceva pe tema insa nu-mi aduc aminte si nici cartea nu o mai am, se numea Marea Cruda, aparuta in fenomenala colectie Delfin a acelor ani. Din aceeasi colectie de  Gestapo si de Monte Cassino si de cit de greu era sa le procuri poate ca unii va aduceti aminte.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

ghrt

Vrei să rememorezi ce ai citit sau răspunsul la întrebare?

De obicei există o legătură între marinari şi bărci. Din multe motive este total diferită de legătura care se creează între cineva şi un lucru oarecare, chiar şi un autoturism. O explicaţie generică (şi overkill) e mai degrabă în cartea lui Martin Buber, Eu şi Tu.
Cont (aproape) inactiv.

kitsune

Nu e OT. Și nu doar în engleză nava e personificată. Cred că pleacă din vremuri antice, când se puneau statui reprezentând zeități, sau se pictau ochi și tot așa. Nava, corabia, întotdeauna a fost personificată. Așa cum marea e personificată. Marinarii au fost dintotdeauna superstițioși. Și legați de "obiectul muncii", capricios și greu de stăpânit, la fel ca o femeie, cu nevoi multe și întreținere scumpă, la fel ca o femeie, cu mulți bărbați în jurul ei, la fel ca o femeie, care poartă marinarii în "pântece" la fel cum poartă o femeie pruncii, etc.
Și noi spunem "o navă, o corabie, o barcă" la feminin. "Vapor" nu se pune, că vine de la abur. Și francezii îi spune "une navire", tot la feminin, în latină tot așa, genul feminin. Cine știe, poate navigația a fost inventată în timpul matriarhatului  :lol:
Nu știu nemții cum îi spun, dar de la ei mă aștept la orice, că și țara e "vaterland"
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

ghrt

Sunt multe glume cu asemănările dintre femei şi nave / bărci, dar le-aş lăsa la stadiul de glume. Şi apoi explicaţile rezultate din animism. Şi Terra era Ghea, la feminin.
Barca are, cel puţin pentru marinar, câteva însuşiri esenţiale: îl ţine în viaţă pe mare, mediu fundamental ostil; constituie un microcosmos pe intervale uneori lungi; şi are propriile reacţii la valuri şi vânt. Iar marinarul are nevoie de siguranţă, de un obiect al devoţiunii etc. Cred că doar ISS-ul este similară, dar acolo astronauţii privesc cu totul altfel lumea, şi la propriu dar mai ales la figurat prin prisma educaţiei.
Cont (aproape) inactiv.