News:

.

Main Menu

La cheu

Started by Ionut, May 23, 2019, 12:16:13 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

nicolaem

intrare sudica in Suez?
ma gandesc ca la stirile cu Evergreen se referea kitsune.

bogdymol

#1156
kitsune, prin Liberia ai ajuns pana acuma? Era ceva loc fain acolo, Star Bueno sau Buenos Aires parca ii spune, nu mai stiu exact. :hm: :police:
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

kitsune

#1157
@bogdymol, chiar singura barabaftă de azi? Am fost prin Liberia, da, țin minte locantele alea de care zici. Și prin Luxemburg am fost, mai înainte. Bine că mi-ai adus aminte, trebuie să blurez data pe timelapse, ăștia nu te lasă cu poze, filme, drone, etc.
Și da, o am mai mică decât aia de s-a înfipt, dar cum e proverbul, nu lungimea contează ci suprafața velică. Și oricum ne-a păzit unul din spate tot timpul.
Nenea ăla veșnic verde a intrat aici (vederea e spre sud, gaura exact între cele două grupuri plutitoare):





Powered by API/PUM imgur uploader

Se lucrează pe toată partea de sud, până în lac, cred că ori consolidează, ori dublează, nu prea am avut timp să mă uit.

Apropo, o știți pe aia cu: "The allegations accusing Suez Canal workers of requesting cigarettes are completely void"?  :lol:  :lol: :lol:, cea mai bună glumă...
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

Am reușit să scot un video de 10 minute dintr-o traversare de cca. 12 ore. Sper că nu e prea pe repede înainte. Timelapse-ul brut e undeva la vreo 24 minute, cam mult de privit.
Sper să îl pot urca pe YT mâine, dacă vine SIM de net. Stand by.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

#1159
Din păcate, azi nu intrăm. Nu se poate urca pilotul.





Powered by API/PUM imgur uploader

LE: seara s-a putut. Filmul canalului Suez se uploadează acum, aici
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

#1160
Atunci când singura alternativă e o barcă pneumatică în derivă pe Mediterana, accepți orice condiții. Nu știu dacă sunt plătiți și cu cât. Dar am o bănuială că e extrem de puțin. Hainele de pe ei sunt donate de pe la vapoare, la fel și mănușile și ce mai au.




















Și aici dorm, aici mănâncă, aici... Ziua sunt 12-14 grade, noaptea e frig.







Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Sorinus

Unde-s baietii astia? Banuesc ca sunt docheri.

kitsune

Sunt ... sclavi pe plantație, că nu le pot spune altfel. Măcar ăștia au de mâncare (că le mai dăm noi). Unul era în tricou (azi-noapte echivalentul a 6°C, din cauza vântului).
Locația?  Fosta Jamahirie Arabă Libiană și Socialistă, actualmente țara nimănui.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

Gata. AMR câteva ore:





Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

bogdymol

Gibraltar? Sau mi se pare mie?
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

kitsune

Da. Ieri a fost o nebunie de zi, de pe la 6 dimineața și până pe la 2 azi-noapte:






Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

Deci, epopeea vieții:
Odată contractul terminat au început discuțiile legate de debarcare. Noi fiind în Libia, nu se punea problema de așa ceva. Dar nava mergea la încărcare la americani, deci o oprire la Gibraltar era fezabilă. Mai ales că ne trebuia și ceva combustibil.
Așa că, fata de la personal incepe demersurile, întrebat agenți locali, pus schimburile pe stand-by in carantină, aranjat teste PCR, etc. 100 de emailuri zboară în toate direcțiile, adică navă, Hamburg, Cipru, Manila, Odessa, Constanța, înainte și înapoi, cu toată lumea în cc. Așa că află superintendentul de oprirea asta și trimite și el la procurement, care trimite la logistics, dar și la noi la navă, dacă avem ceva urgent de cerut. Noi avem, așa că acum zboară 50 mailuri către Shanghai și Pusan, la depozitele de acolo, să selecteze ce ne trebuie urgent și să trimită în Europa.
Buuun. Între timp noi tot în Libia, ne dau ăia cu grabul in capac și ne fac o gaură. Protest, damage report, căutat sudori, electrozi, materiale, etc. Să ne înțelegem, high tensile steel, nu tablă neagră. Libia e.... Libia, așa că vine un nene cu un patent in buzunar, aduce două table, împreună cu fitterul meu și cu doi românași (pe care îi aveam la bord să facă altceva) se taie, se șanfrenează, se sudează, etc. Aproape o zi de întârziere, dar se face gaura. Acuma, surveyor de clasă nu există aici, deci luăm legătura cu unul online și facem tot ce ne cere. Și ne cere: certificat pentru sudor (avem de la românaș, libianul probabil că e imigrant care așteaptă barca, nu cred că are nici acte de identitate, d'apăi de sudor autorizat), procedură de sudură (face șefu' una, din ce a găsit pe net), electrozi (ok, poze, merge), certificat pentru material (hopa..., eh, avem ceva din șantier, merge și ăsta), poze și filmare cu verificarea cu penetrant (ok, s-a rezolvat), certificat de persoană autorizată de verificare non-distructivă (ăăă, what?).

