[CJ] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Cluj-Napoca

Started by Ionut, November 27, 2012, 05:04:30 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

qionescu1

#2820
Trotuare DN1 C.
S-au montat parapeți de protecție.
Se montează stâlpișori in zona mediană in zona curbei și trecerii de pietoni de lângă Km 17.Trotuare in Livada comuna Iclod.












Powered by API/PUM imgur uploader


alexV

Absolut dezarmant cum se moare in trafic in oras. Bulevardele permit viteze care ucid.
E statistica aceea faimoasa, imapctul sub 30 la ora, aproape sigur supravietuiesti cu rani minore. Impactul peste 50 la ora, aproape sigur mori sau invalid permanent.


alexV

Uitati in ce hal arata masina care recent a lovit mortal o femeie. Am gasit testul EURO NCAP pentru Zoe. La un impact cu pieton la 40 km/h, aproape nu se observa deformare vizibila a masinii.

Cat sa fi avut soferul aici in momentul impactului ?!









nicolaem

uf ce trist.

neaparat sa cerem care cum putem radare fixe in oras

nicolaem

https://media9.ro/despre-zgarie-nori-la-nzeb-expo-sunt-prea-scumpe-locuintele-la-cluj-arhitectul-sef-al-judetului-propune-blocuri-de-peste-30-de-etaje/

,,Avem acel procent de CUT maxim, coeficientul de utilizare a terenurilor. Ideea este de ce nu utilizăm un CUT minim. Hai să schimbăm indicatorii ăia urbanistici, care mie mi se par ireali la acest moment. Avem Parcul Armătura, avem infrastructură de tramvai, avem atâtea și noi mergem pe indicatori maximali. Ar trebui să avem un indicator minim. De ce? Pentru că am posibilitatea să transport din punctul A în punctul B 20.000 de oameni și nu îmi permit, ca oraș, să țin terenuri goale. De acolo și costurile, de fapt. Pentru că astăzi încă ne permitem și avem luxul să ținem terenul liber cu infrastructură și posibilitatea de transport. Hai să vedem că alea se duc toate în costul locuirii pe care îl plătim zi de zi fiecare dintre noi", a explicat Claudiu Salanță.

qionescu1

Ciudata pozitionarea domnului Salanta. Indicator minim? Asta se bate cap in cap cu dreptul de proprietate asupra imobilului. Adica eu, daca am un teren intr-o zona centrala sa n-am dreptul sa construiesc o casa ci doar un bloc. Ca asa vrea admnistratia.

Totodata mai afirma ca trebuie schimbati indicatorii urbanistici. Schimbati in ce sau cum? Nu ne zice dar din postarile dansului vizavi de cel mai inalt bloc nou din Manastur eu inteleg ca nu s-ar incadra in peisajul arhitectural al Clujului. Poate am interpretat eu gresit dar nici domnul Salanta nu e foarte clar pana la urma. As prefera sa vad niste propuneri concrete pt a putea fi dezbatute. Deci pana unde mergem cu regimul de inaltime si cat CUT accepta autoritatile si de ce?

qionescu1


GML

Update de azi pe Brancusi:
Recent au pus stalpi noi de iluminat, cu leduri.







Powered by API/PUM imgur uploader

StefanCelMare

#2829
Că tot am discutat despre moduri de dezvoltare a orașului Cluj.
Am fost zilele astea la Lund în Suedia, să vizitez ESS (acceleratorul de particule care se construiește acolo).

Au făcut suedezii un cartier nou, între oraș și accelerator.
Cum l-au făcut?

Au făcut mai întâi linie dedicată de tramvai până în centrul orașului Lund, zona gării.
Abia apoi au pornit construcția de blocuri.





Powered by API/PUM imgur uploader


Așa arăta zona acum 2-3 ani, acum sunt blocuri pe zona neconstruită.
Am dormit în unul din ele, deci știu.
Eu despre asta vorbesc.
Unii aici zic că-s extremist anti dezvoltare, eu vă zic că noi ar trebui să construim cu cap.
Extremiști sunt destui în tabăra hai să facem orice numa să facem, ei au decis tot în ultimii 30 de ani.




Powered by API/PUM imgur uploader

PS - te jurai că ești în Florești acolo, macarale, blocuri în construcție.
DAR.
Capacitate de transport public fără conflicte de trafic spre centru/gară MULT PESTE nevoi.
Adică gândită și pentru dezvoltări viitoare ale zonei.

StefanCelMare

Bonus, părarea lui Țigănaș despre unele cartiere de la Cluj.

"În cadrul emisiunii Urbea9, produsă de Media9, arhitectul clujean Șerban Țigănaș a abordat fără menajamente problemele urbanistice grave din anumite cartiere ale Clujului, precum Bună Ziua, Europa, Câmpului și Edgar Quinet. Aceste zone au fost dezvoltate într-un ritm alert, dar fără o strategie unitară, rezultând într-o infrastructură fragmentată și servicii insuficiente. Țigănaș a subliniat lipsa de implicare a administrației locale, care, în opinia sa, nu a avut o influență reală în procesul de dezvoltare al acestor cartiere.

,,Nu și-au pus amprenta. Au fost un fel de arbitri, dar care au uitat să și fluiere sau să arate cartonașele galbene sau roșii", a declarat arhitectul. Critica sa reflectă sentimentul că autoritățile locale s-au comportat mai degrabă ca niște observatori pasivi, fără să intervină activ în procesul de urbanizare a acestor zone. Drept urmare, dezvoltarea acestor cartiere a fost dictată, în principal, de dorințele proprietarilor și dezvoltatorilor, care au operat pe principiul ,,dreptul meu de a face ce vreau"."

https://www.efainlacluj.ro/un-arhitect-clujean-critica-modul-in-care-s-au-dezvoltat-noile-cartiere-din-cluj-napoca-primaria-a-uitat-sa-fluiere/

nicolaem

Cu asta sunt deacord si eu.

As vrea si acum daca se dezvolta zona de nord, sa fie facut un drum de acces deja celebru...
IRA-calea ferata-Rasaritului-Gara. 4 benzi 2 pe fiecare parte de CF.
Bus dedicat si 20 mii oameni in blocuri noi acolo.
Dar degeaba vreau eu.... ca privatul isi va face treaba, probabil primaria doar partial.

As mai vrea acolo langa Dedeman si o autogara moderna tot pt mobilitate, tot pt a nu repeta greselile din zona Calea turzii, unde autocarele opresc ilegal in Observator fara sa aibe un spatiu dedicat.

nicolaem

#2832
LE, in mesaj nou ca nu mai pot edita...


M am uitat si eu la acel orasel, Lund. arata pur si simplu excelent.
Din pacate asa ceva nu o sa vedem in RO pt ca is prea multe greseli in urma. nu doar recente cat mai ales in anii comunismului.
ai mentionat tramvai la ei, dar uita-te si la infrastructura rutiera, co toate contrubuie la frumusetea aia de oras.

au centura, au si acea "metropolitana" prin oras, cu multe benzi si intersectii denivelate.

si toate astea la un orasel de 3 ori mai mic decat al nostru.

daca vrei mobilitate ca acolo atunci ar trrebui sa militam sa avem si noi ce au ei.

langa acel centru de cercetare de care spui exista si asta:




cum ar fi sa avem si noi la "centru de cercetare in Lomb" un astfel de drum?

uita-te ca acel oras, pe langa spatiile verzi ample din oras (pe care nu mai ai cum sa le faci), are si cea ce unii aici cerem si tu nu apreciai : drumuri de legatura rapida intre cartiere, prin exterior.
La cluj mobilitatea intre cartiere periferice trece obligatoriu prin centru. ori la ei exista "ringuri"
fix alea le vrem si noi, cand ne contraziceam acum 1 luna pe Floresti- Baciu, sau ceva similar. Diferenta e ca la noi drumul trece pe un deal. si la ei pe loc drept.

La fel si Malmo:





Daca vrem "o tara ca afara" ne lipsesc intradevar parcuri, tramvai in banda dedicata, dar ne lipsesc si drumurile de mai jos la 4 benzi si intersectii denivelate:


LRadu

Ma bucur ca cei de la media9 au acea serie cu Tiganas, intr-o lume a extremelor e un om echilibrat, si o opinie echilibrata care stie ce vorbeste cred ca e de apreciat si ascultat. Dar pare ca putina lume are rabdare sa asculte si citeasca o opinie echilibrata. Extremele sunt mai vizibile.

Buna ziua, Campului,Europa, parte dinspre oras, sunt toate primele zone dezvoltate dupa comunism. Ani 2000-2010 chiar si inceput de 2010 cand urbanismul era un haos. Toate aceste zone, care aveau cele mai bune pozitii din oras au fost profund maltratate de acea perioada. Strazi de 3 metri, lipsa de limite si alte prostii. E greu sa mai corectezi acum acele zone din pacate.

Sa apreciem totusi ca acum gandirea e total diferita. Poate soporului daca se leaga treburile sa semene cu un cartier asa cum ar trebui sa fie.

trifrazvan1977

Quote from: GML on November 09, 2024, 04:13:28 PMUpdate de azi pe Brancusi:
Recent au pus stalpi noi de iluminat, cu leduri.

Chiar daca lucrarea pare pe final, tot as fi curios sa vad planurile. Se pare ca au mutat ultima statie de autobuz intr-o alveola creata prin desfintarea locurilor de parcare, pare o largire a strazi Brancusi in zona acelui semafor de la trecerea de pietoni, aseara spargeau trotuarul inspre intersectia cu Fagului...largesc oare Brancusi de la semafor la intersectie ?