[CJ] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Cluj-Napoca

Started by Ionut, November 27, 2012, 05:04:30 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

raulbogdan23

Interesanta discutia de pe ultimele 3 pagini, pro vs contra.

Vin neutru in aceasta discutie.

@StefanCelMare observ ca zici la multe constructii nu pentru ca aglomeratie, etc. Iti inteleg punctele, dar orasul trebuie sa se dezvolte in continuare, daca inchidem peste tot orice extindere pentru a construi, atunci mergem doar pe verticala.

Cu toate acestea nu am vazut sa propui nimic pentru a rezolva aceste subiecte si nici pentru a rezolva problema traficului.

Fie ca vrei sau nu, orasul se va dezvolta intr-un mod sau altul. Timpul de stat in trafic va creste fara o idee de dezvoltare a infrastructurii, fara o centura, fara alte mijloace/modalitati de transport in comun.

Ca exemplu as putea sa dau cartierul Borhanci, recent dezvoltat.
1. Ce servicii ai acolo? - mai nimic, 2 banci rasfirate, ceva magazine de cartier; 0 barat in ce priveste scoli si gradinite
2. Ce modalitati de acces ai? - singura varianta de acces e str. Borhanci pe la ambele capete, ai 1 linie de bus care circula cum circula - fara sa imbunatatesti accesul pe baza a ce zici ar trebui blocate orice constructie

O propunere ar fi parte din centura care sa iti lege Aurel Vlaicu cu Calea Turzii macar pentru a imprastia traficul pe cele 2 directii, dar de aici deschidem alta cutie a Pandorei. De pe Turzii unde mergi? Tot inspre oras o iei daca vrei sa mergi spre Manastur, cel putin pana in Observator.

GML

Sincer, din Borhanci ai avea mai multe optiuni de legatura.
Pot sa legi Borhanciului si de Baisoara, dar nici macar pietonal nu pot sa mergi pe varianta mai scurta.
Teoretic va fi un Kaufland candva, dar pana atunci nimica extra.
Problema e si cu transportul in comun, care nu asigura o legatura normal cu centrul. Initial 20ul mergea macar pana la Opera, care era destul de OK, dar acuma nici ala nu iti da o legatura directa cu ceva, ce nu e 32 sau 45.

raulbogdan23

Normal ca sunt si alte optiuni, poti Buna Ziua sau Mihai Romanul, sau Baisoara, Sopor doar ca aici ai nevoie de viziune pe 10-20-30 de ani si sa incepi de acum sa realizezi legaturile, nu atunci cand deja e construit tot si nu mai ai pe unde sa bagi o strada decenta pe care sa iti intre macar un bus si sa nu ai curbe stranse la fiecare 50 de m.

Exemplu Buna Ziua, ce bine mergea o strada cu 1 banda/sens care sa coboare si sa dea in Turzii undeva, strada pe care sa poti baga un bus. Acum totul se opreste ori in Mozzart ori dincolo langa Grand Hotel. Daca nu se face ceva in privinta terenului care e intre Buna Ziua si str. Mihai Romanul sa vezi cum raman toti cei care o sa stea acolo cu 2 puncte de acces, capetele Mihai Romanul.

Ionut

@nicolaem @StefanCelMare

Băieți, play nice, vă rog. Sunteți amândoi bineveniți și utili în comunitate. Poate e o idee să fiți mai toleranți față de ideile celuilalt. De-aia se cheamă "forum".

Fără să știu exact situația din teren, probabil ambii aveți dreptatea voastră. Dezbateri de genul ăsta sunt și în București și în multe alte orașe. Probabil calea de urmat e undeva pe la mijloc. Mijloc nu înseamnă fix în mijloc, ci undeva între cele două extreme.

Trăim împreună. Fie că ne place, fie că nu. Trebuie să găsim o cale "de mijloc".

xpload24

salutare... stiti cumva de ce nu se reconfigureaza sensul giratoriu de la Emerson ? in zona respectiva se formeaza blocaje mai ales la orele de varf care zic eu se pot rezolva destul de usor...




qionescu1

Frumoasa grafica, in ce e facuta? Sensul giratoriu de la Emerson nu se va transforma intr-o turbo giratie pentru ca urmeaza a se construi un nod la centura metropolitana in imediata apropiere deci zona se va reconfigura. E motivul pentru care nu se va investi in actuala giratie.

Un al doilea motiv e siguranta si spatiul. Se circula cu viteza mari in zona, iar in legatura cu spatiul primaria nu prea isi bate capul de largiri. Cronologic intersectia Muncii cu Kiriac a fost realizata la ceva timp dupa o propunere postata aici.

LRadu

Cu riscul de a ma repeta, si a repeta ce au spus si colegii, nu poti opri dezvoltarea si cererea, o poti cumva frana putin dar ea va gasi o varianta sa iasa la suprafata.

Iti dau doar cateva exemple, dupa PUG-ul nou dezvoltarea Cluj-ului s-a franat destul de mult pana cand lumea s-a adaptat la noile reguli, si asta o vezi in localitatile de langa Floresti, Baciu, Chinteni, Dezmir. deoarece lumea nu a avut variante bune la Cluj s-au dus acolo. SI inca multi. Da o tura pana acolo sa vezi dezvoltari haotice si cum mai spuneam oamenii din aceste localitati 100% au nevoie mai tare de masina decat cineva care sta in centru/semicentral.

Al 2-lea exemplu de blocare - dealul Steluta/ zona viile nadasel, anterior 2017 (Pug nou) zona era extravilan. Lumea a cerut mult intrarea in intra si posiblitatea de dezvoltare legala fiind atat de bine pozitionata (3km de unirii), primaria a reactionat lent, asa ca aproape tot dealul a fost construit fara autorizatie. E bine? E foarte rau pentru toata lumea (si pentru primarie si pentru populatie) dezvoltare haotica, dar iarasi nu o poti opri.

Al 3-lea exemplu Borhanciul. De prin 2017-18 se incearca franarea dezvoltarii borhanciului pana la aparitia centurii metopolitane. Initial era vorba de 2020 parca, apoi a fost 2024, acum e 2026. Puz-urile au primit limitari, s-a spus public ca nu se mai dezvolta. S-a franat partial dezvotlarea e drept, insa e plin de dezvoltari noi in zona, s-au gasit variante (dezvoltari mici) si cei care nu au gasit au dat in judecata primaria si tot au primit AC.

Si da, orasul are o mare problema cu infrastructura nu neaparat cu urbanismul. Urbanismul de pe pug-ul nou e decent (nu e perfect categoric) dar este destul de bun, dar infrastructura nu tine deloc pasul. Poate cel mai bun exemplu e Borhanciul mentionat anterior care sta blocat de vreo 6-7 ani pentru sa nu se reuseste o minima legatura/sens giratoriu cam toate exemplele de urbanism prost la care ne putem gandi sunt rezultate a urbanizarii pe PUG-ul vechi.

@StefanCelMare incearca totusi si tu sa fi putin deschis dezvoltarii, sau macar putin sa incerci sa vezi din alta perspectiva, spui ca dezvoltarile ar trebui sa aiba legaturi mai bune... in conditiile in care toata discutia aceasta a inceput de la proiectul de la Remarul, care poate area cea mai bine conectata pozitie din oras din punct de vedere al transportujlui in comun - la max 5 minute pe jos ai asa: Gara, Autogara, Statiile de Bus de la Gara de unde poti merge oriunde... adica acces excelent la orice mijloc de transport existent in oras.  Iar ideea ca sa blocam totul sa fie foarte scump pe model Elvetian si sa nu mai vina lumea cred ca ai spus-o in gluma  :lol:

P.S. Sper sa imi gasesc timp peste weekend sa scriu putin despre PUG si poate chiar facem un traseu de dezvoltari frumoase de pe PUG-ul nou.

qionescu1

Nu stiu care ati mai remarcat dar o trecere de pietoni din Marasti, lasa mult de dorit in felul in care a fost gandita. Daca a fost gandita. Modificarea ei a inceput dupa crearea unei benzi de circulatie (culoare verde in poza) care ocoleste sensul giratoriu. Practic o turbo giratie, trecerea de pietoni fiind mutata partial mai in spate (spre est). Cel putin asa am dedus din vechile marcaje si din felul in care s-au reorganizat deficitar gardurile de protectie.

