[CJ] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Cluj-Napoca

Started by Ionut, November 27, 2012, 05:04:30 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

nicolaem


florin74

Ca sa ce? Sa stai pe 3 benzi? :lol:
Poate introducerea sensului unic pe Motilor si pe Iuliu Hossu sa mai rezolve ceva, desi sunt sceptic si in aceasta privinta.
Centura ocolitoare e singura solutie, dar o sa ies la pensie pana e gata...

StefanCelMare

Da, Eroilor este o sursă de blocaje... dar e greu să elimini parcările de pe Eroilor, dacă nu imposibil.

StefanCelMare

E destul de greu de intuit cum va arăta traficul complet în câțiva ani.
Bine, aglomerat clar, dar vor fi schimbări de relații de trafic.
Dacă / când se mai lărgește Mărginașa, și se face și urcare în Zorilor pe acolo, se va reduce presiunea pe relația Clinicilor/Moților-Republicii.
Ce rămâne și va fi mereu problematic va fi direcția Mărăști, adică traficul direct Vest-Est.
Aia e mereu aceeași unică opțiune.

florin74

Si eu m-am gandit la varianta asta, cu eliminarea parcariilor de pe o parte a Eroilor si 3 benzi, dar nu cred ca se poate (parca in dreapta se ingusteaza la biserica greco -catolica, iar in stanga o sa se faca scandal  ca e prea aproape de zona pietonala.

Ionut

Vad ca aveti chef de discutii. Nu mai bine mai faceti un pas mai departe? Implicati-va direct acolo in Cluj, la nivel local. Aveti un Vicepresedinte API (Cip) si un Membru in Consiliul Director API (Florin), plus Director Regional (sau cum o sa-i dam pana la urma titulatura - AlexV). Echipa mai ceva ca la Bucuresti! Hai ca vad ca pe forum sunteti tari in analize. Poate mergeti la primarie, faceti solicitari pe Legea 544, mergeti cu analize peste ei etc etc etc. In oras, in regiune... aud ca Boc e semi-deschis (sau, ma rog, administratia), de asemenea DRDP Cluj ne primeste OK...

Nu zic, sunt bune si discutiile pe forum. Foarte bune! Insa daca ramanem doar la discutii intre noi... si e pacat de timpul asta.

StefanCelMare

Pe AlexV îl știu... în mod normal aș zice să dăm o bere și să vedem ce putem face :)
Dar în contextul ăsta, e mai greu cu întâlnirile față în față.
În plus eu stau prost cu timpul vara în general, am mult teren (adică nu sunt fizic în oraș), dar în sezoanele fără vegetație, sunt disponibil și deschis la idei.
Administrația din Cluj a preluat deja niște idei pe care le aveam.
Giratoriul de la Platinia (care ar urma să lege Mărginașa de Moților), parcările supra-etajate pe Titulescu, 2 benzi urcare pe Republicii...
Unele nici nu s-au discutat aici, chiar voiam să le scriu și să le prezint.
Cumva m-am mai liniștit că se caută soluții la primăria Cluj.
Dar e drept că ar merge un pic mai multă organizare locală.

dragos76

Rata de preluare de către administrație a ideilor ridicate individual de comunitate e muuult prea lentă. Deci de acord că o implicare oficială API nu poate fi decât benefică.

Îmi anunț disponibiitatea să ajut, dacă vrem să trecem la ceva pași concreți.

alexV

Ma pozitionez pentru pietonalizare, interconectarea segmentelor de piste de biciclete, si reducerea fortata a traficului in centru. Coincidenta, cam aceleasi planuri le are si primaria.
Inteleg si ca nu putem fi toti biciclisti, de exemplu daca ai 3 copii de dus zilnic in 2 locuri. Dar alte orase mari au putut scoate masinile cu totul din centru, deci nu va fi capat de lume daca incercam si la Cluj. Hai cu centura, AMR 6 ani conform numaratorii lui Cip.

Despre proiectul cu Piata Blaga, trebuie observat ca strazile Gh. Sincai (aia cu Donner Kebab) is Samuil Micu (aia cu Electrica) NU intra in acest proiect. Cel putin Sincai  are toate sansele sa arata ca naiba, fiindca totul in jurul ei va fi reconstruit. Imi notez sa intreb primaria cu prima ocazie ce planuri au cu astea. Cei de acolo sunt optimisti ca vor continua si dupa alegerile locale. Chiar de s-ar schimba culoarea la primarie, proiectele mari ar trebui sa continue, sau cel putin sa nu fie intoarse 180 de grade.

Ne apropiem de ultimile proiecte de renovare in zona centrala: Piata Blaga, blv Ferdinand, blv. 21 Decembrie si proiectul pachet (Universitaii, Kogalniceanu, Maniu) cam incheie treaba in zona centrala. Si stiu de la primarie ca urmeaza Cartierul Grigorescu, cu zone propuse spre reamenajare, incl platoul salii sporturilor. Ei anunta chestile astea si fac dezbateri publice in cladirea din parcul central, unde suntem incurajati a participa.

alexV

Bun, o data de doua ori pe an ajungem la Primarie si DRDP. Trebuie propuneri concrete. De exemplu ideea lui qionescu cu largirea giratiei din Apahida si doua benzi pe sens in imediata ei apropiere a fost buna. Ea a fost analizata si e in curs de implementare de drdp.

Traseul 0 de bus in centrul clujului, in variantele propuse aici pe forum, nu a avut mare succes la primaria cluj, a fost pasat in curte CTP, unde totul e si mai lent. CTP tot implementeaza de cativa ani proiectul pilot cu autobuz fara sofer sau ceva de genul. Sefeuri.

prd.marius

Daca tot am ajuns la discustia asta. Am o intrebare la cei care poate au mai multe informatii.
alexV ziceai ca se discuta ca urmatorul pe lista sa fie cartierul Grigorescu.

Acum vrea sa intreb, de Marasti s-a discutat vreodata? Nu de alta dar in opinia mea, mi se pare ca arata cel mai rau dintre toate cartierele clujului. Si nu vorbesc aici de "prima strada smart din Romania".

De exemplu, zona cladirii Pietei Marasti (care din punctul meu de vedere este un gunoi), se are in vedere ceva cu ea?

Eu cand am intrebat de cladire de exemplu, mi s-a raspuns ca sunt procese pe rol, dar nu se stie inca stadiul. Si e acelasi raspuns de vreo cativa ani buni.

Incep sa-mi pierd speranta/rabdarea.

micutzu

Strada Ghe. Sincai si str. Samuil Micu posibil pietonalizate? Sau acces riveran doar? Sunt strazi inguste si trafic pietonal mare cel putin pentru Sincai. Cele doua stazi sunt incluse in zona cuprinsa de sensuriile DN-ului DN1. Prin pietonalizarea lor ar scadea si presiunea pe zona straziilor Republicii-Napoca.  :D

StefanCelMare

Două aspecte aș dori să punctez.

1. Cel puțin referitor la strada Gh. Șincai nu prea se poate discuta despre pietonalizare (din nefericire).
Acea stradă, teoretic, ar trebui să devină parte a inelului interior al orașului (odată cu construirea podului de la Opera Maghiară).
Practic s-ar face sens unic Dragalina - Opera Maghiară - Emil Isac - Gh. Șincai - Avram Iancu.
Asta era o idee mai veche, dar care există pe la primărie.




Powered by API/PUM imgur uploader

2. Referitor la piața Mărăști, cred că proiectul cu 21 Decembrie pe fonduri UE menționat de AlexV merge până la giratoriul Mărăști.
Acolo realizarea pasajului subteran va modifica zona, putând extinde cu ceva spațiul pietonal.
Rămâne de văzut cum se vor îmbina cele două proiecte menționate pe zona Pieței Mărăști.

dragos76

Pe Bună Ziua se apropie cu pași repezi de finalizare: s-a turnat statul de bază la giratoriul cu Trifoiului, s-a vopsit cu verde banza de biciclete de pe latura de nord. Am văzut că au adus și pâmânt vegetal la marginea trotuarelor de pe partea de sud; foarte probabil că e și însămânțat, ca să nu mai avem situațiile dezolante cu trotuare/străzi proaspăt finalizate, și cu betonul din fundații la vedere, eventual la pachet cu pet-uri aruncate pe acolo.

Mai se lucra la niște cămine de canal și la insulele de separare a sensurilor la acel giratoriu, unde mai trebuie venit și cu straturile de uzură. Cred că săptămâna ce vine, dacă e și vreme bună, se pot face și marcajele și să se finalizeze lucrarea.

Fără poze, că mă grăbeam să cumpăr pâine :)

O întrebare, că nu știu dacă s-a mai discutat asta: oare la trecerile de pietoni de pe stradă avem deja sistem cu supra iluminare?

danny_cbu