[CJ] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Cluj-Napoca

Started by Ionut, November 27, 2012, 05:04:30 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Ionut

Vedeți că eu urmăresc toate thread-urile. Sa nu credeti ca daca tac, e OK. Tac și fac. Împart ban-uri cu generozitate. Play nice! Multumesc! :zen:

StefanCelMare

Pe subiect, eu punctez doar că zona respectivă nu a arătat așa niciodată în istoria ei.
Am prieteni care au remarcat din start că e kitsch.
Mie mi se pare prea devreme să spun clar că e kitsch.
Îi dau o șansă să văd cum va arăta produsul finit, mai ales după o vreme de utilizare.
Însă cu certitudine pot spune că din punctul meu de vedere nu este ideală soluția actuală, pentru că nu seamănă cu nimic din ce vezi în pozele istorice cu vechiul Cluj.
Pentru mine, acel aspect ar trebui să primeze în proiectele de reabilitare.
De altfel proiectul prevedea piatră cubică pe carosabil, dar probabil nu s-a găsit la specificațiile dorite, deci s-au tăiat cuburi din dalele mari de granit venite pe dimensiunile pentru trotuare.
Pe moment, aspectul este discutabil.

loris

Nu imi doresc nici o polemica, am zis clar cum ma afecteaza pe mine personal si mi-am expus ingrijorarea pentru o alta categorie, asa cum au facut si altii, asa cum ar trebui sa fie societatea in anul 2020.

In nici o secunda nu te-am atacat, nici macar pasiv agresiv nu am fost. Sper ca esti barbat , iti ceri scuze si pe viitor te porti ca un adult.

Manodragon

Ce nu înțeleg eu din randările de mai sus e cum se împacă pista de biciclete din acea bucată de urcare a Republicii cu pista de biciclete care vine dinspre Avram Iancu?
În randare apare acel marcaj ,,sens unic" pe urcare. Sau o fi doar pus așa simbolic aici iar în realitate o să existe dublu sens? (cu toate că puțini bicicliști chiar respectă acele marcaje - cum e, spre exemplu, pe Horea).
Și cum faci dacă vii dinspre Avram Iancu și vrei să mergi spre primărie? O să existe treceri pentru bicicliști cum este de exemplu lângă Piața Unirii în direcția Eroilor? Sau, legal vorbind, trebuie sa te dai jos, treci cele două treceri de pietoni pe lângă bicicletă apoi cobori pe pista de pe Republicii de pe cealaltă parte?







Powered by API/PUM imgur uploader

StefanCelMare

#964
Din ceea ce am citit eu pe articol - nu garantez că este realitatea - se pare că pista de biciclete de pe Napoca va fi sens unic dinspre Piața Unirii spre Piața Blaga.
Corespondent, pista de biciclete de pe Republicii merge spre Piața Unirii - via strada Avram Iancu.
Cred că vor să facă sensuri unice și pe benzile de biciclete, pentru a mări viteza de deplasare pe acestea.
Mie mi se pare o idee bună, dar nu sunt biciclist, deci alții trebuie să își dea cu părerea.

PS - de altfel toată reabilitarea pare a fi gândită normal.
Doar că traficul o să puște, atâta tot.
Ce este acum nu e normal. Dimensiunea trotuarului pe secțiunea Republicii e prea mică pe partea de vest.
La fel pe Napoca cele 3 benzi auto sunt de fapt 2.
Oarecum proiectul merge în direcția normală pentru zona respectivă.
Cred că pe Republicii nu încap două benzi de biciclete, iar dacă o faci comună nu încap două biciclete una lângă alta.

RobertH

Eu zic ca nu iei pe bune imaginile randate. Au fost nenumarate probleme si la alte proiecte, chiar si pe Ferdinand cu masina pe banda dedicata de BUS.

Vladul

Sunt de parere ca pe pe strazile cu sens unic (la masini), sunt benefice pistele de bicicleta si benzi speciale de transport in comun pentru ambele directii. Astfel biciclistii, transportul in comun si pietonii vor avea de parcurs distante mai scurte decat cei care au ales sa foloseasca autoturismul personal. Doar astfel poti descuraja uzul masinii personale. Am vazut acest model foarte mult in Munchen (Germania) si mai oriunde in Olanda. Nu in ultimul rand mai vezi si pe la Bucuresti lucruri de genul. Eg. pista de biciclete de pe Calea Victoriei sau Autobuzele de be Bdul. Dacia si de be Bdul Regina Elisabeta.

dragos76

@StefanCelMare, poți detalia la ce anume te referi cu 8 benzi de intrare și 5 de ieșire?
Mie problema mare de acolo mi se pare că e faptul că secțiunea din față casei de cultură e foarte scurtă, și nu prea are capacitate de stocare; asta combinată cu o semaforizare nu foarte inteligentă, ducea (cel puțin până acum) la blocaje dese ale intersecției, deoarece de multe ori lumea avea verde să intre în Pța Lucian Blaga, dar nu mai aveau unde înainta.

StefanCelMare

Intră 2 benzi pe Babeș, 2 benzi pe Clinicilor, 2 benzi pe Petru Maior, 2 benzi pe Șincai.
Vor ieși 2 benzi pe Republicii, 2 benzi pe Napoca, 1 bandă pe Petru Maior.
Total 8 input, 5 output.

florin74

Alea de pe Sincai nu se pun, ca au obligatoriu inainte (care sunt tot 2 benzi), sunt pe un ciclu separat de semnaforizare. Ramane problema Clinicilor+Babes, ca si acum, care se blocheaza pentru ca nu face fata Eroilor care are 2 benzi, si daca dai si de cineva care nu stie sa parcheze, ai pus-o.

nicolaem

si eu am zis acum vreo 2 ani cand a aparut proiectul exact ce spune Stefan acum. Intra mai multe benzi decat ies, oricum le-ai numara.
Proiectul vine la pachet cu blocarea unei benzi la intrarea in centru istoric. Asta va duce la o problema si mai mare pe Clinicilor decat era inainte
De multe ori acum se gatuia iesirea spre Republicii si bloca toata intersectia.
Categoric vor fi probleme. Nu zic ca proiectul nu e bun. Ideea de ansamblu e sa luam autobuzul. Sa vedem ce va iesi. De aratat arata bine.

Poate va amintiti acum ceva vreme aici pe forum cineva dorea exproprieri si largirea Clinicilor la 3 benzi.

StefanCelMare

#971
Florin, ai input 2 benzi de pe Babeș, Clinicilor și Moților, care dau în 2 benzi spre centru, 2 benzi spre Zorilor/Gheorgheni.
Să zicem că rămâne 6 cu 4 (6 cu 5 dacă pui și Petru Maior - Moților sens out... dar e la limită, acel out e folosit cam doar de inputul de pe Babeș).
Deci să nu uităm că pe Moților mai vin dinspre Grigorescu vehicule.
Sigur o să facă poc traficul.
Iar Clinicilor 3 benzi nu o văd ca soluție.
Mai degrabă poate Republicii sens unic urcare, și coborâre pe Bisericii Ortodoxe, ce să zic. Atunci ai flux mai constant pe acea laterală.
Oricum o dai nu e bine.

PS - dacă te gândești bine, cam fiecare input are parte de toate outputurile...
Deci problema nu este atât nr. de outputuri, ci numărul de input-uri.
Fiecare input presupune oprirea restului de inputuri, ceea ce cauzează blocaje de trafic.

Knattspyrnufelag

@StefanCelMare

Mie mi se pare excelentă reducerea benzilor și prioritizarea pietonilor și a bicicletelor. Mașinile nu au ce căuta în centrul orașului.

ciprebbe

Subscriu.
As descuraja la maxim traficul pe acolo.
Dar ne trebuie alternativa..... la centura eu i-am dat 7 ani si unii ma criticau. In septembrie deja e dus primul din ei....
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

StefanCelMare

#974
Cu principiul prioritizării pietonilor și eu sunt de acord, mă tem numai de rezultatul concret.
Dar gândind mai atent mi-am dat seama că nu are efecte majore reducerea benzilor.
Poate doar eliminarea benzii de pe Napoca va avea efecte de blocaj.
Dacă ar veni la pachet cu reducerea traficului auto pe Kogălniceanu, s-ar putea fluidiza inputul dinspre Piața Blaga pe Napoca în Piața Unirii.
Practic prin reducerea timpului de semafor la inputul de pe Kogălniceanu în Piața Unirii, se poate crește timpul de input de pe Napoca.
Vom vedea, poate cele 2 proiecte (Napoca-Blaga și proiectul din zona UBB) se pot ajuta reciproc.