News:

.

Main Menu

La cheu

Started by Ionut, May 23, 2019, 12:16:13 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

carutasul

noi din filmele cu pirați știam că e rom :)

Harry

Inainte luau rom la bord pentru ca in timp, mai ales cand era vorba de calatorii lungi apa se strica si era nasol. Cand a murit Sir Henry Morgan (om de afaceri, militar, Sir si ... pirat) Nu aveau cum sa-l imbalsameze ca sa-l aduca acasa asa a l-au bagat intr-un butoi cu rom. In 1944 Seagram au lansat celebrul rom Captain Morgan.

kitsune

Da, rom, long time ago. Am băut rom la mama lui, în Cuba, pe vremuri. Ce vremuri!

Astăzi, tot mai multe companii sunt "dry" adică nu acceptă alcool la bord. Noi am avut o politică ok-ish, adică se acceptau orice băuturi (vândute controlat, prin "slopchest"). Dar avem destui colegi care nu se pot abține (să fie oare gena slavă sau e ceva dobândit în cei 100 ani de comunism plus nu știu câți de țarism). Nu știu. Cert este că alcoolul și cârma nu prea fac casă bună împreună:



așa că mai întâi a dispărut tăria, apoi, de la 1 ianuarie și vinul, am rămas pe bere (nu mai mult de 5 %)
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Ionut

^ Sefu', iese cu putin polish!

kitsune

A ieșit (că e demult poza). Săracul vaporaș, a trecut prin multe la viața lui. Și a ieșit la polish mereu (nu mă refer la polonezi ci la vacs Albina crema Puca)





Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Ionut

Damn, asta e un fel de greu de ucis.
Vad ca esti o enciclopedie a domeniului, imi imaginez ce povesti marinaresti poti spune.

kitsune

#231
E navă de la noi din flotă. Mă rog, a fost, că s-a dus la tăiat acum vreun an, doi. Întâmplător a fost reparată (atunci cu vopseaua zgâriată) la noi la Constanța, la SNC. Am ceva poze și de acolo, că am avut un coleg electrician care era în echipaj.

Povești "marinărești" la o  :cheers: în privat, că altfel ar trebui deschis un topic nou, care numai despre infrastructură nu va fi. Mă rog, poate în treacăt, ceva referiri, dar 99% off topic   :lol:
LE: după 2 ore de chinuit cu uploaderul, am intrat direct pe imgur, Nici ăla nu merge. Așa că am pus pe undeva, aiurea, dar nu merge embeded. Gata, merge.

@Ionut, s-a rezolvat cu un polish ;)





Powered by API/PUM imgur uploader

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

Ceva mai vechi, se vede bine in loop

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

Și dacă nu aveți ce face jumătate de oră, nu vă deranjează tremuratul camerei sau calitatea profi a unui Nokia N95 8GB de acum 12 ani, atunci se poate privi video de mai jos. Cred că era o plecare din Hong Kong, chiar nu mai țin minte. 5300 teu container, MAN 12K90MC-C.
Muzica e aleatorie, aleasă pentru lungime, dar sunetul original nu mergea, prea plin de zgomot.

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

dan tm

#235
Quote from: kitsune on January 03, 2020, 04:03:20 AM
Nu vorbesc nici legaleza nici birocrateza, dar să spunem că mesajul ar putea fi ca mai jos. Dacă aveți alte idei??


QuoteDupă cum sunteți probabil informați, de la data de 01.01.2020, IMO (Organizația Maritimă Internațională), a înăsprit reglementările cu privire la poluarea aerului de către nave, așa numitul "IMO 2020 Global Sulphur Cap". Astfel, de la această dată, navele nu vor mai putea folosi combustibil cu mai mult de 0,5% conținut de sulf pe marile și oceanele lumii și 0,1% S în zonele speciale. O excepție de la această regulă o au navele care au instalat un dispozitiv de curățare a gazelor arse, numit și "Scrubber" și care vor putea să folosească în continuare un combustibil cu un conținut de sulf de până la 3,5% în afara zonelor speciale.

Cred ca asta se refera la problema ridicata de tine.

http://www.mt.gov.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/2722-omt061102020dtn-20

kitsune

#236
Nu prea. Este doar transpunerea în legislația noastră a interzicerii deținerii la bordul navelor a combustibilului cu un conținut de sulf mai mare de 0,5% de la data de 1 martie 2020 și modificările aduse Suplimentului certificatului IAPP (International Air Pollution Prevention Certificate). Nimic despre efluenții generați de curățarea gazelor arse prin intermediul dispozitivelor de tip circuit deschis (Open Loop Scrubber).
LE: rezoluția MEPC 305(73)
LE2: Marpol Anexa VI este cea care se referă la poluarea aerului.

Ca să fiu mai explicit tehnic: gazele arse (de eșapament) produse de Motorul Principal (de propulsie), motoarele auxiliare (generatoare de energie electrică) și caldarina cu arzător (generatorul de abur) trebuie să îndeplinească de la 01 ianuarie 2020 anumiți parametri de calitate. Mai stricți decât până acum. E vorba de conținutul de SOx și particule. Dezideratul acesta se poate îndeplini prin folosirea unui combustibil cu conținut redus de sulf, mai scump și cu probleme, sau prin "spălarea" gazelor arse într-un Scrubber (metoda nu e nouă, se folosea pe vremea dinainte de 1989 chiar, pentru generarea de gaz inert la tancurile petroliere). Există două metode, cu circuit închis (unde efluenții sunt stocați și predați ulterior la mal) sau deschis, unde apa murdară este deversată peste bord. Pentru că această apă murdară nu îndeplinește niște condiții de concentrație, se folosește o a doua pompă, care pur și simplu diluează această apă, pentru a micșora concentrația de mizerii, că altfel nu le pot spune. Deci aceeași cantitate de mehlem, dar mai diluată.
Multe state sau porturi au interzis folosirea dispozitivului de tip deschis în apele lor, forțând armatorii să folosească combustibil potrivit sau să stocheze apa murdară până la plecarea din port.
O parte din întrebările mele de mai sus se referă la această interzicere, a deversării mizeriei din Scrubber în apele noastre.
Există "studii" făcute la comanda industriei, cu un pospai de aprobare din partea unei societăți de clasificare (dar aici e discutabil), studii care spun că apele deversate sunt calitativ mai bune decât standardul european al apelor deversate de industrie (nu mai știu cum se numește exact) și că nu ar afecta cu nimic mediul. Dar cei care au interzis spun că trebuie studiat impactul și apoi dat voie la deversat.
Aici era a doua parte a întrebării, dacă există intenția de a studia cumva acest impact.

LE3: deci întrebările rămân în forma din postarea de pe 3 ianuarie, citată mai sus de colegu' (integral) și micșorată apoi de Ionuț.

Între timp, prima noastră navă din seria celor pe care sunt de 10 ani a terminat instalarea Scrubber-ului și a plecat zilele trecute spre portul de încărcare. Normal că nu merge cum trebuie, era de așteptat, prototipuri proiectate în birouri de către oameni care nu au pus piciorul pe o navă vreodată. Tragem noi (colegii, că eu intru prin martie la conversie) echipajele. Același lucru îl aflu și de la colegi din alte companii, belele și echipamente care merg prost.
Mă îndoiesc totuși de eficiența acestei conversii:
1. Pentru că nava a stat 2 luni în șantier (bani mulți pierduți)
2. Costul echipamentului și manopera sunt semnificative
3. Se mută poluarea din aer în apă
4. Toate echipamentele alea au nevoie de energie, deci un al doilea generator va trebui să meargă non stop pentru a asigura bilanțul energetic. Rezultă un consum mai mare de combustibil, recte poluare mai mare.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

Oh, island in the sun... (GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

Wow, dacă vin acasă din China am parte de culoar separat la Otopeni? Sau numai artiștii au parte?
Știu coleg de-al meu care a stat în șantier 2 luni în China, a ajuns acasă pe 20, n-a avut parte de "primire oficială". Și ca el sunt destui. Sau încă nu începuse isteria pe 20?
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Liviu M

Stai sa vezi daca te lasa sa te urci in avion spre Otopeni...