Probleme:
- timpul foarte scurt pentru traversarea ei. Intervalul de timp al semaforizarii este pentru un tanar sau adult in putere. Chiar si ei au fix timpul de a o traversa. Pentru o persoana varstnica, pentru copii, parinti cu copii, carucioare sau alte categorii este greu de traversat trecerea la o singura semaforizare. Ai nevoie de doua.

- fluxurile de pietoni. Nu e destul timpul scurt pentru traversare dar acesta este redus si de fluxurile de pietoni care sunt dirijate unul peste altul. Adica pietonii de pe ambele parti se intalnesc la mijloc trecand unii printre altii. N-ar fi asa mare problema daca trecerea nu ar fi una aglomerata, dar din pacate e foarte aglomerata si de multe ori trebuie sa te opresti ca sa nu te bati de ceilalti pietoni. NU mai vorbesc de situatiile cu carucioare, biciclete, plase etc.

- statia plasata (cerc rosu) complet nesatisfacor ba de multe ori chiar periculos la cat de apropiata e de banda de circulatie.

Urmeaza si sesizare pt ca solutii exista si nu sunt complicate. E necesara cresterea intervalului de timp pentru traversare cu aprox 3-5 secunde, alaturi de reorganizarea prin separare a fluxurilor de pietoni care se angajeaza la traversare, (separare existenta inaintea modificarilor) si mutarea acelei statii 15-20 de metri mai la est.




Powered by API/PUM imgur uploader     

GML

Update de sambata de pe Brancusi





Powered by API/PUM imgur uploader

O intrebare: o sa fie ceva si pe terenul suplimentar? Ca banda noua nu ocupa chiar atat de mult loc

qionescu1

Cu totii stim cu ce viteze se circula pe axa est-vest. Calea Floresti, Dorobantilor, 21 Decembrie 1989, Corneliu Coposu, Clinicilor etc sunt strazi unde se circula cu viteze foarte mari. Sensurile unice iarasi par a favoriza viteza. Nu stiu cat trebuie sa mai asteptam ca macar in punctele critice se avem radare pentru a se mai tempera graba sau pofta de viteza a unora.

https://actualdecluj.ro/accident-pe-calea-manastur-o-tanara-a-decedat/ 

nicolaem

ar trebui.
permite acum legislatia radare fixe ? fara echipaj MAI

dragos76

De ce nu se face semaforizarea cu radar fix integrat, mai ales acolo unde nu e vorba de intersecții ci doar semafoare la de treceri de pietoni (și cred că pe multe din trăzile menționate sunt foarte multe astfel de treceri de pietoni semaforizate)? Vine un bou cu 60+ la oră? Treci ep roșu automat semaforul. Cred că ar ajuta foarte mult.

(Un alt exemplu de stradă unde se circulă mai ales seara cu viteze mari e Bună Ziua.)

qionescu1

Bună ziua plus Zorilor/Frunzișului etc. Mai sunt. Se pare că legislația a fost modificată și există. Orice primărie le poate solicita in colaborare cu cnair/drdp. Se folosesc după instalare de către poliție. Citeam că sunt finantabile chiar prin PNRR.

Problema e că nu ne plac regulile și nici oamenii care le aplică. Iar primării știu asta și sunt destui care nu-și sacrifică popularitatea cu astfel de măsuri.

nicolaem

#2818
o oarecare anomalie in oras, conform cifrelor in ultimii ani administratia s-a concentrat pe spatii verzi si parcuri.
este usor de vazut si din executia bugetara:

https://media9.ro/emil-boc-la-raport-nu-sunteti-multumiti-de-parcurile-clujului-cei-mai-multi-bani-au-mers-la-spatii-verzi/


https://media9.ro/administratia-boc-s-a-miscat-cel-mai-bine-cu-parcurile-dar-s-a-ales-cu-tinicheaua-betonati-clujul/

in acelasi timp lucrarile de infrastructura au fost amanate sau abandonate. probabil din lipsa de resurse (finanicare si umane).

pare ca aceasta strategie a nemultumit pe toata lumea.
Cei vare vor spatii verzi inca spun ca nu sunt destule (desi toate existente arata bine, s-au plantat mii de copaci, s-au sifacut exproprieri pt parc nou). Celebra "betonare" promovata de activisti in realitate nu prea exista.
Cei care vor solutii de mobilitate sunt nemultumiti pt ca nu prea s-a facut nimic in afara de reasfaltari strazi.