[CJ] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Cluj-Napoca

Started by Ionut, November 27, 2012, 05:04:30 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

qionescu1

#810
@neobluenet
Perfect adevarat cu giratia de la Iulius, dupa masa spre seara e blocata sau se circula greu. Am mai zis ar merita o analizata o intersectie semaforizata acolo macar in intervalul 16-19 si dimineata. Asta ar permite sincronizarea tuturor semafoarelor de pe Mihali si Vaida Voevod.
@ klax - 1
Alea 3 ore pe zi sunt cele mai importante si pentru alea se fac calculele. Atunci trebuie sa faca fata infrastructura, nu noaptea sau cand toata lumea e la serviciu.
@ nicolaem
Aglomeratia aia"intamplatoare" e de vreo 12 ani acolo si nu se va muta chiar daca se vor mai construi malluri. Creste nr. de malluri dar creste si populatia Clujului iar zona s-a dezvoltat si se va dezvolta tot mai mult si mai repede se pare.


qionescu1

#811
Un pasaj la capatul lui Titulescu e de luat in calcul chiar daca nu ar fi prioritar. Aici nu e vorba numai de giratia de aici sau de la Iulius ci si de legatura intre doua mari parti ale orasului, intre zona de Est (Marasti, Intre Lacuri, Bulgaria, Iris chiar) si zona de Sud (incepand cu Gheorgheni, Borhanci, Sopor). Conexiunile intre aceste zone sunt extrem de deficitare in relatie directa. Exceptand centrul singura legatura intre ele e Aleea Slanic si T Mihali.

Largirea Unirii la 4 benzi e obligatorie daca vrem sa avem un transport comun eficient in Gheorgheni. Aici intra si Sopor unde deja s-au construit deja vreo 11 blocuri cu 8/10 etaje plus ce se prefigureaza aici. Fara 4 benzi nu va exista banda dedicata si nici transport public eficient.

alexV

Putem estima impactul unui santier la Pasajul Marasti?
Adica inchiderea ar fi totala ? Timpul de executie sa fie vreo 2 ani? Alternative de trafic sunt?


cristi5

#813
Am pus o supraveghere de trafic 4k pe Cluj

http://pum2.project-online.se/data/timelapses/snapshots/Cluj_zoom15

Video actualizat la fiecare ora va fi aici (apare primul pe la ora 10)
http://pum2.project-online.se/data/timelapses/videos/Cluj_zoom15/

cristi5

#814
@quionescu1
Ce am spus (sau am vrut sa spun) este ca e remarcabil ca o administratie locala din Romania are curajul sa zica: nu, nu mergem pro soferi si pro masini, chiar daca ar aduce voturi, ca au incercat altii in lume si n-a iesit bine. Si probabil ca vor mai continua 4 ani, nu cred ca va fi de ajuns dar va fi interesant de vazut ce vor reusi.

Si tocmai ca nu am locuit numai la Cluj, am locuit in alte orase, unele mai bine organizate ca trafic, altele mai putin, unele cu mai mult spatiu, unde se mai putea intinde situatia traficului, altele cu mai putin, ca Clujul. Orasele cu trafic bun in care am locuit sunt Stockholm si Viena. Ambele au diverse forme de a descuraja puternic masina in centru si transport urban de top. Stockholm nu (mai) are centura ca deja a inghitit-o orasul, construieste acum alta.

Si am vazut investitii uriase facute, tuneluri spectaculoase, dar fara descurajarea traficului in centru nu s-a rezolvat absolut nimic. Pentru ca orice tunel, orice largire, orice pasaj, in 6 luni se umplea de masini si timpul de naveta era ca inainte. Asa ca Stockholm-ul a zis clar: putem controla situatia traficului numai cu taxe de intrare, si facem investitii numai coordonate cu aceasta taxa de intrare. Am vorbit aseara cu un om care lucreaza cu studii de trafic la Sthlm. Nu au simulat numai traficul, ci si efectele diferitelor sisteme de taxare (taxa unica Vs preturi diferite la ore diferite, etc etc). Au studiat care sa fie pretul initial ca sa fie acceptabil, apoi cum poate fi marit usor-usor pentru a descuraja intrarea in oras chiar si dupa investitiile terminate ulterior introducerii taxei (tuneluri tangentiale in nord). Acum se plateste incepand cu 6 dimineata. In curand cred ca se va plati si noaptea.

Alt exemplu: avem o parcare P+R prea buna. Lasi copilul la scoala cu masina, parchezi la P+R ca e gratis, si iei trenul sau metroul. Chestia asta ne incurajeaza sa luam masina, ca e mai comod, in loc sa ducem copilul la scoala pe jos (urbanism, scoala ii la 700m) si de acolo sa luam autobuzul sau bicicleta pana la tren sau metrou. In consecinta parcarea nu va mai fi gratis. Mai face si municipalitatea niste bani ca si aici sunt loaze politicienii si era sa dea comuna faliment. Mai scade si traficul local...

Clujul prin configuratia lui intre dealuri combinata cu bunastarea locuitorilor (adica bani de masina) are sanse foarte mici sa aiba trafic ok. Dar sunt greseli de urbanism uriase, la Floresti de exemplu, nu numai cum s-a construit ci si lipsa scolilor si gradinitelor, care produce trafic rutier spre centru aiurea. Si cat era de greu acum 20 de ani sa zica cineva: tovarasi, Florestiul are nevoie de transport pe sina, separat de rutier.  Ca de fapt asta are orice cartier/suburbie dormitor din lumea civilizata.

De acord ca situatia de acum e foarte proasta, ce zic eu e ca e foarte greu cu solutii paliative. Sigur un pasaj ici colo ar ajuta. Dar ar muta dopul in alta parte. Trebuie transport in comun de calitate, separat de rutier (sau oricum predictibil) ca omul sa lase masina acasa. Adica trebuie gandit in afara paradigmei rutiere. Sau pe rutier, daca faci ceva, faci in primul rand pentru transportul in comun. Faci pasaj, te gandesti intai la banda dedicata pt bus si cum poti sa asiguri continuitate pt bus si unda verde din Floresti pana-n Apahida.

Dar legal administratia poate sa faca pana la granita cu Florestiul. Asta e o problema majora, e nevoie si de o reorganizare legislativa/administrativa pentru ca degeaba vezi zona "metropolitana" unitar daca primarul din Floresti e de la alt partid.

Si fata de Stockholm care are 30x30km imprastiat ca la balamuc, Clujul are 10x10km. Asta mie imi striga: bicicleta electrica. Da, merge si iarna. Exista tehnologii de transoport usor care au o amprenta mult mai mica (adica ocupa mult mai putin loc in oras) decat o masina de 5 locuri.

Si am zis de centru 2x2km nu in sensul ca eu consider Clujul adevarat ca fiind doar zona centrala. Am zis ca acolo nu au ce cauta masini (ca doar asta e planul administratiei), se da omul jos si face distanta aia si pe jos daca e nevoie, ca e mica.

Amu, daca faptul ca nu locuiesc la Cluj nu-mi da dreptul sa comentez,  va las pe voi :) Sper ca filmarile de trafic va ajuta cu situatia obiectiva, ca nu se poate analiza traficul din trafic. Un video pe o saptamana dureaza 6 minute. Mai putin decat sa scrii pe forum un mesaj mai mult sau  mai putin subiectiv despre intersectia X in care stai blocat in fiecare zi.

voicul


cristi5

#816
Scrie va fi aici. Video se face la fiecare ora, si cand ai dat tu nu click nu era inca fix. Apare imediat :)

LE. a aparut :)
http://pum2.project-online.se/data/timelapses/videos/Cluj_zoom15/

dragos76

Dezbatere privind Parcul Est

Sunt curios cu ce draft vine primăria, ca urmare a acelui chestionar privind funcțiile parcului.

nicolaem

merci cristi, videoul tau spune mult despre cum vedem noi orasul.
Mai nou toata lumea se plange ca suntem la fel de aglomerat ca Bucurestiul. daca aveti ocazia sa vorbiti cu cineva din bucuresti care vine in cluj o sa rada cand ne plangem de aglomeratie.

qionescu1

@dragos76
Daca ar vrea sa arate că gândesc pentru viitor și pt clujeni, primăria ar trebui să renunțe la cedarea a inca vreo 10-15 ha către MApN. E vorba de terenul care face legătura între baza sportivă Gheorgheni și posibilul (din păcate tot inca posibil) parc de est.  Cimitirul militar și cartierul armatei sunt o imensă greșeală urbanistică.

qionescu1

#820
@cristi5
De acord, in teorie suna foarte bine mai putin partea cu bicicletele. La biciclete ne indeamna si actuali "manageri" ai orasului, din pacate niciunul dintre ei nu practica ceea ce spun si sunt sceptic ca ar folosi macar transportul in comun. Solutia este un transport in comun eficient, restul e hipstereala sau ipocrizie.

Tot ceea ce ai spus tu nu exclude alte investitii in infrastructura, atat de necesare in Cluj. Altfel ar fi simplu punem bariere, in centru, cartiere, intrari in oras si am rezolvat toate problemele. Ma uit la Bucuresti si vad ca s-au construit multe pasaje (intersectii denivelate) ma intreb cum s-a fi circulat acum fara ele? Inclusiv transportul in comun.

Evident vin cu propuneri in principal punctuale dar asta nu inseamna ca ar fi gresite sau in contradictie cu nevoile de circulatie sau conectivtate. Nici un pasaj propus nu face asta iar corelat cu alte politici cresc viteza de deplasare in oras care este parte din calitatea vietii. Cred ca e timpul sa investim si noi la Cluj in cateva fara frica de a contrazice noile abordari. 

