[CJ] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Cluj-Napoca

Started by Ionut, November 27, 2012, 05:04:30 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

qionescu1

Media9 cand nu se inspira din "surse deschise" opineaza vizazi de o propunere. Si din pacate o face prost.

https://media9.ro/soferii-cer-lucruri-trasnite-drum-prin-parcare/


Ideea nu e rea deloc, decat sa inconjori o asa mare distanta poti scurta prin "parcare" spre str. Navodari apoi pe Dorobantilor. In primul rand nu mai ocolesti si aglomerezi inutil Bd 21 Dec. iar in al doilea rand nu mai stai bara la bara pe str. Pitesti pt a putea intra pe Dorobantilor. Str. Pitesti e sens unic si una foarte aglomerata captand si traficul dinspre str. Paris (care nu prea are multe alte optiuni). O aveam si eu in gand in caz de urgenta :D

Se induce ideea ca nu poti traversa parcarea ceea ce mi se pare fals. Se poate face linistit mai ales ca sunt se pot pune suplimentar bumpere pt limitarea vitezei acolo. Iar parcarea de care vorbeste domnul Lespuc e provizorie. E folosita pt a da o utilitate terenului pe care primaria intentioneaza sa ridice in viitor filarmonica si ce se va mai face acolo ceea ce va duce la necesitatea unei noi strazi care sa uneasca Bd 21 Dec de str. Navodari (linie verde). La modul ideal si str. Navodari, actualmente infundata, ar trebui sa comunice si cu str. Petofi Sandor (linie rosie) doar ca ar presupune exproprierea unui imobil.

Indiferent ce va construi primaria, mi se pare ca este cat se poate de evident ca o conexiune Bd 21 dec cu str. Navodari este obligatorie in viitor si ca este posibila inca de acum fara niciun efort.




Powered by API/PUM imgur uploader


StefanCelMare

#2537
Da, aici și eu aș tinde să zic că nu se pretează zone verzi.
Acelea sunt zone neutilizabile de pietoni. E greu să le potrivești in peisaj, într-un spațiu care nu e foarte larg.
Am fost de exemplu în Zurich, la fel e centrul istoric, pavat 100%, doar arbori în peisaj, maxim ceva zone verzi în jurul lor sau mult mai rar in zone unde cumva spațiul permite asta.
Criticilor le-aș aduce aminte că au două piețe cu zone verzi. Piața Mihai Viteazu și piața Avram Iancu.
Cât timp petrec în acele piețe?

qionescu1

#2538
Propunerile lui Sabin Sarmas nu sunt noi sau necunoscute dar ar fi un ajutor asa cum deja multe au fost discutate si aici. E dezamagitor cum administratia Boc le-a ignorat atata vreme.

https://actualdecluj.ro/video-centura-de-salvare-sabin-sarmas-anunta-10-proiecte-mici-care-pot-suplini-pe-termen-scurt-centura-metropolitana-investitie-cu-care-administratia-boc-este-in-blocaj/

florin74

#2539
M-am lamurit de la prima.
Aia cu Eugen Ionescu Calea Turzii. Ca stau in zona de 14 ani.
O prostie. Pentru ca blocajul se produce jos pe Eugen Ionescu cu strada Lunii dimineata (de fapt de la giratoriu cu Observatorului de pe Lunii de langa Golden Tulip)
Si mai e blocaj pe Calea Turzii pentru ca pe sensul C Turzii Fagului/Borhanci e o banda, cu multi care fac stanga dreapta, etc  Si atunci blocajul asta se propaga, ca ajunge la giratoriu de la ROmpetrol si atunci se blocheaza coborarea de pe turzii si virajul stanga de pe urcare turzii.
Plus ca iesirea din giratoriu de la Rompetrol cand vii pe straduta aia de la Leroy e foarte dificil.

M-am uitat si pe a doua, si pe a patra, la fel de geniale. Aia cu legatura Gheorgeh Dima pe langa cimitir si cea Eugen Ionescu cu Campului.

Hartia si carioca suporta multe.

dragos76

Ca să plusez la obiecții, legătura Borhanci - Sopor se suprapune ca nevoie și amplasament cu ce va rezolva chiar centrula metropolitană.
Mai degrabă aici ar ajuta dacă s-ar putea face un mini lot din CMC, chiar și o execuție half profile pe acea porțiune, și licitat cu prioritate. Dar abordarea asta probabil ar trebui extinsă chiar la tot traseul, ca să vedem care ar fi bucata cu impactul cel mai mare pentru trafic și în același timp cu costurile minimale.

florin74

O varianta mai acceptabila ar fi sa faca un giratoriu la Mihai Romanu, ca cei care ies pe strada Steinhard (aia cat de cat decenta intre Eugen Ionescu si Calea Turzii) Stiu ca era prins in proiectul cu modenrizare Buna Ziua, au si deviat ceva utilitati, dar au renuntat la el.

Oricum, solutia ramane CMC. In zona Europa sunt stradute inguste, notiunea de urbanism e cvasiinexistenta acolo, 4 metri latimea ulitelor, sa ne traisca Apostol si cine a mai aprobat asa ceva... Sunt si cateva exceptii, dar nu au o utilitate mare.

nicolaem

ca norocul ca toti astia care propun zeci de pasaje si parcari subterane nu vor avea nimic de spus peste 2 saptamani. e fix ce nu are orasul nevoie.
Niste drumuri ocolitoare ar cam fi nevoie... in special in nord

raulbogdan23

Trebuie ceva in zona Mihai Romanul/Steinhard, urmeaza sa vina Lidl langa str. Alecu Russo (acum se demoleaza cladirile existente) si posibil Kaufland sau ceva centru comercial putin mai sus pe Turzii.

Ar putea si strada Alecu Russo sa o asfalteze pentru a avea inca o legatura intre Turzii si Ionesco (nu stiu daca ar merge instituire de sens unic apoi).

O alta legatura buna ar fi str. Grigore Moisil + str. Aron Marton si largit sensul cu Buna Ziua (momentan e dezastru la iesit de pe Moisil)

qionescu1

Trebuie sa ne largim putin viziunea pt ca problema de la giratia str. Lunii cu Ionesco e tocmai pt Ionesco nu are variante de descarcare decente. Cu o conexiune buna cu str. Turzii, Buna ziua si chiar Frunzisului altfel ar sta lucrurile.

Nu e o prostie propunerea. Da, ar fi mai rapid si mai ieftin de facut sensul giratoriu de la intersectia strazii Steinhard cu Turzii sau a altor strazi din zona. Dar Calea Turzii e DN nu stiu daca se aproba giratia, apoi niciuna din strazile din zona nu e solutie optima pentru ca ba sunt prea stramte, ba au trotuare de 50 de cm sau deloc, ba unele posibil sa fie chiar private.

Si atunci mai ramane doar acel spatiu neconstruit si care are urmatoarele avantajele:
1. e o distanta scurta de aprox 4-500 de metri
2. exista suficient spatiu pt a o aduce la nivel asemanator cu nivelul strazii Buna ziua (adica cel putin trotuare si piste de biciclete - in mare parte)
3. are descarcare exact in sensul giratoriu de pe Turzii (deci nu mai necesita alta giratie pt acces)
4. vine in continuarea strazii Buna ziua ca o artera pt partea de sud a orasului, fiind un veritabil inel secundar de o importanta asemanatoare strazii Observatorului din cartierul Zorilor (cu pastrarea proportiilor)
5. deschide o oportunitate si acorda o sansa pentru o conexiune viitoare cu strada Frunzisului (prin zona Wings) sau chiar Campului printr-o conexiune cu aleea Nectarului. La ce nivel ramane de vazut, la fel si daca e posibil, insa posibilitatea sa ajungi din Campului/Manastur in Buna ziua ocolind str. Frunzisului sau Zorilor ar fi o mare realizare.

E simplu de zis ca avem nevoie de centura, cu drumuri de legatura si pasaje denivelate. Pana la urma asta zice si Sarmas si noi toti dar centura aia e la o distanta de 10 ani intr-un caz fericit sau chiar improbabila si costa mai mult de un miliard de euro. Ce facem pana atunci, ne plangem doar de mila sau incercam sa mai imbunatatim ceva? Nu toate propunerile sunt bune sau oportune (a se vedea cea din Sopor) dar e ceva si ar avea un impact. In cazul de fata o strada de 4-500 de metri plus tot cam atat pt conexiunile amintite implementabile in 1-2 ani maxim.
   

florin74

Tu nu ai fost pe acolo sa vezi despre ce e vorba, spatiu suficient????  Referitor la punctul 2. Si nici nu ai vazut poza lui, care se refera la jumatate. Cealata jumatate e reprezentata de ceva ultia de pamant, si o strada asfaltata de lnga Leroy unde se circula foarte greu, fiind ingusta. A intrat un TIR sau camion, s-a blocat treaba
Punctul 3. Descarcarea aia in giratoriu , e cumplit sa iesi din directia asta, ca stai minute bune, traficul fiind foarte intens din partea de jos a orasului si buna ziua. Trebuie sa fortezi...
De aia iti zic ca hartia si carioca suporta multe....

Repet. Blocajul se formeaza la giratoriul Lunii cu Observatorului de la Golden Tulip, care imediat se propaga in sus...
Avem cei care vin dinspre Turda si merg spre Manastur (ca sa nu stea pe Turzii si Observatorului), plus cei din Faget care au treaba in zona Manastur sau in sfarsit in partea aceea de oras.




qionescu1

Eu inteleg ca nu unirea unor stradute o propune ci o strada noua ceea ce ar implica expropriere. Carioca era peste o astfel de suprafata libera de constructii (doar vreo 2 case) iar Grigore Moisil evident largita.

dragos76

Cel mai simplu e cum zice florin să dai o tură pe acolo, ca să vezi că e o aberație ce se propune.
Sau să te uiți pe google, să vezi că nu ai cum să lărgești Grigore Moisil și să o legi de acel drum nou propus. Decât așa, ca un drum de biciclete sau mopede.





Powered by API/PUM imgur uploader

micutzu

Lucrari park&ride aeroport Cluj-Napoca 27 mai 2024
























Powered by API/PUM imgur uploader

qionescu1

Da, m-am uitat si e singura care se poate largi in zona, cu ceva exproprieri bineinteles. Restul strazilor sunt mai greu de facut sau imposibil.






Powered by API/PUM imgur uploader

Doar zona dintre blocurile alea doua e cea mai dificila dar distanta dintre ele pare a permite o strada.In rest inspre Buna Ziua se vede ca ar fi destul loc pt largire, repet, cu expropiere.