News:

Tur de forță API 27-28 iunie, DEx12 și A7.
A7 Focșani-Buzău și Dumbrava-Mizil. DEx12 Pitești-Colonești și Balș-Craiova.

Main Menu

La cheu

Started by Ionut, May 23, 2019, 12:16:13 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dan tm

Poate sextantul e pe inventar pentru cazul cind ar cadea toate sistemele alea electronice. (ar fi posibil?)
Sau cind ar fi ceva situatie de scenariu de film(m-am uitat prea mult la Sechestrati in larg sau filmul ala cu capitanul luat ostatec Maerk Alabama?)

zic si io asa pe cheiul ...forumului.

frunzaverde

Si n-are nimeni un GPS portabil la indemana? Precizia chiar si al unui AGPS pe cea mai ieftina chinezarie de telefon e superioara a ce poti scoate cu un sextant, mai ales ca nu mai e nimeni antrenat sa opereze instrumentul, asa ca erorile vor fi din ce in ce mai mari...

Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

ghrt

AGPS înseamnă semnal de telefonie, ceea ce nu ai chiar peste tot.
În navigaţia de agrement se iau în continuare ca back up hărţi de hârtie, sextant, cronometru, tabelele aferente şi o tabletă cu încărcător solar închisă ermetic într-o cutie de tablă.
Cont (aproape) inactiv.

kitsune

#303
Poate nu ştia de curenţi marini, dar nava cu 0,87 păstra acelaşi consum pe tur-retur iar ăilalţi 1,45 tot tur-retur?


Nu, un indice subunitar indică faptul că există mai mult de o zecime din timp când nu funcționează generatorul, ceea ce în teorie ar fi imposibil (nava are nevoie de curent în permanență). Lucrul ăsta ar fi trebuit să îi dea de bănuit de la început, dar de multe ori așa e în analiza de date, iei datele și le așezi frumos în grafice, cu tot felul de criterii și formule, dau apoi frumos pe ecran la videoproiector. Să nu mă înțelegeți greșit, admir pe cei care fac asta în mod corect. Dar fiind pe partea cealaltă a "baricadei" mi se sparg în cap tot felul de chestii rezultate din analiza defectuoasă a datelor. Și firma noastră nu mai este o firmă tradițională, un armator în adevăratul sens al cuvântului, ci un conglomerat financiar, cu toate bunele și relele oamenilor din domeniu. Navigația se poate cuantifica, dar până la un punct.
Nu, nava aia nu mergea fără curent, pur și simplu avea un generator pe axul motorului principal. O simplă privire în fișa navei spunea asta. Dar trebuie să știi ce e ăla un GeAx ca să te prinzi.

@frunzaverde avem cel puțin 20 de telefoane cu gps încorporat, nu doar gps ci și Glonass, Galileo, alea chinezești, japoneze și care mai sunt (eu am 5 sisteme în telefon). Avem și niște hărți generale de hârtie, pentru back-up (navigație se face azi cu ECDIS). Dar oareșce nații importante (sau care se cred importante) au prostul obicei de a bruia semnalul ori mai rău, de a interfera cu el în așa fel încât apare un offset, uneori mare de tot. Nu te poți baza pe gps în cazurile alea.
Nava are o foarte mare redundanță, în toate, de la oameni care (în teorie) pot suplini/prelua funcțiile celorlalți până la echipamente. O grămadă de echipamente care sunt pe inventar așa cum spune @ghrt și deduce @dan_tm. De aceea avem sextant, strung, lampă Aldis, fanioane de semnalizare, generator de avarie, alimentare 220V din 2 surse plus 24 din baterii pentru sistemele critice, 2 sisteme independente de comunicare prin satelit, plus un telefon portabil pe Iridium, plus consola GMDSS, nu o să vă vină să credeți, dar avem în inventarul de la spital prezervative, defibrilator și.... forceps.
Sextantul nu mai știm să-l folosim (unii), forcepsul nici atât, tare mi-e teamă că din cauza ISPS și a virușilor o să uităm cum e treaba și cu prezervativele  :lol:. Deja vremurile alea cu mama-san la pupa au cam apus de mult (ar mai fi câteva porturi :whistling:)

LE: am verificat inventarul, au scos forcepsul din dotare, probabil că s-a trezit cineva.
Dar în declarația vamală la indieni (Cochin parcă) încă mai există rubrică pentru declarat cai, butoaie de rom, femei, copii și alte alea (cel puțin acum câțiva ani mai exista)
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

Quote from: dan tm on February 29, 2020, 09:46:19 PM
Sau cind ar fi ceva situatie de scenariu de film(m-am uitat prea mult la Sechestrati in larg sau filmul ala cu capitanul luat ostatec Maerk Alabama?)

Of, iar mă faci să caut în cutia cu amintiri....

A fost odată, într-o zi de aprilie, prin anul 2009, niște jurnaliști stăteau "la cheu", undeva în Mombasa



Se pare că așteptau ceva. Ceva important, că altfel nu aduceau ei toate sculele alea...


Și mai erau și oareșce omuleți verzi (sau kaki, nu se inventase încă termenul) într-o împrejmuire făcută din containere....


Cine vine oare?


Oh, nemții cu nava de alimentare


Dar și ăștia, tot cu degetul pe trăgaci...


Pentru că la manevră se apropie un port container ruginit...


Scrie ceva la prova... Alabama???


Yep. Maersk Alabama.


Trage la cheu, neamțul după el


O grămadă de subcontractori pe acolo


Da, aia e barca. Captain Phillips nu e acolo însă, o fi la vreun meeting cu nenea Hanks, să îi dea indicații prețioase. Oricum, mică e lumea asta.



Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

dan tm

Fiind lacheu, nu imi dau seama ce cautau nemtii in ecuatie :-[ :-[.

Referitor la inventar, dupa atitea ISDS CDMASS, AL Gebra, Al fabet, AL Coayeda, nu mai aveti nevoie de sextant dar cum zici lipsa instructiunilor de sextant va face sa nu mai folositi prezervativele? Alea le aveti in inventar de c]nd e cutia aia de prin ajutor?

zic si eu ca am vazut emisiunea Monsoon railway si indienii au cam 10000 de documente la caile ferate. British Legacy in India, deci nu te mira ca trebuie sa declari toti caii.

kitsune

#306
Sincer, nici nu am știut că sunt nemți până nu i-am căutat pe net. E o navă de aprovizionare care a făcut parte din forța navală atunci. Dacă te uiți atent o să vezi într-o poză o altă navă militară, aia e americană, USS Wasp (LHD-1). Mombasa (Kenya) era una din bazele pentru forțele navale dislocate în zona din cauza piraților somalezi. Iar navele noastre erau pe linie Salalah - Mombasa.
Pozele sunt făcute la vreo două săptămâni după incident, se vede Alabama că are barcă deja, și e la descărcare. Ar fi fost prea frumos să fiu acolo exact când veneau după incident, închipuie-ți că mă îmbogățeam din poze.
Aia cu prezervativele era o aluzie la instrumentele care sunt în inventar dar nu mai sunt folosite  O:-). Din motive de ISPS ( International Ship and Port Facility Security code), care restricționează accesul "vizitatorilor", unul din cei mai importanți fiind mama-san. Mai multe informații dacă vrei despre originile instituției, aici.
Dar astea sunt povești marinărești de spus în privat.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Harry

App. de proceduri. Prima data cand am fost pe o nava de croaziera imi imaginam ca e ca in trectu gen pasarele din alea si urci sus pe punte frumos cu majordom care iti ia bagajele. Aiurea :))) Am intrat printr-o usa dubioasa situata putin deasupra cheului, carand bagajele dupa mine si apoi printr-un scanner ca al aeroport cu tot tacamul scos chei, curea etc dupa care prin niste culoare dubioasa pana la scara centrala. Era o MSC

kitsune

Nu mă puteam abține să nu bag ceva sound effect când scanau, dar am considerat că totuși e mai bine să dorm în patul meu la noapte, chinezii nu prea au simțul umorului foarte dezvoltat



PS: @Harry, MSC = More Scrap Coming
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

#310
Nu am să înțeleg vreodată cum pisici se finanțează industria asta a transporturilor navale. Pe scurt, am intrat în port, dar nu unde trebuia să descărcăm inițial, ci la o dană de ușurare (am aflat abia acum că acolo pescajul maxim e 17,5, noi am venit cu 18m). Ok, intrat, venit autorități, carantină, verificat temperaturi, etc. descărcat vreo 10 ore până la 17,5 m pescaj. Urmând ca a doua zi să ne mutăm înăuntru, odată cu mareea maximă. Pregătim tot pe la prânz și stăm că proștii să vină pilotul și remorcherele. Nimic. Aflăm de la agent că portul e închis, e vânt puternic (40kn) și nu se fac manevre. Mă uit pe geam și văd că afară e frumos, nu valuri, nu vânt. Asta e, stăm o zi (până azi) degeaba la cheu. Azi încercăm iar. Cine o plăti facturile, nu am habar (am stat 2 săptămâni în radă pe post de floating storage, alți bani, altă distracție). Nouă ne convine, vechea vorbă marinărească spune "O zi în radă, un ban grămadă".
Problema e cu pisoii mei (filipinezii), că ieri s-a terminat orezul. Aseară au mâncat pâine goală (adică mâncare, desert, supliment și pâine, dar fără orez). Azi mă aștept să îi văd prăbușindu-se pe punte de slăbiți ce sunt, încă nu am ajuns pe jos, dar pun pariu că nostromul plânge deja și când ne vom vedea îmi va povesti jumătate de oră cât de rău e fără orez și cât de slăbit se simte. Probabil că nici nu a dormit azi-noapte de grijă.
Echipamentele critice la navă sunt (în ordinea asta): fierbătorul de orez, motorul principal, cârma....
Ironia este că ieri ne-au așteptat chinezii cu orezul la dana cealaltă, n-am putut noi ajunge. Aici nu au voie ei să vină.
Cerusem să vină la radă (2000$ mâncarea, 900$ transportul), dar am intrat în port și am contramandat. Dacă vi se pare mult, o navă de-a noastră rămasă fără orez din cauza unei ancore prelungite la australieni a adus mâncare cu elicopterul, 500$ orezul, 500$ transportul. Nu e glumă. Oricum, deja pisoii făcuseră valuri, la intrarea în port, primul urcat a fost inspectorul de la AMSA și primul lucru întrebat a fost despre mâncare.
Pe vremuri colegii mei arestați prin porturile lumii plecau dimineața cu căruciorul și luau navele la rând la cerșit, o pâine, o ceapă, un borcan de fasole...

LE: doar ce am primit mail că nu se poate onora comanda de echipament de protecție (comandat acum o lună și care trebuia să vină din Germania) pentru că nemții au interzis la export tot ce înseamnă măști, mănuși, combinezoane de unică folosință, etc. Deci va trebui să le cumpărăm din China. Ca idee, o mască 3M costă 2,5 € în Germania, 5$ în China.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Ionut

Ăștia sunt cu orezul ca italienii cu pastele. Sper ca ai backup la fierbatorul de orez.

kitsune

#312
O, da. Am pățit-o odată. Noroc cu electricianul că a reușit imposibilul și a reparat cazanul. Acum am de rezervă, e primul lucru verificat când ajung la vapor. Nu e de glumit cu pisoii. Nu odată am rămas cu pistonul agățat în podul rulant iar ei se cotiseră la masă. Să vezi figura lor inocentă:

But, but... it's copee time, sir!


1. Au o problemă cu f și p, de aia Filipine e de fapt Pilipine
2. Orice pauză au, trebuie să mănânce, că e de masă sau de cafea, trebuie mâncare
3. Orezul e baza. Cu pâine, cu cartofi prăjiți, cu înghețată, cu orice.
4. Nu există activitate care să îi oprească din mâncat. Dacă e o manevră noaptea și se termină la 4 dimineața, le dau liber până la 12 ziua următoare, la 4 mănâncă înainte de culcare, la 7 sunt treji să prindă micul dejun. Fără excepție. S-au sculat la 7 după revelion, ca să nu rateze micul dejun (am pe undeva o poză cum făceau rezerve de cu seara, poate, poate s-o întâmpla să nu fie bucătarul treaz dimineața). O caut și o pun aici, acum ne pregătim de manevră.

Din scurt, pozat ecranul, sper să se vadă:

Homarii


Purcelul de lapte


"Food waste"


Stash 1


Stash 2



Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

Victorie, a venit orezul...

(GPS)


My precious!


(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Ionut

:lol:
Ăștia chiar nu mănâncă altceva?