[CJ] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Cluj-Napoca

Started by Ionut, November 27, 2012, 05:04:30 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


raul.olaru

^^ Probabil nu va fi plina de biciclete pista aia, dar cu siguranta va fi plina de trotinete.

norjak

Quote from: nicolaem on November 16, 2019, 09:23:32 AM
cei 10 biciclisti / zi care vor merge la lidl dupa paine puteau merge si pe un trotuar mai lat.

Pe trotuar e ilegal. Dar puteau merge foarte bine pe prima banda, legal. Cu doua benzi pe sens, se putea face depasirea in siguranta si respectand cei 1,5 m distanta recomandata din CR.

StefanCelMare

#693
@RobertH

Mai sunt bani europeni pentru piața Blaga și zona Universității.
Ambele proiecte ar trebui demarate la anul, cel mai probabil primul fiind zona piața Blaga cu străzile Napoca și Petru Maior (proiectul e acceptat parcă, urmează licitațiile).
Pentru proiectul de la Universitate, optimist vorbind în toamna 2020, dar e posibil să demareze efectiv și prin 2021.
Strada 21 Decembrie era pe liste suplimentare, cu malurile Someșului, dar eu zic că intră ambele la finanțare.

florin74

#694
^ Am verificat lista de contracte de finantare semnate
Avem
Lucrări de amenajare urbană strada Mihail Kogălniceanu, strada Universităţii şi străzile adiacente - 25.09.2019
Amenajare coridoare pietonale: Strada Molnar Piuariu Cluj-Napoca - 10.10.2019
Creşterea şi îmbunătăţirea spaţiului pietonal-velo în zona urbană: Modernizare Strada Tipografiei, scuar CEC, strada Regele Ferdinand şi străzile adiacente - 14.06.2019
CRESTEREA SI ÎMBUNATATIREA SPATIULUI PIETONAL ÎN ZONA URBANA: REABILITARE SI EXTINDERE ZONA PIETONALA PIATA LUCIAN BLAGA, STRADA REPUBLICII (PRIMUL TRONSON), STRADA NAPOCA, STRADA PETRU MAIOR, STRADA EMIL ISAC SI AMENAJARE PISTE DE BICICLETE - 11.06.2019

Somes nu, 21 Decembrie nu.

Mai avem 10 loturi de blocuri prinse pe eficienta energetica, 2 gradinite, parcul Intre Lacuri, achiztiile de autobuze, troleibuze, si tramvaie, Turnul Pompierilor.


Bogdan_Cluj

Unde verifici? Ai ceva cont special, sau poate verifica oricine (si unde anume)?
Multumesc

qionescu1

#696
Toată politica asta cu pistele de biciclete imi lasă impresia că avem de-a face cu o înțelegere greșită a conceptului de mobilitate urbana, și ce aduce ea in calitatea vieții, fie cu ipocrizie. Sunt pentru transportul public dar mobilitatea asta alternativa este puternic supraevaluată. As vrea sa-l vad pe primar cum vine cu bicicleta la primărie din noiembrie până în aprilie. Astfel pentru o ultra minoritate extrem de vocala, înjumătățim trotuarele și sacrificam benzi de circulație pe care pot circula autobuze.  Cand, cine și câți vor folosi pistele de bicicleta de pe Strada Buna ziua? Ce efecte vor avea pentru mobilitatea urbana?

norjak

Eu o sa o folosesc 12 luni din an. Fara niste studii aprofundate care sa ne spuna cati dintre locuitorii Buna Ziua ar fi dispusi sa renunte la masina sau bus pentru a se deplasa cu bicicleta daca au infrastructura, cred ca ne racim gura degeaba. Prin alte parti s-au facut studii din care reiese ca infrastructura aduce utilizatorii mai degraba decat invers, dar nimeni nu poate spune daca locuitorii din Buna Ziua se pliaza pe asta.

florin74

Problema cu pista de pe Buna Ziua e ca leagă nimic de alt nimic. Nu are continuitate nici pe Calea Turzii, nici înspre Fagului. Cred ca o banda dedicata transportului în comun ar fi fost mai utila.

prd.marius

Total de acord cu florin74.
Facuta doar sa dea bine la nr de km de piste din oras... trist.. foarte trist...

loris

Va rog nu ignorati observatia foarte buna a colegului @raul.olaru

Cu faze de gen "nu leaga nimic de nimic" nu o sa ajungem niciunde. Mereu, la inceput, nu legi nimic de nimic. Ca doar nu poti face un proiect prin care sa faci piste in tot clujul dintr-o singura bucata. Cand se va reabilitate si Calea Turzii, daca decid sa faca piste de biciclete, vor avea de ce sa o lege :)

Nu sustin ca e cea mai buna solutie sa faci acolo pista, dar mi se pare ca se hatereste gratuit cu tot ce inseamna piste de biciclete. Hai sa nu ajungem la niveulul grupurilor de fb gen Info Traffic.

Poate solutia optima era o banda de bus destul de larga incat sa poata fii folosita si de biciclete.

csebi24

LE : exact ce zice si loris mai sus, am postat deodata.

A mai sus Tarcea  legat de treaba asta cu pistele care leaga nimic de nimic ceva de genul " Daca nu incepem de nicaieri si tot timpul vom cauta sa legam ceva de ceva, nu am mai face pista aproape nicaieri" Cred ca ce voia el sa zica, faci aici acuma, chiar daca nu e folosita, ca poate pe viitor o sa mai faci si prelungire gen prin Andrei Muresanu. Eu sunt de acord cu voi ca nu va fi foarte folosita, dar hai sa-i dam o sansa. Marea ei problema cred ca va fi si este pozitionarea ei fata de centru (e greu sa pedalezi pana in buna ziua), dar cu bicicletele electrice si poate cu o pista prin A.Muresanu sau pe C.Turzii, cine stie.


RobertH

Asa vorbiti unii din voi de parca nu se poate renunta la banda pentru biciclete daca nu e folosita. ;) 
E bine ca se incerca incurajarea folosirii bicicletelor si trotinetelor , rezultatul il vom vedea doar dupa finalizare . 

Bogdan_Cluj

Initial, acum 2 ani sau cand s-a supus la vot treaba cu pista de biciclete vs inca o banda de masini, desi eram si eu pro-biciclete am zis ca e mai bine cu banda de masini.

Dar intre timp bicicletele electrice (am si eu una), dar mai ales trotinetele electrice au explodat ca si numar si ca si mod de utilizare. Si eu estimez ca in 2020, dar mai ales din 2021 acea banda "alternativa" o sa fie plina de biciclete si trotinete. Faptul ca Buna Ziua e "pe deal" nu mai conteaza asa de tare. Eu acum vad o problema ca pe Turzii nu avem legatura pentru aceasta banda. Poate se face ceva improvizat pana la urmatoarea reabilitare/reasfaltare a Turzii. De asemenea acum 2 ani la Bugetare Participativa "a castigat" un proiect cu piste biciclete pe Observatorului. Am putea avea de pe Trifoiului pana in capat la 35 (Gheorghe Dima) pista bicicleta.

In plus prin Andrei Muresanu sunt programate strazi cu sens unic si cu benzi de biciclete (detalii aici), cum s-au facut in Gheorgheni. Incet-incet se vor lega aceste bucatele intre ele si vei putea sa mergi "safe" din Buna Ziua pana in capatul Gheorghenilor.

florin74

Eu raman la impresia ca o banda dedicata pentru transportul in comun ar fi fost mult mai utila. Are o adresabilitate mult mai mare si un numar mult mai mare de beneficiari Se utilizeaza 365 zile pe an. Indiferenta daca ploua, ninge e viscol sau canicula.
Circulatia trotinete electrice trebuie reglementata. Am impresia ca incepe sa fie un fenomen scapat de sub control. Marea majoritatea nu au nici o treaba cu regulile de circulatie, pun in pericol pietoni, alti participanti la trafic si in primul rand pe ei.
Da asta e o alta discutie

In alta ordine de idei, se trage tare sa se termine Buna Ziua la primul strat de asfalt. Am vorbi ieri cu ceva sefulet de pe santier, mai un un pic de tot la utilitati, langa Compexit si dupa asta mai mult de o saptamana nu le ia sa termine dupa aceea.