[B] Infrastructura velo in Bucuresti

Started by voicul, January 03, 2018, 03:13:23 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

nirolf

Quote from: voicul on July 17, 2019, 02:40:32 PM

Parcarea Obor este plina de mult timp si scumpa.


Ești sigur? Am parcat într-o seară acolo, cred că nu era nici 20% plină. Paznicul care a deschis bariera cred că dormea la cât a durat să apară.

Iar scumpă nu mi se pare, 100 euro pe lună într-o capitală europeană, destul de aproape de centru e ok.

Dar dacă compari cu parcarea oriunde și oricum gratis, permisă de primării de când lumea, da, e scump, dar nu înseamnă că haosul de acum este normalitatea.

voicul

Merg pe mana ta atunci pentru ca informatia mea e mai veche si era ca parcarea cu plata pe termen lung e plina sau pe acolo si ramanea cea cu ora, care era mult mai scumpa.
Oricum ultimele dati cand am parcat la Obor a fost fara pe motiv de gratis :)

Cristi N

Tot pentru siguranta exista si o banda de siguranta de aproximativ 70 de cm intre parcare si pista astfel incat biciclistii sa nu se trezeasca cu o portiera deschisa in fata. Partea proasta este ca pista are maxim 1.5m latime asta inseamna ca depasirile vor fi imposibile.

As evita sa tai din trotuare chiar daca pana acum toate primariile au avut obiceiul sa faca asta, in plus pe marginea trotuarelor avem o multime de pomi si stalpi ai STB si de iluminat. In normativul de drumuri se specifica latimea minima a trotuarului ca fiind de 1.1m (parca) dar pentru un bulevard orice este sub 3m intra in categoria meschin.

Parcarea de pe Decebal e in constructie cum sa fie plina?
Legat de parcarea Obor si eu am auzit ca ar fi goala dar nu am intrat niciodata acolo, iar pretul de 100E mi se pare un pret real, cam atat cer si mall-urile care au si birouri pentru inchirierea unui loc (Promenada, Afi). Trebuie tinut cont ca un loc de parcare suprateran costa cam 6k E sa fie construit, iar unul subteran - 30k E, la asta se adauga pretul terenului si costurile de operare. Asa cum cumparatorii de apartamente in complexurile rezidentiale noi isi cumpara locuri, la fel de bine pot si cei din blocurile vechi sa plateasca chirie pentru ele.


TibiV

+1
Locul de parcare nu este un drept inalienabil, ca dreptul la viata...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Hef

Sintagma folosita de multi din cei care parcheaza aiurea, pe trotuar, pe pista de biciclete, in intersectie, "dar unde sa pun masina? sa o iau in casa?" este o idiotenie. In momentul cand si-a cumparat masina unde a crezut ca o va parca? Cred ca intrebarea trebuie formulata de fiecare din noi inainte de a lua decizia de cumpara masina sau de a merge intr-un loc anume. NU ESTE OBLIGATORIU SA AI MASINA. Prioritatea trebuie sa fie: PIETON, BICICLETA, mijloc de transport in comun si apoi masina personala.
Nici dubele care fac aprovizionarea total haotic in oras nu au o scuza sa opreasca pe  banda 2 pentru ca ei trebuie sa dea marfa jos. Aprovizionarea trebuie facuta intr-un anume interva orar.

Trebuie sa ne dam un pas in spate fiecare din noi si sa incarcam un dram de obiectivitate, un dram de principialitate sa vedem daca e ok sa taiem trotuare, locuri de parcare sau sa critica ca blocam orasul cu piste de bicicleta. Daca ridic o casa si nu ii pui acoperis nu se cheama ca ai o casa. Cam asa e cu pista de biciclete de pe Victoriei. Dar asta nu insemna ca nu ne mai apucam ci ca trebuie sa terminam ce am inceput.

In anumite orase de prin lume, pista de bicicleta este separata de traficul auto prin garduri de genul de celor care la noi se separa linia de tramvai. Sunt montate in primavara si scoase in toamna. Iarna se merge mai mult cu masina sau se depoziteaza zapada.

Mi-as dor sa locuiesc intr-un oras unde bicicleta este mijolc de transport si nu de agrement. Unde nu trebuie sa pun casca sa merg la job.


voicul

Acum, cu jaloane, chiar e pista de biciclete - e pe Buzesti. Or fi aparut de ceva timp, dar eu acum am avut drum pe acolo





Powered by API/PUM imgur uploader

elcraft

What is this? Aveam o mare curiozitate si i-am intrebat pe cei de la Lime despre zonele rosii. Am presupus ca o sa raspunda cu ceva legat de furturi, dar nu.

https://i.imgur.com/leC4pzb.jpg

Ce fel de statut au, din partea autoritatilor locale, cartierele dormitor, incat trebuie protejat traficul auto infernal, trotuarele ocupate de masini, poluarea si zgomotul? Sa fie acelasi motiv pentru care traseele de piste de biciclete luate in calcul spre zone Vest/Sud/etc se opresc undeva in zone centrale?

Ce fundament exista sa nu se ia in calcul macar un SF in zone care au nevoie ca de aer de putina civilizare si descurajare a traficului auto? Pistele vechi desfiintate mergeau cel putin pana spre Lujerului, de exemplu.

voicul

Nu toata lumea stie de zonele rosii. Nici macar eu care mai sunt interesat de trotinete. Presupun ca e zona in care nu se parcheaza.

Acum fa o comparatie intre harta Lime, Flow si E-Wolf.
Daca remarci ca nu sunt rosii in aceeasi zona/pe aceleasi parcele ... ce se intelege din asta?

Mie mi se pare ca in Romania in care se face spatiu verde la Doaman Ghica ca fix dupa 2 saptamani sa fie distrus, deci mi se pare ciudata ca primaria sa aiba tendinta de a proteja anumiti cetateni SI mi se pare si mai ciudat sa nu se poata rezolva aceasta situatie.

dr4qul4

Azi la unirii x Mircea Voda, un Polo (politie) a oprit un trotinetist pe LimeS ca sa-l amendeze pt casca. Asta paote fi o mare pb pt cei care inchiriaza trotinete. Poate ar tb sa ataseze si casca, pt ca nu cred ca vine nimeni cu ea de acasa.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

voicul

De unde stii ca nu au atsat zeci de mii de casti pana acum?  :lol:

elcraft

Alea sunt limitate la 25 km/h, pe ce baza se da amenda?

StefanD_

#71
Nu exista obligatie de a purta casca. Casca este optionala.

dr4qul4

Pe avocat.net gasesti o parere juridica. Se pare ca trotinetele electrice pot fi considerate moped.
O colega vine de 2 ani la munca pe e-twow si tocmai si-a cumparat casca pt ca i s-a spus de catre un politist ca e pasibila de amenda.
Vad tot mai des (la unirii) polițiști care opresc trotinetistii.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

Bine ca nu opresc soferii care trec pe rosu... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

elcraft

Mopedul depaseste 25 km/h prin lege, si daca imi aduc bine aminte necesita si talon. Deci care ar fi baza? Daca ma dau cu masinuta electrica pentru copii imi trebuie casca? Aa, ca nu e voie pe carosabil printre vehicule e altceva.

Da, nu sanctioneaza mai pe nimeni in afara de alcoolisti si vitezomani, ce sa mai vorbim de parcati ilegal care sunt niste sfinti coborati din cer de care nu se ating... Nici biciclisti care incalca de-adevaratea reguli nu prea patesc nimic. Se gasesc sa fie justitiari taman pe reguli cel putin dubios interpretate daca nu total inexistente.