News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

[CJ] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Cluj-Napoca

Started by Ionut, November 27, 2012, 05:04:30 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

nicolaem

oare nu cumva au facut proiectul inainte sa decida daca banda va fi sau nu de bus?
si presupun ca proiectul e gandit pe 50 de ani. strada va arata tot timpul la fel. poate nu e rau sa fie acea alveola. stiu io ce modificari de trafic o sa fie este 20 de ani si macar nu se mai sparg borduri.

StefanCelMare

Ar putea avea o logică acolo dacă era semaforizare inteligentă pusă - în sensul ca autobuzul să primească verde prioritar și să poată pleca direct din alveolă spre următorul semafor.
Ce să zic, să vedem. Oricum la nivelul valorilor de trafic 2 benzi auto spre gară este justificat.
Aceste benzi spre gară formează un grup unitar cu ce ar trebui să fie pe Emil Isac - adică 2 benzi spre centru (acum e doar una).
Per total referitor la traficul auto, ideea nu este rea să ai 2 benzi comune (adică să nu dai dedicat bus).
Asta DACĂ pui semaforizare prioritară la bus la plecare din alveolă.
Astfel ai avea garanția că autobuzele trec relativ fluent.

klax187

Autobuzele NU vor folosi alvelola, asa cum se intampla in majoritatea statiilor cu alveola (Acolo unde nu sunt constransi sa o foloseasca).
Nu vreau sa dau vina doar pe soferii de autobuze pt ca si ceilalti participanti la trafic sunt indisciplinati si nu acorda prioritate. Asta e un motiv pt care soferii CTP refuza sa le foloseasca.
Un alt motiv ar fi ca alveolele sunt foarte mici (La Iulius Mall Vest nici macar nu intra un autobuz articulat) si foarte adanci, cu intrari in unghiuri ascutite.

alexV

Continua lucrările la trotuarul de pe partea cu magazinul Central: cabluri și conducte, stâlpi, borduri, beton












StefanCelMare

Se vede că e campanie electorală.
Învie tot centrul Clujului cu proiecte.
Ultimul pe listă: parcul Caragiale.
Strada Barițiu a fost renovată acum vreo 5 ani pe bani europeni.
Acum se poate modifica (se va sparge și va fi adus la lumină canalul morii).



















Powered by API/PUM imgur uploader

https://zcj.ro/administratie/a-fost-targ-de-pasari-strabatut-de-podul-servitoarelor-in-2020-se-redescopera-canalul-morii-si-devine-oaza-verde-in-centrul-clujului--194745.html

A fost târg de păsări, străbătut de podul servitoarelor. În 2020 se redescoperă Canalul Morii și devine oază verde în centrul Clujului

Primăria Cluj-Napoca are în plan reabilitarea și introducerea parcului I. L. Caragiale și a patrimoniului natural și arheologic existent aici în circuitul turistic integrat al oraşului. Prezenţa Canalului Morii - al doilea curs de apă ca importanță din municipiu, și prezenţa unor clădiri istorice în zonă vor transforma noul parc în oaza verde din mijlocul localității.

Contractul de proiectare pentru modernizarea parcului I. L. Caragiale și a străzii Octavian Petrovici i-a fost atribuit biroului de arhitectură Asiza, condus de Vlad Rusu, cel care a câștigat și concursurile de soluții pentru amenajarea Parcului Feroviarilor și a Turnului Pompierilor.


Echipa acestuia a imaginat și felul în care ar putea să arate arterele din zona centrală (Regele Ferdinand, Emile Zola, Sextil Pușcariu și Tipografiei). De asemenea, a primit locul II în cadrul concursului de soluții pentru reamenajarea Dealului Cetățuii.

Având în vedere că joi, 20 februarie, de la ora 18:00, la Casino - Centrul de Cultură Urbană, din Parcul Central, va avea loc prezentarea soluției de amenajare a Parcului I. L. Caragiale și a străzii O. Petrovici, arhitecții de la Asiza au făcut publice detaliile și schițele proiectului de reabilitare și modernizare a spațiilor mai sus-menționate.

ISTORIC

Ocupat cu construcții până la a doua jumătate a sec. XIX, pe locul actualului scuar a funcționat târgul de păsări al urbei, până la amenajarea sa în formă actuală. În 1933 s-a demolat singura moară din zonă, rămasă în dreptul Palatului Poștei, cu scopul modernizării Pieței Mihai Viteazul, un deziderat neîmplinit al administrației interbelice.

Forma actuală a scuarului a a luat ființă în 1968, odată cu edificarea Palatului Telefoanelor și cu sistematizarea cursului Canalului Morii. Acesta a fost amenajat cu un taluz verde înspre parc, respectiv cu trotuar și parapeți de mozaic turnat spre str. G. Barițiu, după un proiect al arhitectului clujean Vasile Mitrea.

Totodată s-a refăcut pasarela pietonală în dreptul Palatului Telefoanelor, pe fostul loc al Podului Servitoarelor, cunoscut în epocă ca fiind frecventat de femeile din localitățile vecine orașului care își ofereau serviciile de menaj. După definitivarea scuarului, acesta a devenit loc de loisir și spațiu de joacă pentru copii.

La finalul anilor '80, odată cu introducerea tramvaielor pe Barițiu, s-a dispus acoperirea Canalului Morii pe două treimi din stradă. A rămas neacoperită doar porțiunea de la Palatul Poștei și Palatul Telefoanelor, aceasta fiind amenajată cu vegetație ornamentală joasă. În scurt timp, acest spațiu a dispărut din pricina extinderii Palatului Poșetei cu un nou corp de clădire.

Și scuarul cu vegetație a cunoscut mai multe etape de amenajare urbanistică. La finalul anilor '90, administrația locală a amenajat un skate-park, iar în ultimele două decenii s-au făcut lucrări de reparații a aleilor, amenajări cu mobilier urban și amplasarea unor statui.

Recent au mai fost plantați câțiva arbori. Nu în ultimul rând, traseul zidului de apărare al orașului român și medieval, pe latura de nord a parcului, a fost reperat în trei puncte.

PROPUNERE MODERNIZARE

Conform proiectului prezentat de biroul de arhitectură Asiza, se propune reamenajarea integrală a suprafeței parcului, cu păstrarea vegetației sănătoase. Ar urma să se planteze 44 de noi exemplare de arbori, de diferite specii, și se va planta și vegetație tapisată, însumând 1.500 de specii de arbuști și subarbuști, plante perene cu flori și ierburi ornamentale.

Totodată se propune descoperirea Canalului Morii, cu amenajări și sistematizări pe verticală pentru a facilita accesul pietonal la luciu de apă. În continuarea acestor demersuri, se propune realizarea unor cercetări arheologice care vizează descoperirea traseului celei de a doua incinte medievale a orașului, ce traversează suprafața parcului.

Se dorește evidențierea la suprafață a descoperirilor arheologice, pentru a crește atractivitatea turistică a parcului. Licitația pentru proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare a parcului I. L. Caragiale și a străzii Octavian Petrovici ar urma să fie lansată în primăvară.

Dezbaterea de joi este publică, clujenii fiind invitați să facă propuneri și observații privind proiectul.

Centrul de Inovare și Imaginație Civică (CIIC) a fost lansat în toamna anului 2017,  fiind un laborator de idei, permanent, în care se dezvoltă și se testează diferitele forme de colaborare între actorii din oraș, cu scopul de a încuraja participarea clujenilor la viața orașului și de a promova discuții privind proiectele de dezvoltare urbană.

Dezbaterea din 20 februarie este parte a proiectului ,,Creșterea transparenței decizionale și simplificarea procedurilor administrative pentru cetățeni – ANTO – CIIC'',  finanțat prin Programul Operaţional Capacitate Administrativă 2014 -2020 (POCA).

Proiectul are două componente: designul, dezvoltarea si implementarea unui sistem electronic de digitalizare și simplificare a serviciilor publice oferite cetățenilor municipiului prin implementarea funcționarului public electronic și virtual  Antonia; utilizarea CIIC în planificarea strategică a proceselor de inovare socială, pentru creșterea transparenței decizionale și simplificarea procedurilor oferite cetățenilor.

vasile.silion

Mie nu-mi place pentru că se pune prea mult beton/piatră în locul spațiilor verzi din centrul Clujului.
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

StefanCelMare

#876
Jumătatea nordică a parcului ar fi într-adevăr cu piatră (macadam) conform descrierii.
Mie îmi este greu să mă pronunț dacă este oportun.
Nu prea avem suprafețe de genul ăsta în oraș ca să comparăm.
Adică suprafețe cu pietriș, înierbate și cu copaci. Copacii pare că rămân.
Eu nu-s din start împotrivă, teoretic prin păstrarea copacilor și conectarea cu firul apei ar putea să arate mult mai bine ca în prezent.
Ce se observă este că dispare parcul de role. Între timp s-au mai făcut prin cartiere, dar și asta va cauza unora nemulțumiri.

PS - ce este cert este că acum arată abandonat. Dacă se conectează la firul apei, ar fi un mare plus, s-ar extinde suprafața pietonală.
Nu îmi este clar pe unde se prevede totuși accesul stil trotuar (adică dacă vii cu un troler, cum îl cari pe acolo, dacă e doar pietriș va fi ciudat).
Acum am văzut, pe lângă apă este totuși o alee lăsată.

csebi24

Eu zic ca ideea e buna, problema e la canalul morii in sine, ca e murdar si nu sta nimeni sa se uite la el "vai ce frumos e". "Skate-parcul" acela este o gluma proasta, daca dispare e un bonus urias. Este cel din parcul rozelor, care din cate stiu se va extinde, care intr-adevar iti permite sa te distrezi, daca asta ti-e pasiunea. De multe ori aparatele alea de "scheme" is folosite pe post de banci, deci da o reinventare a parcului nu ar strica.

StefanCelMare

Canalul Morii s-a mai curățat în ultimii ani.
E mai OK.. pe Șaguna cel puțin.

vasile.silion

#879
Spațiul verde din Piața Unirii a dispărut, e drept că acum câțiva ani, fiind înlocuit, cum știm, cu piatra cubică. Am câștigat un spațiu pentru concerte, TIFF și diverse târguri. Dar am pierdut spațiul verde.
Spațiile verzi de-a lungul Blv. Eroilor au fost, tot mai demult, acoperite cu dale.
Spațiul verde din piața Gării, în jurul bustului lui Horea, a fost acoperit cu dale.
În față la Sucursala CEC, proiectul prevede dispariția acelui spațiu verde, care va fi acoperit cu dale.
Jumătate din parcul Caragiale va fi acoperit cu dale/pietriș/macadam. Care-i rostul? Jumătatea aia de parc va fi plină de oameni care vor umbla pe acolo în toate direcțiile?
Mă aștept să fie la fel și în alte zone ce urmează a fi reabilitate (STR. Kogălniceanu, parcul Operei).
Cam asta e.
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

dragos76

La situațiile indicate de tine o să ți se răspundă "dar s-au plantat/se vor planta pomi pe marginea zonelor menționate". Ceea ce e corect, doar că e mult prea puțin, ca să fie considerat "spațiu verde". Ok, cu piața Unirii sunt de acord ca soluție, este nevoie și de un spațiu central pentru evenimente, și formatul precedent nu se potrivea. Dar în rest e nevoie nu doar de pomi plantați din loc în loc, e nevoie de spații continui de verdeață, de garduri vii, de rondouri cu flori etc. Asta mai ales în piațete/parcuri din astea mici. Și nu neapărat din considerente "eco" (că nu fix lipsa acelei zone de 50-100 de mp duce la calitatea proastă a aerului din Cluj), ci mai ales din considerente estetice. Totul e mult prea sec, prea "mort" cu piatră și ciment, mai ales că nici nu se prea obișnuiește la noi împodobirea abundentă pe timp de vară a pervazelor cu flori.

StefanCelMare

Gardul viu este o chestie de anii 70 în amenajările urbane de spații verzi.
Blochează accesul, crează zone care nu pot fi nici măcar vizualizate cum trebuie.
În rest, depinde de loc. Pe Eroilor cred că se putea găsi loc totuși.
În zona Gării, e mai discutabil, e zonă de tranzit, acolo ai nevoie de spațiu pietonal accesibil.
Referitor la zona CEC, la cum arată acum, e greu să o faci mai urâtă. Dar de acord că ar putea merge acolo un spațiu verde, loc ar fi.
La Caragiale, mie îmi e greu să îmi imaginez cum va arăta. De asta nu-s din start împotrivă.
Mai ales că se poate modifica ulterior dacă arată chiar aiurea, se face protest și jumătatea cu macadam devine brusc jumătate cu iarbă.
Eu i-aș da mână liberă arhitectului, și apoi aș vedea dacă a făcut o treabă bună. Modificarea în sensul înierbării nu are nu știu ce cost.

xpload24


zol21



Strada Molnar Piuariu (poza e de o sapt)