[CJ] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Cluj-Napoca

Started by Ionut, November 27, 2012, 05:04:30 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

alexV

Quote from: loris on December 03, 2019, 11:18:13 AM
Plus cateva pietre ratacite ce mai trebuiesc montate pe jos.

Ce migalos e cu ultimele pietre din pavaj. I-am vazut azi, masoara si taie la fata locului bucati mici, de 15x15cm de exemplu. Sunt grade cu minus si oamenii lucreaza in genunchi, cu mainile goale.

alexV

Au venit stâlpii pe Ferdinand, sunt de doua feluri.
Schelele fațadelor încep a fi demontate.












vasile.silion

Cred că stâlpul din ultima imagine este pentru semafor, mi se pare că e singurul de felul acesta pe care l-am văzut instalat. Dacă ancorarea rețelei de sârme electrice se va da jos de pe ziduri (cum este acum), rețeaua se va ancora la stâlpii de iluminat deja instalați, cum e și pe Horea.
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

klax187

#768
hmmm, de ce ar trebui semafor la Central?

L.E.
In randare apare o trecere de pietoni + pista biciclete chiar dupa central. Deci stalpul acela poate fi stalp pt semafor pietonal.

csebi24

Probabil o muta pe cea care era un pic mai sus langa strada Emile Zola.

GML

Acuma exista deja o trecere provizorie fix langa statia de la Central.

StefanCelMare

Noutăți despre proiectul referitor la bulevardul 21 Decembrie.
Diferit a câștigat în fața ARL la apel, deci probabil în 2020 vom avea un nou șantier.

https://zcj.ro/administratie/rasturnare-de-situatie-in-instanta-o-firma-cu-multe-proiecte-in-cluj-modernizeaza-b-dul-21-decembrie--192921.html

Bulevardul 21 Decembrie 1989 din Cluj-Napoca va fi modernizat cu 12 milioane de euro, fonduri europene nerambursabile. Prioritate vor avea transportul în comun și cel alternativ, dar și pietonii.

În februarie 2019, Primăria Cluj-Napoca a lansat licitaţia publică pentru "proiectare, asistenţă tehnică şi execuţie lucrări pentru obiectivul de investiţii lucrări de modernizare Bd. 21 Decembrie: realizare benzi dedicate transportului public în comun - etapa 1 (inclusiv lucrări de infrastructură, amenajare spaţiu public, semaforizare, iluminat public şi mobilier urban)".

Trei oferte au fost depuse în cadrul acestei licitații, fiind vorba despre firme care au mai avut sau derulează contracte cu Primăria Cluj-Napoca. Este vorba despre Diferit SRL (cu 11 subcontractori) - (contracte: podurile Traian, Porțelanului, nodul N, întreținere drumuri), ARL Cluj (cu 10 subcontractori și firma de proiectare Planwerk ca terț) - societatea aparţine grupului Strabag Austria și a executat modernizarea aleilor din Parcul Central sau a pieței Unirii, respectiv asocierea Astor Com - Ianus SRL - Damar Consult (cu patru subcontractori) - a furnizat piatra cubică pentru străzile din centru.

Licitația a fost câștigată de ARL, dar Diferit a contestat la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) și a primit câștig de cauză. Ulterior, ARL a apelat la instanță, dar decizia Curții de Apel din 16 decembrie 2019 este definitivă și în favoarea Diferit: "Soluția pe scurt: Respinge excepţia inadmisibilităţii plângerii formulate de ARL Cj SA. Respinge ca nefondate plângerile formulate de petenţii ARL - Cj SA şi Mun. Cj-N împotriva Deciziei nr. 1907/C2/2077 pronunţate de CNSC. Obligă petenţii ARL - Cj SA şi Mun. Cj-N la plata în favoarea inbtimatei SC D SRL, a câte 1.000 lei, fiecare, cu titlu de cheltuieli de judecată parţiale. Decizia este definitivă. Pronunţată la data de 16.12.2019 prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin intermediul grefei instanţei. Document: Hotarâre  1765/2019  16.12.2019".

Dispare o bandă pentru maşini, apar benzi pentru bus și velo

Așadar, modernizarea Bd. 21 Decembrie se va efectua pe tronsonul Biserica Sfântu Petru - intersecția cu str. Regele Ferdinand. Primăria a solicitat un proiect de la Planwerk, societatea de arhitectură care a regândit și Piața Unirii.

Conform planșelor, bulevardul va avea piste de biciclete pe ambele părți ale drumului, iar banda dedicată pentru mijloacele de transport în comun va fi separată fizic de benzile pentru traficul general. Vor fi plantați arbori, așa cum sunt și pe Horea sau pe Moților.

Dispare însă o bandă auto pe sensul spre centru, dar nu și în intersecții, iar în locul parcării din fața bisericii Sfântu Petru ia naștere o piațetă, cu arbori și băncuțe. Mai multe detalii, AICI! Odată cu finalizarea lucrărilor de modernizare, bulevardul va fi prima stradă din țară care va avea un sistem de depistare a autovehiculelor care trec pe culoarea roșie a semaforului. Mai multe detalii, AICI!

Șantierul pornește în 2020

"Proiectarea este de două luni de zile, după care poate începe execuția. Depinde de contestații. Dacă nu sunt și vremea permite, lucrările pot debuta în toamna/iarna acestui an, cel târziu în primăvara anului viitor", spunea primarul Emil Boc în primăvara acestui an.

klax187

Nu era vorba ca acest proiect nu a mai intrat in buget? E posibil sa avem constructor dar sa nu fie proiectul prins in buget?

florin74

Posibil sa aibă clauza suspensia, contractul întra în vigoare odată cu semnarea contractului de finantare.

kumar

Se pregăteşte "unda verde" în Baciu! S-a instalat semaforul inteligent de la Petrom

După ani de așteptare, se implementează "unda verde" în localitatea clujeană Baciu. Miercuri, 18 decembrie 2019, a fost instalat primul semafor inteligent în zona Petrom, zilele viitoare urmând să fie amplasate restul.

Vorbim despre 5 semafoare inteligente (intersecția drumului de incinta de la Uzina Mecanică / Petrom și strada Observator, intersecția cu strada Jupiter, trecerea de pietoni de la moara Baciu, intersecția de la Napolact şi intersecția cu strada Privighetorii - cu programarea diagramei pentru unda verde) şi 4 cu buton ( Aleea Crinului - magazinul Regina, Căminul Cultural Baciu - Poliția Baciu, Grădinița Baciu şi Școala Baciu), amplasate la trecerile de pietoni.

Proiectul semaforizării inteligente în comuna clujeană Baciu a fost lansat în 2016. În 2018, ideea a fost însă abandonată deoarece, după finalizarea licitației, firma câștigătoare nu a mai realizat și proiectul. Contractul a fost în cele din urmă reziliat și s-a scos la licitație montarea fiecărui semafor în parte.

Ce înseamnă semaforizare inteligentă? Semaforul citeşte traficul de pe drumul naţional, numără maşinile şi, în funcţie de câte auovehicule sunt, le permite să circule sau le opreşte. La fel şi pe străzile laterale, numără maşinile sau pietonii şi, în funcţie de nişte indici de timp, le dă verde unora sau altora.

Populația localității vecine municipiului Cluj-Napoca depăşeşte 10.000 de locuitori, iar majoritatea face zilnic naveta spre şi dinspre oraş pentru locul de muncă sau şcoli şi grădiniţe. De asemenea, traficul greu care iese de pe Autostrada Transilvania (A3) la Nadăşelu tranzitează Baciu şi apoi oraşul, astfel că este nevoie de proiecte menite să fluidizeze circulația auto.

Sursa

GML



Stalpul asta e pt. semafor? E fix langa trecerea de pietoni provizoriu, de langa Central.

StefanCelMare

#776
@GML
Deși nu se vede poza, din ceea ce am văzut eu mergând pe acolo, pare să fie ceva stâlp pentru panouri rutiere mai degrabă.
Nu pare să fie nevoie de semafor exact acolo.
Mai degrabă văd panouri cu semnalizarea benzii de autobuz, poate și ceva cu direcțiile de trafic (în Piața M. Viteazu - înainte spre Sălaj/Satu Mare, dreapta spre Dej/Baia Mare/Bistrița/București, stânga spre Oradea), și ceva interdicții (ex. str. Emile Zola devine stradă pietonală, cu acces doar pentru riverani /// posibil și să fie semnalizare pentru str. Octavian Petrovici (poate devine interzis accesul din Ferdinand?)).

GML

Probabil ca o sa fie interzisa, fiindca au pus si ceva borduri, si va fi mai greu sa intri cu masina.

StefanCelMare

Mi-am adus aminte, urmeaza sa faca si trecere de pietoni.
Posibil sa fie exclusiv pentru semnul de trecere pietoni, poate si pentru un spot led lumina pe pentru trecere.

qionescu1

Am trecut strada Buna ziua zilele trecute. Marcajele provizorii pe 3 benzi sunt abia la capatul strazii inspre benzinaria Rompetrol si pe distanta scurta numai pentru intrarea in sensul giratoriu cu Calea Turzii. In rest a treia banda e pentru refugii pentru virare la stanga sau la dreapta. Nu e chiar cum imi/ne imaginam a treia banda. Sa vedem cum va functiona ca de construit se va construi in continuare, doua proiecte de blocuri cu 16 etaje sunt la avizare (https://media9.ro/cine-profita-de-extinderea-strazii-buna-ziua-se-propun-doua-blocuri-de-16-etaje/).