[CJ] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Cluj-Napoca

Started by Ionut, November 27, 2012, 05:04:30 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

vladb

Pfuai... S-a dus si ultima optiune de ajuns omeneste (dimineata) dinspre Grigo/Manastur/Floresti in Zorilor. Ca pe Frunzisului...thanks but no thanks.

RobertH

#1756
Nu inteleg de ce nu au mutat str. Otelului spre est si sa fie scuarul langa Platinia. Asa era mai folosit de studentii USAMV.

Reamenajare str. Marginasa - Otelului - Uzinei electrice














RobertH

#1757
Reamenajare str. Marginasa - Otelului - Uzinei electrice














Powered by API/PUM imgur uploader

klax187

#1758
Inteleg ca exproprierile sunt gata?
In sarcina cui cad? Cine le(-a) executa(t)?

dragos76

Quote from: vladb on November 18, 2021, 05:51:53 PM
Pfuai... S-a dus si ultima optiune de ajuns omeneste (dimineata) dinspre Grigo/Manastur/Floresti in Zorilor. Ca pe Frunzisului...thanks but no thanks.

Nu prea înțeleg...

vladb

^ Pai, in acest moment, singura cale de a ajunge in Zorilor (fara a tranzita Centrul - deci exclus Republicii sau Calea Turzii si fara a face 10 km in plus - deci exclus drumul Sf. Ioan - E. Ionescu, etc) este Calea Manastur - Str. Marginasa si apoi limita e cerul: ori tot in sus Prunilor - Dima, ori stanga: Hasdeu - Pastorului sau Hasdeu - Marinescu. Ori, daca incepe largirea strazii Marginasa, ruta asta nu va mai exista o perioada...

Tare as vrea sa ma insel, asa ca: Zi-mi tu alta varianta de a ajunge de la Bucium la Sigma fara a sta in panta mai mult de 500m cu a-I-a in ambuteiaj. Eu si waze-ul nu prea am gasit...Multumesc anticipat!

Bogdan_Cluj

Quote from: Bogdan_Cluj on October 19, 2021, 02:48:11 PM
In cartierul Europa in zona strazii Eugen Ionescu se reabiliteaza o strada perpendiculara pe Eugon Ionescu (spre Turzii), si anume str. Panait Istrati

https://www.google.ro/maps/@46.7498067,23.5807109,3a,75y,59.21h,86.36t/data=!3m6!1e1!3m4!1sCwwSG8lXatr-Ck0rwxaoYQ!2e0!7i13312!8i6656

Nu se vede prea bine in prima poza, dar se poate deduce ca scrie ca beneficiarul este Municipiul Cluj Napoca - deci nu e lucrare privata.
(pozele originale le gasiti doar in postarea originala, nu si in acest reply)
Powered by API/PUM imgur uploader

Se pare ca au terminat aceasta lucrare (poze doar din Eugen Ionescu, eram in trecere):










Powered by API/PUM imgur uploader

dragos76

@vladb, am înțeles. Te referi la faptul că pe moment, până se vor termina aceste lucrări, o să fie problemă în trafic. Dar vorba englezului, nu poți face omletă fără să spargi ouă.
Dar ești de acord că odată gata, se ba îmbunătăți acest trafic pe relația nord/sud, nu? Pentru că din Grigorescu o să fie mult mai ușor să ajungi în Zorilor fără să ocolești prin Mănăștur (varianta folosită acum de tine), sau prin pța Lucian Blaga (mult mai horror).

vladb

^ Viitorul verbelor in Cluj Napoca reprezinta o utopie... Traficul NU s-a imbunatatit niciunde, niciodata, pentru ca...lipsa investitiilor majore tintite...

dragos76

Da, dar în sfârșit asta e prima investiție mai "țintită", cum spui tu. E clar că nu e una majoră, că la o adică e vorba de o stradă nouă pe câteva sute de m, și lărgirea alteia. Dar o îmbunătățire punctuală se va vedea.

Oricum, cel puțin în Cluj traficul nu se va îmbunătăți semnificativ doar cu proiecte de infrastructură. Aici e ca la poșetele doamnelor: nu contează cât de mari sunt, tot timpul o să fie pline. Cât timp achiziția și folosirea unui autoturism e cvasi gratis, o să ai doritori de a folosi această infrastructură, și o vor satura. Dacă la primul aspect (achiziția) doar măsuri la nivel guvernamental ar putea (eventual) veni cu soluții ca să nu mai se poată aduce orice hârb de 20 de ani în țară, la nivel local mi se pare obligatorie o politică mult mai agresivă de a nu mai permite folosirea spațiului public ca parcare gratuită.

În privința asta la Cluj se mai mișcă cât de cât ok lucrurile în zona centrală, dar în zonele rezidențiale și office e cam dezastru (cine nu crede, să dea o raită de ex pe străzile din Andrei Mureșanu din apropiere de piața Cipariu, pe aleile de lângă Iulius, zona Barbusse etc).
Se poate începe de la toleranță zero la parcările ilegale din zonele office (în principal montat de stâlpișori pentru a împiedica accesul chiar și parțial pe trotuar. Apoi ce locuri de parcare există să fie cu taxă. Iar apoi să se treacă și la măsuri de sancționare, care nu trebuie să fie neapărat cele care dau bine la public, când din an în Paști vin cu mașinile de ridicat și iau câte 10 mașini de pe o stradă. Să se dea amenzi (care se și încasează), să se lucreze cu poliția rutieră ca să se dea și puncte de penalizare pentru aceste parcări. Să se ia măsuri de blocare a roților. Ridicarea de mașini trebuie să fie doar măsura extremă, pentru cazuri grave (parcare în stații de bus, treceri de pietoni etc).  În aceste condiții poate o să reduci cu 70-80% numărul celor care se duc cu mașina proprie la servici. Asta se va vedea în mod cert și în trafic.

Mai apoi poți să te gândești la măsuri similare și la parcarea în zonele rezidențiale (unde onor primăria nici măcar o măsură simplă ca transformarea străzi Gh Dima în sens unic nu o face, deși de facto acum așa se circulă, fiind mașini parcate pe ambele laturi. Să nu mai zicem de abandonarea totală a sistematizării circulației pe străzile din Andrei Mureșanu, deși soluția similară din zona Albini s-a dovedit de succes).

dumghen

Exact, la inmatriculari de cate 50+ masini pe zi in Cluj-Napoca (pe undeva pe acolo era numerele), e normal ca oricate solutii de infrastructura nu ar fi, tot nu ar fi suficiente. E nevoie de masuri legislative mai de nivel inalt.
Eu as zice ca orice e sub Euro 5 (la diesel) ar cam trebui cumva descurajat si orice mai vechi de 15 ani (ma rog decat daca is din acela de epoca). Nu inteleg de ce in alte tari/capitale (Atena ex) e posibila ingradirea inmatricularii si circulatiei in oras cu masini non-Euro-6 dar la noi nu e posibil asa lege? (Ok ,nu Euro-6 poate dar un Euro 1-2 cel putin le poti scoate, si apoi ajungem si la 3-4, 5-6).

O remarca in plus la masuri pt zonele rezidentiale. Nu o sa poate sa mearga usor cu masuri pana nu mai fac parking-uri de cartier. Ex, zona Lacramioarelor-Brancusi-Alverna-Fagului-Borhanci are atat de multe blocuri vechi in zona (fara obligativitatea de a avea cate minim 1 loc parcare per apartament cum sunt mai nou prevederile) si chiar blocuri cu 10 etaje dar nici macar un parking in zona. Sa faca 1-2 parking-uri in zona si apoi sa vina frumos cu sensuri unice si benzi de biciclete si pe restul strazilor. Ar fi lux. Si sunt mule exemple de acest gen.

csebi24

Vad aici oameni cu idei bune, dar omiteti un lucru foarte important legat de tara noastra.


In Romania, NU ESTE CINE, sa aplice legile, asta e marea noastra problema. Se vad  locuri unde legi sunt si tot cum vor fac romanii ( circulatie ), covid etc.

Degeaba punem pe hartie si zicem, gata de astazi blocam rotile tuturor celor care parcheaza ilegal sau nu platesc, ca daca este un singur blocator si ala jumate functional, blochezi jumate de roata si restu fac la fel bine merci, ca pana le vine randul la blocator mai este.

dragos76

@dumghen de acord că zonele rezidențiale sunt ceva mai gingașe, de aceea am și propus ca să se înceapă în forță prima dată cu zonele office.

Dar și legat de ce zici tu cu zonele rezidențiale e o chestie mai nuanțată. Lumea s-a obișnuit ca primăria să asigure condiții (aka parkinguri), la un preț cvasi gratis. Ce tarife sunt acum în parkingurile de cartier eu am mari dubii că acoperă cheltuielile de întreținere, ce să mai vorbim de o minimă amortizare?
Mai mult, nu doar în cartierele vechi unde e argumentul expus de tine cu locurile de parcare la stradă se cer astfel de măsuri, dar inclusiv în zone rezidențiale noi. Am văzut recent o sesizare pe mycluj legată de str M Românul, unde lângă Calea Turzii tot timpul un sens din stradă e blocat de mașini, cu locuitori din zonă indignați că de ce se ridică mașini cât timp primăria nu le asigură locuri de parcare.

Păi ei când s-au mutat acolo de ce nu s-au interesat dacă au sau nu locuri de parcare? Prin extenso eu aș aplica acest argument și la cartierele vechi, pentru că mult prea puțină lume s-a mutat acolo acum 20-30 de ani, când cele 5 locuri de parcare la un bloc de 10 etaje erau suficiente.

Și da, csebi24, e esențial ca să ai oameni care să facă și să aplice legile, și să o facă în modalitatea cea mai eficientă pentru confortul cetățeanului.

prd.marius

Quote from: dragos76 on November 24, 2021, 12:25:14 PM
Prin extenso eu aș aplica acest argument și la cartierele vechi, pentru că mult prea puțină lume s-a mutat acolo acum 20-30 de ani, când cele 5 locuri de parcare la un bloc de 10 etaje erau suficiente.

Si ce sa se intample cu acele blocuri vechi?

dragos76

Să se mute acolo oameni care nu au nevoie de mașină. Sunt mulți din aceștia. Cine vrea neapărat mașină să se mute unde în locuri unde au posibilitate de parcare. Doar că să fie conștienți că un astfel de loc de parcare costă (în special dacă vorbim de a avea în proprietate un astfel de loc de parcare).

Dar cum ziceam, nu mi se pare normal ca să se înceapă de aici cu aceste măsuri.