[CJ] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Cluj-Napoca

Started by Ionut, November 27, 2012, 05:04:30 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

qionescu1

#735
         Am participat la dezbaterea publica din mai. Nici bine nu a inceput ca Boc a tunat si fulgerat impotriva arhitectilor (care au castigat pe bune licitatia) fiind nemultumit de solutia propusa: 
- 2 benzi de autobuz dedicate si 3 benzi auto din care una reversibila in functie de trafic si fara piste de bicicleta.
         Boc a fost acompaniat apoi de corul biciclistilor majoritar in sala care au si monopolizat interventiile. Culmea nu era "parcata" nicio bicicleta la casino eu fiind cam singurul care am venit cu bicicleta la dezbatere. Arhitectii au incercat sa le explice ca sunt majoritari doar in sala iar adevarata majoritate e blocata in trafic la ora aia. Au incercat sa le explice ca orasul nu are o centura si ca vorbim de singurul drum pe cea mai importanta relatie de transport in oras (est-vest) iar efectele vor fi de blocare a orasului. Erau in perfecta cunostinta de cauza de toate aspectele astea desi erau din Bucuresti. Au intrebat direct daca merita riscul blocarii unui oras pentru doua piste de biciclete care vor fi folosite de putin oameni si periodic. Asaltati din toate directiile si de la inceput au spus ca ei au ales varianta care li s-a parut cea mai buna lor dar au mai multe variante.
         Acum dupa 3 ani de cand tot dezbatem, afland si motivul pentru care a durat atata ("pentru ca la Cluj vrem sa luam cele mai bune decizii") aflam ca reducem benzile la 3 metri sub standardele unui drum cu 4 benzi, implicit viteza de deplasare si siguranta, pentru a face loc pistelor de biciclete cu riscul de a bloca intreg orasul si a afecta viata a zeci de mii de oameni si chiar economia orasului. Pentru ce?
       

nicolaem

am prins si eu jumate din dezbaterea respectiva. nici eu nu am inteles ardoarea lui boc cu aceasta solutie. va bloca complet sp independentei si 1 decembrie.
masura e doar o gatuire pt cai care vin din floresti. cum am mai zis, daca asta e ideea ar putea sa puna o bariera sub podul N.
Pana nu e gata centura (daca va fi) e imposibil sa ti axa principala din oras intr-o banda

xpload24

au inceput sa decoperteze strada Emile Zola / Sextil Puscariu .


StefanCelMare

Păi referitor la Calea Mănăștur, ai două opțiuni.
1. Faci benzi dedicate pentru transportul în comun acolo, cu toată problema pe care o va genera (și sigur va nemulțumi pe mulți).
2. Scoți majoritatea rutelor de autobuz spre Mănăștur prin strada Plopilor, unde faci linie dedicată pe șina de tramvai.
Cred că pentru a asigura transportul în comun decent pentru cartierul Mănăștur, astea sunt singurele două soluții.
Eu aș fi mai degrabă suporterul soluției 2 - adică de la spitalul de Copii, te duci spre Stadion cu linia de bus, eventual pui semafor dedicat la intersecția
Coșbuc / Splaiul Independenței pentru bus, și de acolo, pe șina de tramvai mergi dedicat până în Mănăștur.
Se pierde o singură stație, la Platinia - de fapt se reduce numărul de autobuze care trec pe acolo, poți să lași 2-3 rute.

Despre strada Ferdinand, e 1 decembrie la ușă și nu este nici măcar pe aproape gata.
Măcar se lucrează în ultima vreme, ce să zic, nu mai e chiar pustiu șantierul.

florin74

Intre timp, pe Buna Ziua au asternut al doilea strat de asfalt pana aproape de Oncos (in dreptul sediului Bancii Transilvania, si se pregateau sa avanseze spre Compexit. Se marcau trecerile de pietoni cu vopsea galbena pe zona asfaltata. Se tragea tare pe bucata de langa Compexit, cred ca maine sau maxim joi ar trebui sa vedem si acolo primul strat de asfalt.


qionescu1

#742
Interesanta propunere.
Avantaje:
- propunerea asigura benzi dedicate pe Motilor si sens unic pana la intersectie cu Cosbuc/Clinicilor
- permite ocolirea dinspre Manastur a tronsonului dintre Calvaria si USAMV prin strada Plopilor si apoi Splaiul Independentei (identic se pare ca in noile propuneri ale primariei)
- permite legatura dintre Grigorescu si chiar Manastur cu Zorilor (identic cu varianta primariei)
- permite folosirea strazii Iuliu Hosu fosta Pavlov alaturi de Splaiul Independentei pentru a prelua traficul dinspre Manastur insa fara Iuliu Hosu- fost Pavlov, Splaiul Independentei s-ar bloca
- imparte traficul dinspre Manastur in trei directii: una inspre Clinicilor/Pta Lucian Blaga, una inspre Pta Mihai Viteazu/Horea iar alta inspre tot inspre Pta Lucian Blaga dar pe alt traseu)
- poate asigura un flux mare de trafic dinspre centru inspre Manastur

Dezavantaje/Probleme
- strada din spatele Aleei Stadionului e foarte logica si arata bine pe harta dar presupune exproprieri sau sacrificarea unei portiuni din parc. Solutia la indemana e chiar Aleea Stadionului
- Nu stiu daca Iuliu Hosu are spatiu pentru 3 benzi in conditii de siguranta (are putea ramane doar la doua cu directia centru in propunerea ta pastrandu-se locurile de parcare astfel)
- Desfiintarea a unui numar mare de  locuri de parcare
- Abordarea, oarecum unidirectionala adica doar a problemei traficului dinspre Manastur spre centru, fara corelarea cu sarcini de trafic din alte directii - desi cam la fel e si acum.
- Semaforizari noi

      Mie mi se pare o propunere foarte buna si merita avuta in vedere sau propusa comisiei de circulatie a primariei daca nu cumva au analizat-o deja.

prd.marius

Quote from: xpload24 on November 26, 2019, 02:57:53 AM


Sper sa nu ma criticati prea tare, dar mie personal nu-mi place deloc acest gratar... la propriu gratar, ar putea fi pusi niste mici pe el.
Am vazut chiar in Cluj Napoca mult mai frumoase. As intelege asemenea gratare prin cartiere, dar in centru, cred ca nu se potriveste.
Inca o data, parerea mea...

csebi24

Mie mi se pare ca arata chiar bine acel ornament pus la baza copacului. Oricum este vorba de preferinte.

StefanCelMare

#745
@xpload24

Câteva obiecții personale:
- ai prevăzut o stradă nouă, între str. I. Măcelaru și intersecția Coșbuc/Hossu. Idee interesantă, șanse de execuție, minime spre nule. Nu cred că poți face asta acolo, din varii motive, plecând de la impotența primăriei de a expropria cam orice, la motivația exproprierii - chestionabilă, atâta timp cât există străzi care duc în direcția dorită. Proprietatea privată, teoretic, trebuie să însemne ceva pentru o instanță, iar dacă motivul exproprierii nu este inatacabil...
- ai prevăzut 3 benzi pe Hossu... să zicem că prin renunțarea la parcări și la trotuarul dinspre parc poate le poți face. Eu zic că nu se va aproba asta în comisiile primăriei, pentru că ai aduce traficul într-o zonă de relaxare. Maxim 2 benzi ar merge acolo, plus o bandă de transport public.
- strada V. Alecsandri nu poate fi niciodată cu două benzi. Este prea strâmtă. Cred că aici este de fapt marea limitare la ceea ce ai desenat tu, pentru că tu duci traficul spre centru pe lângă Parc, dar când ajungi spre centru propriu zis, nu prea ai cum să menții cele 2 benzi.
Eu aș sugera 1 bandă acolo, plus una extra pe Emil Isac prin renunțare la parcări la bordură. Problema-i că mai toți ar lua-o pe Sindicatelor. Poaate, dacă ai separa Sindicatelor de Isac la ieșirea spre Memo, dar ar fi greu, pentru că apoi ai avea probleme de semaforizare (ar trebui să le dai verde decalat).

Am avut și eu niște idei de re-rutare a traficului spre centru, expuse cu câteva zeci de pagini în urmă.
Ale mele mergeau mult pe ideea de sensuri unice pe lângă Someș (lângă parc spre centru, partea opusă spre Grigo/Mănăștur).
Ideile astea de fapt proveneau din diferite studii de trafic făcute la Cluj - sensuri unice pe lângă Someș, pod nou la Opera Maghiară, extindere tramvai spre centru (propunerea mea prevedea bandă dedicată de tramvai pe Hosu spre Memo via Sindicatelor, pentru că sensul unic spre centru pe lângă Someș pe partea cu parcul necesită mutarea unei șine de tramvai).

Pe scurt, de atunci:

                     Actual                Propus
Dragalina    1a  <------              1a   <-------
                  1b   ------->           2a   <-------

SOMEȘ ---- SOMEȘ ---- SOMEȘ --- SOMEȘ

Spl Indep    2a  <------              1b  ------->
                  3a  <------              2b  ------->
                  2b  ------->            <----trol----

  PARC ----  PARC ---- PARC ---- PARC --- PARC

Card. Hossu xx-parcari-xx         3a   <-------           
                    4a <-----             4a   <-------
                    3b  ------>           -----trol---->

Moților           5a <-------           5a   <-------
                     6a <------            6a   <-------
                     4b ------->           3b   -------->
                     5b ------->           4b   -------->

Clinicilor         6b ------->           5b   -------->
                     7b ------->           6b   -------->

Ca minus, se pierde o bandă spre centru, de pe I. Hossu (vezi la final, 7b actual, 6b propus). Teoretic nu ar trebui să se simtă prea mult asta, pentru că numărul de căi spre centru e egal cu cel dinspre centru spre Grigo/Mănăștur (6 benzi). E posibil și să ai nevoie de parking poate extra (cam pierzi parcări la bordură).
Ca plus, ai avea sensuri dedicate pentru transport public, iar sensurile unice te ajută mult la fluidizare trafic (sari timpi la semafoare, unde nu mai ai atâtea fluxuri input).

PS - aici se vede și ce nebunie încearcă primăria cu banda dedicată bus pe Moților... practic, forțează traficul auto spre centru pe 3 căi, toate cu O SINGURĂ bandă (Splaiul Independenței pe lângă Someș - o avea două benzi pe Plopilor, dar spre parc e una!!, Hossu pe lângă parc, Moților până la intersecția cu Clinicilor). Singura rută cu 2 benzi pe mare parte din traseu ar fi Plopilor - Uzinei Electrice - Platinia - și de acolo până la intersecția cu Clinicilor ai avea iar o bandă... dar poate poate rămâne 2 benzi la comun măcar bucata aceea (cred că altfel face poc tot traficul).

E atât de ilogică încercarea asta de a face linie de bus pe Moților... singurul argument pro este că e cea mai directă rută spre Mănăștur.

PPS - la o analiză mai atentă, situația este nicicum pentru Cluj, care are dezavantajul unui istoric urbanistic prost combinat cu o geomorfologie nasoală. În poza de mai jos, ruta cu roșu argumentez eu că ar merge făcută linie dedicată. Problema este că, nefiind ruta cea mai directă (care este cea cu albastru), nu ar atrage marea parte a călătorilor. E posibil ca, deși tu ca și companie de transport, dai frecvență bună pe ruta dedicată, să ai presiunea călătorilor pe cea mai scurtă, care este și ruta cea mai cunoscută publicului acum (pentru că evident, ceva linie trebuie să rămână și pe ruta albastră). Nasol.

Concluzie - când facem metroul ăla? :D :-[




Powered by API/PUM imgur uploader

vasile.silion

Pe Ferdinand au revenit arheologii azi, pe porțiunea săpată de la Biserica Luterană în jos. Sunt ceva ziduri de incintă, se pare că aliniamentul clădirilor era pe vremuri cu câțiva metri mai în stradă decât acum. O ruină mai interesantă e un acces la o pivniță sub formă de portal, descoperită în zidul respectiv.
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

qionescu1

#747
@StefancelMare:
           - Da... Vasile Alecsandri are spatiu pentru 2 benzi dar pentru masinile mici pentru ca virajul ar fi spre stanga, spre primarie- se poate la foarte larg pe Motilor si nu dinspre primarie spre parc unde virarea se face greu. S-ar putea pune restrictii de tonaj aici.(Problema: desfiintarea locurilor de parcare)


Powered by API/PUM imgur uploader
           - Insa nu cred ca ar trebui sa fortam, strada Vasile Alecsandri poate ramane cu aceeasi directie ca in propunere doar cu o singura banda (practic sens invers fata de acum) iar a doua banda dinspre Iuliu Hosu poate fi preluata de strada Sindicatelor cum zici si tu, strada care nu e foarte folosita azi. Nu e nevoie de nicio modificare la strada Emil Isac si nici la semafoarele din intersectia cu Memorandumului pentru ca directia ar fi inainte si la dreapta spre Motilor. Nici traficul dinspre Petru Maior nu ar fi o problema pentru ca Motilor va fi sens unic si va putea prelua fara nicio problema culoarea verde dinspre strada Emil Isac si dinspre strada Petru Maior in acelasi timp.
         In rest Iuliu Hosu poate avea doua benzi pe sens inspre centru si cu pastrarea locurilor de parcare la bordura.
          Propunerea lui xpload24 este foarte buna si net mai calitativa decat cea a primariei (care cel putin in articolul din Ziua de Cluj se limiteaza la doar cateva strazi in jurul USAMV/Plopilor/Platinia). Abordarea lui e una integrala, asupra intregii circulatii din centru.

StefanCelMare

#748
Eu îmi mențin părerea că Hossu la 3 benzi pentru traficul auto e prea mult.
Mai ales cu ambele sensuri prezente (poate dacă ar fi sens unic?).
Gândiți-vă la proiectele care vizează canalul Morilor, cu traficul intens mutat pe Hosu, ai secționat canalul Morilor complet de parc.

Alecsandri 2 benzi... eu nu văd asta, pur și simplu merge împotriva a ce se face acum în orașele normale (trotuare prea mici, benzi auto prea ]nguste).
O singură bandă pe Alecsandri +1 pe Sindicatelor va crea probleme în trafic, mai ales referitor la intersecția Isac - Memo.
Cei care vin pe Isac și vor să facă dreapta spre Mănăștur nu vor putea face asta din cauza celor care vin pe Sindicatelor și vor să meargă înainte pe Șincai.
Ar putea fi o soluție dacă interzici complet dreapta de pe Isac spre Moților, dar practic cu asta, i-ai cam încurcat pe riveranii de pe Sindicatelor, care vor avea probleme reale să mai plece cu mașina în orice altă direcție decât sud.

Plus vei avea problema relației de trafic Petru Maior - Alecsandri. Este o relație destul de folosită, pe care o trimiți practic prin Moților (80% care merg spre Grigo), îngroșând traficul de acolo și prin Napoca (cam 20%, care merg spre Piața M. Viteazu).


csebi24

Pe Buna ziua au pus pus stradu de uzura pana dupa Oncos, nu stiu exact cat, dar parea pana in capat cel putin pe directia Fagului -> Calea Turzii.

Au si marcat o parte buna din drum temoprar cu 2 benzi pe urcare si una pe coborare.