Aeroportul International Galati

Started by tom_sawyer, January 13, 2017, 04:49:07 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

tom_sawyer

#45
Quote from: tom_sawyer on June 30, 2022, 02:30:16 PM[CN1044347] SERVICII PRIVIND PLANUL DE INVESTITII/MASTER PLAN ŞI STUDIUL DE FEZABILITATE, NECESARE PENTRU OBIECTIVUL DE INVESTITIE REALIZAREA AEROPORTULUI REGIONAL GALATI-BRAILA, PRECUM SI PENTRU PREGATIREA STUDIILOR ASOCIATE FAZEI DE PROIECTARE SF AFERENTE VIITORULUI OBIECTIV DE INVESTITII

Ofertanți:

1. Ofertant unic : POPAESCU & CO

2. Asociere : ADURO IMPEX (Leader),TECNO ENGINEERING 2C,WE PROJECT ENGINEERING S.R.L.


https://www.e-licitatie.ro/pub/procedure/statement/view/100175606

milo1981

#46
^

Etapa EVALUARE CALIFICARE SI TEHNICA s-a finalizat pe 20.10.2022

Urmeaza EVALUARE FINANCIARA cu termen 08.12.2022
autoMinder - aplicație de management a parcului auto

milo1981

Etapa EVALUARE FINANCIARA s-a finalizat pe 25.11.2022

Suntem in etapa DELIBERARE
autoMinder - aplicație de management a parcului auto

Whyse1

Se pare ca deja a fost stabilit castigatorul = "2. Asociere : ADURO IMPEX (Leader),TECNO ENGINEERING 2C,WE PROJECT ENGINEERING S.R.L."

QuoteMarți, 6 decembrie, au fost finalizate procedurile de desemnare a unei asocieri de firme pentru efectuarea studiului de fezabilitate al Aeroportului Internațional Galați-Brăila.

"A fost încheiată procedura de licitație pentru Planul de investiții/ Master Plan și Studiul de Fezabilitate (SF), necesare pentru Aeroportul Internațional Galați-Brăila, precum și pentru pregătirea studiilor asociate fazei de proiectare SF. Pentru toate aceste expertize va lucra o asociere de 17 firme, inclusiv Universitatea "Dunărea de Jos" din Galați", a declarat Costel Fotea, președintele Consiliului Județean (CJ) Galați.
Vor fi efectuate studii topografice, studii arheologice, studii geotehnice, studii hidrogeologice, studii de mediu, studii obstacolare și hidrologice. Totodată, în cadrul aceluiași contract, se vor realiza și activități de proiectare pentru terminal cargo și de pasageri, proiectare piste, sisteme de instalații, sisteme de semnalizare, alarmare și alertare în caz de incendiu, instalații electrice și proiectare-relocare utilități.
"Pas cu pas, document cu document, lucrăm pentru ca la Galați să fie construit un aeroport internațional de persoane și mărfuri, de care ar putea beneficia sute de mii de oameni din Galați, Brăila, Vrancea, Buzău sau Republica Moldova", a adăugat Costel Fotea.
La acest proiect, Consiliul Județean Galați lucrează împreună cu colegii de la Brăila, în urma parteneriatului asumat în cadrul Asociației de Dezvoltare Intercomunitară pentru Infrastructură de Transport de Interes Strategic în zona de Est și Sud.

Sursa: https://www.viata-libera.ro/prima-pagina/193818-17-firme-s-au-asociat-pentru-proiectarea-aeroportului-galati-braila

milo1981

𝐌𝐨𝐦𝐞𝐧𝐭 𝐢𝐬𝐭𝐨𝐫𝐢𝐜 𝐩𝐞𝐧𝐭𝐫𝐮 𝐣𝐮𝐝𝐞𝐭̦𝐞𝐥𝐞 𝐆𝐚𝐥𝐚𝐭̦𝐢 𝐬̦𝐢 𝐁𝐫𝐚̆𝐢𝐥𝐚 │𝟏𝟕 𝐟𝐢𝐫𝐦𝐞 𝐯𝐨𝐫 𝐫𝐞𝐚𝐥𝐢𝐳𝐚 𝐩𝐫𝐢𝐦𝐮𝐥 𝐬𝐭𝐮𝐝𝐢𝐮 𝐝𝐞 𝐟𝐞𝐳𝐚𝐛𝐢𝐥𝐢𝐭𝐚𝐭𝐞 𝐩𝐞𝐧𝐭𝐫𝐮 𝐜𝐨𝐧𝐬𝐭𝐫𝐮𝐢𝐫𝐞𝐚 𝐮𝐧𝐮𝐢 𝐚𝐞𝐫𝐨𝐩𝐨𝐫𝐭 𝐢𝐧𝐭𝐞𝐫𝐧𝐚𝐭̦𝐢𝐨𝐧𝐚𝐥 𝐥𝐚 𝐆𝐚𝐥𝐚𝐭̦𝐢
➡️Alături de președintele Consiliului Județean Brăila, Francisk Iulian Chiriac, și de rectorul Universității "Dunărea de Jos", Puiu Lucian Georgescu, am semnat contractul privind realizarea studiului de fezabilitate pentru aeroportul internațional Galați-Brăila. 
➡️Este pentru prima oară când, dincolo de vorbe și promisiuni, se fac pași reali pentru a se construi un aeroport care să deservească zona Galați-Brăila. Trebuie să arătăm că se poate și în regiunea noastră, nu doar în centrul și vestul țării.
➡️Acum, vorbim de lucruri concrete, de studii, analize și o strategie clară, pe care le implementăm, pas cu pas, alături de colegii de la Consiliul Județean Brăila. După nenumărate studii și analize, specialiștii au decis că cel mai bun loc pentru a fi construit acest aeroport este zona Braniștea – Schela, având în vedere și conectivitatea cu infrastructura rutieră și feroviară din apropiere.
➡️Aeroportul Galați-Brăila, care va fi unul de marfă și de pasageri, cu o pistă de peste 4000 de metri, este deja inclus în Master Planul Național de Transport și are sume prevăzute inclusiv în bugetul României pentru realizarea studiilor. De asemenea, au fost alocați bani și din bugetele proprii ale celor două consilii județene.
➡️Firmele care vor realiza aceste studii au experiență mare în domeniu, proiectând aeroporturi din țară, precum și din străinătate, fiind implicate în proiectarea Aeroportului Otopeni, precum și în proiectele de la Mihail Kogălniceanu și Timișoara. 
➡️O veste foarte bună este că inclusiv mediul academic gălățean, prin specialiștii de la Universitatea <Dunărea de Jos> , este implicat în acest important proiect de dezvoltare a zonei Galați-Brăila.
➡️Vor fi realizate zeci de studii și descrieri tehnice preliminare privind terminalul cargo și de pasageri, căile de rulare, turnul de control și sistemele de semnalizare. Ne dorim ca pe acest aeroport să poată ateriza orice tip de avion.


Sursa
autoMinder - aplicație de management a parcului auto

TibiV

Quote from: milo1981 on December 28, 2022, 03:06:27 PM➡️Aeroportul Galați-Brăila, care va fi unul de marfă și de pasageri*, cu o pistă de peste 4000 de metri **...

*  Ce marfa, ce pasageri?!... Dar, deh, uneori am si eu vise erotice cu Claudia Schiffer... Imi face niste chestii peste SF-urile CNAIR/CFR. Nasol este ca dimineata nu este niciodata acolo....  :-[
** Pista de 4000 de metri?!?!... Mamaaaa, mai tare ca Heathrow!.. Ce aglomeratie va fi pe aeroportul Galati-Braila...
Aaaaa.... Dar stai un pic.. Poate a fost gandit nu pentru A-380 si B-747, ci pentru B-52.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dumbravaandrei

C5-m. B52 nu are nevoie de pistă așa de lungă.
Teoretic, este industrie în zonă care să genereze piese demne de antonovul ăla mare (care nu mai e funcțional)

alexandru_m

Da, dar Myria a fost pe OTP cu vreo luna inainte sa inceapa mizeria.

Sau conteaza incarcatura? Cu cat e mai incarcat are nevoie de pista mai lunga?

Recunosc ca nu ma prea pricep  :-[

dumbravaandrei

Contează greutatea și câtă accelerare/decelerare suportă încărcătura 

ionescu63

Parametrul prin cipal este viteza minimă de sustentatie. Adică viteza minimă cu care aterizează, respectiv decolează o aeronavei pentru ca sunt diferite De aceea avem distante minimă la aterizare și distanță minimă la decolare. Astea depind de caracteristicile aetidinamice ale aeronavei și  de dispozitivele de hipersustentatie flaps,bord de a-ți suflare de aer etc
Aeronavele de transport militare C5, C130, A400 etc aterizează și decolează sub 1000 m

ionescu63

Sigur ca și frânarea, respectiv accelerare sunt importante dar astea se proiectează ulterior în funcție de viteza de decolare, respectiv aterizae

tom_sawyer

#56
Întrebare pentru specialiști: asta arată ca o pistă de aeroport? Sper să nu generez vreun fake news.








Captură din ședința Consiliului Local al Comunei Schela (jud. Galați) din 17.05.2023. Ședința este legată de modernizarea unor drumuri locale, nu se pomenește nimic de aeroport.
Aeroportul, cu SF în curs, va fi amplasat pe teritoriul comunelor Braniștea și Schela.

oc7avian

Până răspund colegii mai în domeniu, experiența mea e de a avea o pistă în curte de ani buni (Brașov)

Da, pare o pistă. Cu cyan platforme de acces. Iar în jurul pistei este toată zona stabilizată, să nu se înfigă avionul în pământ dacă iese de pe pistă.

Recomand o comparație din satelit cu pista din Brașov/Ghimbav.

milo1981

Stie cineva care e termenul de finalizare al SF-ului?
autoMinder - aplicație de management a parcului auto

tom_sawyer

Noaptea minții. Se reziliază contractul pentru Centura mare GL pentru că nu sunt bani la buget, dar CJ vrea să ceară bani de la buget la anul pentru aeroport. Asta pentru că, evident, n-au găsit finanțare.

- Dvs. ce cereți guvernului, ce investiții doriți să fie prinse [în bugetul național] pentru anul viitor?
- Vă spun doar un cuvânt, dar nu-l dezvoltăm: aeroport.
- Cereți bani, aveți convingerea că-i veți primi?
- Nu pot să dezvolt, pentru că lucrurile astea trebuie să le dezvolt împreună cu colegul meu de la Brăila, cu parlamentarii [...]
Pentru celelalte obiective ne-am canalizat pe fonduri europene [drumuri, spitale...]
Singurul obiectiv de interes regional pentru care nu am găsit încă sursă de finanțare, atât privată cât și cu fonduri europene, este aeroportul și de aceea dorim să introducem aeroportul în buget


min. 14:00
https://www.facebook.com/ProLiderFm/videos/881700800152156