News:

Video 21.06 Autostrada A1 Pitești-Curtea de Argeș.

Main Menu

La cheu

Started by Ionut, May 23, 2019, 12:16:13 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cris_ct

Man, nervi tari iti doresc pana debarci. Apoi, sa te bucuri de noua casa. Spor!

kitsune

Zilele trec, între timp mai îmi sparg capul cu alte prostii ale lor, ale italienilor, alt guarantee claim, alte inepții pe care le desfac și curăț și resetez și ajustez și calibrez băăă, nu e de acolo, e de la calculator, nu comunică cu celălalt calculator cum trebuie, dar cine să mă audă... Îmi văd de drum, nu am parole de sistem să pot să fac ceva, mă duc să fac ce am învățat, să curăț țevi și filtre.
Lucrurile se precipită sâmbătă, când deja totul e pregătit, grecul ăla mare a suplimentat deja cantitatea de bunkerat, că am mai consumat între timp. Am făcut pe pișatul boului chiar la intrarea in strâmtoare, cred că ne-au înjurat mulți că eram in drum chiar când ieșeau ei din pasă, dar pentru asta este responsabil onor domnul Comandant, el trebuie să sughită. Apropo, am și poze, dar mă grăbesc să scriu și uit de ele. Asta e una de pe la începuturi:





Powered by API/PUM imgur uploader

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

Cris, mulțumesc de încurajare, acum deja sunt la "hotel", peste jumătate de oră o tai spre aeroport, scriu din amintiri  :lol: Așa că : :popcorn:
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

Sâmbătă dimineață, beau o cafea să îmi incep ziua cu emailuri proaspete zic, poate e ceva interesant. Și am ghicit, chiar este. Egipteanul italian nu are voie in Gibraltar, că nu are nu știu ce acte italiene, doar ceva temporar, ceva cu Schengen, nici nu mai citesc mai departe că îmi stă cafeaua in gât. Pisici, luați-l cu barca de la Algeciras și îl aduceți la bord, că doar tot acolo e. Apropo, pentru cine nu știe, Algeciras și Gibraltarul împart în golfuleț între ele, arunci cu piatra de pe un mal pe altul. Nu, și nu, o să îi facem nu știu ce test ai poate trece (treaba voastră, eu m-am săturat).
Își aduc ăștia aminte că nu au cum să trimită și soluțiile de calibrare, "aveți cumva la bord?" Avem ceva, soluție tampon de pH de 4, 7, 10, ceva etalon pentru turbiditate (sincer, am uitat cum ii spune, nu mai vreau să îmi amintesc). Dar pentru PAH aveți phenanthrene de 50 ppb? Bă, in ultimul moment tu îmi spui că îți trebuie ceva ce eu in vecii vecilor nu voi folosi la bord (că noi nu calibrăm dinastea, doar curățăm, calibrarea o face fabricantul), ați luat-o razna cu toții? Unde plm îi găsesc pe ăștia frate, analfabeți funcționali care își închipuie că eu in mijlocul mării pot să trag in față la Dedeman și să cer niște phenanthrene sau formazină de 20 de NTU (na că mi-am amintit)? Nu am tanti, nu am. Altceva? Coca cola sau pepsi dacă vrei. Ăăă, apă distilată? A, din aia am.... elec, ia vezi, niște apă distilată, vezi pe la baterii. Chief, nu am mai comandat, că noi avem maintenance-free  :headbash:
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

Deci, ca orice român inventiv (că de aia ne iubesc ăștia peste tot, că ne descurcăm) fac inventarul resurselor de la bord: am distilator? Check. Am sticlă goală. Check, chiar din aia de sticlă de arata ca la laboratorul de chimie. Am imprimantă. Check. Long story short, in 5 minute am o frumusețe de sticlă de apă distilată, cu logo de la Drew Ashland și multe alte insemne pe eticheta color lipită cu pelicanol chinezesc. Și bineînțeles, o comandă urgentă la shipchandrul local pentru 25 l de apă distilată "pentru baterii și preparat antigel la barcă".

Ca să nu consumăm prea multă motorină în așteptarea asta, am schimbat pe greu și am pornit scrubberul. Cu condiția să nu intrăm în apele teritoriale și să am patru ore notice și cel puțin 2 ore de mers cu motorul la full ahead înainte de a intra la Gibraltar, să pot respecta procedura de schimb de pe greu pe ușor (păcură - motorină). Sunt niște timpi acolo calculați, până când conținutul de sulf scade sub limită, ca să pot opri scrubberul. Că nu am.voie cu el în apele de la Gibi.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Ionut

^^^ harta aia e mai complicată decât cele cu care lucrează controlorii de trafic aerian.  :o
Jale, nu înțeleg nimic.

E chiar Gibraltarul, fix strâmtoarea? Asa pare.

TibiV

Da, e fix stramtoarea...

Hai sa lasam omul sa isi termina povestea...
Parca citesc un roman de Agatha Christie in foileton...  ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

gata. Am gasit pedeapsa pentru cei care intarzie licitatiile. Ii trimitem sa se ocupe de birocratia de pe vapoare. Daca o dat in bara, s-ar putea sa faca baie  O:-)
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

kitsune

#1178
Da @Ionut, e harta strâmtorii cum o avem noi pe ECDIS. Cu mov în stânga jos se vede TSS-ul, săgețile mov arată sensurile de circulație (TSS = Traffic Separation Scheme).
Am făcut o pauză că a venit mașina sa ne ia. Prima mașină de la hotel la frontieră, apoi... In fine asta e altă poveste. Unde eram?

A, da, aranjat cu toată lumea să îmi dea 4 ore notice înainte de a intra în apele Gibraltarului. Din care două cu motorul la 60 de ture cel puțin. După meteo, cam duminică după-amiază se liniștea vremea. Pe la 8 jumătate mă sună comandantul, gata, intrăm, avem pilot la 11:30. Băi, ești cu capul? Ce am vorbit noi toți, inclusiv cu grecul de la operations?

Apropo, scriu din mașină, pe autostrada E15 spre Malaga, poate mai scap cate un cuvânt aiurea, e de la mers. As face poze, dar stau in spate. E și paravan:





Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

Deci, in momentul ăla când am primit telefonul, deja am schimbat auxiliarele pe motorină și apoi am început să schimbăm la principal după ce am luat-o din loc (spre est  :lol:). In principiu nu am voie să schimb prea repede combustibilul, maxim 2°C pe minut, pentru că risc să blochez pompele de injecție. Vin de la 133-134 °C la 30°, deci minim minimorum 50 minute. Dar mai apoi e și problema sulfului, că trec de la 2,49% la 0,5% și pentru o perioadă e un amestec căruia nu îi poți determina concentrația decât statistic, pe bază de debit și timp. Așa că, cu doar 2-3 ore la dispoziție, ce pot face să fie bine? Că ăștia deja vor să ajungem la 11 jumate la pilot și noi inca mergem spre est. Logic, ce ar face orice român, deschisă linia spre tanc, spălat traseul cu motorină, dă-l in MM de motor, doar nu s-o gripa el chiar acuma, apoi (că nu mă crede nimeni că am făcut asta) scris că am inceput schimbul de la 6 dimineața, să dea bine in acte. Vreo 2 tone de motorină ce le-am folosit la spălat linia dă-le dreaq', oricum am economisit ceva pe drum. Orice șef central și est european care se respectă are mereu "in buzunar" o cantitate de motorină și de greu, pentru cazurile neprevăzute. Vesticii nu. Ei au impresia că totul merge zeiss și dacă e o problemă o raportăm și se rezolvă. In Germania poate. Pe mare, cu 1000 de birocrați la celălalt capăt al firului, never.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

#1180
Așadar, intrăm, am schimbat pe motorină (mai forțat, dar merge, nu sunt idiot, știu particularitățile motorului și până unde îl pot duce, am împlinit 12 ani de când merg cu modelul ăsta de motor). Suntem in drum spre Gibraltar, ajungem la pilot, ăla nu e acolo. Motor oprit, stăm în derivă. Pisoiul meu de treiar Hobbit l-a apucat foamea, că el 12 fără ceva, roade monstrul ăla stomacal pe care îl au toți filipinezii, la fiecare 2 ore trebuie hrănit altfel se face gaură în cer. Du-te și mănâncă frate, las' că stau eu pe aici, motoristul se ascunde pe undeva pe jos, poate o fi plecat și el să mănânce, cine mai știe? De fapt, cui ii mai pasă...
Mă apuc de actele de bunkerare, că onor compania, in înțelepciunea ei, a schimbat procedurile, check-list-urile, toate alea. Și a făcut altele. Probabil au pus vreun junior sau nou venit să le facă, că îmi trebuie ore să le completez, nu mai sunt formule, nimic, iar unde sunt îmi aduna metri cubi cu centrimetri și iese varză murată. Așa că fac totul la manual. Între timp pornește principalul, zic a, o fi venit pilotul. Deformație profesională, merge motorul, o privire rapidă pe ceasuri. Motorul trage greu, doar 18-20 de ture, se chinuie să ajungă la 24 cât ar fi Dead Slow. Ce pisici? Regulatorul zice "torque limitele", ce plm vrea și ăsta, are combustibil, are aer, are.... Stai, nu are aer! Pisoiul a oprit suflantele înainte să meargă la masă. Și hârtia pe care o puneam acolo de avertizare a luat-o să facă altceva. Shit, bagă repede suflantele. Gata. Acuma merge. Sună telefonul, tata-mare: domn' șef, ce arde, că scoate fum? Merge, lasă, era un țurumbel slăbit la bendix... A, ok, și acuma merge? Da, da, e ok.
Plm, puntiștii ăștia se dau mari că știu de toate, dar ii faci din vorbe ușor, că de fapt cunoștințele alea tind spre zero de multe ori.
Va las să vă delectați cu filmul, mă dor degetele și mă bălăngăne asta cu Skoda lui.



PS: YouTube alesese thumbnail-ul chiar cu paleașca de fum, am schimbat  :lol:
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

In fine, până la urmă ajungem la ancoră. Barja vine pe babord, incepem discuțiile legate de acte și birocrație. Surprinzător de repede ajungem la un numitor comun, nu facem toate procedurile cum vor ai noștri, dar fac o scrisoare de protest și comandantul barjei mi-o semnează, toată lumea mulțumită.
Vine egipteanul meu italian, cu stickere cu jizăs și mery peste tot, laptop, telefon, scree saver, desktop backgrounduri cu sfânta Filofteia sau cine o fi fost, până și peste logo-ul luminos al laptopului e o tanti cu nimb aurit (habar nu am cine, nu dați cu pietre, nu sunt la curent cu stickerele chinezești necreștine).
Zic, băi nene, cam overkill cu iconostasul ăsta, ești convertit ceva și vrei să fii mai catolic decât papa? Zice: nu, eu sunt copt? Aaaa, tu ești din ăia care păzesc chivotul ăla de îl căutau naziștii in Indiana Jones? Nu s-a prins. Ori nu a văzut filmul, ori mă înșel eu amarnic și confund religiile (hmm, Wikipedia îmi spune acum că nu m-am înșelat prea mult, copții și biserica ortodoxă etiopiană sunt cam tot pe acolo).
In fine, hai să ne apucăm de calibrare, când ajungi la partea interesantă mă chemi și pe mine.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

Intermezzo: am ajuns la aeroport și are semnal și mecanicul meu 1 ucrainean. Se uită în telefon și începe să râdă. A primit mesaj de la un prieten de acasă. Zice ăla că a plecat în oraș trimis de nevastă, să ia legume pentru borș. Dar și-a uitat masca. A incercat la 6 farmacii, dar nu dădeau la bucată. Așa că, supărat că nu poate lua legume din cauza măștii, și-a luat o sticlă de vodcă și a plecat acasă. Nu-i mai trebuie borș. Aproape stereotipic slav.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

TibiV

 :lol: :lol: :lol:

Romanele Agatha Christie nu sunt la fel de tensionate...  ;)

O mica observatie legata de filmarea precedenta cu portul Gibraltar:
Aproximativ intre minutele 3 si 5 se vede extrem de bine un fenomen pe care l-am invatat cu muuuuuulti ani in urma, la Aeroclubul Romaniei, in cadrul disciplinei "meteorologie aeronautica"....

Urmariti cu atentie cum se formeaza din senin si apoi dispar mici nori cumulus.
Cauza este, evident, creasta de munte din dreapta imaginii (stanca Gibraltarului, probabil... Iar vantul batea de la est spre vest...)

@kitsune,
te asteptam acasa sa ne mai rasfeti cu povesti...
:cheers:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

kitsune

#1184
Live Tibi, live action, merg și scriu. Acuma șed. Număr până la 100 să îmi treacă nervii, băga-mi-aș  :rant: in el de pelefeu,  Am pus telefonul la încărcat, scriu de pe celălalt. Dar aici nu am poze.

Ok, deci, vine seara, schimbul meu mă freacă la cap cu prostii, de parcă nu ar fi plecat de aici acum 4 luni. Egipteanul copt își prinde urechile in senzori, nu știu care din ei nu răspunde la telegrame, urca sus, vorbește la telefon, vine înapoi și spune "ten minutes more". Până la urmă se decide că e senzorul bușit, îi dau altul, nici asta nu merge. Iar telefoane, iar sus-jos, iar 10 minutes more. După câteva ore, când toată lumea zbiară că trebuie să plece vaporul, merg jos cu el, mai facem o încercare. Merge, mama lui de senzor. Dar arată -2 pH-ul. Ceea ce e imposibil. Hai, iar restart și toate alea, șters, băgat, delete, scan, telegrame, îl vede sistemul sat nu știe cine e. Bagă în puii mei un nume. Nuuu, merg sus să dau telefon, nu știu ce procedură, bla, bla. A plecat, am apăsat pe butoane, a venit înapoi, na, merge. Păi, ce i-ai făcut? Păi puii mei, tu iei 5000€ pe jobul ăsta (nu e glumă, 5300€ a costat calibrarea asta), ții vaporul 5 ore și vrei să îți spun ce am făcut? Jedi magic. What is Jedi? Fuck off.
Gata. Actele semnate, bunkerul luat, pașaportul și carnetul in buzunar, la barcă  :horse:
Pe punte, românașii mei, proaspăt aprovizionați de cei veniți de acasă. Cum ii stă bine unui român neaoș? Mangă. Și în căutare de cocârț. De parcă am avea așa ceva.
Coborâm la barcă, scară de pilot, iar 6 metri agățat de sfoară cu 15 kile de rucsac in spate, totul merge ok. Plus bagajele lăsate cu saula. Vamos! Ăăă, nope. Șoferul de barcă strigă la ăia de sus că are vizichi. 20$ sticla. La banii ăștia, direct la botul calului, cine știe ce trotil e? Dar zmeii sunt cu apetitul deschis și îi iau ăstuia toată marfa. Iar trebuie să spun că sunt din altă țară, să nu mă fac de cacao cu conaționalii.
(Paranteză, azi am aflat că băieții au ajuns după prânz la muncă, deci trotilul ăla s-a evaporat greu.)
Bucata cu barca o știți, superviteză până la cheu. Apoi taxi până la hotel, cu un Șumahăr autohton pe ulițele întortocheate. Qué nada señor, me gusta el rally (spun eu in cea mai neaoșă engleză de Gibraltar).
Hotelul e fain, lângă mare, arată normal. Bafta mea, ne-a păstrat și mâncare (takeaway) că nu mai apucasem să mănânc prânzul și cina la vapor. E 1-2 noaptea, nu mai știu. Vreau doar să fac un duș și să dorm.
Deschid ușa de la duș, cred că doar prin jocuri post apocaliptice gen half life (de fapt vroiam să spun de pivnițele din castle Wolfenstein, unde făceau ăia experimente) am mai văzut așa ceva, așa că renunț, mănânc și dorm. Televizorul nu merge. Pun Cabin Pressure la telefon să îmi țină de urât. Recomand

Btw, boarding now, deci, urmarea in episodul următor
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence