[CJ] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Cluj-Napoca

Started by Ionut, November 27, 2012, 05:04:30 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

florin74

Ieri dimineata deja era pus si pe prima banda Calea Turzii Fagului.

StefanCelMare

Am postat în topicul de transport în comun cum văd eu situația benzilor dedicate spre Mănăștur - de fapt a transportului pe benzi dedicate în Cluj.

florin74

E gata pana în buza giratoriului de pe Turzii. Acolo au rămas 10 15 metri. Au început sa facă marcaje. 2 benzi urcare și una coborâre. Poza mai încolo.

qionescu1

@Stefancel Mare

Da e prea mult trei benzi pe Hosu. Eu ma refeream de sens unic pe Hosu cu doua benzi in directia centru si cu mentinerea locurilor de parcare.

Sensul unic de pe Hosu cu doua benzi se va descarca in strada Vasile Alecsandri pe o banda (directia spre primarie) si in strada Sindicatelor tot pe o banda, strada de pe care se va putea face dreapta inspre Motilor si inainte spre sud. Strada Isac asa cum spui va trebui sa aiba doar directia inainte.

Nu cred ca ar fi probleme pe relatia Petru Maior - Vasile  Alexcsandri atata timp cat Motilor va fi sens unic pe doua benzi pana la intersectia cu Cosbuc.

Sa vedem ce decide Boc care pana acum a fost impiedicat de lipsa avizului comisiei de circulatie in proiectul sau cu benzile de bus dedicate pana in Manastur.

alexV

Quote from: vasile.silion on November 27, 2019, 07:23:55 PM
Pe Ferdinand au revenit arheologii azi, pe porțiunea săpată de la Biserica Luterană în jos. Sunt ceva ziduri de incintă, se pare că aliniamentul clădirilor era pe vremuri cu câțiva metri mai în stradă decât acum. O ruină mai interesantă e un acces la o pivniță sub formă de portal, descoperită în zidul respectiv.





qionescu1

#755
Stie cineva de ce nu se face nimic in privinta strazii Rasaritului? Podul de la capatul ei dinspre gara se liciteaza insa despre conectarea strazii Rasaritului de la IRA pana la pod nu apare nicaieri nimic...  Ar fi pacat sa se finalizeze podul si strada sa nu fie realizata pana atunci. Chiar si fara pod si fara conexiunea directa cu strada Caii Ferate, strada tot ar fi/ar fi fost de mare ajutor!

Bogdan_Cluj

Da, bine punctat, podul rezolva doar o problema punctuala.
In primul rand trebuie spus ca proiectul acesta este deja in planul oficial (in PMUD), dar nici eu nu am auzit sa se faca demersuri pentru el (din pacate). In PMUD la pagina 201-202 este proiectul C11, cam exact ce spui tu cu str. Rasaritului.

La o prima vedere sunt trei puncte problematice (numerotate de la vest la est):



Punctul 1: zic eu cel mai problematic, deoarece necesita daramarea a aproximativ 3-4 case plus exproprierea curtilor a inca 10-15 case.




Punctul 1.1: aici sunt doar niste garaje, si nici nu cred ca e musai sa fie daramate.

Punctul 2: in dreapta e Centrul de Ingrijire [] si vad ca ei au pus un gard acolo unde trebuia sa se continue dinspre est str. Rasaritului. De vazut cat de greu este de expropriat.



Punctul 3: asta e cel mai simplu (cred), dupa Campanolio spre Piata Agroalimentara.



Powered by API/PUM imgur uploader


De asemenea vad ca sunt foarte multe parcari la bordura pe aceasta strada.
De asemenea e problema cu CFR-ul si cu limita de siguranta (parca 20m de la ax?)

qionescu1

#757
@Bogdan   
       Fara indoiala problema e cunoscuta primariei (a se vedea limitele autorizarii acelui bloc in V - de la studium green) iar planurile cu strada asta sunt mult mai vechi, din timpul regimului comunist. Strada Rasaritului putea fi gata acum mult mult timp daca administratia asta ar fi fost interesata de mobilitate si infrastructura in mod real si constant nu doar ca reactie la nemultumirea publica sau la situatii fara iesire.
In fine, la propunerea de buget pe anul 2020 am propus sume pentru exproprierea strazii si demararea lucrarilor tocmai ca acestea sa se desfasoare simultan cu podul si fara intarzieri. Nu am primit raspuns si nici nu stiu daca au alocat sumele necesare.
       Am mai propus si pasaj pe sub calea ferata pe strada Fabricii de Zahar pe modelul pasajului de pe strada Fabricii (desi e destul de dificil). 

loris

Intre timp, pe Ferdinand au plantat primii 3 copaci pe partea cu centralul. Pe cealalta parte monteaza suportii pentru copaci si mai sunt ceva guri de vizitare pentru canalizare. Plus cateva pietre ratacite ce mai trebuiesc montate pe jos.




Powered by API/PUM imgur uploader

Bogdan_Cluj

^^ Cum anume ai propus pentru bugetul pe 2020? Ai trimis mail la primarie, sau cum ai propus? Acum e tarziu, dar era o idee sa propui si la "bugetare participativa". Daca nu se rezolva pana anul viitor e o idee sa il promovezi proiectul cu pasaj pe str. Fabricii de Zahar prin intermediul acestui instrument (bugetare participativa).

Oare poate API sa se implice cumva "mai oficial" pentru a rezolva (incepe macar) aceasta problema.

nicolaem

s-a mai discutat aici conexiunea Rasaritului. am tot sustinut-o si eu

Pe varianta de nord cred ca ar fi chiar mai usor. e zona industriala + o biserica imediat dupa intersectia cu str Garoafelor.

cred ca primaria pur si simplu vede acest proiect mult prea complex si nu vrea sa isi bata capul cu exproprieri / scandaluri. ca tot pomenesti de Oradea, aici doar un bolojan s-ar inhama la asa ceva.

RobertH

Eu zic ca prin bugetare participativa nu e corect sa se propuna proiecte pe care primaria oricum vrea sa le faca(ex: modernizarea unei strazi, ,pasaje,cumpararea de autobuze) sau proiecte adresate unei institutii(ex: doteaza scoala X, reabiliteaza corpul de cladire al universitatii Y) .

Bugetarea participativa , in mintea mea, e un mod pentru clujeni sa propuna proiecte noi la care primaria ori nu se gandeste ori le considera de o importanta prea mica ( plantarea de arbori, reamenajarea unui spatiu public, instalarea de toalete publice, zid pentru graffiti, etc).

Ce rost are sa propui proiecte la care primaria deja se gandeste si vrea sa le faca? Ei le fac oricum ca "le-a venit vremea" si apoi se lauda ca au realizat si proiecte propuse de clujeni. 

Bogdan_Cluj

E o diferenta intre "se gandeste sa faca" (PMUD e votat in 2015/2016, dar ideea e muuuuult mai veche) si "a castigat proiectul la bugetare participativa" si se ca incepe implementarea (primii pasi) de anul urmator.

E o forma de presiune, in caz ca primeste destule voturi inseamna ca cetatenii isi doresc acest proiect, deci presiune pe primarie sa faca ceva, nu doar "sa isi doreasca".

qionescu1

Le-am trimis un mail cu mai multe propuneri in etapa de consultare publica in privinta bugetului pe anul viitor, inclusiv cu posibile viitoare pasaje. M-am gandit si la bugetare participativa dar depasesc plafonul de 150 000 de euro. Putem propune la anul studiu de oportunitate/fezabilitate sa fie bugetat insa si asa se implementeaza greu proiectele. Chiar si fara pod strada putea fi facuta de foarte mult timp (cel putin 8-10 ani doar in trecutul recent) mai ales ca aveau si planurile de sistematizare ale comunistilor. La Cluj fara presiune publica nu se poate face nimic dar lumea e orbita de PR administratiei Boc si nu prea avem voci si presa care sa-l critice. Ar fi util un articol pe siteul API exact pe tema asta pt ca altfel mai stam cativa ani pana sa se faca ceva. Multa presa din Cluj preia articolele API si cred ca ar ajuta.

Bogdan_Cluj

La bugetare ma refeream doar la SF si/sau PUZ, nu la exproprieri. Nici nu te lasa cu exproprieri, scrie in regulamentul bugetarii. Dar pentru SF, PUZ se poate.