[CJ] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Cluj-Napoca

Started by Ionut, November 27, 2012, 05:04:30 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

neobluenet

Legat de conducte, mari, in anul 1995 s-a realizat un canal colector nou. El trece pe sub aleea centrala din Parcul Central (aici a fost sapatura deschisa) si mai apoi pe Baritiu pana in Piata Mihai Viteazul la parcarea de langa podul peste Somes, unde pe vremuri era magazinul Auto Moto Velo Sport. Canalul a fost sapat pe unele segmente cu un fel de TBM si aici este un punct de scoatere / introducere al acestuia. Pe sub vechiul pod (si mai mult ca sigur si actualul) se vede o conducta mare albastra. Acesta continua pe sub strada Dacia, lucrarile fiind realizate prin sapatura directa. Un alt punct de important este in drept la blocul turn din piata, apoi in fata la CEC a mai fost o groapa / spatiu tehnic si ultima pe care o mai tin minte era la capatul strazii Avram Iancu, in Piata Cipariu, unde era statia autobuzelor ce veneau din Zorilor.

Conducta gasita de cei care repara strada s-au putea sa fie legata de acesta conducta, dar nu sunt sigur. Tot din cauza ei exista procesul cu portughezii care doreau sa faca un parking subterna sub intreaga piata.

qionescu1

#616
Ce trebuie sa facem in Gheorgheni

Dezvoltarea accelerata a cartierului Sopor face ca vechiul cartier Gheorgheni sa nu mai fie situat la marginea Clujului. Astfel cateva strazi de aici vor trebui sa sufere modificari, largiri sau investitii noi. Si cred ca ar trebui sa incepem in ordinea asta:

1. Pasaj supra/subteran la intersectia strazilor Titulescu cu Unirii si Aleea Slanic

(De la infiintarea benzii dedicate autobuzelor, dar nu numai Aleea Slanic la orele de varf e plina de la un capat la altul in directia sud - spre Titulescu. Banda dedicata este doar o cauza dar problema ambuteiajului de la intersectia asta nu poate fi rezolvata decent fara un pasaj. Relieful aproape ca ne obliga la solutia asta, diferenta de nivel intre Aleea Slanic si strada Liviu Rebreanu fiind semnificativa. Un pasaj in aceasta intersectie nu numai ca rezolva problema ambuteiajelor dar vine in intampinarea viitorului creand o conexiune rapida intre centru cu viitorul cartie Sopor si intre Gheorgheni si Sopor.)

2. Reorganizarea intersectiei strazii Mihali cu Aleea Slanic intr-o intersectie semaforizata.

(Si aceasta intersectie se preteaza unui pasaj subteran insa investitia fiind una costisitoare propun mai intai incercarea unei solutii mai simple si ieftine. Implementarea ar trebui sa fie deodata cu pasajul de la intersectia Unirii cu Titulescu. Actualmente aici s-a implementat un sens giratoriu insa nu e solutia potrivita pentru ca:
- vii dinspre Marasti pe doua benzi si te opresti intr-un sens giratoriu - deci nu avem trafic fluent
- dupa ce treci de sensul giratoriu la mica distanta dai peste o intersectie semaforizata
- intersectia semaforizata, la nici 50 de metri de sensul giratoriu, la orele de trafic cel mai intens poate bloca sensul giratoriu prin cozile pe care le formeaza
- intersectia semaforizata de mai sus are o banda dedicata accesului inspre mall care iarasi este insuficienta si se poate intinde pana in sensul giratoriu blocandu-l
    Prin urmare propun renuntarea la sensul giratoriu in favoarea unei intersectii semaforizate si largirea cu o banda a aacestei intersectii pe partea cu OCPI. (schitele mai jos)


3. Largirea strazii Unirii la 4 benzi

    Un cartier de dimensiunea cartierului Sopor va avea nevoie de o strada de categoria I sau II (conform OG nr. 43/1997) adica o magistrala care sa asigure preluarea fluxurilor majore ale orasului sau care asigura circulatia majora intre zonele functionale si de locuit inclusiv transportul in comun.
      O asemenea cerinta, imperativa din punctul meu de vedere, nu se poata asigura decat prin largirea strazii Unirii la patru benzi de circulatie avand in vedere urmatoarele considerente:
- existenta a suficient spatiu pentru largirea strazii Unirii la patru benzi de circulatie (doua pe sens)
- costurile largirii nu ar fi mari intrucat nu ar implica exproprieri
- asigurarea unei legaturi rapide cu centrul orasului
- aigurarea conexiunii neintrerupte, pe o strada cu 4 benzi de circulatie, intre centru-Titulescu-Unirii-Soporului-centura
- conectarea viitorului cartier de mare dimensiune Soporului cu centrul orasului
- posibilitatea implementarii unei benzi dedicate pentru transportul in comun intre centru-str. Titulescu- str.Unirii- str. Soporului-centura

4. Constructia un pasaj subteran care sa conecteze direct Strada Soporului de strada Unirii.

    Ambele strazi vor avea in viitor 4 benzi de circulatie iar cand noul cartier Sopor va atinge o anumita dimensiune sensul giratoriu de la intersectia strazilor Mihali, Unirii, Soporului nu va mai face face circulatiei. Nu numai traficul va impune o astfel de solutie dar si relieful (Soporului incepe de la baza unei denivelari, unde exista doar doua case deci nu implica exproprieri masive, putandu-se conecta astfel cu strada Unirii aproape in linie dreapta.




Powered by API/PUM imgur uploader

In ceea ce priveste desfiintarea sensului giratoriu de la intersectia strazii Mihali cu Aleea Slanic. Cauzele pentru care acest sens giratoriu este prost conceput si care nu mai face fata le-am enumerat mai sus dar el reiau:
- vii dinspre Marasti pe doua benzi si te opresti intr-un sens giratoriu - deci nu avem trafic fluent
- dupa ce treci de sensul giratoriu la mica distanta dai peste o intersectie semaforizata
- intersectia semaforizata, la nici 50 de metri de sensul giratoriu, la orele de trafic cel mai intens poate bloca sensul giratoriu prin cozile pe care le formeaza
- intersectia semaforizata de mai sus are o banda dedicata accesului inspre mall care iarasi este insuficienta si se poate intinde pana in sensul giratoriu blocandu-l
Pe langa astea se mai adauga faptul ca iesirea de la Iulius mall (prin fata) in strada Mihali se face pe o banda de descarcare. Ori intersectia fiind semaforizata, banda de descarcare este inutila. Prin urmare propun folosirea acestei benzi ca a doua banda spre directia Marasti si prelungirea ei pana in dreptul cladirii de birouri de dupa OCPI (actualmente sediu Endava)




Powered by API/PUM imgur uploader

Exista suficient spatiu pana la cladirea de birouri Endava. Dupa cum se vede in poza de dedesubt trotuarul este foarte generos, banda ce urmeaza a fi largita fiind ocupata de masini parcate acum




Powered by API/PUM imgur uploader

Odata largita cu a doua banda spre directia Marasti intersectia semaforizata va arata astfel:




Powered by API/PUM imgur uploader




Powered by API/PUM imgur uploader

Avantaje:
- largirea drumului cu o banda inspre directia Marasti
- doua benzi dedicate spre directie Iulius Mall (principala si cea mai aglomerata directie)
- banda dedicata de descarcare spre Alea Slanic cu verde intermitent
- 4 benzi de circulatie dupa intersectie spre directie Iulius mall din care:
     * o banda dedicata spre intrarea la Iulius mall (mai lunga decat cea de acum prin desfiintarea giratoriului)
     * doua benzi de circulatie spre directia inainte (Lidl, Sopor)
     * o banda dedicata spre directia Iulius mall, Lidl, Sopor dinspre Aleea Slanic cu verde intermitent
- posibilitatea sincronizarii semafoarelor de pe intreaga strada Mihali incepand de la ISE pana dupa Iulius mall ( actualmente imposibila sau fara efecte datorita sensului giratoriu).
      Sensurile giratorii nu sunt intersectiile viitorului si sunt folositoare doar in cazul anumitor valori de trafic. In cazul nostru plasarea imediat dupa sensul giratoriu a unui semafor este o idee dezastroasa ce amplifica incetineala data de aceste sensuri giratorii. Daca un pasaj subteran e o ideea mult prea costisitoare totusi solutia de reorganizare a acestei intersectii intr-una semaforizata si largita asa cum am propus nu este una scumpa si va reusi decongestionarea traficului si a unor cozi ce se intind de aici pana la ISE- camine sau chiar intersectia cu Dorobantilor.

