News:

.

Main Menu

La cheu

Started by Ionut, May 23, 2019, 12:16:13 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

ghrt

...îi rutează pe deasupra Teheranului...

Nu, pe 20 era totul ok.
Cont (aproape) inactiv.

kitsune

Bravo, aia cu Teheranul m-a dat pe spate  :lol:. Bine că nu citește consoarta forumul ăsta.

Pe 20 totul era ok în sensul că nu era isterie, primele îmbolnăviri au apărut prin decembrie.
Momentan mai am vreo lună jumate de stat, dar ajung la descărcare în China. Și e posibil să stau extra vreo 2 luni până se termină șantierul. Oricum, am cerut să îmi dea bilete pentru CND așa că nu vă impacientați, nu ajung la Otopeni  :p
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

(quote din alt topic)

Quote from: dr4qul4 on February 01, 2020, 12:39:10 PM
:o mare? Monstrul lui Deme pare pui de crevedia pe langa strutul asta.

Trebuie să spun că și mie mi se pare mare. Nava aia cu oi e un pic mai mică decât a doua navă pe care m-am urcat (prima fiind Neptun, nava școală), adică Sucevița, cargou de 4500 tdw. E drept, mi se părea mare la vremea aia, dar apoi am fost pe un 8700 tdw (Grivița) și ăla mi s-a părut și mai mare, enorm chiar în comparație cu ce vizitasem pe la colegi, cred că erau 1800 tdw sau asemănător, foarte înghesuite.
Astăzi sunt pe barabafte de 300, uneori 360 m lungime, vaporașele din trecut par mici remorchere. Și totuși macaraua aia e mare, chiar dacă e mic copil pe lângă cea mai mare, Thialf, care ridică 14200 t.
Vorbeam zilele trecute cu un prieten și se uita la unul din filmele mele. A realizat mărimea abia la sfârșit, când a văzut elicopterul venind. E greu, pentru că fără puncte de reper dimensiunile sunt relative. Așa, oierul pare mare, are 84 m lungime, parcă vreo 17 lățime, dar cred că pus lângă noi ar fi un pic mai răsărit decât un tank de bunker.

4500 tdw, atâta marfă intra în Sucevița. Douăzeci de ani mai târziu eram pe un container și bunkeram 8000 t de combustibil. Opt mii de tone!, care abia ne ajungeau pentru o cursă Europa - China și retur, uneori mai suplimentăm vreo 2-3 mii în Singapore.
Pare mult, dar nu e. În fine, nu pentru vremea aia, când viteza era importantă, nu consumul sau alte cheltuieli. Câtă risipă se făcea, 230-240 t de combustibil pe zi pentru o viteză de 23-24 kn. Am atins odată 28 kn, pentru câteva ore, fugeam de niste pirați somalezi  :bleh:
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

Am găsit leacul. Pot merge liniștit spre chinezi acum.





Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Ionut

:lol:
N-am urmarit atent in ce "misiune" esti. Chiar trebuie sa ajungi in China?

kitsune

#245
Da. :gaah:

Azi am fost la cumpărături. N-am găsit măști. Fără glumă, nici în farmacii nu aveau. Voluntarii de la Seamen's chiar discutau asta, cum să se protejeze, ei fiind cumva în prima linie, contact direct cu marinarii. Cert e că în spatele nostru e o navă ce a fost în China ultimul port, nu pot coborî. O altă navă a stat 12 ore în strâmtoarea Torres, pilotul nu s-a urcat până nu s-a făcut dezinfecție completă. Oamenii sunt speriați și îi înțeleg. Insula folosită pentru refugiați e acum carantină (Christmas Island).
Compania a sistat schimburile din China. Am încercat să îi convingem să ne abatem pe lângă Taiwan, dar nu o să ne primească ăia, că o să venim din China. E ca dracu. Vedem ce va fi după 16 februarie, travel ban-ul inițial e până atunci, s-o prelungi?
Teoretic ar trebui să intrăm în șantier, pe lângă Guangzhou. Colegii noștri care sunt prin șantiere în China spun că e pustiu. Mulți muncitori nu au revenit după anul nou (chinezesc), se lucrează la jumătate din capacitate. Asta înseamnă că se decalează, avem slot în martie, cred că se duce în aprilie.
Ne afectează și material, pentru că încetinirea Chinei înseamnă mai puține materii prime, deci nu mai avem ce căra.
Așa că.... haz de necaz, altfel....  :explode:  :rip:
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Io

Cit nava e in santier tu trebuie sa faci ceva? Sa fii acolo macar? Cine supervizeaza reparatiile in santier din partea armatorului?
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

kitsune

Trebuie să fiu, să dau cu pixul  :lol:

