[CJ] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Cluj-Napoca

Started by Ionut, November 27, 2012, 05:04:30 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

RobertH

Alternativa nu vad. De largit strazile nu ai unde ca nu e Bucuresti cu spatii generoase (sa mai iei din trotuare) .

Faci azi o banda in plus si peste maxim un an traficul e exact la fel din cauza cresterii numarului de masini.  Iar stradutele astea. care majoritatea is infundate , nu ajuta cu absolut nimic la decongestionarea traficului. Is folosite fix pentru parcare. Mai bine sa faca o parcare mare in zona M. Viteazu si gata.

Pana nu e gata centura, orice ai face tot la fel va fi traficul din centru.

dragos76

Ui, mă plâng eu de problema traficului pietonal pe centru, strict din perspectiva unui utilizator care recunosc că folosesc mașina personală ca să ajung în zonă, și o parchez de obicei în parkingurile existente. Un trotuar relativ larg, cum e cel de pe Memo, efectiv nu face față la orele de vârf. Apoi pe multe din străduțele astea mici, e dezastru; caricaturile de trotuare existente sunt așa, de statistică, dar nu prea ai cum să le folosești (de ex pe St O Iosif, Cotită, Tipografiei, H Obert). Dacă ești cu un cărucior, și mai și.

vasile.silion

Da, am greșit eu. Vor fi două benzi pe Ferdinand dinspre Unirii spre Mihai Viteazu, (din care una se vrea exclusiv pentru transport în comun). Și o singură bandă invers.
Din punctul ăsta de vedere, tot cam așa este și acum. Mare diferență nu va fi.
Dar vor apărea pistele pentru biciclete , va fi extins spațiul pietonal, vor apărea copaci și mobilier urban (bănci). Ceea ce e mult mai bine decât până acum.
Încet, încet, traficul ar trebui să evite zona centrală. Rămânând ca pentru ajungerea în centru / traversarea centrului să se folosească ori transportul în comun, ori bicicleta.
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

Manodragon


@mmv1
Mă plâng și eu de lipsa de spațiu pietonal și lipsa de piste de biciclete sigure. Am un diesel puturos dar îl folosesc doar pentru călătoriile din afara Clujului. Merg pe jos, cu bicicleta și cu transportul în comun și mi-ar plăcea ca toate astea să fie extinse și modernizate.

vasile.silion

Ziua 2, ora 8,30. Un sens (dinspre Piața Mihai Viteazu înspre Piața Unirii) este decopertat 90%. Se ridică asfaltul și bordurile masive de piatră naturală (chiar, care va fi destinația acestor borduri, de o calitate foarte bună?).













Powered by API/PUM imgur uploader
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

ultras

@Manodragon, @RobertH

Din punctul meu de vedere ca sa poti largi spatiul pietonal si sa fluidizezi traficul ai nevoie si de infrastructura (cum e centura), dar si de un transport public in comun foarte bine pus la punct. In plus trebuie sa convingi locuitorii Clujului sa il foloseasca in detrimentul masinilor personale.

Eu am formulat cateva idei in directia asta aici: https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=264.msg256198#msg256198

alexV

scumpitul parcarii in centru pana cand se regleaza cererea si oferta de parcari libere.
amendarea masinilor ce n-au platit, si ridicarea celor parcate ilegal.

cred ca astea doua masuri sunt destul puternice sa determine descongestionarea. ambele sunt deja aplicate in oarecare masura.
bineinteles ca trebui compensate cu transport public bine interconectat. ca din zorilor la primarie mai bine te rostogolesti la vale decat sa schimbi 3 zutobuze.

ultras

@alexV: da, cele doua masuri reduc motivatia de a parca in centru

Ar mai trebui gasita o solutie pentru tranzit. De exemplu: daca am loc de parcare la bloc si stau intr-o parte a orasului si vreau sa merg la mall-ul din partea cealalta (unde din nou am parcare asigurata), merg cu transport in comun (/ taxi / uber / etc) sau cu masina personala?

Cat timp raspunsul e masina personala vom avea mereu un tranzit mare in Cluj. Ca sa putem raspunde transport in comun (/ taxi / uber / etc) trebuie sa ne fie mai comoda si sa ne coste mai putin aceasta varianta decat sa folosim masina personala.

dragos76

@ultras, eu nu văd sincer care e argumentația dependeței de existența centurii pentru a putea/a fi justificat ca să se lucreze la extinderea spațiilor pietonale și de biciclete în Cluj. Traficul de tranzit (nu doar tranzit de lungă distanță, dar și de tranzit între diverse zone din Cluj sau localitățile adiacente) folosește acum niște rute destul de "clasice" pe arterele principale ale orașului. Cum ar ajuta existența centurii metropolitane ca să nu mai fie folosită strada în discuție acum, Regele Ferdinand, sau alte străzi care se propun pt pietonalizare, cum e de ex Kogalniceanu?

Eu cred că cea mai mare problemă în zona centrală și semicentrală din Cluj e cauzară de folosirea excesivă a mașinii personale pentru accesul aici. Și ca să descurajezi asta, măsurile ar fi cam ce zice și alexV mai sus. E clar necesară e reorganizare a transportului public, orientată pe nevoile directe ala utilizatorilor. M-aș mira să se facă de către CNTP sondaje de opinii, chestionare sau orice alte studii prin care ei să vadă ce trasee sunt folosite acum, și să modifice rețeaua de transport în consecință. De acord și cu descurajarea parcării, doar că aici eu nu sunt de acord că se cam fac lucruri din partea primăriei, în special în ce privește amenzile. Da, poate în zona 1 nu prea ai unde parca ilegal și cam mișună PL ca să dea amenzi, dar în zona limitrofă centrului, e dezastru. Vezi zeci de mașini parcate pe trotuare sau la colțul intersecțiilor pe Calea Dorobanților, în zona București, Someșului, Barbusse etc.

ultras

@dragos76

Partea cu centura era un raspuns in special pentru RobertH care zicea:"Pana nu e gata centura, orice ai face tot la fel va fi traficul din centru."

Eu voiam sa zic ca: da, centura ajuta, in special pe acele "rute clasice" de care ziceai tu, unde s-ar putea face de exemplu piste de biciclete dedicate si trotuare corespunzatoare traficului si nu neaparat ca e o dependenta intre a reabilita o anumita strada si existenta centurii.

RobertH

Nu am zis sa nu se faca reabilitari pana nu e si centura gata,chiar din contra .
Am vrut sa subliniez ca orice ai face in centru , tot acolo ajungi .... la trafic aproape blocat(mai ales iarna si pe ploaie). Asa ca mai bine incepi sa organizezi centrul Clujului ... nu se pot astepta 4 ani pana POATE e gata centura. Poate asa se va accentua descurajarea masinii cand stai la 10 minute distanta de centru .

vasile.silion

Ce-am zis eu că lucrarea de pe Ferdinand se poate termina în 3 luni... Până și domnul Boc e de acord:
"Tot proiectul este 11 luni, dar, cunoscând forța constructorului, care a operat la Podul N, și care trebuia să deschidă pe 8 septembrie și l-a deschis pe 15 august, deci cu mult timp înainte de angajament, cred, dar repet, cred că este posibil ca înainte de 1 decembrie carosabilul să-l avem gata.

Am prioritizat și am cerut maximă intensitate și lucrări pe Ferdinand - acolo este cel mai mare blocaj.  Am cerut o recalibrare și o reconcentrare a lucrărilor, intensitate maximă de lucru, astfel încât pe toate cele patru benzi să avem carosabilul finalizat până la 1 decembrie", a declarat edilul Clujului, la ZIUA LIVE.

https://ziuadecj.realitatea.net/administratie/boc-optimist-in-privinta-lucrarilor-de-pe-ferdinand-cand-ar-putea-fi-redeschisa-circulatia--189230.html
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

RobertH

Probabil fac ca la podu N. Se grabesc cu calea de rulare si lasa pe final relocari si trotuarul si desigur strazile secundare.

ladposta

Pai asa pare logic. Sper sa tina si vremea cu ei. Spor la treaba. :-)

vasile.silion

#539
Primele săpături pe Ferdinand.
Dacă sapă mai adânc, vor avea probleme cu arheologii: suntem chiar în zona intra muros a cetății medievale... Powered by API/PUM imgur uploader




Powered by API/PUM imgur uploader
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran