[CJ] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Cluj-Napoca

Started by Ionut, November 27, 2012, 05:04:30 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

nicolaem

După un mandat cu prioritate în spații verzi pare că următorul va fi în infrastructură. Să vedem dacă acest pod se va și concretiza. Că povesti au mai fost.

https://media9.ro/emil-boc-la-raport-nu-sunteti-multumiti-de-parcurile-clujului-cei-mai-multi-bani-au-mers-la-spatii-verzi/

StefanCelMare

@nicolaem

Nu știu de unde ai dedus că eu mă opun la Wings sau Maurer sau orice.
Fiecare proiect în sine poate e relativ OK (deși Maurer e deja un pic cam aglomerat zic eu).

Buba e că fix lângă ele, mai facem ceva și mai mare.
Soluția mea este să nu mai facem pe bucăți, să știm ce vrem de la început.
Gen cartierul Tineretului, care ar trebui să aibă o împărțire a profitului între proprietarii de teren, indiferent ce se construiește exact pe parcela lor.

La fel și turnul de +27.
Zona respectivă, cum arată acum, permite asta.
Dacă obținem mergând pe verticală mai puțin impact la sol, grozav.
Eu mă tem că va fi și +27 ȘI densificare.

Referitor la trafic, cred că glumești.
Nu vorbim despre "leasure time" când vorbim despre trafic - deși inclusiv acolo se poate discuta.

Vorbim despre orele de navetă.
7-9 dimineața, 4.30-6.30 seara.

E rău-voitor să zici că "oamenii ăia oricum există".

Că vorbeam și despre "increased capacity" ca soluție la trafic (facem noi drumuri, noi benzi).
Cererea necesară să sufoce acele noi benzi/drumuri DEJA există.

Doar că lumea pleacă decalat, de exemplu din Florești se pornește lumea de pe la 6 jumate, și până pe la 10 tot vin spre Cluj.
Dacă faci o bandă nouă pentru mașini sau un nou drum, oamenii vor gândi - grozav, nu mai trebuie să planific când vin la Cluj, pot pleca când am nevoie => blocaj pe noua infrastructură.

La orele 7-9 respectiv 17-19 cca, eu pot garanta că și dacă facem CMC, va fi trafic bară la bară.
Soluția? Transport public dedicat.

nicolaem

stim, si exista PUG. deci daca esti ok cu Maurer, esti ok si cu Oxygen pt ca ambele sunt legale si respecta PUG. nu poti sa dai voie sa construiasca doar la "primul venit" si apoi sa zici ca nu mai vrei sa ii lasi si pe ceilalti.

legat de temeri "si inalt si inghesuit" le poti avea dar ce iti spunem este ca sunt nejustificate, in ultimii 9ani de la aprobarea noului PIG nu au mai fost magarii ca la inceputuri. deacord ca nu strica sa fim vigilenti sa nu reapara.

StefanCelMare

#2793
Poate că ajungem cu dezbaterea asta și la parte din problema reală.
Dacă un PUG permite dezvoltarea care ulterior ni se pare haotică, ar trebui să punem sub semnul întrebării puțin și regulile actuale.

Sunt prevederi în regulamentele actuale referitor la capacitatea de transport public?
Ar trebui introduse, dacă nu sunt.

Am fost în Elveția la studii, și rețin că și acolo începuseră să aibă probleme cu "urban sprawl".
Pentru ei era ceva șocant, cumva de neconceput cu câțiva ani în urmă.

Acolo adesea nu prea se mai construiește aproape deloc în jurul multor orașe, pentru că apoi nu se pot rezolva problemele de mobilitate.
Urbanismul lor foarte bun din anii 60-70-80-90, nu a prevăzut pur și simplu capacitatea de transport pentru noi cartiere situate mai în exteriorul celor existente (asta e și la noi apropo mai ales în orașe cu constrângeri geo-morfologice precum Clujul).

Asta a dus la "explozia" prețurilor la imobiliare în Elveția.

Dar ei preferă să aibă prețuri mari, decât dezvoltare ne-sustenabilă.
Erau șocați că se construiesc chestii fără a avea soluții clare cum transporți oamenii ăia în oraș în așa fel încât să nu prefera mașina personală.

Noi suntem ușor în altă barcă.
Avem într-adevăr zonele foste industriale în/lângă orașele mari, care nu se mai pupă conceptual cu ce este modern un oraș mare.
Aceste zone cam necesită re-conversia spre urban, preponderent rezidențial (dar și comercial).

După cum spuneam, ar fi bine să ne gândim atent la cum le dezvoltăm.
Pentru că ulterior, va fi foarte dificilă expansiunea pe zona din jur, cu excepția văii Someșului, pe care de bine de rău mai putem găsi soluții (metrou, benzi dedicate, etc).

PS - dacă observi, la noi nici nu se pune problema că NU s-ar putea realiza un cartier nou mai la exterior de cele existente.
La noi este ceva de genul, sigur prietene, fără număr, câte vrei.

Până se înfundă complet radialul ăla care vine din centru oraș spre acea periferie și stăm ore în navetă ca-n țările sub-dezvoltate.
Dar suntem mândri nevoie mare că crește orașul.
Și că am respectat PUG-ul pe zona nouă.
Mare, mare realizare.

Ajungem să facem apoi OZN-uri de centuri care costă enorm, cu tuneluri și pasaje, că no, problema e groasă.
În loc să o luăm invers, facem mai întâi drumul, căile de transport persoane, rețelele edilitare, și apoi cartierul nou.

nicolaem

#2794
sa intram in discutii de schimbat PUG nu ma bag pt ca nu e specialitatea mea si presimt ca va fi doar o discutie mult prea subiectiva de ambele parti.
Acel PUG trebuie sa fie totusi rezonabil. Radu spunea ca e mai drastic decat in alte orase. E important sa nu permita aberatii ca in Floresti. Dar nici sa interzica constructii asa la intamplare pt ca spui tu sunt prea inalte. E previzibil ca as putea sa pun o multime de poze cu cladiri mult mai inalte si dense din orase medii europene fara metrou.

Sa contestam orice regula doar de dragul contestari tine tot de un fel de activism.
Pentru ca tu nefiind de specialitate sa poti face o analiza comparativa serioasa cu alte orase si urmarile unor masuri, doar ne afundam in discutii usor utopice

StefanCelMare

Din ce știu eu, pe fiecare zonă urbană există o limită superioară de număr de etaje.
Deci nu 'spun eu'.

Motivul este umbrirea și faptul că dacă faci o clădire cu x etaje, cam trebuie să lași și pe alții să facă clădiri cu x etaje in acea zonă.

De asta și în orașele unde se construiește în sus, există cel mai adesea un cartier întreg dezvoltat astfel.
Dar acel cartier TREBUIE legat bine de zona centrală cu transport public.

După cum spuneam, la noi una dintre probleme este că efectiv nu avem nicio limită.
Exemplu:
https://media9.ro/urias-proiect-cu-133-de-constructii-propuse-pe-95-hectare-la-cluj-napoca/

Măcar e cartier de case, dar este exemplu la ce spuneam.
Fără număr cartier după cartier, apoi cerem OZN de drum de legătură, pe piloni și cu tunel, că stăm în trafic.

nicolaem

#2796
serios, numa minciuni spui. cum sa nu avem limite cand ti s-au aratat de atatea ori ca exista si sunt si respectate?


legat de strada Odobesti:

acuma nici cartierul asta de case nu iti place? frumos arajate, cu strazi intre ele. nu te supara dar o dai in extremism grav de tot. absolut orice constructie tu spui ca nu e buna, fie c a e bloc  pe frunzisului fie ca e casa in Dambu rotund.
pai tu (si eu) cum am mai fi venit in cluj daca nu se construia suplimentar?

e o extindere naturala a cartierului acolo si arata chiar bine. as fi criticat si eu daca se faceau blocuri dar totusi.

asta e zona:




se transforma in obsesie asta cu traficul. si pare ca ai vrea sa blochezi tot sa nu mai vina nimeni in oras sa nu cumva sa facem 20 de minute din manastur in centru in loc de 15 acum 20 de ani.
nivelul asta de extremist e destul de similar cu cel tip orban care ne zica nu nu vrem straini la noi in tara.

Tu si Dohotaru nu vreti centura in faget, nu vreti bloc de 10 etaje pe frunzisului, nu case in dambul rotund, nu drumuri noi in Baciu... pai de fapt voi vreti sa nu mai vina nimeni in oras.
Sa ramanem doar noi aici care deja am avut privilegiul sa "fim printre primii imigranti"

Imgz

Update de la bretea:

- S-a turnat niste asfalt













Cam din zona asta se desparte breteaua:

-vedere spre Borhanci


-vedere spre Cluj


mai au de ingropat niste tevi


Au sapat si in strada curenta, probabil urmeaza sa traverseze ceva pe acolo




Au inceput si sa monteze stalpi pe partea opusa bretelei






si o descoperire care sper sa nu blocheze santierul pentru cercetari arheologice 😅:


(domnii de pe santier l-au adoptat ca paznic)

StefanCelMare

#2798
Man, mai verifică-ți limbajul.
Oricând are cineva opinii argumentate împotriva ideilor tale, ești foarte agresiv.

Eu ți-aș da ban, și ai și report pentru ultima postare.

Dar presupun că asta este când nu ai argumente, ataci persoana care pune întrebări.

Între nordul și sudul orașului avem două bariere fizice, Someșul și calea ferată.
Dacă tu preferi să te faci că problema nu există, asta nu înseamnă că problema nu există referitor la cum duci acei oameni la sud de cele două bariere.

Asta nu înseamnă că nu trebuie construit deloc, dar senzația e că facem 'fara număr, fără plan'.
Nu am auzit nicio discuție despre cum ar trebui să ajungă acei oameni în oraș, doar planuri cu case. Așa a apărut și Floreștiul și Baciu.

StefanCelMare

#2799
Apropo, eu argumente mai am (deși suspectez că și tu mai ai injurii gratuite).
Clujul NU este București, în care de bine de rău ai radialele alea largi care duc capacitate și permit benzi dedicate tram/bus.
În capete București de bine de rău mai poți pune cartiere.

La Cluj avem ieșirile foarte prost gândite, mai puțin spre vest și spre est, dar cea spre vest mai ales ar trebui deja ajutată adițional (cu asta pot fi de acord, acea legătură Gilău-Cora).
Câți oameni mai poți îngrămădi realist pe legăturile Chinteni-oraș - chiar și cu un viitor pasaj acolo la Auchan?
Mie mi se pare că ai o gândire limitată, și că îți place să stai în trafic.

Ei bine, unora nu ne place să stăm în trafic, și mai punem și întrebări.
Apropo, nu am absolut dar absolut nicio legătură cu Dohotaru, nu îl cunosc personal, nu comunic cu el, am citit chestii în presă, și nici măcar nu sunt de acord cu tot ce spune.

Cred că în ziua de azi, să propui cartiere noi sau să aprobi extindere cartiere existente în mod semnificativ, fără a explica cum rezolvi problemele de trafic, este o problemă reală, puțin adresată spre deloc, și care nu trebuie ascunsă ci discutată.

Strategia pe care o propui tu, "move fast and break things", a fost aplicată decenii la Cluj, și ne-a adus unde suntem - în blocaje de trafic, cu soluții scumpe.

PS - poate e necesar și un "disclosure", pentru a îndepărta idea că eu am vreun interes personal în discuție.
Lucrez în cercetare, și nu am absolut, dar absolut niciun interes imobiliar, adică să se facă sau să nu se facă ceva anume, nu am interes nici eu nici familia mea sau rudele sau prietenii. Îmi este complet indiferent.
Ce nu îmi este indiferent este cât stau în trafic, câte noxe încasez mergând pe jos.

nicolaem

atat mai scriu pe subiect cu riscul de a ma repeta:

- ai spus ca legatura Floresti -Baciu nu e buna pt ca afecteaza fauna din Hoia
- centura metropolitana nu e buna pt ca afecteaza Fagetul
- mall-ul carbochim nu e bun pt ca e o cladirea prea mare ca amprenta la sol
- blocul de 27 etaje propus la remarul nu e bun pt ca e prea inalt
- blocul de 10 etaje de pe frunzisului nu e bun ca e prea nush cum
- blocul Maurer nu e bun ca e in centru si genereaza trafic
- si surpriza, un mic cartier de case gandite unitar intr-un cartier existent de case nu e bun nici ala, ca genereaza trafic

intradevar m-am suparat cand trebuia sa te ignor. sunt parerile tale extreme in care ne zici ca nimic nu e bun.
enervant e cand dezinformezi ca nu se respecta limitele sau legile, sau cei 30% spatiu verde. toate proiectele de mai sus sunt perfect legale respecta tot ce e de respectat dupa cum ti s-a mai zis.


StefanCelMare

#2801
Alegi exact ce vrei din ce am spus.
Sau nu citești.

Deci soluția ta este să nu chestionăm niciodată nimic.
Cine chestionează, este automat un inamic.
Cine nu are la literă și virgulă păreri ca ale tale (și ale primăriei adesea), este un inamic.
Dacă asta nu este agresivitate...

Tu spui că mie nimic nu îmi convine, deși dacă citești nu e alb și negru deloc ce spun eu, e... gri.
Dar pe de altă parte, ție destul de clar îți convine absolut tot.
Nu există nuanțe, nu există discuții.
S-a propus cartier, să-l executăm!
S-a propus mall nou, să-l facem!
Noi muncim, nu gândim!

Nu putem spune că ne deranjează traficul și poluarea, că se superă @nicolaem.
Serios?

Nici măcar nu te temi să scrii chestii reprobabile, atacuri la persoană.
Nu știu cine se ocupă de moderare pe acest thread, dar... zău că e dubios cum eludezi penalizările.

PS - N-am văzut niciun disclaimer că nu ai interese personale în discuții.
Interese imobiliare, interese de partid. Eu nu fac parte din niciun partid, nici familia sau rudele. Imobiliar nu am niciun interes, repet.
Ar fi util și un disclaimer că nu ai prietenii strânse cu vreun moderator. Eu nu discut nimic cu vreun moderator pe privat sau pe alte canale.
Sau la primărie, ai pe cineva acolo? Eu nu am, la fel nici rude, nici familie și nici prieteni (și nici dușmani :D).
Să știu și eu cu cine discut măcar, dacă mai are sens să îmi pierd vremea pe forum.

nicolaem

#2802
Mi se pare că tu mă ataci acum dar în fine.
E forum pro dezvoltare. Nu anti dezvoltare.
Ești prima persoana pe care o aud că se opune unui cartier de case. Și mai ceri și ban pe deasupra. Sunt frate cu Iuliu Dascălu de-aia vreau dezvoltarea zonei de nord a orașului

StefanCelMare

Mulțumesc pentru răspuns.
Prin omisiune, spune destule.
Deci îmi pierd vremea pe aici.

ijwtsh

Ma bag si eu ca musca-n lapte cu doua idei.

1. E naspa ca nu se pune accent pe infrastructura.

2. Nu putem sa oprim dezvoltarea.

Ca vrem, ca nu vrem, ca ne place, ca nu ne place, blocuri noi si mari si multe se vor construi. Ce putem face noi e sa cerem sa se faca si infrastructura aferenta, ca sa nu se inrautateasca traficul. Dar daca edilii nu vor, nu va accepta nimeni sa nu mai construiasca blocuri pana nu se rezolva infrastructura. Privatul merge inainte, in timp ce primarul ar trebui sa se ocupe de infra, sau sa ceara privatului s-o faca pe langa cladirile lor (cum am inteles ca se va face putin si pe langa pentru Rivus).