[CJ] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Cluj-Napoca

Started by Ionut, November 27, 2012, 05:04:30 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

voicul

Sa stii ca pe partea cealalta e ceva mai bine ... acolo unde nu lipsesc bucati intregi.
Doar vroiam sa completez peisajul.

La noi nu tine cu fitze si figuri, ci trebuie cat mai extra mega durabil (asfalt adica) ... care sa tina de la mama natura.

dr4qul4

Pai dalele alea sunt pentru trafic pietonal. Dar, dupa cum se observa din poze, cineva a indepartat 2 bile de fier ca sa poata urca si parca direct pe trotuar.
Sper sa inceapa odata sa ridice masinile parcate pe trotuar. Nu pe toate , dar macar pe astea puse cu nesimtire in zone cu circulatie pietonala ridicata. Eventual sa le elibereze doar dupa ce platesc si reparatiile la bile si dale.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Europiu

Quote from: dragos76 on April 14, 2020, 10:01:28 PM
Eu nu cred că problema spațiului verde în centru e o tichie de mărgăritar [...] Dar punctual sunt zone unde se poate face mai mult/bine.

Eu sunt de acord cu Dragoș. Nu zic, arată foarte șic cum a fost regândită Piața Libertății (Unirii pentru cei mai tineri). Dar uitați-vă la pozele care umblă pe net cu aceeași locație acum 30 de ani și veți înțelege ușoara nostalgie.

Punctual, ăsta e cuvântul cheie.
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

nicolaem

#933
esti deacord cu Dragos daca tu vii cu un argument din alt loc.
eu ma refer strict la trotuarul de care el zicea pe strada Ferdinand. ca e bine sa avem spatii verzi, principial si eu sunt deacord cu Dragos.

Dar sa facem "gard viu si spatiu verde" pe un trotuar lat de 2-3 metri intr-o zona foarte circulata pietonal din centru este exact tichie de margaritar.

Legat de piata Libertatii, observ ca esti nostalgic dupa iarba si pietrile respective. Eu o evitam cand treceam pe acolo pt jumatate era plina de pietris si efectiv era greu sa mergi pe el. Cealalta jumatate era iarba pe care nu aveai voie sa calci. Numa piata nu era.
Dar e corect, in poze arata mult mai bine.

Acum subiectul asta e deja vechi si mult prea dezbatut, pot intelege ca nu pot fi toti fericiti ca piata centrala e utilizata pentru evenimente/terase/targuri, sau o vrem inutilizabila, dar frumoasa cu flori si iarba.

Europiu

Nostalgia era "usoara"... :) In primul rand, pentru ca pe vremea de care aminteam eram si eu mai tanar...

Si cred ca am fost inteles gresit. Repet: mi se pare absolut ok felul in care a fost schimbata piata dar nu imi pot imagina atmosfera fara "statul la coada calului".
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

florin74

Gata cu uzura pe Buna Ziua. Mai aveau de pus uzura in alveolele de autobuz, si pe racordurile de pe banda de sud (Calea Turzii- Fagului)

StefanCelMare

Și eu zic că-n București problema e mai degrabă cum s-a putut da la o parte blocajul pentru auto, să se intre cu mașini acolo.
Adică dacă nu a fost proiectat pentru mașini, nu o să țină.
Nu traficul pietonal a spart plăcile alea.
La Cluj nu rețin în zonele reabilitate să se fi petrecut așa ceva.
Unde se aștepta să se intre cu mașini, s-a cam prevăzut din start acces auto, și automat și amenajarea trotuarului ține cont de sarcina adițională.
Dar și la Cluj sunt zone unde se înlătură obturațiile pentru acces auto...
A se vedea zonele de pe lângă Central, dar și strada Potaissa (pietonală dar nu întotdeauna).
La Potaissa a înlăturat chiar primăria pentru niște evenimente, dar apoi s-au găsit și bizoni.
La Central a fost trademark bizoni, așa, pe centrul Clujului. Sunt curios cum și ce va fi după reabilitare în zona Central.

StefanCelMare

#937
Un nou update de pe Ferdinand.
Progresul este evident, dar mai e de lucru la finisaje, la intersecții și la străzile laterale.
Strada Ferdinand va fi o bijuterie. Era piesa lipsă din puzzle, pentru că restul centrului arăta bine sau decent.
Și era o stradă circulată, vizibilă. O să arate trăznet când va fi gata, schimbă aerul pe tot centrul.
Pe strada Tipografiei a dispărut cred groapa aia mare. Pare că se îndreaptă spre amenajare.
Se mai remarcă reabilitarea clădirii albastru deschis de pe colț de lângă Poștă, vis-a-vis de Central. Era cu schele până acum. Arată bine.
PS - așteptăm reabilitarea extinsă pe Piața Blaga, Napoca, zona Universitate (contracte europene existente). Poate și pe Moților spre Mărăști (dacă vor mai fi bani UE, dacă nu cred că se va face din resurse locale). Apoi Clujul intră în sfera mofturilor - poate ar mai fi zone precum piața M. Viteazu - zona pieței agroalimentare de reabilitat, dar în mare Clujul ar fi gata oricând să găzduiască evenimente culturale majore gen Capitală Europeană Culturală. Numa' zic, dacă Timișoara nu poate termina reabilitările... :D

(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

neobluenet

Trebuie precizat ca lucrarile de modernizare din Cluj-Napoca se fac de cativa ani pe baza unor concursuri de solutii. Desi dureaza mai mult pana se incepe lucrul in teren, calitatea proiectului este pusa deasupra costului. Pana la predarea unui proiect sunt inclusiv sedinte publice in care orice cetatean poate sa vina cu sugestii si cerinte. Astfel, spatiul nou creat se apropie mai mult de nevoile cetateanului. Un alt avantaj al proiectarii intr-o licitatie separata este ca pe langa materiale asemanatoare folosite, solutiile pentru fiecare modernizare in parte au in vedere dezvoltarea ulterioara si integrarea situatie existente.

Pe langa Piata Lucian Blaga is strada Napoca, urmeaza sa fie modernizate si strazile adiacente Pietei Muzeului, inclusiv strada Emil Isac. Urmeaza si strazile Kogalniceanu si Universitatii, ca intr-un final partea din interiorul zidurilor cetatii sa fie mult mai prietenoasa cu pietonii si biciclistii.

kumar

Cluj: Prima stradă smart din România e aproape gata

Lucrările la prima stradă smart din Cluj-Napoca, dar și din România se apropie de final.

Primarul Emil Boc a fost miercuri pe șantier să verifice stadiul lucrărilor la strada Molnar Piuariu, proiect cu finanțare europeană ce presupune reamenajarea completă a tronsonului dintre străzile Fabricii de Zahăr și Dâmboviței, cuprinzând intersecția cu strada Teleorman.

"Am atenționat constructorul cu privire la faptul că termenul contractual de finalizare a lucrării este data de 15 mai 2020, iar după această dată vor fi aplicate penalități de întârziere, conform contractului", a declarat Emil Boc.

Strada Molnar Piuariu va deveni prima "stradă smart" din România.  Lucrările au început în 9 septembrie 2019, durata de execuție fiind de 5 luni și sunt realizate de SC Diferit SRL.

Investiția vizează crearea unui culoar pietonal modern, cu prioritizarea mijloacelor de transport nemotorizate.

48 de arbori noi vor completa copacii existenți pe acest tronson, îmbunătățind semnificativ calitatea spațiului public. De asemenea, va fi instalat mobilier urban modern, ce permite încărcarea telefoanelor mobile sau tabletelor prin porturi USB, precum și două stații de încărcare rapidă pentru mașini electrice, cu câte 2 locuri fiecare.

Pe lângă reorganizarea spațială și dotările urbane menționate, este instalat un nou sistem de iluminat, inteligent, cu tehnologie LED și un sistem de irigare cu senzori.













Powered by API/PUM imgur uploader

Sursa

RobertH

Arata mult mai bine strada. Atat de bine incat mie imi e rusine cu gardul de la utcn care trebuia sa dispara dar nu au vrut sa renunte la el .

StefanCelMare

Scurt update pe Ferdinand:
- se lucra cu 2 echipe de muncitori, nu foarte numeroase, în ambele capete ale străzii.
- intersecția cu piața Unirii e aproape gata (trotuare)
- au apărut copaci pe str. Emil Zola (spre piața Muzeului)
- au apărut mai multe stații de încărcare trotinete electrice (cred)

(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

StefanCelMare

Și un update pentru străzile Emil Zola și Emil Pușcariu.
Nu știam că s-a avansat așa de binișor și aici.
Fiind mai multe poze, fac 2 postări.

(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

StefanCelMare

Și ultimul calup.
Se vede și un șanț de scurgere pe centrul străzii Tipografiei în ultima poză.
Când va fi gata, o să ne ia un pic să ne obișnuim cu noul frumos.
Va fi și turnul pompierilor gata... păcat că avem covid și nu putem să le vedem în sărbătoare, la ceva zilele Clujului de ex. sau TIFF.

(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)






Powered by API/PUM imgur uploader

loris

In contextul izolarii, pozele astea sunt aur curat.