[CJ] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Cluj-Napoca

Started by Ionut, November 27, 2012, 05:04:30 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

razvam

^^

Foarte bune ideile, dar din păcate nu exista pentru niciunul proiecte mature cu SF început sau terminat care mâine pot fii finanțate deși Cluj a beneficiat de acel plan de mobilitate făcut de ARUP.

Și nu a existat sau nu exista nici voința pentru a le dezvolta acum.

alexV

Metroul usor de la cluj "a prins tractiune", vorba romgleza de la corporatie. Nu cred ca mai opreste cineva proiectul. Ca se poate impotmoli singur, e altceva.
Dar are sustinere politica locala, care la randul ei are sustinere populara masiva. Bani de inceput sunt. PNRR-ul chiar inseamna bani.

Ce sa zic, ma bucur ca sunt voci care critica proiectele la orice pas. Arata a democratie. Eu cred ca nu au sanse troleibuzele de 24m, liniile dedicate de tramvai, bicicletele self-service (un fail in toate orasele unde am vazut asa ceva). Motivul e ca toate propunerile arh. Gabi Buhus, ing. Tudor Măcicăşan se bat pe acelasi spatiu de la suprafata. Nu exista loc, fizic.

nicolaem

#1787
daca prin magie toate pozele alea devin realitate de maine impactul asupra traficului in oras e nesemnificativ.

cateva motive:

- achizitia de noi mijloace de transport nu are cum sa influenteze major intrucat deja cu exceptia a 20 de busuri Agora, toata flota e moderna.
- extinderi de linii de tramvaie/trolee ar ajuta la poluare dar atat. linii dedicate extinse doar in vise, exceptand ce s-a facut deja.
- 8 trenuri metropolitane, ar fi bune. dar deocamdata trenul trece prin zone de slab interes si mai putin populate. poate peste 20 de ani avand in vedere ca PUG-ul permite constructii rezidentiale si mixte pe fostele mari platforme industriale
- 400km de piste dedicate de biciclete .. intr-un oras lung de 10km si lat de 4 adica vreo 10km de piste pe fiecare kilometru patrat. imposibil in realitate pt cine cunoste strazile Clujului.

eu cred ca schimbari majore se pot face doar prin :
-planificare urbanistica (din pacate ratata). mai exact avem 50k oameni in Floresti si inca 100 in manastur care lucreaza si vin la scoala in centru. solutia ar fi facilitati in zona de vest a orasului astfel incat acei oameni sa nu mai fie nevoiti sa bata centrul.
-centura metropolitana
-metrou

Realist eu vad realizabila doar centura.

RobertH

#1788
Eu trec peste observatiile ridicate de @nicolaem si @neobluenet si am sa zic simplu de ce e gresita abordarea de pe fb "Mobilitate Cluj Napoca"

E din cauza ca porneste de la premisa falsa care a fost discutata pe topicul dedicat infrastructurii feroviare din CJN: Prin PNRR nu aveam de ales intre metrou sau proiectele X, Y, Z, etc.  E acelasi argument ca cel cu "daca nu bagam 2mld euro in metroul in Cluj, putem de banii aia sa facem sute de km de autostrada", la care vine intrebare "numeste portiunile de autostrada care nu sunt incluse deja in PNRR si is avansate cu SF-ul pentru a absorbii banii europeni din 2023 pana in 2026".

Chiar si avand cele mai avansate proiecte in PNRR, multi cred ca avem indoieli cate vor mai intra in executie dupa ultimele schimbari la guvern.

Deci sa zici ca in loc de proiectul metrou usor in Cluj care are SF-ul aproape finalizat, puteam mai bine sa facem o gramada de alte lucruri pentru care nici nu e proiect inceput e gresit. Chiar si in cazul in care aveam proiectele pregatite, ajungem la observatiile lui @nicaloem si aflam ca 100 de autobuze electrice in plus nu ne-ar fi ajutat cu foarte mult pentru ca infrastructura la suprafata nu mai face fata* .

*ar face fata daca am taia cel putin jumatate din benzile auto si le-am transforma in dedicate pentru BUS. Sa vad care primar ar lua decizia asta si cat timp mai ar fi primar. Nu cred ca ar apuca sa duca nici un proiect la final pana sa ii se termine mandatul

calino

#1789
Voi vedeti un deal in pozele acelea sau macar o mica panta?
Clujul e asezat intr-un relief dificil iar autorilor manifestului le-a scapat detaliul asta mic. Atata timp cat ei simt ca traiesc in ceva oras din Olanda si nu intre rapele transilvane nici n-au cum sa inteleaga naivitatea si absurditatea propunerilor lor.
Oamenii astia chiar cred ca sunt (sau vor fi in viitor) undeva intr-un cont al Clujului 2 miliarde de euro si trebuie doar sa fie suficient de vocali si insistenti ca sa le schimbe destinatia? Probabil pentru ei deturnarile de fonduri sunt un act de eficienta nu infractiune.
Chiar mi-as dori sa vad in codul penal infractiunea de instigare la deturnare de fonduri, poate ar ajuta la domolirea elanurilor demagogice.

qionescu1

Argumentul Consiliului civic local e ca dacă RATUC refuză să cumpere troilebuze cu capacitate mărită pe axa est-vest pe motiv de supracapacitate atunci cum s-ar justifica metroul? Pe termen scurt raționamentul pare valid dar metroul e o investiție pe termen lung de 100 de ani și aduce avantaje și o altă dezvoltare o orașului.

Si vorbim mai degrabă de un tramvai subteran, cum s-a mai zis, decât de un metrou. Aș fi preferat un tramvai în mare parte subteran dar compatibil cu linia de tramvai existentă și viitoare, compatibil inclusiv cu trenul metropolitan, (tramtrain).

Acum autorii acelui exercițiu de imaginație ar trebui să ne spună pe unde ar duce liniile de tramvai dedicate, dacă ar rezolva acel flux maxim de 6000 de călători pe oră, câte tramvaie ar fi necesare pentru a prelua acest flux și distanță lor însumată. Apoi ce ar însemna liniile dedicate de tramvai pentru mobilitatea în oraș, nu numai pe axa vest est ci cum s-ar aglomera celelalte rute ocolitoare? Care ar fi costurile economice pentru economia Clujului în acese condiții? De cât personal ar fi nevoie pentru conduce și întreține acea flotă imaginată de autobze, troliebuze, tramvaie si trenuri metropolitane și cu ce costuri? Când ar trebui înoită?


neobluenet

Pentru cei care (inca) sustin ca autobuzele dublu articulate sunt o solutie las pozele astea de azi dimineata:





QuoteUn cititor al ZIUA de CLUJ ne-a trimis pe numărul de WhatsApp al redacţiei două fotografii din traficul oraşului. "13 autobuze şi troleibuze la ora 8, la semafor pe Moţilor", ne scrie omul.
Sursa

qionescu1

În planul investițional, ultimul document al MT, se arată că metroul din Florești va fi preponderent la Suprafață pe cât posibil. Traseul se va desfășura în subteran cu excepția porțiunii din localitatea Florești, unde pe cât posibil se va realiza la suprafață (figura 2.3.4). Trebuia să postez pe topicul infrastructura feroviară în Cluj-Napoca.

GML

^neobluenet,

Problema exista in mai multe statii din oras. Erau cazuri, cand 32ul nu prea avea loc la PMV, fiindca avea in fata 2 autobuze normale, si un autobuz articulat.
Acelasi problema poate sa fie si la Opera, unde de multe ori am pierdut 32ul, ca 46B-ul, care venea de la Office, nu a putut sa deschida usa.
Sunt cateva statii, unde un autobuz dublu articulat ar avea loc, dar sunt f. multe, unde e nevoie de o reconfiguratie, sa fie totul OK.

klax187

problema care se incearca a fi evidentiata aici nu cred ca este lungimea statiei de autobuz  :)

Problema ar fi lungimea coloanei de autobuze care e blocata in traficul rutier.
Daca punem un burduf intre toate aceste autobuze de pe calea Motilor, vom avea cel mai mare autobuz articulat din Europa  :lol:

RobertH

Mai cereau si taximetristii sa aiba voie pe banda dedicata pe axa est-vest. De parca nu e deja saturata.


dragos76

Problema e și faptul că în multe intersecții benzile dedicate au o "cuantă" de verde foarte scurtă, așa că orice avantaj îl câștigi în deplasare, îl pierzi la următorul semafor. Exemplu cel din Piața Șt cel Mare colț cu Dorobanților.


nicolaem

din pacate lege ale permite la taximetristi sa circule chiar daca primaria nu prea ii lasa.

prd.marius

Am mers si eu aseara pe Bvd-ul 21 Dec 1989, si am observat faptul ca marcajele nu cred ca o sa tina mai mult de o luna.
deja unele sunt sterse si nu prea se mai vad. Nu sunt de aceeasi calitate ca cele de pe Motilor.
E un strat ft subtire de vopsea.

Si alta situatie ciudata este faptul ca, inca nu au terminat acea portiune de intoarcere langa biserica Sf. Petru, dar au marcat cu marcaj continuu permanent, unde era voie sa intorci provizoriu.
Din ce-am inteles deja s-au luat cateva permise in zona (zvon neconfirmat), dar tot nu mi se pare ok.