News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

[CJ] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Cluj-Napoca

Started by Ionut, November 27, 2012, 05:04:30 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

GML

Problema e, ca in multe zone nu esti motivat deloc sa folosesti transportul public. Daca stai pe Brancusi/Borhanci/Romul Ladea, dimineata oricum o sa stai in trafic, si daca vii cu autobuzul, dar sunt si alte zone.

neobluenet

Sa presupunem ca la un bloc de 100 de apartamente sunt doar 10 locuri de parcare, iar un abonament costa 100 lei pe luna, plata trimestriala. Daca exista in medie o masina pe apartament, 90 raman pe dinafara. Sa presupunem ca se aplica legea la sange si in fiecare zi se da cate o amenda de 200 de lei pentru parcare ilegala (ca cei 90 tot isi vor lasa undeva masina). Dupa un anumit timp acestia fie isi vor vinde masina, fie se vor muta. Intrebarea este unde? Problema asta legata de parcari este in toate cartierele, chiar si cele noi sunt foarte inghesuite. Doar viitorul cartier din Borhanci are sansa sa fie altceva.

Solutia nu este sa construim pe banii orasului cu abonament la pret de guma de mestecat (60 lei / an = 5 lei / luna), sa construim in ideea amortizarii investitiei pe termen lung (10-20 de ani). Daca o parcare costa 10.000 euro, in 20 de ani vine 500 Euro pe an, putin peste 40 Euro pe luna, cam 200 lei. Daca s-ar da amenzi, ai observa ca o amenda in o zi = o luna de parcare si devine rentabil sa platesti parcarea.

xpload24

un pic de reorganizare la sensul giratoriu iulius mall ar face minuni !

klax187

S-a pierdut "trenul" asta. In curte la Oficiul de Cadastru s-a lucrat si s-a amenajat parcare vara asta. Chiar daca ar vrea cineva sa traga un drum pe acolo nu cred ca ar avea voie. Is bani publici investiti.

qionescu1

@stefancelmare
Locul indicat de tine pt parcări, pe lângă faptul ca e depărtate de zona locuita, face parte si din baza sportiva Gheorgheni, deci nicio șansă.   

StefanCelMare

#845
Departe de locuințe nu aș zice. De la giratoriu la giratoriu, sunt sub 1 km, adică 10 minute de mers pe jos.




Powered by API/PUM imgur uploader

Referitor la regimul de proprietate, nu văd ca baza sportivă să folosească acel teren.
O parcare i-ar putea ajuta și pe ei. Plus terenul este deja al primăriei.
Deci numai bonusuri.




Powered by API/PUM imgur uploader

csebi24

Zona incercuita este exact la limita cu baza sportiva. Acolo este/era un terent de fotbal (sau doua), jucam cand eram mic pe ele. Int-adevar parcarea de la baza sportiva este mai mereu plina dupamasa, dar nu cred ca baza sportiva mai are nevoie de locuri de parcare, tot ce trebuie sa faca e sa dea drumu la taxatoare. Sa incurajeze mersul pe jos

StefanCelMare

#847
A, discuția era despre lărgire Unirii între giratoriu Interservisan și giratoriu capăt trolee...
De aici se discuta ce se petrece cu parcările la bordură de pe acel tronson.
Faptul că ar putea ajuta și baza sportivă e doar la capitolul accidental.

PS - ieri am citit pe Skyscrapercity parcă, dacă rețin, că primăria ar viza lărgire Brâncuși la 2 benzi pe sens pentru a conecta viitorul cartier Sopor la centrul orașului.
Pentru restul conexiunilor ale cart. Sopor, primăria cu arhitecții merg pe centura metropolitană (deci cartierul nu se va realiza până nu apare centura).
Într-un fel e chiar logic ce vor ei, pentru că Iulius oricum va atrage trafic dinspre cart. Sopor.
Deci să duci traficul spre centru pe Brâncuși e mai logic, pentru că separi direcțiile direct din cartier, ceea ce ar trebui teoretic să reducă aglomerația (oricum zona Iulius atrage).

Acum putem discuta ce se petrece cu parcările de pe Brâncuși dacă vreți  :D
Și despre cum zona Pieței Cipariu va face poc! în contextul în care vin acolo toate cartierele.

PPS - eu le-aș propune pe ambele - pe Unirii aș lărgi și aș face benzi dedicate bus, pe Brâncuși poți lăsa comun bus+auto.

GML

Pe Brancusi oricum au renuntat la o parte din parcari, pe un sens.
Sunt curios daca vrea Primaria sa faca ceva si cu transportul in comun in zona. Largirea e foarte faina, dar peste un an, iarasi o sa fie haos acolo.
Ar fi buna o banda dedicata pe Brancusi, dar nu sunt atat de multe autobuze in zona. 32ul care circula mai des, dar nu pot sa comparam cu 25.
Nu era in plan o largire a strazii Brancusi si de acum 2 ani, pana la primul semafor?   

ciprebbe

#849
Partea de sus  se va largi la 2 benzi, unde acum e 1+1 si se va merge cu largirea pana in nodul cu metropolitana(intersectie cu Borhanciului). Deja in zona se poate vedea ca cei de la Statiunea de Cercetari s-au restrans.
Restul strazii Brancuri e deja 2+2.

