News:

Unboxing Coradia Stream în depoul Alstom!
API admisă în structura partenerială pentru dezbaterile pe Politica de Coeziune post-2027!

Main Menu

[CJ] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Cluj-Napoca

Started by Ionut, November 27, 2012, 05:04:30 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Manodragon

Mai înainte pe Republicii. S-au eliberat parcările și se curăța carosabilul. Probabil la noapte pun marcajele.

nicolaem

pasajele rezolva probleme punctuale, ori clujul nu are probleme punctuale care sa fie rezolvate de 2, 3 pasaje. avem un Plan de mobilitate in oras, facut profesionist.
investitile majore care se preteaza in oras sunt 2:
        -  drum de-a lungul cai ferate gara-ira + tren regional. acest proiect include 2 pasaje/poduri peste calea ferata la taietura turcului si pod peste somes (oasului). ele au sens intrucat asigura o continuitate pe aproape 10km.
        -  celalalt centura metropolitana sudica.
2, 3 pasaje facute la intamplare prin oras "fura" tot bugetul si energia pe vreo 10 ani cu un efect aproape de zero.

RobertH

De aceiasi parere sunt si eu. O strada care sa lege Tetarom 1 de IRA pe langa calea ferata,care dupa cum va eu pe harta nu ar fi extraordinar de greu de realizat , ar rezolva mult mai multe probleme pentru Cluj decat doua pasaje care muta traficul mai departe cu 2 strazi. Practic se face o noua alternativa la a tranzita centrul pentru cei din nordul Clujului plus ca ar folosii de proiectul cu pasajul de la Taietu Turcului.



qionescu1

#633
@ nicolaem
         Planul de mobilitate este bun dar cuprinde multe generalitati dar si multe idei proaste. De exemplu pentru benzile dedicate autobuzelor nu mentioneaza decat cateva strazi, exact pe unde e mai facil fara sa abordeze la nivelul intregului municipiu problema. Tramvai care sa inconjoare centrul de la opera maghiara urca, vireaza la stanga (daca poate) pe Napoca merge pe Eroilor, P-ta Avram Iancu, Mihai Viteazu. Deci dupa ce reabilitam centru il distrugem cu investitie imensa in tramvai care ar putea fi rezolvata simplu cu o line de autobuz. Tramvai pe Bucuresti, tramvai pe drumul national pana in Floresti, tramvai pe Aurel Vlaicu, tramvaie peste tot... plus benzi dedicate. Construcția unui drum de 5,7 km în subteran în albia Someșului (la care au renuntat ca era prea SF), tunel pe relația Gheorgheni -Tetarom I, tunel rutier de cca. 1,4 km pe sub pădurea Hoia si cate si mai cate variante...
        Abordarea ta este corecta, prioritate au cele doua proiecte de care amintesti cu efecte mari pentru oras insa un pasaj de mici dimensiuni la intersectia Unirii cu Titulescu, reorganizarea unei intersectii Mihali cu Slanic, extinderea in viitor a Unirii la 4 benzi si peste 20 de ani pasaj la Soporului nu cred ca pune bugetul primariei in dificultate. Pana la urma primaria nu a investit major in infrastructura pana acum (cu exceptia reabilitarii pe fonduri a liniei de tramvai - cu slabe rezultate dealtfel asupra orasului). Podul de la Oasului, strada Rasaritului pasajele Marasti si Taietura Turcului sunt prioritati si trebuiau facute de mult. Le facem si noi acum cand vedem ce se face la Oradea. Daca Bolojan face poduri copiem si noi modelul ca pana acum nu stiam de ele.
       Solutiile din PMU (foarte multe) ar ajunge la un cost 500 de milioane de euro.  Bugetul de investitii al orasului e undeva la 100 de milioane de euro deci nu cred ca primaria e pusa in dificultate de o intersectie denivelata sau sa amanam "solutiile punctuale" cum le zici (la solutii punctuale ar intra si bretele de la sensul giratoriu din Marasti, sau sensul giratoriu de la intersectia cu Campului? etc) in asteptarea unor investitii a caror finalizare, in mod realist o sa o avem in 5-10 ani daca totul merge bine. 

ovidiu.caba

@nicolaem, in Oradea se construieste cel putin un pasaj sau pod pe an si tot au bani de alte investitii. Mai mult decat atat, anul viitor este estimat sa inceapa constructia unui sistem de 6 pasaje subterane (unele de 4 benzi, altele de 2), toate in aceeasi zona in conditiile in care anul acesta a inceput constructia unui alt pasaj subteran la vreo 200 de metri distanta de acel sistem: deci 7 pasaje pe distanta de 1 km construite simultan rezolva un punct de congestie in Oradea si nu pune in pericol alte investitii planificate in oras. Cred ca un astfel de sistem s-ar preta in Piata Cipariu, de exemplu. Si acel sistem, pentru Cluj, n-ar fi nici intamplator, nici nefolositor si nici n-ar bloca avansul orasului, din contra.

alecu26

Clujul are nevoie urgenta de metrou. Cei 800.000 locuitori recomandati de literatura nu se aplica in cazul Clujului datorita particularitatilor geografice.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

qionescu1

#636
@ Ovidiu.Caba

De acord. Noi ne punem piedici singuri aici la Cluj si suntem orbiti de PR unei administratii care se crede cea mai buna din tara insa nu nici pe departe asa. Suntem cei mai buni doar la PR si asta pe banii primariei...  Investim in imagine in rest e vai de mama noastra desi avem al doilea buget din tara. Un oras cu lipsuri acute sau majore la infrastructura. Abia de au inceput cu parkingurile. Nu au facut nimic serios pana acum (exceptie, sa zicem Bvd Muncii), mai o bretea, mai un sens giratoriu din astea marunte...  Vedem ca Bolojan poate si face.  Noi o sa-l copiem. Sunt destule intersectii si zone unde s-ar preta pasaje chiar relieful Clujului ne impinge la asta. Deci hai Bolojan cu pasajele ca poate poate mai furam si noi niste idei de la tine. Ca la Oradea vedem ca se poate...

xpload24

#637
update...

StefanCelMare

@Manodragon Ce se face pe Republicii? Sens de coborâre în loc de parcări?

mvmocanu


alexV

Pare cel mai chinuit strat de egalizare a cotei: in unele locuri direct asfalt de 3cm peste pamant, in alte locuri niste balast stabilizat plus 2 straturi de asfalt. Rezultatul e ca toata fasia nou asfaltata e la 10 cm de cota celeilalte benzi.









vasile.silion

#641
Păi eu mă gândesc că mai vine așternut un strat de bază de 10 cm ca să ajungă la nivelul celuilalt mai vechi. Nici nu-mi închipui că se poate altfel... Apoi vor monta bordurile. De-abia apoi se va pune stratul de uzură peste tot.
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

loris

Azi dimineata toate benzile erau la nivel, se poate circula pe toate cele 3 benzi. Se circula doar inspre Horea.










Powered by API/PUM imgur uploader

StefanCelMare

O lucrare în reluare. Nu pricep cum își plătesc oamenii, adică o zi muncesc, 3 nu.
Nu știu ce așteaptă, de ce nu încep treaba la trotuare.

alexV

Acum la amiaz lucreaza si la liniile de troleu.
Ma gandesc ca ii incurca, trebuie pusi stalpii noi pe partea opusa, ca sa scoata cu totul stalpii vechi, dar fara sa afecteze liniile de troleu.

Si ma mai gandeam la ceva, cand vor lucra la trotuare: sunt vreo 3 santiere de renovari fatade pe strada asta, inclusiv o biserica. Schelele sunt pe trotuar. Ce fac cu ele ?! :)