News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

[IF] Transportul public in Ilfov

Started by Ionut, May 02, 2019, 08:46:42 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Cristi N

^^ A se citi: lumea= patronii firmelor de microbuze care ajung acum la metrou si nu dau bon, cara pasagerii ca pe cartofi, etc.  O:-)

Hef

A mers pana la metrou, dar de acolo o lua spre Tei, unde intorcea, nu o lua inapoi catre Pipera.
Facea o bucla din Petricani pe Pompeiu si apoi se intorcea in Petricani.

Poate dupa ce aduc autobuzele licitate acum vor introduce si alte linii sau vor scadea timpii de succedare a celor prezente.

Eu inca sper sa fie o lini care sa inlocuiasca zecile de microbuze ale care deservesc exclusiv cladirile de birouri.

Hef

Ieri am depus o solicitare catre primaria Voluntari pentru a monta semafoare cu buton pe str Iancu Nicolae si pentru a micsora timpii de succedare a liniei 2, de la o ora la 15 minute.


paulmare

euro 3 ? deci masini dinainte de 2004 ???
le-au adus sa le dezmembreze aici ?

panda_no 5

Soc, soc, soc
Transoprt by florin_apo, on Flickr

Doamne fereste, fosta linie 1 sa mearga la metrou Pipera???

Hef

Au publicat si intervalul de succedare?
Sunt operate de STV dar biletele se cumpara de la STB?
Au un mod de comunicare jalnic. Pe siteul primariei nimic. Pe siteul STB nimic.
Daca are cineva mai multe detalii va rog sa le publicati. Merci.

strainu

Știe cineva cine operează linia R429 Chitila - Păcii? Aveam impresia că toate liniile regionale sunt operate de STB, însă pe asta circulă niște BMC-uri nemarcate cu însemnele STB?
Mi-e frică să merg pe DN2. Pentru unii, asta înseamnă că n-am ce căuta pe șosele.

liviubalan31

#22
Linia este operată de Ecotrans STCM în parteneriat cu STB. Adică autobuzele sunt ale primăriei Chitila și Mogoșoaia, iar tarifarea este integrată cu cea a STB.

Hef

In Voluntari, de cand Pandele a revolutionat transportul in comun schimband numerotarea liniilor si capatul de intoarcere la Metrou Pipera totul a devenit un haos. Dimineata si seara, soferii mai au putin si sunt batuti de calatori. Daca inainte lina R416 (fosta 1) avea intarziere cateva minute acum are si peste jumate de ora.

Soferii au diseara sedinta cu dipecerul. Vor sa ceara ca daca pe Pompeiu sunt este o masina blocata, urmatoarea sa intoarca la giratoriul de la Petricani cu Pompeiu. Ieri erau blocate toate cele 4 autobuze ce deservesc linia R416 pe Pompeiu.

De asemenea soferii se plang ca nu pot face intoarcerea pe Pompeiu la capatul tramvaiului decat cu foarte mare greutate. Nu au spatiu de intoarcere si fac intoarcerea din mai multe manevre.

O solutie a fi, pentru a impaca cat mai multe persoane, ca linia sa fie sparta in doua, doua masini sa merga la Metrou Pipera si doua la Lacul Tei, alternativ (sau sa intoarca in guratoriul de la Petricani cu Pompeiu (oricum de acolo exista tramvai  care circula rapid pana la Lacul Tei)


panda_no 5

Sunt de acord ca e foarte aglomerat Dimitrie Pompei dar momentan e singura strada din zona si aia cu o banda pe sens functionala.
Cel putin pina se va finaliza Fabrica de Glucoza.
Si spre Lacul Tei se sta la fel de mult in orele de varf.
Coada de masini se intindea citeodata pina la la Mobepert in directia spre Doamna Ghica.
Soferii de fapt sunt extrem de suparati si tafnosi ca nu le mai intra banutul la bzunar.
Pina nu se va finaliza Fabrica de Glucoza va fi extrem de aglomerat.
Iar dupa finalizare linia 1 va putea sa faca o bucla Dimitrie Pompei, str Garii Herastrau, str Fabrica de Glucoza, Petricani inapoi spre Pipera.

Hef

Oare poate cineva sa dea mai multe detalii despre informatia de mai jos:

Serviciul Transport Voluntari


S.C. SERVICIUL TRANSPORT VOLUNTARI S.A. a fost infiintata in baza Hotararii Consiliului Local Voluntari nr. 16 din 14.05.2002. Societatea desfasoara activitati de interes public local, avand ca obiect principal activitate: "Transporturi urbane, suburbane si metropolitane de calatori".

Cuprins[arată]
Pagini Edit
Transporturi
Bilete
Linii (Voluntari)
Linii Transport Voluntari (actualizate de catre STB) Edit
TIP DE LINII   INDICATIV   TRASEU
PREORASENESTI   
R404   PIATA CHARLES DE GAULLE - POD CFR TUNARI
R416   POMPILIU STEFU - PLATFORMA PIPERA
R450   PLATFORMA PIPERA - COMPLEX COMERCIAL BANEASA
R466   BUCUR OBOR - POD CFR TUNARI
R467   BUCUR OBOR - POD CFR AFUMATI
R468   BUCUR OBOR - POD CFR STEFANESTII
R471   PINULUI - COMPLEX COMERCIAL BANEASA
R473   POMPILIU STEFU - COMPLEX COMERCIAL BANEASA
R482   POMPILIU STEFU - PIATA CHARLES DE GAULLE
R483   PINULUI - PIATA CHARLES DE GAULLE
EXPRES   777   POD CFR AFUMATI - AEROPORT HENRI COANDA
778   BUCUR OBOR - AEROPORT HENRI COANDA
779   PLATFORMA PIPERA - AEROPORT HENRI COANDA
STV a achizitionat 40 autobuze Mercedes-Benz Citaro Edit
Incepand pe 8 mai, Primăria Voluntari a lansat licitația pentru achiziția a 30 de autobuze Mercedes-Benz Citaro, cu podea joasă, din gama 12 metri, capacitate minim 75 călători și minim 29 de locuri pe scaune, pentru transportul regional București – Ilfov. Valoarea contractului este de 1,8 milioane lei. Autobuzele pot să fie noi sau rulate (second-hand), însă parcursul total deja realizat nu trebuie să depășească valoarea de 1.000.000 km. Ofertele pot fi depuse până la data de 28.05.2019.

Luând în considerare faptul că autobuzele care vor fi achiziționate sunt destinate serviciului comunitar de transport public local de călători în Orașul Voluntari și în Regiunea București – Ilfov, ținând cont de întinderea şi caracteristicile geografice ale arealului în care vor opera autobuzele, situarea într-o zonă de câmpie, o rețea rutieră fără declivități, ținând cont de populaţia totală deservită, precum și de dispunerea acesteia în teritoriu, de existenţa şi starea de viabilitate a infrastructurii rutiere şi de necesitatea ca serviciul de transport să deservească cât mai bine nevoile de deplasare ale populaţiei, în completarea parcului auto deja existent al S.C. Serviciului Transport Voluntari S.R.L., sunt necesare 30 (treizeci) de autobuze urbane / regionale, de capacitate medie, cu podea joasă, cu o capacitate de încărcare de minim 75 călători, având minim 29 de locuri pe scaune (incluzându-l şi pe cel al conducătorului auto), care să asigure şi să faciliteze accesul persoanelor cu mobilitate redusă (autobuzele trebuie să aibă podea coborâtă şi rampă de acces care să permită accesul persoanelor cu dizabilități).

Pentru a facilita operarea și pentru a reduce costurile de mentenanță, se impune ca cele 20 (douazeci) de autobuze cu norma de depoluare minim EURO 5 să fie aceeaşi marcă şi acelaşi model. Autobuzele trebuie să fie dotate cu minim 3 uși (cu norma de depoluare minim EURO 5) și 2 uși (cu norma de depoluare minim EURO 4) de acces pentru pasageri, transmisia să fie automată, iar suspensia integral pneumatică. Pentru cele 20 (douazeci) de autobuze cu norma de depoluare minim EURO 5, se acceptă ca norma de depoluare să fie EURO 5, EEV sau EURO 6. Autobuzele se vor achiziționa prin sistem de rate, numărul minim de rate lunare acceptat de ofertant fiind de 36. Nu se va percepe dobândă.

Dintre cele 30 de autobuze, 20 au normă de poluare Euro 5 iar 10 au normă de poluare Euro 4.

Nr. Crt.   An de fabr.   Produsul   Cant.   Pret unitar, fara TVA
(Lei)

Pret fara TVA
(Lei)

TVA
(Lei)

1.   2007   Mercedes-Benz Citaro
Euro 4

10   98.143   1.496.548   0
2.   2009   Mercedes-Benz Citaro
Euro 5

20   105.034   1.809.665   0
Total         3.306.213   
Modele de autobuz cumparate de Primaria Voluntari gasite pe site-ul de vanzare Autoline Romania:

Citaro Euro 4
Citaro Euro 5
Autobuze Edit
MODEL AUTOBUZ   LINII DESERVITE
Mercedes-Benz Conecto LF   R466, R482, 777
Mercedes-Benz Citaro   R482, R483, 778, 779
VDL Berkhof Ambassador 200   R467, R468
Isuzu Citibus   R404, R416, R450, R473
BMC Probus   R471
Compass Aircity (Prototip)   778
BMC Probus Edit
În mai 2002, Primaria Voluntari a încheiat un contract pentru 20 autobuze noi BMC Probus, cu podea joasă și accesibile pentru persoanele cu dizabilități. Primele 6 midibuze Probus au fost introduse în 14 mai 2002, după care 2 vehicule au fost livrate în fiecare săptămână, până la 18. Ultimele 4 midibuze BMC Probus au fost livrate în începutul lunii iulie 2002 și sunt deja în circulație.

Din anul 2017, mai multe autobuze BMC Probus s-au retras definitiv din circulatie si au fost conservate. Au ramas doar 2 autobuze BMC Probus care circula pe linia R471.

Isuzu Citibus Edit
Aceste vehicule au fost aduse în anul 2014, sunt in numar in 10. Sunt vehicule cu lungimea de 9 cm. Iar celelalte 10 autobuze noi Isuzu Citibus, cu destinatorul nou sunt aduse in anul 2016.

Solaris Urbino Edit
În decembrie 2006 a fost semnat contractul de achiziție pentru 10 autobuze Solaris cu gamele de 12 si 18 metri, pentru o sumă totală de 1,5 milioane lei fără TVA.[7] Autobuzele au început să fie livrate în sfarsitul lunii mai 2007.

In data de 18 mai 2019, toate autobuze Solaris Urbino au fost retrase definitiv din circulatie si vor dona pentru Asociatia Investitilor Transport Targoviste (AITT).

Mercedes-Benz 515 CDI Sprinter City Edit
Acestea au circulat între anii 2007 și 2014. Au fost in total 10 midibuze. Inițial au circulat pe liniile 6, 141 și 212. În anul 2014 s-au retras definitiv sin circulație. Acestea au fost casate în anul 2015.

VDL Berkhof Ambassador 200 Edit
În aprilie 2019 a fost semnat contractul de achiziție pentru 50 de autobuze VDL Berkhof cu motoare de Euro 3 si Euro 5, pentru o sumă totală de 3,9 milioane lei fără TVA.[7] Autobuzele au început să fie livrate în sfarsitul lunii mai a aceluiași an.

Mercedes-Benz Citaro Edit
În decembrie 2018 a fost semnat contractul de achiziție pentru 30 de autobuze Mercedes-Benz cu motoare de Euro 4 si Euro 5, pentru o sumă totală de 3,3 milioane lei fără TVA.[7] Autobuzele au început să fie livrate în sfarsitul lunii aprilie 2019.

In prezent, autobuzele Mercedes-Benz Citaro Euro 5 circula pe liniile expres 778 si 779 si celelalte autobuze Mercedes-Benz Citaro Euro 4 circula pe liniile R482 si R483. Iar ultimul autobuz Mercedes-Benz Citaro Euro 4 circula pe linia R450.

Compass Aircity Edit
Acest vehicul a fost adus în anul 2012. Este singurul model, fabricat in anul 2007 din firma americana Compass Buses. In prezent, acest prototip circula pe linia 778.

Zilele in care circula   Intervalul de succedare
a curselor (min-max)

Nr. mijloacelor de
transport

Capacitate
maxima

(nr. de locuri)

Plecari de la capete de
Traseu

Prima
Cap I / II

Ultima
Cap I / II

Luni-Vineri   6-10   10   70/80   5:00/5:00   22:55/22:55
Sambata   10-15   7   70/80   5:05/5:10   22:50/22:55
Duminica   15-20   4   70/80   5:05/5:10   22:50/22:50
778 Edit
Zilele in care circula   Intervalul de succedare
a curselor (min-max)

Nr. mijloacelor de
transport

Capacitate
maxima

(nr. de locuri)

Plecari de la capete de
Traseu

Prima
Cap I / II

Ultima
Cap I / II

Luni-Vineri   10-14   10   70/80   5:00/5:00   22:45/22:50
Sambata   14-18   7   70/80   5:05/5:10   22:40/22:50
Duminica   18-24   4   70/80   5:05/5:10   22:50/22:55
777 Edit
Zilele in care circula   Intervalul de succedare
a curselor (min-max)

Nr. mijloacelor de
transport

Capacitate
maxima

(nr. de locuri)

Plecari de la capete de
Traseu

Prima
Cap I / II

Ultima
Cap I / II

Luni-Vineri   8-12   8   70/80   5:00/5:00   22:40/22:45
Sambata   12-16   5   70/80   5:05/5:10   22:45/22:55
Duminica   16-22   4   70/80   5:05/5:10   22:50/22:50
R483 Edit
Zilele in care circula   Intervalul de succedare
a curselor (min-max)

Nr. mijloacelor de
transport

Capacitate
maxima

(nr. de locuri)

Plecari de la capete de
Traseu

Prima
Cap I / II

Ultima
Cap I / II

Luni-Vineri   8-14   5   70/80   5:15/5:20   22:35/22:45
Sambata   14-20   4   70/80   5:15/5:20   22:40/22:45
Duminica   20-30   2   70/80   5:30/5:35   22:35/22:40
R482 Edit
Zilele in care circula   Intervalul de succedare
a curselor (min-max)

Nr. mijloacelor de
transport

Capacitate
maxima

(nr. de locuri)

Plecari de la capete de
Traseu

Prima
Cap I / II

Ultima
Cap I / II

Luni-Vineri   20-35   8   70/80   5:00/5:10   22:30/22:45
Sambata   30-45   5   70/80   5:00/5:10   22:40/22:45
Duminica   40-50   4   70/80   5:20/5:20   22:40/22:40
R473 Edit
Zilele in care circula   Intervalul de succedare
a curselor (min-max)

Nr. mijloacelor de
transport

Capacitate
maxima

(nr. de locuri)

Plecari de la capete de
Traseu

Prima
Cap I / II

Ultima
Cap I / II

Luni-Sambata   50-70   2   70/80   5:45/5:45   22:45/22:45
Duminica   115-130   1   70/80   5:45/6:40   21:55/22:45
R471 Edit
Zilele in care circula   Intervalul de succedare
a curselor (min-max)

Nr. mijloacelor de
transport

Capacitate
maxima

(nr. de locuri)

Plecari de la capete de
Traseu

Prima
Cap I / II

Ultima
Cap I / II

Luni-Sambata   20-30   2   70/80   5:00/5:00   22:00/22:00
Duminica   39-50   1   70/80   5:00/5:30   21:10/22:00
R468 Edit
Zilele in care circula   Intervalul de succedare
a curselor (min-max)

Nr. mijloacelor de
transport

Capacitate
maxima

(nr. de locuri)

Plecari de la capete de
Traseu

Prima
Cap I / II

Ultima
Cap I / II

Luni-Vineri   8-16   8   70   5:15/5:15   21:55/22:25
Sambata   10-20   5   70   5:05/5:10   21:50/22:20
Duminica   15-25   4   70   5:05/5:10   21:50/22:20
R467 Edit
Zilele in care circula   Intervalul de succedare
a curselor (min-max)

Nr. mijloacelor de
transport

Capacitate
maxima

(nr. de locuri)

Plecari de la capete de
Traseu

Prima
Cap I / II

Ultima
Cap I / II

Luni-Vineri   10-19   7   70/80   5:05/5:10   22:15/22:45
Sambata   20-25   4   70/80   5:10/5:10   21:55/22:30
Duminica   25-40   3   70/80   5:10/5:15   21:45/22:30
R466 Edit
Zilele in care circula   Intervalul de succedare
a curselor (min-max)

Nr. mijloacelor de
transport

Capacitate
maxima

(nr. de locuri)

Plecari de la capete de
Traseu

Prima
Cap I / II

Ultima
Cap I / II

Luni-Vineri   8-16   8   70/80   5:05/5:05   21:50/22:20
Sambata   10-20   5   70/80   5:10/5:10   21:50/22:15
Duminica   15-25   4   70/80   5:05/5:15   21:50/22:15
Edit
R450 Edit
Zilele in care circula   Intervalul de succedare
a curselor (min-max)

Nr. mijloacelor de
transport

Capacitate
maxima

(nr. de locuri)

Plecari de la capete de
Traseu

Prima
Cap I / II

Ultima
Cap I / II

Luni-Vineri   16-30   4   70/80   4:50/5:05   22:50/22:35
Sambata-Duminica   35-50   2   70/80   5:10/5:10   22:40/22:45
R416 Edit
Zilele in care circula   Intervalul de succedare
a curselor (min-max)

Nr. mijloacelor de
transport

Capacitate
maxima

(nr. de locuri)

Plecari de la capete de
Traseu

Prima
Cap I / II

Ultima
Cap I / II

Luni-Vineri   16-30   4   70/80   5:10/5:20   22:50/22:40
Sambata-Duminica   40-50   2   70/80   5:30/5:30   22:50/22:50
R404 Edit
Zilele in care circula   Intervalul de succedare
a curselor (min-max)

Nr. mijloacelor de
transport

Capacitate
maxima

(nr. de locuri)

Plecari de la capete de
Traseu

Prima
Cap I / II

Ultima
Cap I / II

Luni-Sambata   12-20   4   70/80   5:30/5:30   22:45/22:50
Duminica   20-40   2   70/80   5:20/5:25   22:25/22:30

mariuscrdz

Stiti ce autobuze achiziționează primaria Voluntari? Din ce am inteles eu, valoarea unui autobuz ar fi 50.000 de euro, iar autobuzul sa fie minim euro 5, probabil vor fi Mercedes Citaro.


Hef

A renuntat sa isi mai retraga autobuzele. A fost un mod de a pune presiune pe PMB.

Unele trasee ar deveni mai rentabile daca ar fi promovate, prin mijloace la indemana operatorilor si a primariilor localitatilor tranzitate.
O modalitate de promovare, obligatorie, ar fi sa monteze placute in statii. Sunt linii care nu apar pe nici o placuta, cum ar fi R461.

O alta modalitate de promovare a unor trasee ar fi direct pe autobuze, in loc sa scrie Primaria Voluntari, sa scrie R403 - Din x la pana la x prin x x x din 20 de minute in 20 de minute.

Daca operatorii nu promoveaza liniile degeaba se plang ca circula goale.


AndreiB

O promovare si mai buna ar fi ca absolut toate liniile de transport indiferent de operator sa apara live in InfoSTB (initial) si ulterior prin API pe Google Maps.