Mergem pe ideea metropolitanei ca va prelua din trafic, doar ca asta se va intampla peste 7 ani..... pana atunci va fi jale...
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

StefanCelMare

#850
Interesant, nu știam. Anul trecut am fost pe acolo, era încă parcare la bordură.
Parcă mi-e greu să cred că se circulă 2+2, fără scandal.
Mă așteptam la un scandal destul de serios când se elimină parcarea la bordură pe Brâncuși.
Sigur e așa?

LE - am citit mai atent, acum înțeleg ce a scris ciprebbe... este 2+2, dar are o bandă ocupată de parcări.

ciprebbe

Da, scuze daca s-a inteles gresit, eu vorbeam strict din prisma tramei stradale existente astazi.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

dragos76

S-ar putea ușor elimina parcările pe Brâncuși, dacă s-ar vrea. Zona e una de case, unde lumea are parcare în curte, dacă vrea mașină. Pentru vizitatori ar fi locuri de parcare pe străzile secundare, unde deocamdată s-au făcut sensuri unice și parcări pe o latură în zona către Albini, dar urmează (sper) și către Andrei Mureșanu.

Problema ar fi cu:
1. parcările pentru acces la grădinița Elf. Știu argumentele cu folosirea transportului public, dar mi s0ar oărea totuși normal să ai o zonă de "drop off", unde să poți lăsa copilul fără să te dai jos din mașină, și să fie preluat de cineva.
2. angajații de la clădirile de birou din zonă. Care oricum acuma parchează nu doar unde e voie, ci și pe colțuri de intersectii, trotuare etc. Aici ar trebui ca primăria să impună taxarea parcării pe străzile secundare, dar la un preț totuși majorat (100 de lei/lună mi se pare infim). Și din nou, ceea ce eu cer de ani de zile, toleranță zero la parcările ilegale din aceste zone.
3. aprovizionarea magazinelor din zonă (sunt câteva mai ales pe porțiunea de mai sus de Brâncoveanu, care nu au curte).

qionescu1

@stefancel mare
Faptul ca terenul e doar inierbat nu inseamna ca e un teren nefolosit.  Face parte din baza sportiva si poate fi folosit si in alte moduri si chiar se foloseste. La ce presiune e acum pentru parcuri si spatii publice nici nu poate conceputa o alta utilizare.

Brancusi la 2 benzi este o necesitate, evident, si aici s-au parcurs pasi pentru asta. Sa credem insa ca Brancusi la 2 benzi vizeaza conexiunea viitorului cartier Sopor cu centrul este o eroare. Largirea strazii Brancusi nu va atrage traficul din Sopor ci vizeaza preluarea traficului din cartierul Borhanci, care azi este mult mai mare decat Sopor si care are perspective de dezvoltare asemanatoare. Geografic Borhanciul este intr-o vale delimitat de dealuri, separat de Sopor iar modul de conectare cu centrul ale celor doua cartiere se poate intui foarte usor daca ne uitam pe harta. Pe langa barierele naturale mai avem si statiunea de cercetare USMV intre ele.

Ne putem baza pe centura doar pentru conexiunile intre cartierele din sudul orasului si zonele limitrofe Apahida/Floresti, legatura cu centrul ramane tot problematica. @Ciprebbe a remarcat foarte bine deficientele de conectivitate ale viitorului cartier Sopor (bazate in principal pe viitoarea centura) "Prost, foarte prost gandita conectarea la actuala infrastructura a orasului. (Adica nimic gandit in perspectiva, se leaga doar de ce este). Am avut ocazia sa filmez toata zona pt centura, o zona joasa cu limitare la nord de CF, la est de UM (cu poligon de tragere) la est centura metropolitana si la sud un deal tipic Transilvanean.... Mai e nevoie de minim inca doua penetrari (cu exproprieri ) spre oras."

Faptul ca primaria nu are niciun plan fata de strada Unirii (citez: "pt ca acolo se circula bine" sau alte povesti) vine in aceeasi lipsa de perspectiva/planificare si reactii doar la acutizarea problemelor.

Largirile strazilor Brancusi cat si Unirii sunt obligatorii si pot fi realizate cu niste costuri mici ceea ce face de neinteles abordarea primariei vizavi de ele, amanarile si timpul pierdut. Cum ii convingem sa le faca?

GML

@StefanCelMare,

Pe ultima parte a strazii Brancusi si acuma sunt masini parcate pe trotuar.
Au pus ceva stalpisori, dar foarte putine, si tot timpul loveste cineva.
Din cate aduc eu aminte, USAMV-ul a curatat o parte de vreo 2-3 ani, deci nu acolo e problema.Mai e un magazin mic acolo. Dupa statia de autobuz, nu prea ai optiuni sa largesti drumul, pana la semafor, ca acolo e trotuarul.