[CJ] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Cluj-Napoca

Started by Ionut, November 27, 2012, 05:04:30 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 2 Guests are viewing this topic.

alexV

In zona din capatul Titulescu, Alees Slanic, Piata unirii nu au planuri de suplimentare a numarului de benzi, sau pasaje rutiere noi. Pur si simplu nu prioritizeaza masinile. Solutia viitoare de tren metropolitan/metrou va lua in considerare zona Iuliu Mall.

ciprebbe

In capat Titulescu nu e problema giratia aia si giratia Slanic functioneaza perfect in peste 95% din zi. Blocajul se propaga de la peste 1km si se numeste giratoriu Marasti unde se pare ca nu facem pasaj......
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

dragos76

Sincer, mă bucur să aud că există o strategie (cu care om fi de acord total sau nu, care poate e perfectibilă etc.). Dar am două obiecții, sau idei de îmbunătățire aici:
1. Strategia asta mă aștept să fie detaliată la nivelul întregului oraș, de exemplu a se împărți problema la nivel de cartiere, iar acolo cine e responsabil să se ocupe de o analiză până la a vedea cum se poate asigura acest obiectiv la nivelul individual al fiecărei străzi și al fiecărui imobil. De exemplu, eu stând în zona Andrei Mureșanu-Trifoiului, mă aștept ca să fie o persoană/un departament responsabil de a evalua fiecare stradă din cartier, a vedea cum locuitorii de la orice imobil din zonă au sau posibilitatea de mijloacele de a se deplasa pietonal sau transportul public. Și să se identifice probleme de la cele simple (de genul pe strada X trotuarul e lat de 2m, dar e blocat de mașini) până la a vedea caricaturile de trotuar de pe Notara și Trifoiului, sau faptul că transportul public din zonă  poate nu e dimensionat pe măsura populației etc. Iar apoi pentru toate problemele astea să se gândească planuri pe termen scurt, mediu și lung.
2. Din păcate cam la orice probleme la noi nu se iau un pic în calcul și soluții poate nu perfecte, care rezolvă poate doar parțial problemele, dar care sunt mai ieftine și mai rapide. De exemplu, legat de traficul pietonal și faptul că e stânjenit de mașinile parcate neregulamentar, în zonele unde e o problemă constantă și spațiul e suficient de lat, ar trebui montați stâlpișori. Nu e nevoie să se aștepte nu știu ce proiect (frumos, la o adică) de rebilitare a străzilor, cu piste de biciclete etc.
3. Sau, dacă se iau totuși și măsuri din astea pe termen scurt, durează o veșnicie până se implementează. Tot din zona A Mureșanu, deși de mai bine de un an jumătate s-a făcut dezbaterea publică și primăria și-a asumat resistematizarea cu sensuri unice, încă nu s-a făcut nimic. "Explicațiile" lui Tarcea pentru această întârziere sunt doar pentru copii de grădiniță, frizează orice logică

qionescu1

@ciprebbe   De cand cu banda dedicata de autobuz giratia de la capatul lui Titulescu functioneaza la 95% poate doar in perioadele fara trafic. Nu de putine ori Aleea Slanic e plina pana la giratia cu Mihali/Vaida Voevod. Nici giratia de la Iulius Mall nu face fata la orele de varf si aici coada ajungand pana dupa ISE chiar inspre podul Marasti. Ca dinspre Gheorgheni spre Marasti se circula mai bine si pe directia asta cauza ambuteiajelor e lipsa pasajului Marasti e alta poveste dar in directia opusa dinspre Marasti spre Gheorgheni giratia de la Iulius pune probleme. Merita analizata semaforizarea intersectiei https://clujeuropean.com/2019/11/12/solutii-pentru-fluidizarea-traficului-in-gheorgheni/ solutia neafectand aproape deloc directia Gheorgheni spre Marasti ramanand aici doua benzi din care una cu verde permanent spre Marasti.
       

qionescu1

#799
Mai corect spus ar fi ca ei, adica administratia asta, nu are planuri pentru pasaj la Titulesc sau suplimentarea de benzi. Largirea strazii Unirii la 4 benzi vine in primul rand in folosul transportului in comun, banda dedicata de autobuz de pe Titulescu putand fi prelungita pana la intersectia cu Sopor sau chiar s-ar putea conecta cu Vaida Voevod, T. Mihali si Aurel Vlaicu. De pasaje ar beneficia din plin si transportul in comun intersectiile la nivel fiind mari consumatoare de timp.

Competenta administratiei actuale se vede cel mai bine in abordarea strazii Rasaritului. Realizarea o lasa dupa pod, adica peste vreo 5 ani cand strada asta e poate singurul proiect cu reale efecte asupra traficului din Cluj (exceptand centura) si care poate fi realizata rapid si cu costuri mici. Sper sa avem alta administratie de la anul.

cristi5

#800
Traficul rutier privat in Cluj nu are sanse oricum. Solutiile le vedem in toata lumea: transportul in comun, bicicleta, mersul pe jos (!!! Cat are centrul, 2x2 km?), taxarea intrarii in centru cu masina personala.

Eu ma bucur ca o administratie din Romania a inteles chestia asta si nu incearca largiri (noroc ca nu ii loc!) care nu ar face decat sa se umple in cateva luni cu inca cativa care si-au luat masina, incurajati de largire. Chestie vazuta si ras-vazuta in alte orase.

Foarte interesant cat de diferite sunt Clujul si Timisoara (si Brasov) la acest capitol.

raul.olaru

#801
Si eu sunt de aceasi parere cu cristi5.
Sper doar sa se implementeze cu cap aceasta strategie si sa fie deschisi la idei noi din partea noastra.

neobluenet

Administratia clujeana e ca si in bancul acela cu grupurile de ingineri si economisti in tren: copiaza metodele altora fara sa le inteleaga si sa le adapteze.

Sunt de acord cu toata politica asta eco, imi place ca se fac concursuri de solutii pentru reabilitarea strazilor, dar unele lucruri sunt facute fara cap. Daca vrei sa scoti traficul din centru, trebuie sa oferi o alternativa pentru a-l ocoli. Daca vrei sa mergi cu masina din Marasti in Grigorescu ai 2 optiuni: fie mergi pe 21 Decembrie -> Cosbuc, fie pe Bucuresti -> Traian -> Dragalina. Prima varianta e prin buricul targului si a doua este o gluma in configuratia actuala. Pe Dragalina e o singura banda pe sens permanent blocata. Viteza medie este foarte scazuta mai ales datorita celor 2 limitatoare de viteza puse pe vremea lui Funar. Daca s-ar apuca de facut strada Rasaritului de la IRA sau Selgros / viitoare centura pana la gara in prima faza, iar mai apoi pana la Taietura Turcului (eventual o strada doar pe partea sudica a caii ferate) ar scade presiune pusa pe centru si pe zona semicentrala.

La Iulius nu este de mers intre 16 si 19 seara daca mergi dinspre Marasti. Este un blocaj total, mai ales din cauza giratoriului de la intersectia cu Aleea Slanic, unde se inainteaza cu viteza melcului. Majoritatea incetinesc foarte mult sa vada ce fac cei care vin dispre Iulius, iar o banda dedicata pe directia Iulius -> Marasti ar ajuta pe termen scurt.

Daca s-ar face o legatura de la podul Aurel Vlaicu inspre calea ferata, se poate scadea presiunea de pe srada Fabricii,. Sunt 2 probleme: o cladire veche a primariei in care functioneaza o parte din Palatul Copiilor si niste tevi de termoficare pe strada Anina. Primaria sigur poate gasi un alt spatiu cu suprafata relativ scazuta pentru a reloca Palatul copiilor intr-o zona mai aproape de mijloacele de transport in comun, iar mutatul unei tevi sub pamant nu e complicati si nici extraordinar de scump.

Inteleg politica folosirii transportului in comun, insa asta nu inseamna ca nu facem nicio largire chiar si acolo unde se impune. Cartierul Intre Lacuri nu are nicio legatura cu restul orasului pe o strada cu mai mult de o banda pe sens. Strada Dunarii este in unele locuri mai lata si cam atat. Cartierul Someseni si transportul in comun este iar o gluma proasta. Saracul 36B se chinuie pe niste stradute care numai drepte nu vor sa fie.

Locuiesc in zona liceului Avram Iancu, iar autobuzele scolare sunt o gluma proasta. Luni fiul meu de 3 ani a avut programare la oftalmolog, in Zorilor, la ora 17. Aveam de ales in a merge la The Office pentru 46B, la opera pentru 35 sau cu masina. Drumul pana in statia de autobuz pe jos, cu el, dureaza cam 20-40 de minute. Asa ca am luat masina si am avut ghinionul sa prind autobuzele scolare in trafic. Cand acestea sunt (oarecum) pline de elevi, exista un politist local in fiecare intersectie pentru a incurca fluidiza circulatia. Ei de fapt blocheaza fluxul de masini astfel incat autobuzele astea sa aiba cale libera, cam ca la coloana oficiala. Partea tragi-comica e ca dupa ce trec autobuzele politistii se urca in masina lor si pleaca, nu stau sa aplice un fel de fermoar pentru a misca masinile de pe toate arterele blocate tot de ei.

Administratia curenta a facut multe lucruri bune, dar unele sunt doar pentru PR. Inteleg ca da bine la presa sa zici ca sunt autobuze electrice, pentru elevi, ca incurajezi mersul pe jos, dar fara un plan bine pus la punct totul se poate transforma intr-un fiasco. Un politician bun stie sa explice pentru a intelege marea masa de oameni de ce un anumit lucru depinde de n alte lucruri - de exemplu nu putem face banda dedicata pe Titulescu pana nu facem parking-uri pentru masinile parcate la bordura.

klax187

#803
Aleea Slanic si giratia de pe Teodor Mihali e supra-aglomerata fix 3 ore din 24. Dimineata si dupamasa cate o ora jumate. In rest se circula extrem de bine. Lucrez in zona si acum, la ora 9:30 sunt ~10 masini pe ambele sensuri pe Aleea Slanic.

Eu nu cred ca se justifica un pasaj supra/subteran pt 3 ore de aglomeratie care, sa fim sinceri, nu se blocheaza. E foarte incetinita, dar in nici un caz nu este "un blocaj total". Nu am vazut niciodata masinile sa stea pt ca una din giratii e "infundata".
Cu riscul sa atrag pareri negative din partea voastra, astea sunt pseudo-probleme in Cluj Napoca...

---
Update ora 13:15



Powered by API/PUM imgur uploader

ciprebbe

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

nicolaem

#805
de lamentarea cu aglomeratia din Iulius  si din jurul lui is satul. eu nu mai calc pe acolo decat nevoit. Tot orasu vrea sa mearga acolo ca si cand ar fi moca cafeaua.
Un nou mall in nordul orasului ar mai imparti macar lumea. Din pacate Oxigen mall "doarme".
Poate ne face o surpriza Iulius is mai face unu la Carbochim, daca tot cumpara terenul. Ar fi cea mai buna veste pt aglomeratia de pe slanic. mai buna ca 2 pasaje.

dezvoltarea infrastructurii in zona Iulius ar avea doar efect atragerea de trafic suplimentar. De ce sa ingropi bugete multianuale acolo, cand poti dezvolta orasul si in alta parte (Nord cu precadere).

transporter

Quote from: cristi5 on January 29, 2020, 06:20:47 AM
Traficul rutier privat in Cluj nu are sanse oricum. Solutiile le vedem in toata lumea: transportul in comun, bicicleta, mersul pe jos (!!! Cat are centrul, 2x2 km?), taxarea intrarii in centru cu masina personala.

Domnule drag, locuiti in Cluj ? Sau poate mai rau in Floresti, Baciu, Borhanci, Manastur, Chinteni, Iris, etc ? Eu am nenorocul sa locuiesc in Floresti. Si m-am mutat acolo cand Florestiul avea cam 6.000 de locuitori, nu 60.000. Sa ma duc in centru sau in Zorilor la birou pe jos e cam exclus, vorbim de 10km. Cred ca nu ar aprecia colegii sa vin transpirat zilnic la birou. Transportul in comun prezinta niste probleme deosebite, sa iau un M21 care vine odata la 20 de minute, sa ajung in capat la Bucium si sa iau de acolo un 43 sau 43B care vin tot cam la 20 de minute. Daca am ghinion si ploua banuiesc ca stiti conditiile in care se asteapta in statia Bucium, daca tot ne dati sfaturi cum sa facem aici prin Cluj.

In total de acasa pana in Zorilor fac cam o ora si un pic cu transportul in comun si asta daca am noroc sa le prind fara prea mult stat dupa ele. Si asta in conditiile in care nu circul la ore de varf pentru ca am un program mai lejer. Cu masina door to door fac 20-25 de minute. Acea jumatate de ora pe sens in plus este enorm de mult, zilnic pot sa stau o ora in plus sa ma joc cu copilul meu, sa imi vad de treburile mele.

Asadar o sa folosesc masina in continuare si daca tripleaza tarifele de parcare, ba nu au decat sa le inmulteasca cu 10, tot cu masina ma duc, atat timp cat nu am un autobuz DIRECT pana in Zorilor.

Puteti sa imi dati cate minusuri doriti, as vrea sa sugerez totusi ca persoanele care nu locuiesc in Cluj si nu au testat macar de cateva ori transportul in comun din diferite zone ale Clujului pe propria piele, sa coboare din turnurile de fildes si sa mai umble intre muritorii de rand inainte sa ne dea indicatii pretioase.

nicolaem

nu meriti "minusuri" ca ai pareri diferite, chiar daca exprimate pe un ton (prea) vehement.
Problema pe care o ridici e cu totul altceva. Nu e nimeni anti-infrastructura, cu atat mai putin, aici.

Legatura floresti - cluj nu poate fi comparata cu un pasaj intr-o zona aglomerata intamplator datorita unui centru comercial. Primaria poate rezolva acea problema autoriziand doar un alt mall in Nord. Fara nici un ban cheltuit.
Porning de la observatia lui klax, am urmarit de cateva ori google trafic. zonele "rosii" din oras peste zi sunt Motilor, Horea, Eroilor. zona iulius e verde

Pentru tine e necesara centura sud floresti. nerealizata din cauza unui primar incompetent.

RobertH

@transporter cred te-ai aprins degeaba pentru ca nimeni nu ti-a cerut sa mergi cu transportul in comun in conditiile actuale, mai ales de pe ruta Floresti-Cluj unde e dezastru .

Ce zicea cristi reprezinta viitorul unde trebuie sa ajungem: un transport in comun atat de bun inca tu in Floresti sa nu te mai gandesti vreodata sa iei masina daca vrei sa mergi la munca in Cluj. 

transporter

M-am aprins un pic pentru ca:

1) s-a rezumat toata problema la 2x2 km. De parca am fi in Clujul anului 1930.
2) vorbim sa ne aflam in treaba fara a cunoaste realitatile orasului

Orice propunere trebuie sa aiba in vedere ca sunt zeci de mii (daca nu peste 100.000) de oameni care vin la lucru din zona metropolitana. E ok, hai sa facem transport in comun dar sa o facem in cunostiinta de cauza si rezolvand punctual problemele care fac transportul in comun inutilizabil pentru o mare categorie de oameni. Si hai sa nu mai luam la misto oamenii sugerand mersul cu bicicleta si pe jos atat timp cat 95% din populatia Clujului e in afara acelui 2x2 km din centru si mersul pe jos sau cu bicicleta NU este o optiune din diferite motive (distanta, altitudine, garderoba, probleme medicale, etc).