vasile.silion

Și eu cred că lărgirea la 4 benzi a străzii Unirii este inevitabilă, mai ales în perspectiva construirii viitorului cartier Sopor. Str Unirii se pretează pt această lărgire, pentru că o lungă porțiune din ea e delimitată de o fâșie lată de vreo 3 m de spațiu verde. Mă doare orice renunțare la spațiul verde în oraș, dimpotrivă, aș dori sporirea lui în dauna zonelor betonate. Dar în cazul str. Unirii cred că e necesar acest sacrificiu.
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

vasile.silion

Și dacă putem vorbi aici și de viziuni/dorințe/propuneri, mă gândeam că la intersecția Observatorului-Calea Turzii ar merge un pasaj subteran pe relația Zorilor-Centru. Adică să înceapă undeva înainte de stațiile de autobuz de la căminele studențești și să iasă pe Calea Turzii, la coborâre spre centru. Două benzi, câte una pe sens. Deasupra poate să rămână configurarea de acum cu giratoriu pentru celelalte relații de trafic. Oare ar ajuta cu ceva?
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

florin74

#619
Toate solutiile de mai sus ar bloca complet Piata Cipariu. Pur si simplu aduce traficul in centru.
Bagam o caruta de bani in pasaje ca sa blocam complet centru.
La intersectia Slanic/Liviu Rebreanu/Titulescu.problema e ca Liviu Rebreanu se restrange de la 2 la 1 imediat. Plus ai trecere de pieton semaforizata la 20 de metri de locul unde se restrange. Asta se resimte mai ales dupa amiaza, in jurul orei 16.30-18.00 (pe sensul de urcare de pe Aleea Slanic).
Dimineata e aglomerat in jurul orei 08.00. In rest se circula relativ decent. Eu as largi eventual aleea Slanic la 2 benzi pe coborare, o parte din blocaj se creeaza din acest motiv, se restrange din 2 in 1 chiar in giratoriu. Plus trecerea de pietoni chiar in buza giratoriului.
Spun asta ca de 9 ani imi aduc copii din Zorilor la scoala in acea zona si cunosc foarte bine traficul.

Pasajul de la zorilor. Avem o ora pe zi (07.30-08.30) in care se circula mai greu, pe sensul Zorilor Calea Turzii.
Aglomeratia pe urcare e data in principal de capacitatea limitata de preluare a Republicii. De bine de rau se circula.
Problema cea mare acum este ca din ce in mai mult timp coada pe Turzii pe coborare este mai mare si dureaza mai mult, ca urmare a capacitatii limitate idn Cipariu.


vasile.silion

#620
După o pauză de 3-4 zile în care nu s-a întâmplat nimic de Ferdinand, azi vom avea lucrări. O echipă de vreo 15 muncitori, ceva utilaje. Cred că vor turna balast stabilizat ( mai trebuie completat un strat). Pot să aștearnă și asfalt în aceeași zi?
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

cristi5

#621
Eu n-am inteles asta cu Soporul, cartier nou cu legaturi exclusiv rutiere? Secolul 21? Te muti in casa noua, cartier nou, sa te abonezi la cozile de dimineata? Ar trebui macar un tramvai cu linie dedicata, separat de trafic daca nu legarea la M300.

Sper macar sa fie benzi dedicatept bus, dar si asa la intersectii se va sta.

Cartierul va fi despartit "curand" de restul orasului de centura metropolitana, ceea ce va introduce si mai multe constrangeri de deplasare, cu posibilitate de ghetto-izare pe care o vedem in SUA: albii intr-o parte a autostrazii, negrii si hispanicii in cealalta.

Oricum inteleg ca sunt mari probleme cu cele cateva sute de parcele de acolo si s-ar putea sa fie nevoie de exproprieri

https://www.g4media.ro/experimentul-sopor-din-cluj-tot-ce-se-stie-despre-primul-cartier-proiectat-de-la-zero-in-ultimii-30-de-ani.html

SergiuSerj

Am si eu o nedumerire legata de ingustarea benzii pe strada Oasului in zona sensului giratoriu de la Petrom.

Mai exact aici:



Trec in fiecare zi pe aici iar coloana devine din ce in ce mai mare. Poate sa imi spuna si mie cineva de ce au decurs la ingustarea benzii? Vad ca sunt marcaje temporare, au de gand sa schimbe ceva?
Inteleg ca ajuta putin tramvaiul, insa, inainte de aceasta ingustare nu cred ca se statea mai mult de 10-20 de secunde pentru a traversa ... nu cred ca era un impediment atat de mare pentru taramvai.

Manodragon

^din câte am auzit în ultimul timp de la primar și viceprimar în emisiuni se vrea a se prioritiza tramvaiul fiindcă în 1-2 ani o să vină câteva noi (contract cadru de vreo 20 în mai mulți ani) și la un moment dat o să fie și despărțite fizic cu interzicerea mașinilor pe liniile de tramvai. Cam la fel s-a pus un marcaj și lângă opera maghiară pe Barițiu dar sunt unii nesimțiți care nu îl respectă.

alexV

Quote from: vasile.silion on October 25, 2019, 06:40:22 AM
la intersecția Observatorului-Calea Turzii ar merge un pasaj subteran pe relația Zorilor-Centru.

mai degraba pasaj pe Str. Observatorului la Spitalu de Recuperare, in locul giratoriului.
Dar aceeasi obiectie a lui Florin e valida: traficul orelor de varf face cozi pe acest bulevard, in rest capacitatea celor 3 giratorii din  Str. Observatorului e ok.

nicolaem

cristi5, proiectul Sopor are prevazute 2 lunii de bus/troleu, centura metropolitana trece practic "prin el" si are prevazuta si o statie la calea ferata existenta.
asta in ideea ca in cativa ani vom avea tren regional. proiectul e in dezbateri pt operarea unui tren regional Baciu-Jucu cu 7 statii.

suntem unii prin Cluj, printre care si eu care consideram ca tramvaiul nu prea ai cum sa il extinzi din cauza ca orasul e inghesuit, strazile fiind inguste.
din sopor spre centru nu prea ai pe unde duce un tramvai, decat pe aceasi banda cu masinile, si aici nu vad daca ar merita investitia in dauna unui troleu.
ok, pt fanii tramvai exista solutii, cu exproprieri, daramari samd

qionescu1

@florin74
Fara solutiile propuse se blocheaza circulatia. Apoi nu e cine stie ce pasaj la capat de Titulescu fata de cea ce se construieste in Bucuresti de exemplu sau prin alte orase. Investitia nu e foarte mare. Nici argumentul ca se blocheaza centrul nu se confirma... nu poti folosi un astfel de argument pentru a nu crea o legatura a unei zone in plina expansiune cu centrul. Cu argumentul asta nu ar trebui construit nici pasajul Marasti pt ca ar ajunge prea multe si prea rapid masinile in centru.

TibiV

Quote from: qionescu1 on October 25, 2019, 04:49:52 PM
Apoi nu e cine stie ce pasaj la capat de Titulescu fata de cea ce se construieste in Bucuresti de exemplu...
Sper ca nu razi de noi, bucurestenii !.... >:(

(Glumesc... Poti sa razi cat vrei... Primaria noastra bate toate recordurile de prostie si incompetenta... Ca, deh, este primaria "Capitalei"... Fruntea! Fruntea prostiei!... Te rog doar sa nu mai dai PMB drept exemplu.... Sau poti sa il dai, dar la "Asa NU"...  :( )
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vasile.silion

Mda, pe Ferdinand s-a așternut azi un strat de asfalt pe toată banda din dreapta, până la Canalul Morii. Nu s-a mai pus încă un strat de balast stabilizat.
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

qionescu1

@TibiV

Nu rad. Nicidecum. Oricata prostie si incompetenta ar fi acum in Bucuresti totusi s-au construit cateva pasaje mari. Amintesc pasajul Baneasa, Kiselef, Sudului sau ce sa mai vorbim de Basarab. Pe langa Bucuresti Clujul se lauda numai cu proiecte pe hartie si de ani de zile se zbate sa construiasca doua amarate de pasaje. Abia acum au ajuns cel putin cu unul la autorizatia de mediu (in lucru si ala, urmeaza licitatia si executia...) Abia de doi ani (aprox) s-au deschis doua bretele la cel mai aglomerat sens giratoriu (Marasti) dupa ani de zile de calvar. La fel si intersectia cu Campului...  De trei ani de zile la Cluj se discuta largirea unei intersectii (langa Platinia) si nu se poate lua o solutie. Si vorbim de niste lucrari mici! Clujul are lipsuri MARI la capitolul infrastructura insa e la superlativ doar PR.