[CJ] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Cluj-Napoca

Started by Ionut, November 27, 2012, 05:04:30 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 2 Guests are viewing this topic.

Bogdan_Cluj

Apropo de a treia banda folosita doar pentru refugii de facut la stanga. Si eu am fost sceptic initial, ca si tine.

Dar... am un prieten care sta pe Buna Ziua si mi-a zis ca de cand s-a deschis traficul full pe "3 benzi" (una de facut stanga) e muuuuuuuuuult mai ok. Si ca acum e speriat ca dupa ce termina o sa schimbe si sa faca doua benzi intr-o directie si nu o sa mai fie traficul ok cum e acum (cel putin pe directia unde o sa fie doar o banda).

De urmarit si de analizat daca e mai ok asa (1+1+refugiu pt facut stanga vs. 2+1).

qionescu1

#781
Fara discutie e o imbunatatire majora a strazii, dar sa nu cadem in capcana comparatiei cu ce era inainte strada Buna Ziua. Musai de urmarit si sa nu uitam  de "sacrificarea" celei de a 4 benzi si faptul ca largirea s-a oprit la jumatatea strazii. Trebuie sa ne gandim la viitor pentru ca la ce dezvoltare e in zona strada trebuie sa devina o artera majora.

Burzum

Daca nu se pastreaza banda de viraj stanga, va fi dezastru. E aproape imposibil de facut stanga peste 2 benzi de circulatie, masinile mergand mai repede decat inainte, singura posibilitate e sa se mearga pana in sensul giratoriu ceea ce creeza mai multa aglomeratie. E foarte bine asa cum este deoarece sunt prea multe intersectii pe buna ziua, pentru a crea semafoare pentru fiecare.

csebi24

Intr-adevar  si mie banda de viraj la stanga mi se pare foarte buna idee. Sunt extrem de multe iesiri in buna ziua de pe stradute, cred ca e una la 50 m aproape. La 2+1 o sa fie foarte greu sa sa se faca stanga si o sa avem o gramada de accidente de genul cel de pe B2 te lasa si vine altu pe B1 si intra in tine.

Bogdan_Cluj

La fel ca in ultimii trei ani, primaria a venit cu un clip de promovare cu retrospectiva realizarilor din acel an.

Aveti video-ul mai jos, unde am si extras text lucrarile mentionate in clip. Decide fiecare daca sunt sau nu realizari.

https://clujeuropean.com/2020/01/01/retrospectiva-administrativa-a-primariei-mun-cluj-napoca-2019/


Bogdan_Cluj


kumar

Diferit mai câștigă un proiect important în centrul Clujului: modernizarea Pieței Lucian Blaga

Primăria Cluj-Napoca a atribuit în 30 decembrie licitația pentru moderrnizarea Pieței Lucian Blaga firmei Diferit SRL. Valoarea contractului este de 20,5 milioane de lei.

Este vorba despre o licitație lansată în urmă cu mai bine de un an, în octombrie 2018, pentru "proiectare, asistență tehnică și executțe lucrări pentru proiectul creșterea și îmbunătățirea spațiului pietonal în zona urbană: reabilitare și extindere zonă pietonală Piața Lucian Blaga, strada Republicii (primul tronson), strada Napoca, strada Petru Maior și strada Emil Isac și amenajare piste de biciclete. Valoarea totală estimată de primărie trecea de 21 de milioane de lei.

Patru asocieri de firme au depus oferte la această licitație SC ARL SA - SC Planwerk SRL, Flash Lighting - Struct Quality și Ro-Verde, Diferit SRL - Starcom Exim SRL şi Consorzio Stabile SRL - Diluca Project.

Potrivit proiectului, în zonă se reduce numărul de benzi auto, fiind avantajați pietonii și bicicliștii. Astfel, Piața Lucian Blaga va fi cu numai patru benzi, strada Petru Maior, cu trei, strada Napoca va fi redusă la două benzi, la fel și strada Republicii, până la intersecția cu Avram Iancu.

Sursa

alexV

Impreuna cu florin74 am facut o vizita la Primaria Cluj-Napoca. Am discutat despre proiecte cu Ovidiu Campean, director in Primarie.
Cateva dintre subiectele dezbatute pe forum le-am prezentat si acolo, gasiti raspunsui mai jos.

In principiu prioritizare spatiilor pietonale si a transportului public e bine stabilita de cativa ani, ce discutam acum e doar eficienta implementarii proiectelor. De aceea propuneri de tipul: "dublarea benzilor de trafic pe strada X" sau "construirea unor noi pasaje denivelate in oras" nu vor fi implementate. Exceptie pasajul Marasti. Ce proiecte implementeaza atunci? Pietonalizari maxime ale arterelor si strazilor din centru, pe acest exercitiu financiar european. Iar pe urmatorul exercitiu financiar european, fix acelasi lucru dar in cartiere, incepand cu Grigorescu. Pietonalizarea inseamna ca se pastreaza accesul riveran, max 5km/h, drumul fiind uneori succesiune de sicane inguste, nu neaparat banda clasica de asfalt.

alexV

Piata Lucian Blaga cu strazile Napoca, Maior, Isac si ciotul de pe Republicii: Contractul se semneaza zilele astea. SF-ul e detaliat, castigatorul are 3 luni
de proiectare, 3 luni avize, si la vara vom vedea lucrari. Se va lucra segmentat, cate una-doua strazi la rand, sa se poata circula cat de cat. Sunt pe net articole cu planse. Reduc benzile de circulatie, leaga pistele de biciclete, planteaza copaci.

alexV

Blv 21 Decembrie e in re-evaluare oferte, in urma contestatiei admise de CNSC. Proiectul va avea finantare, au supra-contractat 500% pe axa asta si guvernul aproba supra contractarea. Cei din primarie spun ca vor incepe lucrarile in 2020, noi suntem de parere ca doar in 2021 va fi santier.

alexV

Strazile Universitatii si Kogalniceanu; acest proiect cuprinde si strazile Iuliu Maniu si Bolyai Janos. E foarte indraznet proiectul ilustrativ, pietonalizat tot. SF-ul e gata, asteapta finalizarea PT-ului in martie-aprilie anul asta. Inca dezabat arhitectii cu politia asupra solutiei. Finantare e 98% europeana. Licitatia de construire va fi pe FIDIC Rosu, adica direct executie. Startul lucrarilor va fi prin 2021.

alexV

Blv Ferdinand finalizat anul asta. Proiectul cuprinde stradutele de langa, inclusiv Tipografiei sector 1. Ce se intampla cu Tipografiei sector 2? Au licitat de 4 ori si nu s-a prezentat nimeni. Adica de la Turnul Pompierilor pana in capat. Mai  liciteaza. Acest sector a fost subiectul unui concurs de solutii, de-aia e separat. Evident, si aici pietonalizari, iar pe bulevard reducerea numarului de benzi in favoarea biciclistilor si transportului public.

alexV

Malurile Somesului, proiect impartit in doua, podul Horea e granita intre loturi. Exista SF. In martie-aprilie 2020 asteapta finalizarea PT-ului, apoi urmeaza licitatiile de construire. Startul acestui santier va fi cel mai devreme in 2021. Proiectul asta prevede accesul pietonilor pana la apa si pista continua de biciclete. Platoul salii sporturilor va fi spatiu pietonal, raman doar 10 locuri de parcare autocare. Urmaresc sa ofere alternativa la spatiul de evenimente din piata Unirii. Pietonalizeaza inclusiv strada Muzicescu, pe langa Somes pe partea de nord, incepand de la Podul Garibaldi.

alexV

Pod nou pe strada Rasaritului - planuit a fi gata in 3 ani. Strada Rasaritului in schimb ramane pe viitorul exercitiu financiar, 2021. E prevazut spatiu in PUG pentru intregirea strazii. Aici va fi strada clasica, doar pt masini. Dar strada Rasaritului e planificata dupa ce e gata podul Rasaritului. Mai trimiteti petitii pentru accelerarea proiectului.

alexV

Pasajul Marasti - e din fonduri proprii si sunt zgarciti la detalii, nu avanseaza termene. Am impresia ca nu ii dau drumu proiectului, ci reconsidera datele problemei. Vom insista.