[B] Infrastructura velo in Bucuresti

Started by voicul, January 03, 2018, 03:13:23 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Goldmund

Eu unul sunt sigur ca lucrurile se vor schimba mult in bine si in Bucuresti(oras de campie, si capitala)
Vor apare strazi intregi doar pentru pietoni si biciclisti, piste pentru a merge cu bicicleta la servici, parcari ca lumea si cu siguranta ca de acolo nu va dispare nici o bike.

Dar nu stiu nici eu cand vor fi toate astea...
Dar poate in curand, cand va fi ales urmatorul prim-ministru, ministru al transporturilor sau chiar Presedintele tarii, care inainte de a fi votat, s-a dus ani de zile cu bicicleta la servici.

Telvanni

#106
Goldmund, eu sper de atat de mult incat am ajuns sa cred ca sunt un naiv incurabil.
Pana sa-mi dau seama cum e cu dezirabilitatea asta a oraselor, visam pasaje peste pasaje si largiri de bulevarde, totul in numele masinii. Eram prea mic si vazusem prea putine ca sa inteleg cat de gresit gandeam. Unde mai pui ca sunt si inginer si imi este relativ usor sa visez cu ochii deschisi la megastructuri in orasul meu. Din fericire ptr mine totul a luat o intorsatura buna in mintea mea dupa ca am citit cartea lui Jan Gehl, "Orase pentru oameni".
Fac cat de des pot aceasta recomandare de carte in speranta ca vreodata cineva cu putere de decizie o va fi citit.

voicul

O partea buna sau o noua presiune este ca in ultima vreme, firme de food delivery au avut activitate intensa.
Majoritatea sunt cu bicicleta sau trotineta.
Pe termen lung incepem sa ne obisnuim sa schimbam spre medii mai eco si mai sanatoase.

Duta C

Acum 1 ora se asfalta noua pistă de biciclete spre unirii în dreptul parcului Izvor.Să tragă tare doamna cît mai are timp că din postura de prezentatoare tv nu o să mai aibă asa realizări.

voicul

Preturi decente si cu adevarat alternativa la masina.

Citylink integrează, alături de automobile, o flotă de 350 de biciclete în București 

Citylink, platformă de mobilitate urbană dezvoltată de o echipă locală de antreprenori, anunță că integrează în platformă și un prim lot de 350 de biciclete în regim bike sharing.

Tariful de utilizare pentru biciclete este de doar 0,2 lei pe minut, iar după fiecare 30 de minute de utilizare, următoarele 30 de minute sunt gratuite. Astfel, o oră va costa doar 6 lei. După 4 ore de la închiriere, taxarea se plafonează la 24 de lei pentru 24 de ore. Costul minim al unei călătorii este de 3 lei, iar serviciul nu are un tarif de pornire.

https://www.wall-street.ro/articol/Auto/257212/citylink-integreaza-alaturi-de-automobile-o-flota-de-350-de-biciclete-in-bucuresti.html?fbclid=IwAR0PpPY66vhrWZNfOnUOlIeEwN8T3nQge8n2H9aWWZxgEgqGf_FIEb_wU-I

TudorBUC

Am obținut de la PMB raportul de trafic pentru borna care măsoară traficul de pe pista de biciclete de pe Calea Victoriei pentru perioada 2 decembrie 2019 - 21 iunie 2020. Am pus mai multe grafice care vă ajută să vizualizați traficul de după pietonalizare sau traficul din timpul stării de urgență:
https://tudorchira.ro/cate-biciclete-crezi-ca-trec-pe-calea-victoriei-intr-o-zi/

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

oc7avian

Update de pe SSC, zona Eroilor, legat de pista Națiunile Unite - Grozăvești. Notă personală: o să fie bandă unică pe fiecare mal al Dâmboviței. Am surprins marcajul într-o intersecție, unde din dunga a doua se desprindea o separare pentru virajul la stânga.

Dilema mea e de ce nu s-a făcut bandă unică pentru biciclete + bandă unică de autobuz + 2 de mașini. Din calculul meu avem ~10m, deci lejer 2.5m x 2 + 3.5m + 1m


nirolf

S-a renunțat la zonele pietonale aparent, azi circulau mașini în cel puțin 3 zone. Nu înțeleg de ce, păreau să aibă succes.

Duta C

atit poate doamna.......oricum biciclistii si trotinetistii pe banda asta vor circula......

oc7avian

Temporar putem considera acest proiect o glumă. Banda de biciclete va fi delimitată doar prin marcaje.

Primăria Capitalei amenajează piste de biciclete pe prima bandă de circulație de pe ambele sensuri ale Splaiului Independenței, între Piața Națiunile Unite și Podul Grozăvești. Lucrările au ajuns la 60% și se vor finaliza până la începutul lunii august, au declarat pentru HotNews.ro reprezentanți ai Primăriei Capitalei. Pistele se fac pe carosabil, practic pe prima bandă de circulație care în prezent este ocupată pe anumite tronsoane de mașinile parcate neregulamentar, unde oprirea este interzisă. Delimitarea pistei se va face cu stâlpișori direcționali în intersecții și cu marcaje în rest.

sursa

Filmarea din articol:

TibiV

@VictorC,

să-i spui Catiușei că, chiar dacă nu o cunosc, o iubesc pentru ceea ce face pentru orașul ăsta.
Chiar dacă pe FdG ați arătat ceva, iar duamna a înțeles altceva...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

lucian

Pai nici nu ai cum pe traseul pistei mai ai si statii stb de unde trebuie sa iei oamenii,plus ca nu cred ca nu vor circula si autobuzele pe pista dedicata bicicletei,adica vom tine in trafic mai ales autobuzelor liniilor 104 si 123 mai ales in dreptul curtii de apel,unde se stie ca acolo se gatuieste traficul,aglomeratia incepand demla izvor?!?!

dargauda

nu stiu cine inventeaza traseul acestor piste de biciclete,dar un lucru e sigur nu introduci traseul intre benzi niciodata,pe margine sau pe trotual si separi trotuarul in doua benzi,acolo pot circula si copii pe pista de bicicleta si viata lor este pus in pericol(intre benzi)

oc7avian

Autobuzele deja cică circulă pe banda 2. Nu e ca și cum nu opreau și înainte pe banda 2 când mașinile erau parcate pe banda 1. Banda asta nu e și de autobuze.

Dar ignorăm faptul ăsta și nimic nu oprește să punem delimitare mai puțin în zona stațiilor.