La modul serios, da, toate lucrările trebuie supravegheate, verificate, aprobate, etc. În general cam trec peste tot pe partea de mecanică, particip la toate probele, împreună cu inspectorul de la societatea de clasificare.
Compania trimite un superintendent, rolul lui e legătura cu șantierul și încadrarea în buget  :lol:

Pregătirea durează (dacă vrei să faci treabă, nu ca grecii, o vopsea și gata), se fac cereri de reparații, or să fie echipe specializate, pe lângă oamenii șantierului, care fac anumite lucrări.
Cred că e mai simplu de explicat cu exemple:

- lucrări normale, periodice, gen urcat pe doc, sablat, vopsit, schimbat valvule de bordaj, anozi, verificată cârma, elicea, astea se fac mereu.
- lucrări excepționale, gen reparat basele, îndoituri, schimbat tablă, coaste, etc. astea se fac în funcție de ce s-a cerut și de ce se găsește când urcă pe doc.
- schimbat etanșarea la ax, mentenanță la mașină cârmei, mentenanță la motorul principal (sistemul pneumatic de ex. sau verificat cuzineții de pat), astea se fac cu specialiști în mașinăriile respective.
- verificare la mijloacele de salvare, stins incendiu, comunicații, etc. astea se fac cu specialiști care au autorizație și certificare de la registrul naval să facă asta.
- schimbat țeavă (tubulatura) de apă de mare DN 600, asta o face șantierul, cu oamenii lor și materialele lor.

În mod normal andocarea ia cam una-două săptămâni, restul de reparații încă pe atât, depinde de magnitudinea reparațiilor. De data asta estimăm vreo 2 luni, e posibil 3, se montează instalația de curățare a gazelor arse (Scrubber).
Pe hârtie arată frumos. În realitate e un haos. Și superintendentul, comandantul și eu suntem în linia întâi. Ar mai fi căpitanul și mecanicul unu, teoretic mâna noastră dreaptă (respectiv), dar de data asta ambii sunt spre zero, așa că măgăreața cade pe top 2 și SI.
O mare problemă e lipsa de comunicare, lucrătorii nu vorbesc altceva în afară de chineză. Probabil cantoneză de data asta. Și e greu să te înțelegi cu ei, mai ales că noi avem proceduri și permise de lucru și mai știu eu ce iar ei au zero interes pentru asta. Dar trebuie să te cerți cu ei, să le iei uneori sculele din mână, să verifici să nu dea foc la ceva, să nu se electrocuteze, să nu, să nu. Și sunt sute.
Ca o exemplificare, acum, într-o zi normală fac cam 7 km (scările nu intră în calcul), din care vreo 3 sunt plimbarea de seară pe punte. În șantier ajung la 15-20, fără plimbare. O să zici că e puțin, dar mulți din kilometrii ăștia sunt pe verticală, ba în mașină, ba pe doc, ba printr-o magazie sau printr-un tank, te ia gaia când urci 22 m pe o scară verticală.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

dan tm

fiind pe cheu as vrea sa intreb care ar fi principiul (daca exista unul) dupa care se dau nume la vapoare?

Cum se stabilesc in prezent la straini, ca la noi nu se mai fac?
La noi înainte cum se stabileau? apareau tot felul de nume, Independenta, Rovinari, Jijia, Savinesti, Baia de Arama etc.

kitsune

#249
Cum vrea nașa!  :D

Nu e o regulă generală, fiecare armator își botează navele cum vrea.
La noi în fosta flotă, navele aveau nume de localități românești. Uneori erau grupate pe clase de nave, astfel că "băile" erau mineraliere de 65000, alte clase începeau cu aceeași literă - Cărbunești, Comănești..., - Hațeg, Huși/ Grivița, Gorun/ Făget, Filiași, Frunzănești, șamd.
Cred că 22 Decembrie (și surorile Independența, Unirea, Biruința, Pacea) au fost printre puținele care nu a avut nume de localitate, mai erau cele de la joint-venture-ul cu libienii, Roliship (trebuie să caut, nu-mi vine acum) și flota de pescuit, unde erau denumiri gen Polar I, II, V, etc.

La străini o să găsești multe reguli sau niciuna. Maersk își botează navele de aceeași clasă cu aceeași literă, mai adaugă și Maersk la nume. De exemplu, Emma, Estelle, Eugen, Evelyn, Edith Maersk și încă vreo trei sunt Triple-E class.
Multe nave au două nume, numele dat de proprietar și cel dat de charterer (owner name și trading/charterer name), așa că poți vedea un Maersk, APL, OOCL, MSC, CMA-CGM, etc care nu aparțin companiilor respective, sunt închiriate (pe termen lung, că altfel nu renteaza schimbarea numelui, costă).
Grecii sunt mai sentimentali, o să vezi la ei personaje mitologice sau nume de doamne, ori orașe de pe la ei, cert e că în general un vapor grecesc îl cam vezi după nume.
Asiaticii sunt cu norocul și grandoarea, o să vezi multe Lucky, Gold, Great, Giant, Ace, Prosperity șamd.
Japonezii erau cu Maru, au mai schimbat și ei totuși.
Norvegienii de la Berge au munți, toate navele lor sunt Berge +[nume de munte].
Fosta companie de stat portugheză a fost la un moment dat cumpărată de un chinez din Macao (cu cetățenie portugheză). Ăsta avea boală să numească vapoarele după nevestele, fiicele, amantele și ce doamne mai avea prin jur. La un moment dat s-au certat fetele între ele sau una din amante a căzut în dizgrație, cert e că au chinuit șantierul să schimbe numele vapoarelor pe ultimele sute de metri în așa fel încât vaporul favoritei să fie primul (are trei soții momentan, una (a patra) a murit, 17 copii, nu are flotă câte nume trebuie să dea). Bine, moșul e probabil în comă sau l-au pus ăștia la geam ca să ia pensia, văd că e născut în 1921...
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

kitsune

#251
Te asigur, personajul e cât se poate de real, îl cheamă Stanley Ho, soția a spus că e ok, are într-adevăr patru consoarte și un imperiu financiar.
Povestea cu navele a fost într-un șantier japonez din Filipine, cele 2 vapoare fiind Sabrina și Angela, le-au schimbat numele chiar înainte de lansare (o căruță de bani și birocrație). Tot atunci s-au dat la apă și Laurinda și Florinda I. Florinda văd că e favorita, mai are o navă numită Florinda (și parcă țin minte că era una veche cu același nume). Mai e și Ina. Restul au nume de orașe portugheze.

Macau casino tycoon Stanley Ho Hung-sun, 97, is in good shape and resting in a private Hong Kong hospital, his wife and daughter have said, rejecting reports suggesting the billionaire might be seriously ill.
"He is in good shape. I don't know why there were such rumours,"


cum spuneam, l-au pus în geam
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

dan tm

Interesant, mai intîi m-am gîndit că o fi fost o comisie care dădea nume de localități, ape sau munți însă am remarcat nume mai puțin cunoscute în țară de exemplu:Bîrnova, Frunzănești, Nazarcea, Fălciu.

Interesante soluții, cine s-ar fi gîndit să boteze un vapor: Fălciu? sau Săbăreni?

kitsune

#253
QuoteGuvernul României h o t ă r ă ș t e:

Art. 1. -
Pe data prezentei hotărîri, Facultatea de Electromecanică Navală și Facultatea de Navigație a Marinei Civile trec din cadrul Institutului de Marină "Mircea cel Bătrîn" din subordinea Ministerului Apărării Naționale la Ministerul Învățămîntului, înființîndu-se Institutul de Marină Civilă, cu sediul în municipiul Constanța.
Art. 2. -
La Facultatea de Electromecanică Navală durata studiilor va fi de 5 ani, iar absolvenții vor primi diplomă de inginer electromecanic sau inginer electrotehnic, precum și brevetul de ofițer maritim în specialitatea respectivă.
La Facultatea de Navigație a Marinei Civile durata studiilor va fi de 4 ani, iar absolvenții vor primi diplomă și brevet de ofițer maritim navigator.
Art. 3. -
Studenții anilor II, III și IV de la Facultatea de Electromecanică Navală și Facultatea de Navigație a Marinei Civile din cadrul Institutului de Marină Civilă vor primi livret militar iar cei din anul I vor efectua stagiul militar după absolvirea studiilor.
Art. 4. -
Ministerul Învățămîntului, Ministerul Apărării Naționale, Ministerul Transporturilor și Ministerul Agriculturii și Industriei Alimentare vor lua măsurile corespunzătoare pentru îndeplinirea prevederilor prezentei hotărîri.

PRIM-MINISTRU
PETRE ROMAN

București, 6 februarie 1990.

Nr. 113.

Pentru multă vreme 6 februarie a fost data la care se sărbătorea înființarea IMC. Azi se sărbătorește la 8 februarie.
Oricum ar fi, sunt 30 ani de la evenimentele care au culminat cu această hotărâre de guvern. Evenimente în care o mie și ceva de tineri și o mână de profesori au demonstrat, au fost în greva foamei, au riscat arestarea fiind catalogați drept dezertori de către Gen. Militaru (care trimisese deja dubele în piață). Totul pentru un ideal, pentru libertate, pentru dreptul de a învăța o meserie civilă fără a face 4 ani de armată. Pentru a scăpa de bácteri
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Harry

Tinand cont de mediul in care se desfasoara marina civila, crezi ca e mai bine ca e demilitarizata?