Am propus largirea Unirii la 4 benzi tocmai pentru banda dedicata de bus si primaria raspunde ca NU are in intentie asa ceva (repetand mecanic aceasi discurs preluat) desi largirea este obligatorie asigurand continuitate in Gheorgheni si avand potentialul de a asigura si conexiunea cu banda dedicata de bus de pe Aurel Vlaicu. Cu un pic de curaj si la momentul oportun conexiunea intre cele doua benzi dedicate de bus din Gheorgeni si Marasti s-ar putea realiza tot prin banda dedicata pe Mihali si Vaida Voevod. Imaginati-va cum ar circula 25 atunci... Reamintesc ca PMUD Cluj lasa in aer problematica benzilor dedicate de bus in oras. 

Da, suna foarte promitator ca o administratie gandeste asa dar sa nu uitam ca traim in tara formelor fara fond iar acum administratia, dupa zero investitii in infrastructura mare, isi gaseste motivele sa nu faca nimic in continuare preluand un discurs din zbor drept acoperire pentru ce nu au facut sau pt ce nu sunt in stare sa faca.

loris

Update de ieri de pe Sextil Puscariu. Cred ca instaleaza ceva rigole de scurgere. Le-am pus pe imgur, nu merge uploader-ul API






qionescu1

#822

Din cele 120 de ha ce erau destinate parcului de est au mai ramas 45. Si pe astea din urma, aveau de gand (Boc&co) sa contruiasca un aquapark si o baza sportiva pe o suprafata de 20 ha. Deci ar mai fi ramas 25 ha din parcul de est din cele 120 initiale.

Tot ce era proprietate publica a fost concesionat/cedat iar pe ce a mai ramas primaria intentiona sa faca afaceri (aquapark) cu un investitor strategic deja gasit. Parcul... pe terenul privatilor dar fara alocari bugetare pt exproprieri/despagubiri.

Parca dintre toate cedarile, cartierul armatei si cimitirul militar sunt cele mai nefericite alegeri si inchid definitiv sperantele a ceea ce mai putea fi salvat din parcul de est in forma functionala in care era proiectat inca din anii 60. Din cartierul militar a ramas o suprafata neconstruita de 15 ha exact intre baza sportiva Gheorgheni si ceea ce se propune a fi parcul de est.

Dupa presiunile publice puternice din ultimul timp, singurele care functioneaza cu administratia asta, cred ca cele 45 de ha au fost salvate, sper desi nu e sigur, miza fiind azi cele 15 ha ce fac conexiune intre baza sportiva Gheorgheni si parcul de est, o continuitate naturala si logica pentru ceea ce se doreste a fi un parc.

Cu galben - parcul de est fara cartierul si cimitirul militar
Cu verde - ce ar putea fi azi parcul de est
Cu rosu - noi constructii/politica reala a administratiei vizavi de parcul de est

https://imgur.com/bI9L6ZZ

nicolaem

e putin mai complicata povestea acolo.

Cartierul Armatei a aparut in urma unei negocieri Apostu-MAPN, in care primaria a primit la schimb terenul de pe 21 decembrie (eterna filarmonica).

Aquaparkul il tot plimba electoral administratia pentru ca era foarte cerut de oameni in trecut. Personal un aquapark cred ca e treaba privatilor intrun oras bogat ca al nostru nu al primariei. Un aquapark nu e utilitate publica dpmdv. Cel mult un bazin de inot.
Intre timp in oras a aparut o alta generatie, mai tanara care vrea parc, nu aquaparck ca acum 15 ani. Sa nu uitam ca au aparut avioane ieftine spre Turcia Grecia Italia care satisfac suficent dorinta de balaceala. Nevoile comunitatii se schimba.

Jumatea estica a parcului (inspre Selgros) e teren privat. sa expropriezi hectare intregi in Cluj nu cred ca e foarte usor(ieftin). primaria pana acum a blocat dorinta de a construi a proprietarilor, dar din cate stiu sunt procese deschise si cereri de anulare a PUGului. Nu e tot una sa expropriezi "spatiu verde" sau "teren construibil" valoarea poate sa difere si de 100 de ori.

qionescu1

#824
@nicolaem
Negocierile cu MApN se puteau face și pentru un alt amplasament sau există și posibilitatea de transferare de la MApN la Primăria Cluj printre o simpla hotărâre de guvern, Boc fiind prim ministru atunci, daca erau interesati cu adevărat de parcul de est.
Parcă s a rezolvat recent cu filarmonica, s a găsit altă soluție în Mănăștur.
Exproprierile se realizează la nivelul grilelor notariale actualizate cred că la 2 ani. Ar fi fost mult mai puțin costisitoare pt municipalitate daca s ar fi făcut la momentul oportun. Totusi planurile sunt din 60 și au fost preluate inclusiv după 89. Dar si aici... daca ar fi avut o preocupare reală fata de parc.
Nu știu dacă e vorba de o generatie altfel, deși cea de azi e mai revendicativa și se organizează prin alte moduri și mijloace, pt că de parcuri e nevoie in orice oras și mai ales in Cluj care nu are parc.