News:

.

Main Menu

La cheu

Started by Ionut, May 23, 2019, 12:16:13 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kitsune

 :lol:  :lol:  :lol: și eram în mers...
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

#1396
Ăla mare din spate are 297000 tdw. Ăsta micu' din fața lui, 37000 tdw

(GPS)


La fel, ăsta din prim plan are vreo 180000 tdw in timp ce ăla din dreapta spate are 399974 tdw. (GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

PS: Io-s pe unul ca ăla portocaliu mic, dar gata, am terminat cu ei. Shol'va
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

BIGRED1984

Cine, ce , pe cine a tradat ?

kitsune

#1398
E poveste lungă asta cu trădarea. Acum vreun an jumate, o companie canadiană ne-a abordat să facem management pentru câteva din navele lor. Pentru că nu erau mulțumiți cu cei pe care ii aveau, firmă asiatică cu mulți indieni, filipinezi, chinezi și ucraineni.
Ca o paranteză, stilul de management l-am văzut și la alții, nave noi, echipaj indian full pe vreo 3-5 ani, măcar până la primul doc. Apoi ofițeri europeni și nebrevetați filipino, să pună nava pe picioare. Și când e ok, iar indieni pentru câțiva ani.

A contat și faptul că un nou vicepreședinte de la canadieni era bun prieten cu CEO de la noi, ambii nemți. Și ne-au dat, de probă, 6 nave să ne ocupăm de ele, crew, tehnic, etc, mai puțin navlu.
Din momentul in care am preluat, navele care au ajuns în Canada au fost puricate de PSC la sânge. S-au căutat probleme și s-a ajuns la detenții (nejustificate). Timp de un an și jumătate am tras cu toții să fie totul ok, cu toate neajunsurile (nave vechi, chinezești, complicate). Așa am ajuns ca înainte de anul nou să ni se promită încă 20 de nave in management.
Bineînțeles că asta a contravenit intereselor indiene care (probabil) au făcut lobby sau au avut alte pârghii așa încât acum câteva zile, din senin să se renunțe la orice contract și navele vor fi returnate către managementul indian. Pentru noi asta înseamnă o lovitură mare, pentru că am investit eforturi și oameni. Unii din cei mai buni oameni sunt pe astea șase nave, să facă din rahat bici și să demonstrăm că suntem cu mult peste indieni. Dar nu și la preț și viclenie se pare. Pentru că acolo ne-au dat ceață. Iar acum la noi la birouri se lucrează overtime ca să redistribuie echipajele pe alte vapoare, care pot să termine contractele, care nu și mai au puțin, pleacă acasă și mai vedem. Este greu să te trezești dintr-odată cu 130 de oameni de redistribuit.
De asta vorbeam de trădare, pentru că ăsta este sentimentul general. Și asta îi voi spune personal lui, vicelui.
Așadar, fără nave portocalii (mai mult roșii de fapt) pentru mine in viitor.
Și ca să fie treaba și mai oablă, in decembrie am aflat că a noastră companie a fost vândută în bloc către alta, mult mai mare. Deci, de la 100 de nave in management vom ajunge la peste 350, poate 550. Dar iarăși va fi greu, până se armonizează toate. Vin vremuri... interesante.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

Gata cu rant-ul.

Cu scuzele de rigoare pentru formatul pozei de mai jos (am făcut poza pe blat), vreau să scot in evidență echipamentul omului angajat la terminal să spargă niște beton. Are cască cu vizor și antifoane. Combinezon, mănuși de protecție cu gel anti-vibrație. Bocanci și jambiere. Ham cu două carabine și vestă de salvare. Sunt 30°, se simt 36°. Brazilia, Itaqui.

(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

PS: butoiul ăla de plastic cu prize este delicios de low tech. Dar funcționează.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

dr4qul4

Am si eu o curiozitate. Houthi aia aflati la putere in juma de Yemen, au vreo sansa sa scufunde/avarieze grav un vapor din asta de peste 100k tdw?
Sau doar daca prind ceva cu incarcatura inflamabila?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

kitsune

Ce să zic, ca să scufunzi un vapor trebuie să îl aduci la flotabilitate negativă. Sunt o mulțime de factori aici.
Să zicem că este petrolier și este încărcat. Astea acum au cocă dublă, deci orice vine din lateral nu va lovi direct un tank de marfă. De asemenea, au sisteme de inertare, deci iarăși, nu ai oxigen in prima fază ca să ai o explozie de amploare. Dar în anumite condiții să zicem că poți provoca o explozie care să îl rupă. Chiar și atunci, bucățile rămase vor pluti ceva timp.
La fel și cu celelalte nave (mai puțin alea de cară mașini cred) ai nava împărțită în compartimente, trebuie cel puțin 3 din ele sa fie inundate ca să se ducă la fund. Dacă e mare, se va rupe și iarăși, uneori rămân bucăți plutind.
Acuma, ce interes ar avea ăștia să scufunde navele? E destul de greu cu ce echipament au ei, Shaded și ceva rachete iraniene. Este mai simplu să le lovească în puncte nevralgice gen comanda de navigație sau cârmă. Important este să disturbi traficul naval.
Ce mă amuză pe mine din situația asta este că cel mai mult pierd egiptenii. Mai ales piloții, care au rămas acum fără Marlboro
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

dr4qul4

Asadar erau slabe sanse sa raman fara containerul din China.  :D
Am observat insa ca pe a cam disparut trackingul pe varianta free in zona. Inainte iti arata mai tot timpul pozitia navelor, de data asta a avut vreo 10 zile de pauza, de la Banda Aceh pana pe la Jeddah.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

kitsune

#1403
Se poate întâmpla ca navele să oprească AIS-ul din motive de tracking și de aia să nu le mai vezi. Pentru că ceea ce vezi tu pe net vede și houti. Nu cred că au ei mult acces la VTS unde sunt radare puternice, mai ales că alea le arată doar poziția, nu și altceva (ok, curs, viteză, dar atât).
LE: AIS = Automatic identification system. Este un sistem care transmite automat poziția, numele navei, call-sign, IMO Nr. destinația, etc. (sunt câteva câmpuri pe care le putem modifica și introduce informații).
Chiar îmi amintesc o glumă făcută de unii care puseseră Covid 19 sau ceva asemănător, trebuie să caut
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

shogom

Apropos de ce se vorbea mai sus.

https://www.bbc.com/news/world-middle-east-68110358


"A tanker with links to the UK was on fire for several hours in the Gulf of Aden after a being hit by a missile fired by the Houthis.

The Iran-backed movement, based in Yemen, said it targeted the Marlin Luanda on Friday in response to "American-British aggression".

The US and UK have launched air strikes on Houthi targets in response to attacks on ships in the Red Sea region.

French, Indian and US naval ships provided assistance to the vessel.

The operator of the Marlin Luanda is registered as being Oceonix Services Ltd, a UK registered company."

kitsune

#1405
Se pare că incendiul este sub control



https://twitter.com/indiannavy/status/1751285097557532732/video/2


Față de cum era ieri:


Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

Here I go, again, on my own,
Going down the only road I've ever known





Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

TVlad

Cu vreo doi ani in urma am cumparat la intimplare dintr-un tirg de vechituri niste casete audio Basf, neinscriptionate, din curiozitatea de a afla cu ce sint inregistrate. Pe una dintre ele era un cintec ale carui versuri care m-au facut imediat sa ma gindesc la prietenul nostru Kitsune:

Seemann, deine Heimat ist das Meer

https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=HNjtenJIESY&start&finish


kitsune

#1409
Ja, ja. Am plecat în vacanță  :lol:

LE: să pun un pic afirmația în context - Acum câteva zile m-am urcat pe un vapor de-al nostru în China (cel din poză). Am schimbat un șef român care trebuia să fie neapărat acasă pe 13. Vaporul se vinde in câteva zile (de fapt s-a vândut deja, se va prelua în câteva zile). Așa că eu sunt aici cu un contract de 2 săptămâni, să fac predarea către noul echipaj și curățenie în acte (unele pleacă în arhivă, altele se distrug, sunt ceva copii de făcut, etc).
Deci, cum am spus, vacanță. N-am de făcut mentenanță, n-am de făcut rapoarte, nimic. Doar să duc nava in punctul X și să împachetez actele. Logic, dacă este vreo avarie, tragem, așa cum și puntea muncește acum să spele magaziile după descărcare. Dar atât.
Azi-noapte ieșisem de pe Yangtze deja și treceam printr-o zonă cu organisme bioluminiscente. O feerie. Din păcate nu avem aparate foto sau telefoane capabile să filmeze/pozeze așa ceva. Am incercat o expunere lungă, dar mi-a ieșit doar ce se vede mai jos. In stânga imaginii se întrezăresc cranicele, orizontul este aproape de marginea de sus, linia verticală albastră este marginea bordajului iar sus este valul creat la prova. Culoarea este cea reală, așa de albastru strălucesc garizii ăia sau ce plancton este.





Am făcut un colaj, in caz că nu este prea clar, am suprapus o poză cu nava:





Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence