[CJ] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Cluj-Napoca

Started by Ionut, November 27, 2012, 05:04:30 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

alexV

Republicii

La coborare o banda, mai lata decat fostele locuri de parcare.


Pana la intersectie la Oncologie sunt 2 benzi de urcare



csebi24

Mi se pare chiar buna idea, nu circul des pe acolo, dar alea 14 locuri desfiintate nu-s capat de lume din punctul meu de vedere.

StefanCelMare

Era o idee nu doar bună, ci absolut necesară, pentru că intersecția aia bloca toată piața Blaga, ceea ce ducea la cozi interminabile spre Mănăștur.

Bogdan_Cluj

Quote from: nicolaem on October 25, 2019, 10:44:31 PM
pasajele rezolva probleme punctuale, ori clujul nu are probleme punctuale care sa fie rezolvate de 2, 3 pasaje. avem un Plan de mobilitate in oras, facut profesionist.
...

As vrea putin sa rapsund/continui discutia aceasta cu pasajele si daca sunt sau nu necesare.
Dar as vrea sa discutam strict pe un posibil pasaj la Interservisan (Titulescu - Rebranu - Unirii - Slanic).

Aleea slanic si Rebreanu sunt blocate datorita acestei intersectii, iar un pasaj (imi imaginez 1+1 Titulescu-Unirii) ar debloca aceasta intersectie si ar lasa pe cei de pe Aleea Slanic sa mearga pe Rebreanu (giratoriul ramas o sa fie muuuult mai liber) si sa ocoleasca centrul. Deci eu consider ca strict pe acest caz nu intram in logica "facem pasaj si ducem grosul traficului spre centru". Cei de pe Slanic merg foarte mult (majoritatea?) pe Rebreanu. De asemenea cei care merg pe Titulescu nu merg neaparat in centru, pot sa vireze si ei pe Brancusi. Cei ce merg spre Unirii iarasi pleaca dinspre centru, deci e ok.

Chiar daca cei ce vin de pe Unirii chiar daca trec rapid de intersectie tot se blocheaza pe Titluescu, avantajul maxim este ca ceilalti (axa nord-sud) nu mai raman si ei blocati in intersectie si pot sa mearga spre Gheorgheni-Diana, Boranci, Buna Ziua, Zorilor, Borhanci.

Ca si concluzie, in mintea mea de amator, acest caz ar duce imbunatatiri.
Thoughts?

StefanCelMare

#649
E o idee bună, chiar necesară pentru dezvoltarea viitoare a zonei (cartier Sopor).
Spațiu este destul la o primă vedere, ar merita un studiu de fezabilitate.
Singura ușoară problemă vizibilă la prima vedere este faptul că terenul este în rampă deja (pe direcția spre aleea Slănic).
Asta poate cauza unele probleme cu privire la nivelul la care ar trebui să fie supratrecerea Titulescu - Unirii.
Altfel spus, nu ar merge săpat mult în jos, pentru că ai avea o intrare prea abruptă (înclinată) de pe Rebreanu în giratoriul de sub pasaj.
Astfel, posibil să trebuiască înălțat pasajul, ceea ce poate aduce costuri dar și probleme adiționale (zgomot -> necesitate panouri fonice).
PS - poate ar merge pusă problema împreună cu lărgirea Unirii, în vederea implementării unei benzi dedicate de bus.

qionescu1

@StefancelMare    @Bogdan Cluj

         Am propus in scris primariei (directiei tehnice si comisiei de circulatie) pasajul de la intersectia Titulescu/Unirii la pachet cu alte pasaje (etapizat) dar si cu largirea Unirii la 4 benzi. De altfel propunerile mele le regasiti si aici pe forum in doua postari ("Ce trebuie sa facem in Ghergheni si accesul in noul cartier Sopor).  Cum am mai scris... intersectia de care vorbim nu are o rezolvare decenta decat printr-un pasaj. Problema s-a acutizat odata cu banda dedicata autobuzelor de pe strada Titulescu. In ideea ca banda dedicata se va implementa si pe celalalt sens nu incape discutia ca problema se va acutiza.  Niciun argument de genul ca un pasaj nu rezolva problema, ca muta circulatia in centru sau ca va consuma bugetul orasului nu sta in picioare.  Vorbim de un pasaj de dimensiuni nu foarte mari dar care deblocheaza o intersectie si creste viteza de deplasare in oras cu beneficii directe pentru transportul in comun. Si timpul cetatenilor costa bani!
        Ca se va face in directia nord-sud  (Marasti-Buna-ziua) sau est-vest (Sopor-centru) asta se va stabili in urma unui studiu de trafic sau de solutiile ingineresti. Nu mai putem amana modernizarea intersectiilor, sensurile giratorii nemaifiind solutie pentru intersectii care devin centrale avand in vedere extinderea Clujului si slabele lui conexiuni intre cartiere.

vasile.silion

Pe Ferdinand se lucrează acum pe partea stângă la fundațiile noilor stâlpi și la gropile pentru arbori.








Powered by API/PUM imgur uploader
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

StefanCelMare

Am văzut și eu dimineață că lucrau la trotuarul de pe partea cu Poșta, până spre piața Unirii.
Sper să îi țină, ce să zic.
Acu că s-o stricat vremea, vezi 10-12 oameni pe șantier.
Când e vreme bună, e pustiu.

Bogdan_Cluj

Este votul final la Bugetare participativa. Sunt 5 proiecte din categoria mobilitate (atentie aveti un singur vot):
https://bugetareparticipativa.ro/mobilitate-accesibilitate-si-siguranta-circulatiei/?phase_status=CURRENT_PHASE&y=2019

Dintre cele 30 ramase in competitie, primele 15 se vor implementa (intr-un viitor nedeterminat).

xpload24

s-a deschis circulatiei si banda din dreapta ...presupun ca urmeaza stratul de uzura.



alexV

E de cateva zile deschisa. Mai e pana la uzura, trebuie bordurile, si eventulele guri de access aduse la cota. De ex. reteaua de gaz.
Inca nu au ajuns nici la pomi, pe trotuate. Absolut toate prefabricatele sunt pt utilitati. Ingroapa cablurile, si fiecare adresa va avea o "gura de canal".

Scria cineva de la primarie ca scopul e sa termine Ferdinand de 1 Dec. Eu cred ca vor reusi, dar nu stim inca definitia la "a termina". Ghicesc acuma: va fi gata dar fara trotuar, fara uzura, fara pomi.

RobertH

Da, Boc a zis ca de la 1 Decembrie sa se circule pe toate benzile dar atat ... fara trotuar.   Sa nu mai fie aglomeratie din cauza lucrarilor, asta era ideea . 

RaduC

Ce-mi place sistemul de scurgere al apelor pluviale, prin canale direct în borduri, eliminându-se astfel nevoia de guri de scurgere pe carosabil. Cool

StefanCelMare

Din nou, muncă de mântuială, pe nervii altora.
S-a pus stratul 1 de asfalt, dar și acolo lipsește pe o bucată din banda din mijloc, spre Unirii.
Se freacă menta la greu. Șantierul e pustiu cu zilele.
Ar fi ilar să fie gata doar asfaltul, fără trotuare, pentru că ar presupune că tot va fi aglomerat (pietonii ar fi deviați pe lateralele asfaltului, deci cele 3 benzi ar deveni 2).
Dar nu m-ar mira nimic.

dragos76

Scuză-mă, când ai văzut tu șantier în Cluj unde să se ia în calcul siguranța (ca să nu mai zic de confortul) pietonilor? Știm cu toții de exemplele cu Traian Vuia, Calea Turzii, Moților, acum Bună Ziua unde se spărgeau trotuarele de pe ambele laturi iar pietonii se descurcau printre utilaje în mișcare și grămezi de materiale.

Să se descurce ei, în rest ce ne pasă :(