News:

.

Main Menu

La cheu

Started by Ionut, May 23, 2019, 12:16:13 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

kitsune

Nu Dane, nu sunt aceleași vapoare. Poza citată de tine e veche, trimisă de superintendent. Nava noastră soră era atunci în poziția a patra, la prima dană. Apoi i-au tot mutat. Se fac permutări zilnic, după o logică chineză, toată lumea a încetat să mai încerce să o înțeleagă. Noi când am ajuns, am fost pe poziția a cincea la prima dană, apoi în noaptea următoare ne-au mutat pe poziția a treia în dana 3 (convențional am numit dana din amonte drept 1, deci să spunem că în poza citată ei sunt in 1.4,  Gaia e în 1.1). Acum ei sunt in 4.2 iar noi ne vom muta curând undeva in poziția a doua, pentru că doar acolo ajunge macaraua de cheu până la vapor. Și nu se pot apuca de treabă fără să aducă la bord materiale și echipamente.
Ieri am fost pe la colegi să văd cum e la ei aproape de final, cum s-au petrecut lucrurile (au început pe 28 februarie, termină probabil pe 10-12 aprilie).
Ca să fiu mai explicit, de data asta, pe lângă "revizia" de 10 ani, o mare parte din timp e ocupată de instalarea dispozitivului de spălare a gazelor arse (Scrubber) si a pregătirii pentru instalația de tratare a balastului (care nu e încă obligatorie, se face partea de sub apa iar restul se va instala apoi, fără să mai fie nevoie de o andocare). Scrubberul presupune o căruță de țevi și pompe și alte minuni, am să explic cu poze că e mai simplu, dar nu acum, că nu le am la îndemână.

Aia cu S-ul:

MAN (de fapt B&W) are o nomenclatură pentru motoare, din cifre și litere. De exemplu 12K98MC-C7. Primele 2 cifre reprezintă numărul de cilindri. Apoi o literă reprezentând tipul constructiv (asta ai întrebat, revin mai jos). Apoi alezajul în cm (98 cm). Apoi o serie de 2 litere unde MC înseamnă motor cu pompele de injecție clasice, cu ax cu came și ME care înseamnă motor electronic, un fel de "common-rail" de la auto. Liniuță C adică "compact", dacă e "-B", înseamnă că supapa de evacuare e controlată de axul cu came (acum toate sunt așa după ce au dat greș cu supapa controlată electronic), "-S" adică motorul e staționar, folosit ca generator electric. Apoi vine varianta, și mai nou se pune punct și încă o cifră, care reprezintă norma de poluare.

Tradițional, containerele mari aveau motoare K, adică cu cursă a pistonului mică (K = kurz probabil). De fapt e vorba de raportul cursă/alezaj. E vorba și de putere dar și de locul ocupat, un motor K este relativ puțin înalt, ai loc mai mult pentru spațiul de marfă deasupra. La alte vapoare se folosește tradițional motorul S, adică Super-long, motor înalt (logic, L este Long, deci undeva intre K și S). A folosi S la containere înseamnă că e nevoie de o căruță de spațiu deasupra motorului, ceea ce de fapt văd că există, Gaia fiind varianta cu castel la mijloc (cu spațiul de locuit și comanda de navigație) și castel pupa doar pentru motor.

Ultima variantă de la MAN sunt G-urile, Ultra Long Stroke (unde G vine de la Green cred, că sunt mult mai eficiente, sau de la danezul pentru ultra, habar nu am),

Deci motorul din clipul respectiv 11S90ME-C9.2, motor in 11 cilindri, varianta Super lung, cu injecție controlată electronic, compact, versiunea 9, Tier II de poluare (NOx). 48900 kW la 84 ture (asta am căutat special pentru vaporul respectiv).
Nu pare o problemă de motor acolo, se vede că elicea merge continuu, pare o problemă de control. Nu îmi explic fumul gros și negru, e anormal și mai ales la un motor nou electronic, unde reglajul injecției se face permanent și foarte precis. Poate doar o problemă și acolo, pe partea de electronică (sau au pus pe full ahead și au uitat să pornească suflantele ori au anulat protecțiile de raport aer/combustibil). Oricum, echipaj full indian, asta spune tot, orice este posibil. Nu m-ar mira să aflăm după investigație că șuntaseră 1000 de protecții și au ignorat alarme.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

#361
Uite o poză din dimineața asta. Gaia e pe poziția 1.2, pe 1.1 e tot un MSC dar cu spatele, pe 1.3 e MSC Daniela, navă soră cu Gaia. Pe 2.1 e o fostă soră de a noastră, dar vândută anul trecut, lângă e un container de la Maersk (comanda de navigație închisă inclusiv pe aripi). La 3.1 e un tank, ăla verde, la 3.2 un bulk cam că al nostru dar cam vechi, 3.3 suntem noi.
În spatele nostru pe 4.1 e un container, apoi nava soră și apoi pe 4.3 un alt bulk, de la grecii de la Star Bulk.
Bulbul din pozele de ieri e de la Kota ăla.


(GPS)







Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Ionut

Am mai zis-o, dar o repet. Navalul e un domeniu fascinant... păcat că nu avem timp să îl popularizam. E la fel de, daca nu chiar mai, complex decât feroviarul sau aviația. Cu diferenta ca daca ti se strica nava in mijlocul oceanului, fata de locomotiva în mijlocul câmpului, ai pus-o.

kitsune

Ionut, cu scuzele de rigoare, deja nu prea mai am timp să comentez prea mult (poate noaptea, când nu dorm) așa că am să arunc poze cu puține explicații. Dacă vreți să aflați ceva, întrebați, în măsura posibilităților am să răspund.

Azi arată așa (nava noastră înainte să vină chinezii)



Peste o lună va arăta așa (nava soră puțin înainte să plece chinezii)

(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

Instalația de CO2 stins incendii (180 butelii)

(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

ghrt

La accidentul acela arăta ca şi cum se blocase cârma pe direcţia greşită, iar ei au băgat putere în elice mărind efectul acesteia. Rmorcherul a fost depăşit de situaţie.
Cont (aproape) inactiv.

dan tm

#366
^^

tocmai pentru ca activitatea e in mijlocul marilor e atit de complexa, si tot de-aia e fascinanta pentru ca putini au acces pe nave si prin porturi.

La feroviar, desi are parti complicate sau folosite in domeniul feroviar, activitatea e la vedere, accesul e mai usor prin gari, depouri, locomotive.


kitsune

#367
There are nine million bicycles in Beijing (here not so many though)



Ăla e parte din echipamentul pe care o să îl primim. 11 m înălțime, vreo 3 diametru. Se defrișează totul din interiorul coșului ca să încapă tulumba

(GPS)


Scări de acces printre alte fiare

(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

ghrt

Da chiar. Ca să umblaţi la motor cu chestii mari, cum se procedează? Se taie şi resudează castelul, coca?

În altă ordine de idei am văzut toptan de biciclete la gările mici din Belgia, nu se compară cu ce-i aici. Şi faină vocea Katiei Melua.
Cont (aproape) inactiv.

kitsune

#369
Sala mașini are un spirai (care acum arată că o gură de acces, înainte era cu geamuri), calculat că dimensiuni să încapă prin el cele mai mari piese de schimb. La nevoie se poate demonta cu tot cu bază, se face deschiderea mai mare. Fiecare proiectant de nave îl prevede (mai bine sau mai prost, de multe ori foarte prost). Aici la navele astea (de fapt chiar la asta, dacă mă gândesc bine) am schimbat un generator și l-am scos direct pe spirai. Piese mai mari decât astea, nu prea sunt. Dar da, dacă e nevoie se taie. Pentru că multe sunt instalate odată cu construirea navei și nu sunt prevăzute posibilități de a le scoate în mod normal. Chiar am pus undeva o poză din timpul construcției, fără partea din spate (camera cârmei și after peak), se vede sala mașini în secțiune.



Da, am fost la un concert al lui Katie la Nürnberg, cu corul de femei din Georgia. Fain.
Chinezii nu mai au multe biciclete, au scutere și alte minuni. Mai ales prin șantiere, au multe scutere electrice. Aici suntem pe un fel de insulă,dar bicicletele alea sunt doar pentru deplasat prin șantier cred. Am văzut și niște triciclete electrice, chiar utile aici (e o poză cu una albastră ceva mai sus).
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

Că scriam la "accidente" de girocompas, nu am mai găsit pozele, dar nu-i bai, că oricum s-a desfăcut azi.

(GPS)


(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

Gotta love China! Ok, remove the thin shit, but what about the thick one? (GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Ionut

Shit, sheet, same shit!

Asta e document tehnic? Ca pare scris de Iliescu. Ză shit!

kitsune

Cu asta vine site managerul la fiecare meeting zilnic (la 10:30), lista de lucrări programate pe ziua în curs. Chestia este că ei încep la 6, noi aflăm la 10:30 ce se întâmplă. Am încercat să le explicăm că ne trebuie lista cu o zi înainte, ca să pregătim, sunt motoare electrice de deconectat, țevi și echipamente de golit, etc. (nu intru în detalii tehnice). Imposibil cu ei să faci ceva ca lumea. În afară de vreo 4-5 șefi de departamente, nimeni nu știe vreun cuvânt în engleză (ori altă limbă decât mandarina și cantoneza). Deci, translator offline, dat din mâini, cred că o să comand și o rangă ceva. Și e doar începutul :gaah:
Mecanicul meu 1 ucrainean e total depășit de situație, nu are habar pe ce lume se află, totul e o nebuloasă. S-a apucat de făcut injectoare, de parcă asta e urgența acum. Fmm de covid că nu se fac schimburi, mâine pleca, pentru totdeauna, cu ban pe angajare în toată compania, forever. Avem și noi uscăturile noastre.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

ghrt

"Thin shit" înţeleg perfect, "exhaust pipe" la fel. Hai că nu e grea Chinglish asta! Atenţie totuşi să nu vă pună filtre la budă în loc de eşapament.
Cont (aproape) inactiv.