[CJ] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Cluj-Napoca

Started by Ionut, November 27, 2012, 05:04:30 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

zol21

Stadiu proiecte mobilitate urbana:
Quote•Regenerarea culoarului Canalului Morii în cartierul Mărăști, care presupune crearea unui culoar de mobilitate sustenabilă pe străzile Paris, Onisifor Ghibu, Nicolae Cristea, Gheorghe Lazăr și alte străzi adiacente. Proiectul se află în faza de proiectare.
•Regenerarea culoarului Canalului Morii pe tronsonul strada Argeș, care implică demolarea gheretelor și decopertarea zonei. Proiectul este în etapa de proiectare.
•Revitalizarea Canalului Morii, tronsonul Parcul Rozelor – Plopilor, aflat în faza de realizare a exproprierilor necesare.

Regenerare urbană și mobilitate în cartiere:
Proiectele vizează și alte zone din oraș, punând accent pe transformarea cartierelor într-un spațiu mai prietenos pentru locuitori:
•Reabilitarea Pieței Karl Liebknecht și a Parcului Iris – lucrările sunt deja în execuție.
•Regenerarea urbană a Pieței 14 Iulie și a străzilor adiacente – în faza de proiectare.
•Amenajarea unui parc în zona Expo Transilvania, parte a unui concept ,,walkable city", în faza de proiectare.

Culoare de mobilitate suplimentare
Cluj-Napoca extinde și dezvoltă noi culoare de mobilitate urbană, printre care:
•Culoarul de mobilitate Est-Vest pe zona Bulevardului 21 Decembrie – Piața Mărăști – Aleea Bibliotecii, incluzând și un parking subteran. Proiectul este în faza de proiectare.
•Culoarul de nord adiacent căii ferate – strada Răsăritului – Câmpul Pâinii – Podul Răsăritului, aflat tot în etapa de proiectare.

https://media9.ro/emil-boc-cream-un-oras-mai-prietenos-pentru-cetateni-planuri-privind-mobilitatea-urbana-de-a-lungul-cursurilor-de-apa-din-cluj/

neobluenet

Quote from: klax187 on January 10, 2025, 04:05:05 PMUltima moara din oras, demolata in 1933, a fost chiar cea care se afla pe amplasamentul cladirii albastre din discutia de mai sus, adica la intersectia cu Baritiu si Ferdinand.
Total gresit. Ultima moara daramata a fost cea de pe strada Buftea. La inceputul anilor '90 inca macina faina, dar avea un motor electric. Tin minte, copil fiind, am fost de cateva ori pentru faina acolo. Prin anii 2000 a fost "extinsa" cladirea, adica daramata si creata o fatada care sa para ca are caramida aparenta si a rasarit cladirea de birouri.

klax187

Imi cer scuze pt dezinformare. Intradevar nu am verificat informatiile astea foarte temeinic.

StefanCelMare

#2928
Au dispărut stâlpii și cablurile aeriene.
Mult mai estetic acum.

(GPS)



Comparativ cu ce era în noiembrie: nu doar acel stâlp, toți au dispărut, și pădurea de cabluri.





Powered by API/PUM imgur uploader

Powered by API/PUM imgur uploader

ijwtsh

Eu n-am treaba cu pavajul cat timp este estetic, dar ma enerveaza ca vara la 40 de grade o sa fie un calvar sa stai acolo. Trebuie gasite solutii de umbrire. Stiu ca s-a mai discutat aici despre asta si cineva a zis ca vor creste copacii. Dar n-am chef sa astept ani intregi ca sa creasca. In Bucuresti e umbra mai peste tot pe bulevarde, copacii sunt inalti deja pe bulevarde si pe multe strazi adiacente. Trebuie gasite solutii si pentru Cluj.

nicolaem

De ce ai vrea sa stai acolo când isnfix 40 de grade.
Mergi la umbra 2m mai spre cladiri

sebip

Și au dispărut mașinile de pe str. Octavian Petrivici. Pare totul mai aerisit, luminos, respirabil!

ijwtsh

Nu e vorba ca vreau sa stau acolo, e vorba de deplasari de la bus la restaurant sau vreun magazin. Nu e soare nicaieri pe langa UBB, pe langa Central, Muzeului etc. Maxim umbra unor cladiri, in functie de unde e soarele in acel moment.

nicolaem

#2933
Nu înțeleg de ce provoacă soarele atâta anxietate. Treci la bus 20m prin soare dar o spui de parcă tre sa treci Someșul înot.
Vizualial e chiar mai ok fara atâtea obstacole. Fix cum ai zis de cablurile alea că arată mai frumos fara ele. Acuma că am scăpat de cabluri parcă nu as vrea ceva umbrare până cresc copacii plantați.



csebi24

In alta ordine de idei, asa arata intarea in parcare




Powered by API/PUM imgur uploader

gsimon

Ca sa revin la subiect cu canalul Morii, ce nu vad daca proiectul va continua pana la parcul Farmec? ca nu vad nicio mentiune de strada Buftea, Crinului, Lacul Rosu..  :(


doodoo

#2937
Quote from: klax187 on January 10, 2025, 04:05:05 PM*Cred ca Dudu s-a grabit sa ma corecteze ptentru ca hidrocentrala evacueaza apa in Somesul mic nu innapoi pe canal. Dar acest fapt nu face afirmatia mea gresita. Hidrocentala este alimentata cu apa din Canalul Morii.
:) Te mai corectez inca o data, hidrocentrala e alimentata cu apa din Somesul Mic (cum e si logic sa fie), nu din canal...
Dupa cum se vede si din poza satelitara, Canalul Morii incepe de la acel stavilar in aval. Ma rog, prima eticheta pusa de tine e eronata. Nu de acolo incepe canalul, acolo intra debitele din rau inspre MHC, iar cam in dreptul capatului cladirii se afla stavilarul care permite (sau nu) accesul apei si regleaza debitele in canal. Abia de acolo se considera ca incepe Canalul Morii.

Iar rolul canalului in prezent e si de a prelua debitele mai multor paraie care curg de pe pantele Feleacului spre cursul Somesului Mic (le stim cu totii cu siguranta din viata de zi cu zi din oras). Primul parau care este preluat in canal este chiar acolo langa blocul arcuit (paraul Calvaria).

klax187


neobluenet

Ca si completare la ce a scris @doodoo in zona Platinia, langa nou pod este locul in care se varsa Paraul Popii, cel paralel cu strada Campului. Acesta ajunge pe la USAMV, iar apoi este canalizat pana la confluenta cu Canalul Morii. Mergand in aval, pe strada Sindicatelor, la podul peste canal se poate vedea "o gaura" prin care curge apa. Este vorba de paraul din Gradina botanica.

Canalul Morii mai are si o serie de stavilare cu rolul de preaplin. Langa Sala Sporturilor, pe partea estica a strazii se poate observa prima constructie. Mai este una langa fostul Hotel Sport, iar urmatoarea este pe strada Cardinal Iuliu Hossu, chiar inainte de intersectia cu strada Baritiu.

Nu sunt pasionat de amenajari hidrologice, insa fiul meu, cand avea 5 ani, era fascinat de felul in care curge apa si am facut de multe ori "un mega tur al apei" pornind in Marasti pana in Grigorescu, la hidrocentrala.