News:

.

Main Menu

La cheu

Started by Ionut, May 23, 2019, 12:16:13 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kitsune

#1410
"Smoke on the water,
Fire in the sky..."

Cod roșu de caniculă azi











Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

dan tm

Un fel de RO alert :)

kitsune

Mai degrabă KRalert. Dar sincer, cald, cald și umed. Și ăștia nu știu să pună AC decât pe congelare rapidă, nu au altă setare.
Între timp am mai dat de ceva internet, așa că am urcat câteva filmulețe pe YT:



Plus unul scurt de la plecare


Toate sunt "raw footage", n-am avut timp de comentarii sau editări. Mai am unul, ceva mai lung, dar trebuie niște blur. Sincer, trebuie să caut un editor care știe să facă asta.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

kitsune

M-am întors în timp 30 ani. Detalii mai târziu.

(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

Deci, să revin:

După o săptămână acasă (exact săptămâna cu admiteri și contestații, emoții și bucurii), iată că am plecat spre Canada, spre noul vapor.
Peripeții pe drum. Ajung la Montreal, nimeni în aeroport. Sun agentul, îmi zice că ei știu că mai am un zbor, deci mă vor prelua din următorul aeroport. "Da doamnă, dar sunt 17 ore intre avioane, vrei să stau aici în aeroport? A..., n-am remarcat." Deci, in câteva ore vine un agent local să mă ducă la hotel. Mă întreabă de celălalt coleg. "Care coleg?" Păi, cică ar mai fi un filipinez, care a ajuns acum 4 ore. In fine, telefoane, mesaje, aflăm numărul lui de telefon, dăm de el, îl luăm la hotel. Hotelul nu are restaurant, deci cotrobăim prin cartier după ceva de mâncare. Sushi eu și aripi de pui pentru filipac. Am revolut, am mâncare.
Dimineață ne ia șoferul, ne duce la aeroport. Zburăm cu turboprop o oră, ajungem in stația de autobuz numită aeroport. Luăm bagaje, pleacă toată lumea. Rămâne un nene care se apropie și întreabă ceva. Sună vag in franceză, dar cu 2 kg de prune in gură. Ok, dăm din mâini și ne înțelegem. El este taximetristul nostru. Înghesuim bagajele în celica lui, mai in portbagaj, mai pe banchetă, in sfârșit, ajungem la hotel. Mare și frumos, cu recepționeră care rupe engleza. Wow.
"Sorry sir, but the room is not paid. You have to pay for 2 days, plus 50$ per day deposit. Twice, for your colleague too". Deci in câteva minute sunt mai sărac cu vreo mie de canadieni. In fine. Dau de wifi și înroșesc whatsapul cu șeful de la crewing din Cipru. Ăla siderat, cum pisici să plătești pentru hotel? O să ne certăm cu agenția. Ok.
Urmează 2 zile de hotel, cu mâncat prin vecini (e un mall și niște benzinării, plus un depanneur și dollarama) așa că resursele mele financiare se reduc văzând cu ochii. Toată lumea vorbește quebecoază perfect. Atât de perfect încât nici măcar nu înțeleg când e scris pe translator in franceză. Nu-i bai, dăm din mâini.
La 2 noaptea ne trezim cu taxiul. Să ne ducă la vapor. Șoferul nu este in stare să ne explice ceva, de fapt nici nu știe unde ne duce. Mă uit pe gps-ul lui și văd adresa undeva in câmp, la 10 km de port. Deci, cu nespusă bucurie, sun pe agentă din Halifax. Este 2:30 noaptea. Buimacă, nu înțelege ce a lovit-o. Tanti, unde trebuie să ajungem, sună șoferul și explică-i. Ok, a sunat un quebecois local care parlește ambele limbi, care la rândul lui îl sună pe șofer. De data asta gps-ul lui coincide cât de cât cu al meu. Ajungem la poarta portului. Securistul de acolo vorbește engleză. In sfârșit. Verifică bagajele amănunțit (de parcă nu am trecut prin 3 avioane până acum) și ne duce la vapor.
Aici, aflu că schimbul meu pleacă la 6 dimineața, că are zboruri la 9. What? Vaporul stă 5 zile aici, unde este graba? Iarăși, telefoane in Cipru, se schimbă zboruri, mergem la somn și ne vedem dimineață.
End of part 1
(GPS)


(GPS)









Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

Part II.

Deci, prima impresie. Vapor de 9 ani vechime, fabricat in Japonia. Probabil pe niște desene din anii '70. Totul este basic. Fără UMS, deci se fac carturi in mașină, nu există alarmă la cabină. Fără comandă pentru motor de pe comanda de navigație, au doar telegraf. Deci manevra se face ca acum 30-40 de ani, de jos, cu Bell book in care se notează ordinele, etc. nici măcar o imprimantă pentru asta, se scrie de mână.
Supravegherea la motor și ce mai e cu becuri. Ce monitoare, ce trenduri, ce fonfleuri. Becuri indicatoare și un display mic de 3 digits cu săgeți, să poți vedea ceva temperaturi de la distanță. Doar ce s-a instalat de curând are display (Ballast treatment system).
DG-uri pe manual, cu pornire manuală, băgat manual in tablou, fără load sharing, fără autosincronizare, nimic. Emanuelle, cum ar zice Oleg, mecanicul meu din Mariupol.
Ce-i drept, cabina mea arată ok, cu geamurile mari, destul de spațioasă. Dar nebrevetații stau in niste chichinețe de 2 pe 4 m, cu buda pe hol și dușuri cu team building.
Totul low tech, cu neoane clasice, robineți frustranți la baie (seamănă cu Scrat din Ice Age), budă cu robinetul pe care l-am avut la examen la instalații când am dat un brevet in anii '90, răcire cu apă de mare peste tot (deja de prin '90 se poartă sisteme LT și HT cu apă dulce, sisteme închise de răcire). Ce să mai zic, mă așteptam să văd și stație RTT cu Morse ca să fie tabloul complet.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dan tm

inseamna ca trebuie sa-ti reamintesti alfabetul Morse.

kitsune

#1419
Nu l-am știut niciodată. Dar nu suntem așa de înapoiați totuși. Avem (măcar atât) mijloace moderne de comunicare. Plus internet. Care merge prost pentru că avem sistem de supraveghere cu camere peste tot. Cu AI. Ironic, low tech engine, high tech big brother.

În altă ordine de idei, am dezvoltat o afinitate pentru "noroiul" canadian:





Powered by API/PUM imgur uploadern
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

dan tm

dar spuneai mai demult ca trebuie sa fie nu stiu ce decantor de sulf, de protectia mediului. norme noxe Greta.

kitsune

#1421
Da. Dar doar pentru cei ce vor să ardă în continuare combustibil cu peste 0.5% sulf. Dacă ai sub 0.5% nu trebuie tratament pentru gazele de eșapament. Iar in zonele speciale se schimbă pe combustibil cu 0.1% sulf (de multe ori motorină).
Noroiul meu nu are sulf deloc  8)

Și să răspund aici lui Tibi (quote din alt topic):

Quote from: TibiV on August 10, 2024, 02:21:18 PMUcraina pare sa fie "safe land" fata de mizeria (navala) din/de langa Yemen...  :(

Am un amic croat care s-a specializat in încărcare la "safe land". Vine nava la radă la Constanța, se dau jos ucrainenii și cine nu vrea Odesa, se urcă amicul și alți amatori de senzații tari. Merg la Odesa, încarcă sub tiruri de antiaeriană și shaded, apoi vin iar la radă la Constanța și predau echipajului normal. Fiind zonă de război, ia 100% in plus basic wages pe zi, adică 60$ extra, zilnic. Nu este mult, având în vedere că stai cu dronele deasupra.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

Just another regular day in the office

 (GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

Un fel de mare (sau mic) pavoaz, că azi e ziua independenței Braziliei. De fapt ieri, dar nu a mers uploaderul

(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

TibiV

Aveti heliport?!... Asadar sunteti smecheri...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)