News:

.

Main Menu

La cheu

Started by Ionut, May 23, 2019, 12:16:13 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

kitsune

#1095
Data trecută când m-am urcat. La coborâre nu am făcut încă video.



Nu funcționează video, dintr-un motiv știut doar de YT, nici mie nu-mi merge. S-a rezolvat
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

#1096
Las asta aici și o să explic contextul când am timp.

Așadar, în timpul ultimului contract, proprietarul navei noastre a vândut-o altei companii. Nimic de a face cu noi, noi fiind doar cei care făceau managementul tehnic și furnizau echipajul.
Noul proprietar fiind o firmă care și manageriază, a ținut să aducă echipajul propriu. Așa că a băgat 22 de filipinezi in carantină in Manila, urmând să găsească un port unde schimbul de echipaj să fie posibil. Au stat ăia acolo vreo lună, efectiv pușcărie, consemnați in cameră, cu mâncarea adusă la ușă, cu temperatura luată de două ori pe zi (unii cu clădirea vecină la 50 cm de geam, deci nici măcar să vezi afară nu).
S-au aliniat planetele și s-au tras sforile pentru schimbul de echipaj in Singapore. Inimaginabil câtă birocrație și câte mailuri și dureri de cap. În fine. Echipajul nostru a plecat, al lor a venit. Eu și comandantul am rămas la bord (pentru un hand-over prelungit). Cu noi rămâne și cadetul srilankez, din simplul motiv că, cu toate că singaporezii îl lăsau să plece, srilankezii lui nu îl primeau acasă (ceva legat de teste și durate și alte bălării inventate de birocrați care numără orele și nu fac nicio concesie, de parcă virusul așteaptă exact 72 de ore până să infecteze, in fine).
Deci, pentru vreo 3 săptămâni am fost coleg de palier cu ambii. Și ne-am dat jos în același port. Același hotel, etc. Inclusiv primul zbor până la Doha. Și aici incepe povestea din clipul de mai jos.
La plecarea din Capetown, după ce am trecut de verificarea de securitate, ne reîntâlnim cu cadetul, care trecuse mai devreme. Stătea lângă geamul din imagine și aproape că îi dăduseră lacrimile. Lângă el o tanti care făcea mișto de el, că "gata, aici ai rămas, nu mai pleci nicăieri!". Am rămas blocat, nu înțelegeam ce făcuse. Când colo el pusese pașaportul pe pervazul geamului, pervaz inexistent de fapt, iar acesta căzuse în spatele lambriului de lemn. Noroc că mai aveam o oră și ceva până la avion, pentru că a durat ceva până când au venit oamenii din poze, până au înțeles despre ce e vorba, până au găsit șurubelniță, până au găsit torx, că șuruburile nu erau cu cap Philips. Odată desfăcute scândurile și extras pașaportul, au început să mai scoată de acolo piepteni, hârtii, cărți de vizită, etc.
Așa că am montat pozele într-un scurt video, peste care am pus o melodie arhicunoscută (pe care nu o mai găsesc la liber, dar văd că YT nu a făcut niciun claim încă).

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

Astăzi este Ziua Internațională a Navigatorilor. 25 iunie. La mulți ani tuturor colegilor, mări line și să ajungeți cu bine acasă!

Unii celebrează, măcar cu un horn, la noi văd că a uitat toată lumea (inclusiv media).
De la un prieten, aproape live din Port Hedland:

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

De prin arhivă:

Japan, cca. 2004, colorized, "Two sailors returning from Tombyshop"





Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

subway

#1099
Ce marca e TV-ul?
:lol:

kitsune

E moca, de la tomberon. Cine se mai uită la marcă? Japonez original, oricum.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

subway

Pai de aia am si intrebat, ca nu sunt asa de multe marci japoneze...
Ca doar n-o fi fost o chinezarie porno marca Futachi! (Nu e inventia mea, chiar au existat asemenea panarame!)
:)

kitsune

#1102
Hai să mai punem cate ceva. Cum se bagă cămașa de principal de pe punte în mașină. Partea cu scosul din cutie am ratat-o, că e cam greu de filmat cu ranga in mână. Cred că ieșea un "unboxing" original.
Am scris și în video, cămașa are 5,4 tone, macaraua duce 6. Cam elastic cablul de la macara totuși, dar nu prea avem de ales, ca să nimerească "șpiraiul" ăla, trebuie să stea cu brața ridicată și atunci are mult cablu desfășurat. Să o vezi cum joacă atunci când e în mașină, la vreo 15 m mai jos.
Da, și ăla cu cască gri e cam slab echipat pe cap (e cască ușoară). Nu că ar face vreo diferență dacă îți cade cămașa in cap.

Și da, e filmare portret că altfel nu încăpea chestia aia lungă în cadru. Pe telefon se vede ok  :lol:

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

Și pentru că e proaspătă poza, un mic reminder: verdele e pe tribord, roșul pe babord:

(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

Nimic, nimic de ziua bacterilor? Încearcă ei să ne bage în aceeași oală, dar când e de sarmale și defilare, o fac pe blat, cu soborul și fanfara la dana zero barat. Nu-i bai, noi civilii sărbătorim pe 25 iunie 8).
Dar pentru că totuși azi s-au îmbrăcat frumos și au afișat marele pavoaz, au avut invitați de seamă cu papion sau cu joben de aur, hai să le urăm și lor: "La mulți ani" marinarilor militari!
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

tom_sawyer

Companie românească de trading: Val de scupiri pe tot lanțul de aprovizionare după ce costul transportului maritim de mărfuri din China a crescut de șapte-opt ori

"Costul transportului containerizat maritim s-a mărit de șapte-opt ori față de prețurile de dinaintea pandemiei. Dacă pentru un container de 40 de picioare din China până în Constanța, costul de transport era de 1.800-2.500 de dolari (USD), astăzi acest cost este de 14.000-16.000 de dolari, la același volum de marfă transportat.

[...]exemplul concret al unui importator de mobilier de exterior a cărei valoare medie a mărfii trasportate pe un container, înainte de criză, era de 15.000-18.000 de dolari, caz în care plătea 2.000 de dolari pe transport. "În noul context, acesta plătește 16.000 de dolari pentru marfă și 15.000 de dolari pentru transport. Așadar, impactul de cost este, împreună cu celelalte costuri - taxe vamale, manipulări, etc. - de peste 100%. Asta înseamnă că el va trebui, cel puțin, să dubleze prețul produsului către client. Pentru alt gen de produse, precum cele mici ca volum, schimbarea nu a fost atât de dramatică"

profit.ro

kitsune

#1106
Arde cărbunele in grămadă, ăștia nu au nicio treabă pe aici.



Mundra (India).
Dacă am timp diseară poate urc un video cu sosirea. Până atunci:



Macara de 55t, grabul cred că apucă vreo 30-40t deodată, poate mai mult.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

Azi dimineață am băgat viteză că ne-a gonit marina pakistaneză. Cică vor să facă aplicații cu rachete și nu aveau loc de noi (in mod normal astea se declară cu ceva timp înainte, nu așa...). In fine, ne apropiem de zona unde l-au lovit pe Mercer Street, noroc că noi nu avem legături cu Israelul, să fim în cătare.





Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

#1109
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence