News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

La cheu

Started by Ionut, May 23, 2019, 12:16:13 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

subway

Multumiri din partea astora ca mine care ne zbatem ca pestele pe uscat!
:)

bogdymol

Quote from: kitsune on March 17, 2021, 03:01:03 PMDin vară se va schimba decorul. Sper.

Ca de obicei, arunca bomba si ne lasa pe noi sa ne facem tot felul de idei legate de ce a vrut sa spuna.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

kitsune

#1007
În caz că nu urmăriți topicul cu porturile din lume, acolo am pus mai multe video din tura asta din China

QuoteDin vară se va schimba decorul. Sper...

Eh, cliffhanger... Dar nici internetul nu e grozav ca să pot scrie povestea fără întreruperi. Dar incerc.

Acum 15 ani când am ajuns prima oară la compania asta, veneam de la vrachiere, cel mai mare fiind de 55 k tone, dar majoritatea fiind pe la 25-30 mii tdw. Deci în principiu vapoare "mici". Primul contract aici a fost pe un port container, de vreo 4000 teu, deci ceva mai mare. Apoi am luat-o de jos, de la 2800 teu până la 8500 teu.
Prin 2009 compania era în plină expansiune, au investit miliarde de dolari în vrachiere, ceva ce nu avuseseră până atunci. Printre ele și o serie de 10 cape-size, nave de 180.000 tdw, livrate nou nouțe pe parcursul anului 2010. În cei 11 ani de atunci am fost pe 8 din cele 10, aproape identice. Pe măsură ce au trecut anii, efectele crizei s-au făcut simțite, firmele de charter au mai dat faliment sau au fost reorganizate și ușor-ușor navele au început să plece. Întâi două, apoi încă două, apoi am mai vândut două (dar am cumpărat una second-hand), deci am rămas cu 5. Anul trecut s-au mai dus două. Acum două săptămâni încă una. Iar la sfârșitul lunii, odată ajunși la Singapore vom preda noului owner și nava pe care sunt eu acum. Noul echipaj e deja în carantină, așteaptă să vină.
Ultima care a rămas e și ea vândută, dar mai rămâne la noi in management. Probabil până la vară.
Așadar, după ce termin contractul ăsta se va schimba peisajul văzut de la fereastră. Că vor fi cranice și capace de magazii, că vor fi containere, nu pot spune acum. Dar în mod sigur nu vor mai fi cele 9 magazii pe care le-ați tot văzut în pozele și filmele mele.
Cine știe ce va fi? Dar e greu să pleci de pe nava care ți-a fost "casă" (împreună cu surorile ei) timp de 80-90 de luni, pe care ai desfăcut aproape fiecare șurub existent și ai intrat în aproape toate compartimentele (inclusiv pe dedesubt in cele două șantiere de la 5 și 10 ani).
N-am făcut niciodată un calcul exact, dar în cei 11 ani am mers cel puțin vreo 600.000 de mile deci minimum... 200.000 de leghe (pe mări și oceane).

LE:

(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Earthchild

#1008
Kitsune, cu youtuberul Viatadenavigator... va cunoasteti?

kitsune

Să știi că a comentat o dată de mult la un video de-al meu, am mai urmărit și eu câte ceva de la el (diferența e că el are internet mereu, eu nu), dar de cunoscut sau discutat direct nu, nu ne știm.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

voicul

Zic ca aici e topicul bun:

Revoluţia lui Drulă. ,,Lipitorii de afişe", alungaţi din companiile naţionale care gestionează Dunărea

Decizie revoluţionară: pentru prima oară în ultimul sfert de secol, membrii Consiliilor de Administraţie de la Administraţia Fluvială a Dunării de Jos (AFDJ) şi de la Administraţia Porturilor Dunării Maritime (APDM) nu mai sunt politicieni sau rude de politicieni, ci profesionişti.

Ministerul Transporturilor a anunţat noii membri ai Consiliilor de Administraţie de la cele două companii naţionale, ambele cu sediul la Galaţi, care gestionează navigaţia, şenalul navigabil şi malurile Dunării, precum şi porturile de pe sectorul românesc al fluviului. Este vorba despre  Administraţia Fluvială a Dunării de Jos (AFDJ) şi de la Administraţia Porturilor Dunării Maritime (APDM), ambele deţinute 100% de statul român.

Citeste mai mult: adev.ro/qqbbzj

Cristi N




Powered by API/PUM imgur uploader

Sursa: Facebook

@Kitsune nu stiu daca ai acces la net ieftin sau nu asa ca pun si descrierea: Print-screen cu fluxul de nave inainte si dupa blocarea Suez-ului cu textul: Reject Modernity/Embrace Tradition.

kitsune

Mai am 7,13$, adică 35.65 MB. Să deschid numai pagina de login la fb și se duc într-o secundă  :lol:
Acuma, accidentul ăsta e într-adevăr o tragedie pentru toți. Se va vedea curând cât de dependenți suntem de transportul maritim (și cu ocazia asta poate se mai trezesc și unii care nu înțeleg rolul marinarilor ca lucrători esențiali și îi țin cu zecile de luni pe la vapor sau acasă, împiedicând circulația lor cu mii de chițibușuri birocratice - dar asta e din alt film și altă postare).
Nu mă îndoiesc că marile companii de shipping au planuri de avarie, imposibil să nu existe o evaluare a riscului ăsta, mai ales că au mai fost incidente la Suez, chiar a fost închis când s-a tras asupra unor nave. Deci soluția cu ocolirea Africii nu e nouă. Doar că e mai lentă și mai scurtă. Trecând peste gaze, petrol și mărfuri care pot aștepta, e foarte probabil ca pe navele care sunt acum blocate la intrarea în canal să fie mărfuri esențiale pentru industria europeană, mărfuri perisabile, poate chiar echipamente medicale și câte și mai câte. Ce mi se pare mie e că tocmai egiptenii, adică administrația Canalului sunt cei nepregătiți. Probabilitatea ca așa ceva să se întâmple era mare și creștea odată cu dimensiunile navelor. Până și turcii au remorchere in stand-by la Bosfor, care intervin instant in caz de ceva. La Suez am înțeles acum că navele mari ar avea un remocher in asistență obligatoriu (nu am verificat informația). Dar, ce poate face un remorcher singur cu un mamut de 200000 de tone care merge cu 5-7 kn (poate mai mult) și care nu are frâne?

Hai să zicem că poate (asta e o ipoteză) ar fi putut să mai tragă cu bowthruster-ul să țină nava pe traiectorie când i-a lovit vântul/furtuna, dar e o limită de viteză la care se poate folosi, plus că nu se folosește decât la manevră, ar trebui să fie "out of the box thinking" să faci asta (și în lumea procedurilor și a check list nimeni nu mai gândește, nici măcar "inside the box", cu atât mai puțin națiile asiatice, care au "High power distance" și sunt obișnuiți doar să asculte ordine). Și în ultimul rând, ca să poți folosi scula aia, trebuie să fie pornită (și asta durează, nu e doar o apăsare de buton).

Nu vreau să cad în teoria conspirației dar, cam selectiv vântul asta de a afectat doar o navă și pe cele de la 300 m din față și din spate le-a lăsat în pace. Or ăia au fost mai iute de mână (și de gândire)?
Când eram pe containerele mari, comandanții care veneau de la navele mai mici erau uimiți de manevrabilitatea lor și de cât de bine guverna cârma. Dar ca să fie cârma eficientă trebuie să ai viteză. Exact ce nu prea e voie pe canal.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

subway

O cale ferata care sa traga navele la edec crezi ca ar fi o solutie?

kitsune

Nu, e mult prea mare canalul. Și e în mare parte nisip, nu prea merge CF pe acolo. Nu e nevoie oricum de precizia de la Panama, Suezul e lat.
Mai degrabă să dubleze canalul, chiar dacă se înfundă unul, rămâne celălalt. Și să amenajeze malurile, se lovește nava de mal, dar nu ajunge să se pună pe uscat. Să dea remorchere în asistență la navele mari. Și să mai lase Marlboro și să mai bage bani și în canal, nu doar in buzunare.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

subway

Tu iti dai seama ce costuri imense ar insemna dublarea canalului?

kitsune

#1016
Tu îți dai seama câți bani fac ăștia acolo? Pe lângă Marlboro.

Un Capesize plătește cam 200000$. Un găzar poate ajunge la 500000$.

Pe lângă asta, mare parte e doar nisip care trebuie mutat pe lateral. Am să mă uit prin poze, treceam des pe acolo când dublau partea de la Bitter Lake și pe la Ismailia. Și pe nord au dublat, unde e acum terminalul nou de containere.

Conform Wiki, dublarea a 72 km din cei 164 ai canalului a costat 4,2 miliarde $. Ei câștigă acum circa 5 miliarde $, predicția era de 12 miliarde pe an până în 2023. Și toți banii ăștia se întorc înapoi în Egipt, pentru că nu au lăsat pe nimeni din afară să participe.

Dar dacă ar fi dublat tot, nu ar mai fi nevoie de convoi, doar de programare la trecere. Și s-ar trece non stop.

Nu au mai continuat cu dublarea pentru că ce făcuseră era de ajuns. Deja nu se mai intersectau convoaiele și nu mai trebuiau să se aștepte. De la aproximativ o zi, s-a redus traversarea la jumătate.
Noi ridicam ancora pe la 1 noaptea la Port Said și ajungeam la Bitter Lake pe la 7-8 dimineață. Ancoram acolo până pe la 12-15, să treacă convoiul de sud și apoi plecam iar, ieșeam pe la 20-22. Acum pleci pe la 3-4 dimineață și ieși pe la 17.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

subway

La ce deficit enorm si ce probleme are economia egipteana veniturile din canal sunt importante dar total insuficiente, o picatura de apa in desert.

kitsune

E, las' că îi ajută ăl de sus (insha'Allah):

Officials are hoping a higher-than-normal tide expected over the weekend could help lift the ship free.

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

bogdymol

Asta se aude si pe la olandezi:

QuoteThe Dutch salvage team says that a very powerful tugboat will arrive in Suez this weekend and they are going to try to get the ship loose by Monday or Tuesday when there is the highest possible tide. If that doesn't work, it'll likely be an operation that may take a few weeks.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele