[CJ] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Cluj-Napoca

Started by Ionut, November 27, 2012, 05:04:30 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

eu am o intrebare: De ce nu ar putea sa fie facute banzi comune biciclete/trotinete si transport in comun?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Bogdan_Cluj

^ Trebuie sa fie foarte largi ca sa poti depasi (sau sa fii depasit). Nu e prea safe. Ai mers cu bicicleta, sau si mai rau cu trotinata si sa treaca un bus articulat pe langa tine, pe o banda ingusta (21 Decembrie)?
Not funny.

^^^ Legat de legistlatie pana se reglementeaza puteti vedea trotineta = bicicleta (probabil dupa reglementare asa o sa fie vazute).

dragos76

Eu cred că prea despicăm firul în patru. Ce e mai important acum e că s-a lărgit profilul străzii. Modul cum e configurată apoi pe lățime acea stradă cred că e ușor de modificat. Se poate porni de la soluția actuală, și peste un an nu ar fi nici o problemă să mergem pe a modifica pe benzi comune bus + biciclete sau orice altceva se consideră ca soluție mai bună.

Singurul meu of e legat de faptul că trotuarele sunt cam la limită de înguste pentru traficul pietonal care e atras de o arteră principală de cartier, care leagă principalele obiective din zonă (magazinele de pe strada principală, stațiile de autobuz, respectiv străzile secundare cu acces la zonele rezidențiale). Dar și aici, e doar o impresie pe baza la ce e acum la stadiul de "șantier", aștept ca să văd cum o să fie când totul e gata.

qionescu1

Până la bicicletele electrice care de fapt nu mai sunt biciclete mai e ceva. Tot ceea ce are motorizare totuși cred că se încadrează la altceva. Am urcat cu bicicleta pe lângă hotel Italia și sincer va zic... m-a rupt, a scos sufletul din mine. O soluție ar putea fi trasarea pistelor de bicicleta pe străzile mai puțin circulate. Ar mai avea o șansă așa. Chiar nu cred că trebuie ca toate străzile să aibă piste de biciclete cu atât mai puțin arterele principale.

csebi24

De ce consideri ca bicicletele electrice, nu sunt biciclete? Da intr-adevar pe bicicleta normala, realist vorbind foarte putina lumea poate urca din centru in BZ fara sa isi dea duhu, dar cu putin ajutor (eletric) se poate. Daca o sa faci pe strazi necirculate pistele si o sa fie de 2 ori mai lung traseu, garantez eu ca nici 10% din oameni nu o sa mearga pe acolo. Eu zic ca trebuie pe artele principale, dar la sistemul facut pe eroilor.

Deci din punctul meu de vedere la cat mai multe piste si la cat mai multe modalitati alternative la masina. Va zic asta ca si proprietar de masina, care plateste la ea leasing si care o tine in parcare de 2 luni pentru ca merge la lucru cu autobuzu si vara cu bicicleta. Din martie pana acuma nu am avut nevoie de masina pentru mersul la lucru, folosesc masina in weekend pentru cumparaturi si iesiri din localitate. In rest in Cluj te poti deplasa decent cu alte mijloace.

norjak

Imediat dupa ce s-a implementat banda comuna autobuz/bicicleta a fost cam dementa sa pedalezi pe acolo. Soferii de bus erau destul de agresivi, dar in ultima vreme sunt chiar OK. Problema mare e noua directie pe care vad ca o adopta primaria, sa introduca si taxiurile pe acele benzi cum au facut pe Titulescu. Taxi + bicla = love (irony mode).

cristi5

#711
Bicicleta electrica poate salva Clujul (si alte orase de deal) de la poluare si congestii de trafic. Este excelent ca se construiesc piste si nu trebuie sa ne asteptam sa fie piste toata distanta, asta cred ca numai orase gen Copenhaga au... In schimb putem astepta ca soferii sa fie mai toleranti cu biciclistii, sa intelega ca bicicleta nu e un moft ci un mod mai putin consumator de spatiu urban, mai sanatos si deseori mai rapid de a te deplasa in oras.

Geografic Clujul e un oras mic, are 11x6 km, adica max 35 min door-to-door (media o fi pe la 20 min?) cu bicicleta (in comparatie Bucurestiul e un cerc cu diametrul 20km). Sa incerci sa te inghesui cu masina "in stil american" in asa spatiu mic mi se pare falimentar (mai ales cand ploua si masina devine umbrela). Solutia este transport in comun si bicicleta electrica. Da, merge si iarna, exista cauciucuri cu cuie dar mie in Stockholm imi ajung si cauciucuri MTB.

Am mai spus si mai spun, Clujul are o sansa enorma de a avea tranzit rapid (gen 15 min Gilau-Someseni) daca rezolva o legatura feroviara (orice separat de rutier! adica nu tramvai) spre Gilau si alta Someseni-cart Gheorgheni, si eventual un feroviar cu cremaliera in sus spre Zorilor (gen Pasteur sau Republicii)

La lungimile de sub 5 km de CF urban de suprafata care ar trebui construite (cea mai grea e M300-Grigorescu, eu am propus prin albia Somesului), metroul mi se pare mult mai scump, dar o sa vedem ce zice SFul...

Oricum atunci cand cetateanul va putea sa se deplaseze fara sa astepte dupa rutier la ambuteiaje (si/sau fara sa faca schimbari = bicicleta), va lasa masina acasa.

Pana atunci ne chinuim cu solutii rutiere, care cum se construiesc, cum decid inca cateva mii de oameni sa ia masina => iarasi ambuteiaj, iar mai trebuie sa bagam bani in alta solutie rutiera. Vazut asta la Stockholm de mai multe ori, vazut si Viena cu parcarea sever limitata in centru si transport in comun excelent, si dupa toate astea rutierul urban mie mi se pare fara speranta. Parerea mea e ca daca nu va exista transport in comun care sa bata rutierul, centura metro, cand s-o face (ca e cale luuunga!) va fi in ambuteiaj cateva ore pe zi in max 2 ani de la inaugurare.

O solutie la acest efect de feed-forward rutier e taxa de intrare in oras. Functioneaza la Stockholm, Oslo, Londra...

florin74

Teoretic cristi toate bune si frumoase.

Dar sunt cateva particularitati.
- dezvoltarea accentuata a suburbiilor gen Floresti, Baciu, Apahida
- relieful orasului, ce a condus, alaturi de pretul mare pe mp2 din Cluj-Napoca la dezvoltarea puternica a suburbiilor care au teren disponibil si mai ieftin. (au devenit practic dormitoare ale Clujului, nu exista activitate socio -economica acolo - poate cu exceptia Apahida, care are activitate economica). Daca vrei sa iesi seara undeva pur si simplu nu ai unde, trebuie sa te deplasezi in Cluj.
- faptul ca marea majoritate a cladirilor publice sunt in centru (in special scoli, gradinite, spitale), si lipsa acestor structuri din suburbii. Cei ce locuiesc acolo sunt familii tinere, cu copii, care ii aduc la scoli/gradinite in Cluj si care lucreaza in Cluj.
  Asa cand te referi la Cluj mareste raza bine, cel putin pe axa est vest si in zona de nord vest

Eu as merge pe dezvoltarea transportului in comun, benzi dedicate, etc. Trotinetele si bicicletele nu mi se par o solutie viabila pentru Cluj. Maxim una complementara transportului in comun. Plus marit impozite pe masini (de la a doua masina sa platesti bine de tot), taxe de parcare mari, etc.






Bogdan_Cluj

^ Bineinteles ca bicicletele si trotinetele vin ca si ceva complementar (transportului in comun in principal)

^^ Bicicleta electrica ESTE o bicicleta. Daca nu dai din pedale nu inaintezi. Motorul doar te ajuta sa dai mai usor din pedale, sau invers: sa inaintezi mai mult la o pedalare usoara. Este ideala pt urcat turzii, nu transpir deloc. Daca incerci una pe Trifoiului si pui sa te ajute la maxim nu ai nici o treaba.
In schimb, trotinetele au motorul in asa fel incat nu trebuie sa dai si tu din picioare. Aici poti sa zici ca sunt altceva, dar nu mai conteaza incadrarea. E o metoda rapida si eficienta sa te deplasezi pe distante nu foarte lungi (nu chiar de la Polus la Aeroport).

Manodragon

#714
E offtopic dar cred că cel mai probabil o bicicletă electrică înaintează doar dacă dai din pedale pentru a se încadra în definiția legală: "vehicul prevăzut cu două roți, propulsat exclusiv prin forța musculară, cu ajutorul pedalelor sau manivelelor".

Cât despre piste pe BZ, acestea o să fie "desenate" pe carosabil. Nu cred că e cea mai bună soluție pentru că la câți nesimțiți opresc "2 min pe ceas, boss" o să fie haos pe acolo. Ar fi trebuit separate fizic de carosabilul mașinilor prin ridicare la un nivel superior. Când i-am scris asta pe pagina de FB a lui Tarcea el a răspuns, evitând întrebarea, că mașinile parcate pe pistele de biciclete o să fie ridicate și sancționați șoferii. Om trăi și om vedea care va fi realitatea
P.S. recunosc că aici și eu mă fac vinovat de ceea ce am scris chiar eu mai sus: ar fi trebuit să spun asta la întâlnirea organizată de primărie înainte de a fi proiectată strada

vasile.silion

#715
Pe Ferdinand, de-a lungul Bisericii Luterane, s-a săpat un șanț cam de 1 m adâncime. Par să fi săpat de lângă un zid serios, chiar au scos niște pietre mari. Pe fundul șanțului se vede într-un loc chiar o arcadă din cărămidă.
Știe cineva vreun arheolog să verifice vestigiile alea?
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

csebi24

@florin categoric ca nu o sa luam bicicleta/trotineta ca mod primar de transport. Legat de impozite nu sunt de acord cu tine, nu impozitul va face pe cineva sa nu isi ia a doua masina, taxa de oras alaturi de transport in comun bine pus la punct.

E foarte simplu. Vrei sa-ti duci copilul cu masina in centur?...Platesti. Vrea sa mergi la ANAF cu masina? ... Platesti. Nu vrei sa platesti? Ei frumos un abonament de bus cu 120 de calatorii pe luna la 90 lei sau cat o fi si te plimbi frumos cu copilul in bus si iti rezolvi treburile la anaf cu busu.

Asta este vorba de prezent, in viitor daca se face metrou/tren etc o sa fie si mai usor si sunt solutii de lunga durata care dureaza pana sa ajunga functionale. Eu cred ca trebuie si ceva prezent. Singura mare problema care o vad eu acuma la solutia cu platitul in centru, este ca nu ai alta varianta sa tranversezi clujul. Tatal meu de exemplu sta in Gheorgheni si lucreza dupa Floresti, doar prin centru poate merge la birou.

dragos76

Nu e nevoie de nici o taxă de oraș pentru a limita accesul în centru. E suficient ca:
1. să ai un tarif mai măricel de parcare (cel puțin la nivel psihologic să fie perceput ca măricel). Asta s-a cam făcut, cel puțin pentru zona 1.
2. să ai o politică zero pentru parcări ilegale. Acum văd că se marșează cam exclusiv pe ridicarea de mașini, dar din păcate astea sunt măsuri de "cărat apa cu sita". Nu ai cum să sancționezi prin ridicarea mașinii pe toate cele parcate ilegal. Mai mult, o astfel de măsură e poate disproporționată. Ce zic eu că ar trebui făcut mult mai mult:
- extins sistemul de stâlpișori care să protejeze trotuarele, acolo unde trotuarele sunt destul de largi
- să se adopte și măsura blocării roților. Ridicarea de mașini să se limiteze strict la cei care pun în pericol siguranța circulației (intersecții, treceri de pietoni, stații de autobuz, blocat căi de acces etc)
- amenzi și punct de penalizare. Acum din păcate de multe ori PL reacționează cu fluturași de avertizare în parbrizul contravenienților, dar care au efect zero. Din ce alte discuții au mai fost, aici pare și că e o problemă legislativă, că PL nu are dreptul să te sancționeze dacă nu te surprinde asupra faptului. Dar normal ar fi ca instituția primăriei, asociațiile de primari etc să aibă atunci niște poziții comune și să ceară modificarea legislației.
- modificarea politicii PL în domeniu, și să aibă acțiuni preventive, nu reactive. Să patruleze pe străzi și să aplice măsurile descrise mai sus când văd probleme, nu să se deplaseze doar la sesizările cetățenilor.

alexV

Quote from: vasile.silion on November 21, 2019, 09:03:55 AM
Știe cineva vreun arheolog să verifice vestigiile alea?

Am trimis asta la cineva de la arheologie, care a facut investigatiile si la turn.

alexV

au spart trotuarul pe partea cu Central. In timp ce avanseaza cu dalele de granit pe partea cealalta.


Astept sa vad cu fac acolo unde renoveaza fatade si sunt schele, adica aici, si la Biserica Luterana.