[CJ] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Cluj-Napoca

Started by Ionut, November 27, 2012, 05:04:30 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RobertH


Asadav

A fost semnat contractul pentru refacerea parcului feroviarilor:

Sursa: https://cluj24.ro/emil-boc-a-semnat-contractul-de-executie-pentru-parcul-feroviarilor-in-valoare-de-37-milioane-de-lei-94991.html

QuoteLa 6 ani de la primele discuții legate de modernizarea Parcului Feroviarilor, primarul Emil Boc a semnat contractul de execuție, în valoare de 37 milioane de lei.

NORD CONFOREST și ECO GARDEN CONSTRUCT SRL se vor ocupa de lucrări, care se vor întinde pe o durată de 20 de luni.

"Momentan, finanțarea o avem din bugetul local, cel puțin în prima parte, iar după deschiderea liniilor de finanțare europeană, vom încerca să asigurăm finanțare complementară", anunță Emil Boc.

Spațiul propus spre modernizare cuprinde Parcul Feroviarilor, strada Parcul Feroviarilor și malurile râului Someș și presupune realizarea a patru obiective:

– Revitalizarea Parcului Feroviarilor – 53.457 mp: reconfigurarea aleilor, construirea de pavilioane, realizarea sistemelor de irigații, modernizarea iluminatului public, instalarea de mobilier urban modern;

– Amenajarea străzii Parcul Feroviarilor – 8.496 mp – de asemenea, pe str. Feroviarilor nr. 2 este în stadiu de pregătire avansată proiectul unei creșe

– Amenajarea malurilor râului Someș;

– Realizare pasarele pietonale peste râul Someș.

Propunerea de amenajare a Parcului Feroviarilor va oferi clujenilor un nou spațiu verde de calitate. Amenajarea presupune un nivel ridicat de biodiversitate, oferind un cadru propice atât pentru floră cât și pentru faună temporară. Reamenajarea integrală a suprafeței parcului și a zonelor adiacente cuprinde:

– suplimentarea vegetației existente cu noi plantări de arbori și arbuști, cu vegetație specifică zonelor umede, cu soiuri autohtone existente de-a lungul cursului Râului Someș Mic
– executarea lucrărilor de modernizare a zonei urbane: alei pietonale, mobilier urban, iluminat public, dotări de agrement, recreere și sport precum și podețe pietonale.

gicu

În martie sau aprilie vor începe efectiv lucrul în teren la Parcul Feroviarilor.

vasile.silion

Câteva poze de la lucrarea de reabilitare a zonei străzii Kogălniceanu. Deocamdată se lucrează pe trei străduțe, cam lent, zic eu, pentru că șantierul a început de niște luni bune (de prin vară) și se puteau face mai multe în termenul ăsta:

Str. Gaal Gabor


Str. Hermann Oberth


Str. Emmanuel de Martonne






Powered by API/PUM imgur uploader
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

StefanCelMare


ijwtsh

Am observat si eu. Chiar ma plimbam zilele astea prin zona si ma gandeam ce impact faptul ca i-au scos. Se simte mult mai aerisit si liber.

vasile.silion

Nu pricep de e nu plantează copacii! E vremea propice pentru plantări, pentru că se vor prinde bine. Parca vad că-i vor planta la vară, cu frunze...
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

qionescu1

#1822
Legătura dintre partea de nord a străzii și de sud, în dreptul BRD nu mi se pare foarte bine gândită. Virajul prin fața bisericii Sf. Petru e prea strâns, acea rotunjire pare mai degrabă a tinde spre unghi drept decât unghi de viraj. Apoi în acel viraj încape doar o masină, la o doua mașină ce face stânga banda de pe care se intră deja se blochează. Iarăși la reintrare pe partea de sud a bulevaardului benzile sunt prea înguste, ai toate șansele când faci stânga să treci marcajul cu line continuă dintre ele. Nu mai vorbesc de cele 3 benzi de la semaforul de lângă Sf Petru care sunt foarte înguste.

alexV

Quote from: vasile.silion on December 19, 2021, 10:40:54 AM
Nu pricep de e nu plantează copacii! E vremea propice pentru plantări, pentru că se vor prinde bine. Parca vad că-i vor planta la vară, cu frunze...

Toamna si primavara OK.
Vara si iarna nu e ok.

De la tata, silvicultor de cand e si pensionar :))

ciprebbe

Au reusit sa puna la copacii existenti pietris si bolovani cu lopata, apoi i-au presat bine sa fie la nivel.
Jenant sa blindezi vegetatia asa in loc sa aduci pamant. O fi temporar (a se citi cateva luni) dar nu asa se procedeaza.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Bogdan_Cluj

Quote from: Bogdan_Cluj on November 21, 2021, 09:23:44 PM
Quote from: Bogdan_Cluj on October 19, 2021, 02:48:11 PM
In cartierul Europa in zona strazii Eugen Ionescu se reabiliteaza o strada perpendiculara pe Eugon Ionescu (spre Turzii), si anume str. Panait Istrati

https://www.google.ro/maps/@46.7498067,23.5807109,3a,75y,59.21h,86.36t/data=!3m6!1e1!3m4!1sCwwSG8lXatr-Ck0rwxaoYQ!2e0!7i13312!8i6656

Nu se vede prea bine in prima poza, dar se poate deduce ca scrie ca beneficiarul este Municipiul Cluj Napoca - deci nu e lucrare privata.
(pozele originale le gasiti doar in postarea originala, nu si in acest reply)
Powered by API/PUM imgur uploader

Se pare ca au terminat aceasta lucrare (poze doar din Eugen Ionescu, eram in trecere):
....


Am avut azi treaba in zona si am facut mai multe poze in cartierul Europa pe trei strazi paralele:

Pozele sunt facute cam pe unde sunt cercurile verzi:


Strada Panait Istrati, proaspat asfaltata:









La finalul strazii, poza inspre nord:


La finalul strazii, poza inspre sud:


Poze strada Bibescu:






Poza strada Stoica (asfaltul pare diferit, poate ca e asfaltat de catre privati, nu stiu).



Mai e mult de munca in zona, restul strazilor (cu putine exceptii) nu sunt asfaltate. Sper sa continue si anul urmator cu restul strazilor din zona...

Powered by API/PUM imgur uploader

RobertH

#1826
Chiar era atat de greu sa le faca cu sens unic ? Viteza de circulatie acolo oricum e restrictionata fiind zona rezidentiala, se parcheaza ilegal si gratis.

Pe tipu asta de zone, nu se va putea inlocuii niciodata cu parcari noi cum se fac in vechiile cartiere ... nu e spatiu de asa ceva.

Ce ai castigat ca pieton cu reabilitarea asta ?





Powered by API/PUM imgur uploader

qionescu1

#1827
Pe 21 Dec. 1989, în față la Sf Petru, întoarcerea spre Mărăști nu e gândită foarte bine, e prea strâns virajul. Am trecut și eu pe acolo și ai toate șansele să încalci linia continuă sau chiar dacă banda 2 e liberă să nu poți intra pe ea de frică de a nu acroșa pe cineva de pe banda 1.

Pozele sunt pt toate mașinile care au trecut pe acolo intr-un minut sau două cât eram în zonă, deci nu am aștepat pe unii să gresească. Virajul la stanga e semnalizat cu cedează trecerea iar cei care vin cu viteză intră direct pe banda pe banda 1 ( nu pot altcumva) iar cei care încearcă să intre și să păstreze banda 2 prin viraj nu reușesc fără a nu călca linia continuă. Și nu și-au permis asta pentru că nu e aglomerat ci pentru că e cam strâns acel viraj.

















Powered by API/PUM imgur uploader

dragos76

^^
Din păcate așa e, politica de susținere a pietonilor în oraș e mai mult la nivel declarativ, sau la fel ca multe alte lucruri doar acolo unde e vizibilitatea mai mare (centru) și cam pauză prin cartiere. Dacă tot se insistă (pe bună dreptate) pe reducerea traficului cu autoturismul personal, nu știu de ce nu se înțelege că doar un transport public decent nu e suficient. Utilizatorul de transport public e și pieton dintre stație și casă/loc de muncă etc. si atunci e nevoie să se asigure condiții decente de deplasare.
Ce să mai zicem dacă e vorba de copii, nu îți vine să îi lași să meargă singuri dacă trebuie să se deplaseze pe stradă. Și atunci poate să vină autobuzul școlar pe E Ionescu, că tot cu mașina părinților o să fie dus la școală.

neobluenet

Apropo de copii, zilele astea i-am injurat de toate neamurile pe proiectantii care s-au gandit ca pavajul si piatra cubica sunt ideale pentru pietoni. Cand ai un copil in carucior, care are colici si intr-un final a adormit, chiar nu vrei sa ajungi pe o zona cu dale precum cele de pe 21 Decembrie. Pe trotuarele cu asfalt parca plutesti, insa zonele cu piatra cubica sunt cele mai horror, caruciorul se cutremura de-a dreptul. Sunt sigur ca arhitectii aia nu au impins un carucior in ultimii 5 ani, i-a interesat doar sa arate bine si sa fie diferit, punand latura practica pe planul secund.

Zona de la BRD e o dezamagire. Problema acolo este trecerea de pietoni, care incurca virajul la dreapta de pe strada Buftea. Primaria trebuia sa exproprieze cateva zeci de m2 din trotuarul devenit parcare de la BRD si sa faca breteaua dinspre Buftea inspre bulevard ca o diagonala.

La BRD au ridicat trotuarul foarte mult, pe breateaua de la intrarea dinspre strada Buftea au pus 2 guri de canal cam cu 20cm mai sus, drept urmare se formeaza o balta imensa chiar in fata bancii. Daca vrei sa mergi cu masina sa scoti niste bani de la bancomat, mai bine mergi cu barca. Dar acum nu mai e problema primariei, cei de la BRD trebuie sa isi refaca breataua si accesul :).

Tot legat de piatra cubica si pavaje: chitrosii aia de la Record au pus intre cladirea de birouri si bloc un fel de nisip / pietris. Ca sa ajungi cu un carucior de pe O. Ghibu la The Office, fie o iei printre cele 2 blocuri, fie printre langa cladirile de birouri, pana la Worldclass unde este si o rampa si apoi mergi inapoi pana la podul vestic. Cat o fi costand cei 100m2 de dale precum cele din restul ansamblului? Sau macar o alee si restul inierbat? Cert e ca prea mult pentru dezvoltator. Sau poate proiectantului i s-a parut mai interesant.