News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

La cheu

Started by Ionut, May 23, 2019, 12:16:13 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Earthchild

#1275
Quote from: carutasul on February 17, 2023, 04:38:16 PMpăi cred că vrea să spună că știau rusește, nu că erau ruși. Pentru că au trăit atât amar de vreme în URSS normal că știu rusește, ca și moldovenii... Doar că acum preferă să nu vorbească.
Exact asta subliniam și eu, că ucrainenii (ca și moldovenii, letonii, lituanienii, estonienii, georgienii s.a.) vorbesc rusește, fără a fi ruși.
Cu deosebirea că ucrainenii au aceeași rădăcină slavă cu a rușilor de azi.
End of post, fiindcă e deja OT și se supără este mult mai interesant ce ne mai împărtășește kitsune...  ;)

kitsune

#1276
De parcă ar fi topicul meu pe persoană fizică... (Se supără kitsune...).

Deci, să răspund la întrebările cu capacele de magazie, cu toate că mulți termeni folosiți acolo nu i-am înțeles  O:-) :
- capacul este format din 4 foi, cuplate 2 cate două cu balamale.
- acționarea se face cu cilindri hidraulici
- la capăt de cursă, când capacele sunt verticale, există câte un stopper (nu știu cum să îi zic in română) care asigură capacul să nu se închidă dacă apare vreo problemă cu hidraulica. De obicei, pe circuitul hidraulic sunt niște supape de unic sens care previn mișcarea necontrolată a pistonului (plus alte chestii hidraulice pe care nu le pot spune acum, trebuie să desenez).

Poziția cilindrului cu capacul închis 


Poziția cilindrului cu capacul semi-deschis


Poziția cilindrului cu capacul deschis


Stopper-ul 



Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

Quote from: Earthchild on February 21, 2023, 04:26:26 PM
Quote from: carutasul on February 17, 2023, 04:38:16 PMpăi cred că vrea să spună că știau rusește, nu că erau ruși. Pentru că au trăit atât amar de vreme în URSS normal că știu rusește, ca și moldovenii... Doar că acum preferă să nu vorbească.
Exact asta subliniam și eu, că ucrainenii (ca și moldovenii, letonii, lituanienii, estonienii, georgienii s.a.) vorbesc rusește, fără a fi ruși.
Cu deosebirea că ucrainenii au aceeași rădăcină slavă cu a rușilor de azi.
End of post, fiindcă e deja OT și se supără este mult mai interesant ce ne mai împărtășește kitsune...  ;)

Citez postările anterioare pentru că altfel nu s-ar înțelege contextul.
Nu toți de la bord știu ucraineană, chiar dacă sunt cetățeni ucraineni, născuți și crescuți în Ucraina (mai puțin tiraspolezul, care e născut în Moldova). Deci într-un fel este nevoie de rusă pentru a comunica. Treiarul meu are rădăcini bulgărești, cadetul știe găgăuză și rusă, mecanicul 2 are nume evreiesc dar a pierdut limba și religia, căpitanul are bunic rus și bunică din Mongolia. Și tot așa. Mix-ul de nații din fosta uniune sovietică este reprezentat proporțional la bord. Din când în când mai apare și câte un Popesku sau Cebanov, dar care nu mai știu românește deloc.
Dar cam la toți este același sentiment (unii îl ascund mai bine, alții nu) de patriotism. Și asta îi unește, pentru că au un agresor comun, agresor care i-a gonit din țara lor, cu copii, cu soții și animale de companie. Și au lăsat acasă părinți, rude, proprietăți. Unii au pierdut părinții, rudele, proprietățile, agoniseala de o viață. Alții speră să se întoarcă atunci când se va sfârși nebunia asta. Din păcate, nimeni nu știe când și mai ales cum se va sfârși.
Nu este ușor nici pentru cei rămași în țară dar nici pentru cei refugiați, indiferent de ce ajutoare beneficiază. Știu asta din propria experiență, pentru că lucrez cu ei și le știu poveștile și mai ales pentru că am la momentul de față 3 familii in gazdă, mame și copii. Știu cât de greu este să găsești un cardiolog pediatru care să facă un eco la un copil de 1 an și câteva luni, nici măcar când te ajută cineva care știe limba locului (adică eu).
Chiar și pentru nevestele de navigatori cazate în Mamaia Nord este greu, că nu au acces la manichiură și coafor in zonă, trebuie să se deplaseze tocmai până la Constanța. V-ați pus vreodată în pielea lor?
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

Au venit ăștia de la Port Control... 5 oameni, fiecare cu laptopul lui...

De fapt nu am scăpat. De ieri de când au plecat suntem în mailuri și telefoane cu toată lumea, ca să ne protejăm de bălăriile pe care le-au constatat, inventate pentru a cere bani. Pentru că nu mai merge cu atenții, s-au reprofilat și acum e amendă pentru orice.
Adică:



Primele două observații sunt hilare, nicăieri nu se specifică prezența unul cod QR pe un certificat (și oricum, avem niște originale mai vechi, încă valabile)
A treia nu tine de noi, modificarea poate fi făcută doar de registru
A patra este aiurea, echipamentul fiind certificat prin Type Approval Certificate, nu este nevoie de aprobare pentru fiecare desen.
A cincea da, la un manometru s-a rupt jumătate de ac de la vibrații, l-am schimbat, este ceva normal să se întâmple în exploatare.
A șasea da, curge o pompă pe la etanșarea mecanică, supurează, nu pișă. Și din păcate nu avem piesele să rectificăm, dar le-am cerut în noiembrie. Deci este un defect știut, asumat, in curs de rectificare. Dar performanța pompei nu este afectată.

Dar panica este mare pentru cei de la birouri, pentru că acum câteva săptămâni o altă navă de la același owner a avut aici 7 deficiențe pentru care localnicii au cerut... drum roll... 28000$.
Nu știu cum s-a transformat Port State Control dintr-un instrument care să ajute shipping-ul să ajungă la un standard in instrument de coerciție. Probabil că au un plan de amenzi și trebuie îndeplinit.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Earthchild

S-or fi inspirat din "statutul" poliției rutiere române... :captain:  :hug2:  :police:

kitsune

Au ei modele mai bune decât instituția la care faci referire. De exemplu, la sosire am avut 25 de oameni la control. "Autorități". Au bătut recordul meu personal de 17 oameni veniți deodată, ghici unde?
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

dan tm

In Benin asa pretentii sînt ? ,,inspectorii" tot șlapi au în picioare?

uau, ce o fi cînd acostați în Narvik?

kitsune

#1282
Nu sunt in Benin, am plecat de acolo. Am avut și acolo autoritățile la control, dar am trecut cu brio.
Suntem într-un port care s-ar traduce punctul negru, dar nu o să scriu încă din ce țară, că nu e voie să facem poze și alte chestii pe aici. Și nici nu vreau să supăr localii, poate mai vin vreo 25 să ne ia la puricat.
Am fost la Narvik, este fain acolo. Oamenii vin in control, dar sunt profesioniști. Acolo nu merge cu "hai să cerem un desen pe care nici măcar noi nu știm cum îl cheamă, dar trebuie să aibă ștampilă".
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

alexandru_m

Deci ati mers mai spre Sud? Luanda in considerare ca nu vrei sa superi localnicii nu ati ajuns totusi chiar asa de jos?  :D

dan tm

Congo Brazzaville

Pointe Noire

wtf am cautat in engleza intîi.

kitsune

Sper că localnicii nu citesc peundemerg.ro  :o

Ca să dau un update: in mod normal la o inspecție se dă un document Form A unde sunt menționate deficiențele și Form B unde sunt menționate consecințele (in lipsă de un termen mai bun), adică deficiența X atrage după sine detenția, deficiența y trebuie rectificată înainte de plecare, deficiența z trebuie rectificată in următorul port sau peste 3 luni sau tot așa (la primul dry dock, etc.).
Ei bine, noi încă nu avem forma B, la mai mult de 24 de ore de la inspecție. Asta înseamnă că ei negociază acum prețul pe care îl vor. Avem agentul nostru și reprezentantul P&I care sunt acum pe fir, care sunt cel mai probabil înțeleși cu ei, dar asta e.
Aștept să vedem ce mai apare mâine. Ce este nașpa este tensiunea in care ne țin, pentru că, bine-înțeles, noi suntem în linia întâi și toți de la birouri sunt acum ocupați să se acopere cu hârtii cum că situația nu este din vina lor.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

dan tm

Bine ca aveti internet.

wtf cum in alte porturi ati fost in regula?

astia n-au șlapi au trecut la alt nivel?

alexandru_m

LOL.

Exact numele alea nu am vrut sa le scriu explicit.

Nu ii intereseaza pe ei ce a fost in alte porturi.

Povestea asta imi aduce aminte cum un coleg imi spunea ca a avut o perioada curse regulate de Serbia. La fiecare intrare la cativa km de vama se tot intalnea cu un echipaj de politie, mereu acelasi echipaj. Il tot controlau si tot gaseau cate ceva in neregula, pana la urma "se intelegeau" si problema disparea.

Pe masura ce il tapau de bani tipul se tot punea la punct. Mai intai s-au legat ca nu avea limitele de viteza in functie de categoria de drum lipite pe spatele masinii, asa ca le-a lipit. Apoi s-au luat de stingator ca era expirat, apoi de trusa medicala si tot asa. Cu timpul deja se amuzau si ei ca de la un drum la altul el era tot mai pregatit.

L-au intrebat la unul din drumuri daca are stanga pentru tractare in caz de nevoie si l-au mai facut de niste euro spunand ca exista ceva articol de lege obscur care cere stanga la masina. Cursa viitoare omul nostru si-a luat cu el si stanga si abia astepta sa fie oprit. Zicea ca totul era impecabil, efectiv nu mai aveau cu ce sa-l prinda. L-au oprit si l-au intrebat daca are stanga, el le-a raspuns razand ca are, iar apoi a venit intrebarea "Dar este marcata cu elemente reflectorizante?" Evident, nu era.

Cu alte cuvinte daca vor sa gaseasca ceva vor gasi pana la urma.

kitsune

#1288
Dane, este imposibil să nu găsești ceva la un vapor de 10 ani, după cum este la fel de imposibil să nu găsești ceva la un vapor nou nouț. Navele sunt mașinării complexe, nu știu cu ce aș putea face analogie. Și indiferent cât de bine le întreții, tot apar probleme. Iar în ziua de azi, când totul este legat de bugete și profituri este foarte greu să ții stocuri de piese de rezervă pentru absolut orice. Și chiar atunci când vrei asta, de la comandă și până la livrare trec luni de zile. Putem face multe la bord, dar din păcate etanșări mecanice nu (de exemplu).
Dar când vin ăștia chitiți să găsească ceva, e imposibil să fii în ordine. Imposibil.
Imaginează-ți că ai o mașină veche de 10 ani. Te oprește potera pe drum. Și îți verifică actele, totul ok. După aia incep să ceară: certificatul de garanție, declarația de conformitate a producătorului jantelor, certificatul ISO 9001 al firmei care a produs cauciucul din lamelele ștergătoarelor plus certificatul de proveniență al cauciucului și declarația că nu este produs in țări care folosesc munca copiilor. Și tot așa, acte peste acte peste acte. Îți garantez că după 3 ore îți explodează capul.
Iar după aia, îți deschide capota la motor și vede că ai nivelul la ulei la limita minimă. Motorul merge, e ok, nu scoate fum, nu dă rateuri...
Și după aia îți face procesul verbal dar nu ți-l dă pe loc, aștepți vreo două zile până vine, poate-poate sari la cap.
Acuma, noi avem instrucțiuni scrise și repetate de 1000 de ori că suntem parte din rețeaua anti-corupție și nu avem voie să dăm un suc moca. Pe de altă parte, in toate convorbirile telefonice avute cu cei de la birouri suntem întrebați dacă localnicii au dat semne că ar vrea ceva. Deci se știe ce corupție este aici, se știe că fără atenții nu poți supraviețui, dar pe de altă parte suntem legați la mâini și nu avem voie să facem nicio înțelegere. Logic că cei de aici au găsit modalitatea să extragă ceea ce vor. Și ei sunt autoritatea aici, nu are cine să îi conteste sau să îi oprească.
Când agentul angajat să fie de partea ta te întreabă pe un ton ironic "e prima dată când vii în Africa?" îți spune deja cum stau lucrurile. Dar nici noi nu suntem născuți ieri. Doar că idioții idealiștii care împing hârtii pe la birouri și care au văzut marea in poze se bat cu babaua-n piept că schimbă ei lumea și elimină corupția. Iar când nu se poate se acoperă cu hârtii și n-au mâncat usturoi, nu le miroase gura.

@alexandru_m ba trebuie să îi intereseze, pentru că Benin și Congo fac parte din același MoU, deci daca am fost inspectați de unii nu mai trebuie să fim inspectați de ceilalți.

PS: am internet local pentru că am făcut un "barter" cu localnicii
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

dan tm

porca miseria, nici marinaritu nu mai e ce a fost.

cum ar zice un fost cîrmaci dibaci.