Va urma...
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

Întreruperile sunt cauzate in primul rând de ăștia de la hotel, că mă tot freacă cu cate ceva (acum de exemplu a venit rezultatul la PCR), dar și ca să fie lectura mai ușoară, că altfel umplu două pagini de forum cu un singur post.

Așadar, NDT certificate and procedure... Băi prietene, faci așa, dai cu cârpa, solvent, penetrant, solvent iară și apoi cu alb. Iese roșu prin alb - nu e bine. Ce nu ți-e clar? A, era gaură în structură, da, înțelegeam. Dar e in capac, in Libia și ăla de sus ne freacă să plecăm, că el pierde bani daca stă vaporul. Ok, o considerăm reparație temporară până putem trimite pe cineva să verifice sudura. Toată lumea mulțumită, hai, plecăm spre americani.

Deci, pe drum din nou, 4 zile de marș până la Gibraltar. Profit de oprire să cer un tehnician de la scrubber să îmi facă niște calibrări ce trebuiau făcute în aprilie 2021 și să îmi dea certificat, fără de care nu pot intra la americani. Ăștia din Italia, că el prea din scurt și nu au oameni disponibili (ăsta după de noi am insistat de vreo 3 luni, nu s-a putut in Emirate, in Oman, in Arabia Saudită, in Egipt, in Libia și acum e prea din scurt :bash:).

Vine operatorul navei cu un mail, a căzut Baltimore, mergeți în Canada. Nu mai trebuie bunker. Băi, ejti nebun? Ăștia au pus oamenii în carantină, avem 5 tone de materiale in camion care vin de la Hamburg, italienii caută în disperare un tehnician, grecii vor să trimită încă 3 fitteri (pe lângă cei 5 românași) să termine de instalat BWTS (Ballast Water Tratament System) și pe tine te apucă să cancelezi oprirea? Iarăși, telefoane, mailuri, zarvă in toate direcțiile, până la urmă vine confirmarea, oprim, luăm 90 t de motorină (adică jumătate de oră cu tot cu acte).
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

Ok, deci pick-up la 12:30, ne mai lasă la baracă până atunci (in mod normal e check-out la 11:00)

Ajungem aproape de Gibraltar, toate sunt deja pe stand-by, inclusiv tehnicianul spaniol al italienilor e deja pe drum cu mașina. Luăm legătura cu VTS care ne spune că, din motive de vreme, Gibraltar (portul) e închis. Dăm și noi pe mail mai departe, cu cc la "all parties concerned". Și începe nebunia. Grecul (operatorul) vrea să ajungă la Canada până pe 8.02, grecoaica (technical) vrea să urce oamenii ăia să termine de instalat, neamțul (tehnic) vrea să termine cu certificarea italienilor (făcută de spaniol) și ne mai trimite și clasa (tot un spaniol) să verifice o sudură și să scoată observația din acte, cipriotă (de la personal, româncă de altfel) vrea să schimbe echipajul (împreună cu ucrainenii de la Odessa, crewingul de la Constanța și filipinezii de la Manila), românașii noștri deja la bord așteaptă ceilalți românași cu pachete de acasă, o altă cipriotă (neaoșă, procurement) cu o nemțoaică (logistică) așteaptă să ajungă camionul și tot așa, multe nații din multe locuri interacționează să ajungă la un numitor comun.

Iar eu vreau acasă. Că am terminat casa (aproape) și vreau să mă mut.

Dar vremea nu și nu.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

Așa că încep iarăși zecile de mailuri și telefoane. Se discută despre alternative. Dacă opriți la Algeciras? Păi eu același lucru, aceeași vreme. Dacă renunțăm la bunker? Păi da, dar așteaptă toți vaporul, să aducă, să urce, să coboare, să etc. Apropo, neamțul care mă schimbă e deja la hotel, și normal că nu știe ce se discută că nu e in loop, deci mă întreabă pe mine pe WhatsApp. Mesaje vocale :bash:. Din punctul meu de vedere, un om care are timp și care are cel puțin un deget valid, dar trimite mesaj vocal, ori e analfabet ori e nesimțit (știind că eu plătesc internetul la vapor in greutatea lui în aur). In fine, îl ascult pe ăla de 8 secunde și le ignor pe cele de un minut și ceva. Din fundal îmi dau seama că omul e oricum pilit, se aude muzica și sticlele lovite. Să aștepți prietene vești de la mine... eu am alte treburi pe cap, ca să poți să vii tu la de-a gata, nu să intri in pâine din prima.
In fine, vremea pare că se va liniști duminică, deci toată lumea își pune speranțe că intrăm atunci.
Dar, in cazul ăsta, spaniolul italienilor o taie la el acasă, că are alt vapor de făcut. Tanti de la helpdesk ne anunță candid chestia asta. Logic că întrebăm dacă are pe cineva in loc, pentru duminică. Nu. NU??? Mamă, explodează superintendentul. Tanti, dacă mergem la Canada și nu putem folosi scrubberul, va punem să plătiți toată motorină consumată. Că ne-am saturat de joaca ăsta de-a v-ați ascunselea, ba avem, ba nu avem, care e portul următor (la un moment dat tanti chiar spusese să trimitem vaporul într-un port convenabil, de parcă noi suntem tramvai, să tragem la garaj).
Până la urmă nervi, telefoane, ok, am găsit un alt tehnician. Egiptean italian. Bun și ăsta.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence