News:

.

Main Menu

La cheu

Started by Ionut, May 23, 2019, 12:16:13 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Harry

^^Accesul e liber intre portile 5 si pana in capatul digului de larg, dana militara se ocoleste pe platforma digului pe langa CF. De la P5 in jos accesul e restrictionat.

Neufunk

#46
Americanii mai au o chestie interesanta pe portavioane pentru a evita confuzia. Pilotii de avion nu sunt "piloti" ci "aviatori navali", pentru a evita confuzia cu pilotii care trec nave prin canale / porturi.

kitsune

Quote from: Io on June 17, 2019, 03:40:24 PM
Te-asteptam cu mare interes "La cheu" la motoare "grele". Zi-ne ceva de Diesel-urile alea in doi timpi pe care le folositi voi, alea de le porniti folosind 1-2 motoare mai mici  :)
Of, și noi avem NOx și certificări și inspecții și câte și mai câte.

Dar, ca să nu rămân dator cu o explicație. Motoarele alea mari le pornim cu aer, nu cu motoare mai mici  :lol:

Poze și alte alea când dau de 3G, 4G, nu pe bălăria asta de satelit cu dial-up, scump și prost. Că idee, 1 MB e 0.2 $, deci, să urc o poză pe imgur m-ar costa aproape un dolar. Filme nu mai vorbesc. Abia aștept să dea drumul Musk la Starlink, cred că o să fiu primul care își cumpără receiver
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

Am zis să completez niște ulei, așa că am comandat online și a venit curierul acum  :lol:  :lol:  :lol:





Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

SB76UFO

"Prostia este eternă și invincibilă"

kitsune

Nu, în South Africa.

Între timp a venit și factura la ulei, dar nu merge uploaderul (sau netul meu). Și aveam și o surpriză pentru @TibiV
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

TibiV

#51
Astept rabdator...

Curierul a venit cu cat? 30-40 de mii de litri?....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dan tm

ce? si la ei tot prin intermediari?

kitsune

Nu, doar 15000 l, fac completare, nu schimb de ulei. Bine, de fapt o completare de stocuri, să nu rămân în pană următoarele 3 luni.
N-am înțeles cu intermediarii ^^? Mi-a venit transportul direct de la Chevron, e numele lor pe factură. Cine-l cară nu e treaba mea (am transport gratuit  :lol: la suma asta)

Cum ziceam, transport gratuit


Pentru TibiV, că tot am fost multilaterali azi și am făcut de toate. Te întrebai cum măsurăm cămașa. Cu micrometrul!


PS: nu sunt eu în poză


Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Io

Banuiesc ca nu e 5W30 -ul cu baza PAO pe care-l bag eu in motor  :lol:
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

kitsune

HT 70 e ulei de cilindri, pentru 2 timpi. La noi nu e ca la Trabant, să îl punem în combustibil, avem ungere separată la cămașă.
Veritas 800 e tot SAE 30 ca al tău, dar tot special pentru 2 timpi, are ceva caracteristici necesare nouă
Multifak e unsoare, EP2 e "general purpose". Avem și mai speciale, muuult mai scumpe
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Io

#56
Fascinant subiectul si noroc cu tine si cu vrachierul tau ca mai invatam cite ceva. Cu multe multumiri!  :cheers:
Cit ulei consuma un astfel de motor? M-am uitat pe fisa tehnica la Man dar n-am gasit asta. Si cum calculati? La ora? La suta de mile? La voiaj?
Am gasit in schimb o turatie: 71 de ture/minut!
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

kitsune

#57
MAN 6S70 MC-C, 18660 kW @ 91 rpm (asta e turația maximă la care se poate merge, am mers cred că vreo 5 zile cumulat în 10 ani). Eco speed ar fi pe la 77-78 rpm, dar, în ziua de azi, rar mai mergem așa. Acum ne chinuim cu 66-67 ture, uneori mai puțin, din motive de consum. Dar nu sunt regimuri ok de funcționare, am uzuri mai mari, ardere nu tocmai grozavă pentru că turbina nu e în parametri, depuneri în cilindru, etc. Încercăm să găsim soluții, să ne adaptăm, asta e. De exemplu, ultimele 2 săptămâni am mers cu 58 ture noaptea și 67 ziua, pentru că nu puteam merge cu 62-63, că aveam toți parametrii dați peste cap, temperaturi mari, afară din limite, etc., e destul de complicat de explicat, sunt multe de luat în calcul.
Ulei din carter nu prea consumă, mai mult se pierde, să zic la vreo 10-20 l pe zi, cred. Cel mai mult la separatoarele centrifugale, când se face auto-spălarea, la două ore, mai rămâne câte un litru doi pe instalație, apoi pe la filtrele automate când descarcă, șamd
Ulei de cilindri... Ăla se arde. Între 90 și 200 l pe zi, în funcție de sarcină. Sistemul e cu injectare de ulei în cilindru, la un timp anume, calculat precis și ca "timing" și ca dozaj. Limita minimă e 0,6 g/kWh, sub asta se rupe filmul de ulei și se uzează rău de tot. Dar nici prea mult nu e bun, pentru că aditivii nu se mai neutralizează cu sulful și apare carbonatul de calciu, care se comportă că șmirghelul, iarăși uzură mare. În general se merge cam la 0,20 g/kWh x S%, dar nu mai puțin de 0,6. Dacă sunt semne de uzură sau fenomene nedorite (le pot enumera dacă vrei), se crește la 0,23-0,26xS%. La rodaj se ajunge la 1,75 g/kWh.
În general motorul naval se reglează destul de des, în funcție de diverși parametri, ăsta e unul din joburile mele, pe lângă multe alte zeci de îndatoriri. Sau să zic altfel, trebuie ținut în parametri, indiferent de condițiile de exploatare.

Și pentru că azi am fost foarte ocupat, n-am avut timp să merg la PECO, așa că am chemat PECO la mine  8)





Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

kitsune

Pun aici o știre mai puțin onorantă pentru reputația marinarilor români, de pe știrile ProTV, dar știrea este pe mai multe site-uri, tradusă cu picioarele de pe MarineInsight. E mult de spus despre fapta celor 3, putem comenta și pot explica faptele mai jos. Cert este că există și astfel de cazuri, sper ca totuși numărul lor să fie în scădere. Pentru corectarea traducerii, voi trece în paranteze formularea corectă, poate au ocazia și autorii articolului să afle câte ceva, un articol presupunând și muncă de documentare și informare, nu doar Google Translate.

Trei marinari români riscă ani grei de detenție într-o închisoare federală din Statele Unite, ei fiind judecați pentru poluare maritimă, obstrucționarea justiției și falsificarea de documente.


Un operator maritim din Grecia și trei dintre inginerii (ofițerii mecanici) români angajați pe una dintre navele acestuia, Amazon (CMA CGM Amazon), sunt judecați în Statele Unite ale Americii pentru cinci capete de acuzare, după ce nu au raportat deversarea de reziduuri de petrol în apele internaționale și apoi au obstrucționat justiția, obligându-i pe membrii echipajului să mintă, relatează marineinsight.com.

Este vorba despre românul Ioan Luca, 54 de ani, angajat ca inginer-șef (șef mecanic), în perioada octombrie 2018 – ianuarie 2019, pe Amazon (CMA CGM Amazon), o navă sub pavilion libian (Liberian) care are o lungime de 300 de metri, și care este deținută (operată) de compania elenă Capital Ship Management Corp.

Cel de-al doilea inginer român acuzat este Ionel Surlă, 60 de ani, angajat pe Amazon în perioada mai – octombrie 2018. Acesta se pare că este în România.
Compania elenă și cei doi români sunt acuzați de multiple infracțiuni, inclusiv tentativă de falsificare și falsificarea rapoartelor privind cantitatea de petrol, încălcarea legislației Statelor Unite, falsificarea datelor înregistrate în materie de administrație federală, influențarea martorilor și obstrucționarea justiției.

Potrivit tratatelor internaționale și a legislației americane, toate navele de mari dimensiuni, precum Amazon, sunt obligate să folosească tehnologie pentru controlul poluării, inclusiv un separator al apei uleioase (separator de santină, în cazul deversării (peste bord a) acesteia din santina vaporului.

Potrivit acuzării, Luca și, anterior, Surlă le-au ordonat membrilor echipajului să folosească o pompă portabilă și furtunuri flexibile în sala mașinilor navei pentru a transfera apa de santină contaminată cu ulei (hidrocarburi) într-un rezervor menit să mențină (stocheze) apă curată, apoi să elimine apa direct peste bord în apele internaționale, evitând utilizarea separatorului de apă uleioasă.

Luca și Surlă nu au înregistrat aceste evacuări în borderoul privind deversările de petrol (Oil Record Book = Jurnal de hidrocarburi), un document cerut de legea federală. Amazon s-a oprit în mai multe porturi din Asia, Egipt și Canada, dar și în portul Los Angeles, unde, potrivit acuzațiilor, echipajul a prezentat, pe 11 ianuarie, inspectorilor de Coastă un bordeu de înregistrări (aici n-am idee ce vor să spună, în textul original tot despre ORB e vorba) falsificat.

Firma Capital Ship Management și inginerul Luca sunt acuzați, de asemenea, de obstrucționarea justiției și influențarea martorilor, pentru că le-ar fi cerut membrilor echipajului să mintă inspectorii de Coastă despre evenimentele petrecute pe navă.

Acuzațiile se bazează pe declarații ale membrilor echipajului și pe documente.

Dacă este găsit vinovat pentru toate capetele de acuzare, Ioan Luca riscă o sentință de maximum 61 de ani de închisoare, în timp ce Surlă riscă 11 ani de detenție într-o închisoare federală.

Luca a fost arestat luna trecută, fiind eliberat în schimbul unei cauțiuni.

Într-un caz legat de acesta, românul Marian Gavriluță-Strat, 37 de ani, inginer secund pe Amazon, a pledat vinovat pentru falsificarea documentelor oficiale, el riscând șase ani de închisoare.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence