[CJ] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Cluj-Napoca

Started by Ionut, November 27, 2012, 05:04:30 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 2 Guests are viewing this topic.

qionescu1

Cu asa achizitie exista o sansa ca Dedeman sa se mute in Grigorescu. Mai degraba speranta decat posibilitate, dar cel putin ina o sansa (teoretica) primariei de 5 stele sa rezolve problema autogarii intr-un mod civilizat si eficient.

Adica sa o mute pe actuala autogara chiar langa gara, si sa creeze un hub de transport la alte standarde. Exista si posibilitatea unei intelegeri intre parti, Dedemand e exemplu putand beneficia de o parcare supraetajata pt clienti 1-2 nivele iar parterul sa fie rezervat unei noi autogari. O ideea doar.

https://media9.ro/terenul-pe-care-se-afla-cora-carrefour-a-trecut-la-noi-stapani/ 

klax187

Mie mi se pare mult prea valoros terenul si mult prea buna pozitia pt un magazin de bricolaj. Oi fi subiectiv, dar ma mir ca mai exista complexul acela in varianta actuala.

GML


qionescu1

Quote from: klax187 on October 19, 2024, 11:40:27 AMMie mi se pare mult prea valoros terenul si mult prea buna pozitia pt un magazin de bricolaj. Oi fi subiectiv, dar ma mir ca mai exista complexul acela in varianta actuala.

Fara indoiala ca e. Dar deja exista o constructie pe el si a fost concesionat pe o perioada de 50 de ani. Asa ca altceva nu vad a fi pana in anul 2050.

In schimb daca te uiti la autogara pe google maps vezi ca are o dimensiune cam un sfert din parcarea de la Dedeman iar linii de autobuz care te-ar duce la gara sunt doar cele metropolitane din cate vad. Au o frecventa buna iar pe jos ar fi vreo 700 de metri pana la gara. Totusi Clujul merita un alt nivel de abordare.

nicolaem

@StefanCelMare sunt curios cum te pozitionezi fata de un urmator mare proiect din oras.

previzibil activistii se opun:

https://media9.ro/critici-pentru-blocul-de-27-de-etaje-propus-langa-gara-nu-avem-nevoie-de-zgarie-nori/

cu gandul la ce spuneai zilele trecuta, sa nu dezvoltam orasul spre exterior, in interior permitem densificarea?
pozitionarea ar fi buna, langa linia CF care poate va ajunge la un moment dat utilizata ca tren metropolitan.

StefanCelMare

Din ce înțeleg, acolo se opun parcă și persoanele care stau în zonă, la case.
Eu zic că este discutabil totuși.

Poate sună ciudat ce zic, dar gândește-te la planificările urbanistice pentru noi cartiere din perioada comunistă.
Unele au fost mai ne-reușite și atunci, cu beton și asfalt excesiv.
Dar Gheorgheniul, zona Mercur de exemplu, arăta chiar bine.

Cu asta în minte, gândește-te acum la zona aceea industrială de la nord de gară.
Este spațiu mare!
Trântești acolo un bloc de 27 de etaje, treacă-meargă poate, dar eu mă tem să nu apară pădure de blocuri în jurul lui.
Fără niciun fel de spații verzi.

Uite aici mai clar grafic, comparație între ce înseamnă urbanism și ce înseamnă adesea la noi "ansamblu modern".
Vezi densitatea de blocuri pe Soporului, versus zona Detunata.

Eu nu mă opun construirii unui bloc anume, aleatoriu, dar din nefericire, noi aprobăm acum pe bucăți niște viitoare monstruozități, pentru că nu avem o imagine de ansamblu despre cum ar trebui să arate zona respectivă.

Fiecare construcție în sine pare modernă, arată bine pe randări, investiție privată, dar vai, cum să ne opunem.
Apoi rezultatul final este un - scuze de expresie - rahat.





Powered by API/PUM imgur uploader

LRadu

Ca o mica continuare a discutiei de la Rivus, si aici avem exact acelas UTR - Rim cu partial ZCP-Rim (zona protejata), POT maxim 60%, CUT maxim 2.8. Asta inseamna ca indiferent cum va arta la sol fie ca se merge pe un POT maxim sau nu (la Rivus e in avantajul lor sa fie amprenta la sol mare fiind centru comercial la parter) tot cam aceeasi suprafata construita va fi, asta inseamna ca daca au 10 000 mp construiti vor fi in jur de 25 000-27 000 (ca nu te duci chiar in CUT maxim) indiferent cum ii distribuim. Acestea sunt reglementarile din PUG.

Eu sunt fan sa fie distribuiti in sus (pe etaje) si nu la sol, acolo unde se poate (cum spuneam mai sus la Rivus era clar ca vor maximiza suprafata la parter fiind mall). Un exemplu bun in acest sens mi se pare minim Mall-ul din Buna Ziua (langa Lidl) unde regimul intial era P+4, si s-a negociat un regim mai mare de inaltime dar pentru asta s-a redus mult amprenta la sol sa a ramas un parculet in fata.
Acum bine inteles ca trebuie avut grija sa nu se distruga zone si avut in vedere si vecinatatile, sa nu fie un regim de P+1 in vecini si dintr-una P+20-30, dar aici pozitia nu pare sa incurce pe cineva.

Asa ca declaratia domnului deputat mentionat prin articol ca sa nu fie mult, este de fapt tot la fel fie ca este P+8 sau P+25. Oricine cu toate tiglele pe casa isi da seama ca un investitior nu va veni pe un teren unde se pot face 28 000 mp sa faca 10 000 doar ca sa "fie bine". Bine, probabil nici atunci nu ar fi bine pentru unii dar na.. :lol:

StefanCelMare

#2782
Oare la zona aia din Gheorgheni din print-screen, avem tot POT maxim 60%, CUT maxim 2.8?
Distribuția blocurilor este una apropiată de ideal.

Atâta doar, că în prezent ai avea nevoie de un parking undeva (poate în loc de un bloc).
Plus, complexul comercial (care există acolo, la Mercur) ar fi altfel ca design.

De fapt, poate tragi parkingul supra-etajat lipit de centrul comercial, bifezi două chestii dintr-o lovitură.
Înainte de 89 puțini aveau mașini, și totuși erau spații de parcare printre blocuri cât de cât.

nicolaem

alte vremuri, alte legi. poza ta e unde best off in oras. facuta dupa un proiect din anii 50. Daca te uiti la Manastur (Parang, Mehedinti) nu mai arata deloc asa frumos. Grigorescu a fost "indesit" in anii '80, desi era si el gandit foarte spatios.

terenul acum e privat si tot ce conteaza e daca se respecta PUG-ul.

Sustin si eu "etaje multe" din acelasi motiv. ai mai mult spatiu la sol.

Sa faci ceva mai de calitate ai nevoie si de legislatie nationala. Din pacata cartierul Sopor pare ca e impotmolit in birocratie, procese, legi.

consider un pic exagerat sa te opui cand e cladirea mare pe orizontala (mallul), te opui si pe verticala, te opui si la un cartier nou in nordul Florestiului. Unde dezvolti orasul?

@LRadu daca spui ca esti oarecum in domeniu, crezi ca Sopor are sanse sa fie facut vreodata? ma refer desigur la cartierul nou cu acel PUZ discutat si discutabil legal

StefanCelMare

#2784
Cam alegi ce vrei din ce am spus eu.
După cum spuneam, zona industrială poate deveni rezidențială, dar eu aș prefera să fie făcută cu cap, cu o planificare.

Planul urbanistic de acolo, dacă îi pui acel plafon de +27, va fi destul de ciudat.
Sunt tot felul de consecințe, inclusiv referitor la vecini, umbrire, etc.

Facem urbanism cu legile junglei, apoi plângem că nu fac față rețelele (canalizare, curent, transport).
Iar vecinii, dă-i încolo, să suporte ce a suportat și hârtia.

Exemplul Maurer.
Cum va arăta traficul acolo când va fi construit tot la piața Abator?
Nu departe va apărea și Rivus, și blocul ăsta de +27 (plus altele pe acolo prin zona Siemens).

Cele 3 obiective - Maurer, Rivus, blocul de +27 etaje, sunt toate la mai puțin de 1km distanță unele de altele.

La fel pe Frunzișului.
Încă se construiește, mai jos de Wings.
Când va fi ocupat 100% tot ce este pe acolo construit, cum va arăta traficul?
Îi pasă cuiva?
Aparent, nu.

Din nou, modul în care construim în oraș pare mereu pact cu diavolul.
Acceptăm pentru că fără construcții noi, prețul la imobiliare ar exploda și mai mult.

Dar să nu ne mințim.
Facem compromisuri, nu urbanism.
Nu îmi cere să-i aplaud.

nicolaem

ok, deci nu e bun nici maurer, nici wings.. in principiu nimic din ce se construieste nu e bun. ne spuneti voi.
dar ceri  planificare. exemplific-o.
esti convins ca acele proiecte mari in 1km nu vor ajuta in fapt traficul pt ca ai totul la acei 15 minute de plimbare care e metoda de bune practici acum in UE?

oamenii aia care se muta in Marurer exista. unde propui tu sa stea? daca stateau in Floresti nu se plimbau chiar mai mult cu masina prin oras?

o atitudine de nimic nu e bun, desi tot ce ai enumerat tu respecta legal PUG-ul care e fix planificarea urbana. 

indirect pe subiect:
https://romania.europalibera.org/amp/tara-in-service-imobiliare-cluj-napoca/33162119.html

LRadu

@StefanCelMare nu este relevant ce e acum pe PUG reglementat in acea zona pentru ca s-au respectat alti indicatori prin anii cand s-au facut. Dar ca idee Grand Parkul din Sopor (cele 5 cladiri din poza de mai jos) Sunt pe acelasi UTR RIM construite. Mie personal mi se pare un proiect frumos, decent. Bine inteles ca ei datorita pozitiei s-au dus maxim in rezidential nu comercial, deci POT ceva mai mic CUT spre maxim.



La cele vechi, am facut asa un mic calcul la un turn P+10 de pe detunata, si pe o parcela de 4000mp este o cladire cu amprenta de 850. Deci un pot de 0,21 (asta e POT de zona de case in faget :)) ) dar la CUT treba e interesanta e undeva la 2.3-2.4, adica nu cu mult mai mic fata de ce avem la RIM. (Iulius Carbochim, Remarul, Grand Park, etc). 


Tot asa din calcule din google maps (deci imprecise ambele) la Grand Park POT-ul pare a fi putin peste 30-35%, si CUT-ul tot pe acolo 2,4-2,5.
Iarasi interesant, la lamele de pe cealata parte (str Borsec etc) avem parcela de vreo 4000mp cu amprenta de 1000 (deci POT de vreo 25%) si un CUT de aprox 1,2, deci mult sub restul desi din satelit nu pare. 

De aceea mie mi se pare avantajos sa ai regim mare de inaltime, ca atunci practic pui acelas volum de oameni pe o amprenta mai mica si iti ramane si loc de zona verde.

Asa cum spunea si nicolaem degeaba ne mintim si ne scufundam in ideologii, realitatea este ca acum cand vorbim lumea vrea sa se mute la Cluj si are nevoie de locuinte. Daca orasul nu se misca si nu le permite in centru se vor muta altundeva (floresti, baciu) si adevarul e ca cel mai avantajos pentru trafic, pentru oameni, pentru oras, pentru toata lumea este sa stea in zona mai dense in oras (gen Iulius Gheorgheni) unde ai totul la indemana si practic nu ai nevoie de masina.

Pun pariu ca procentul de oameni care folosesc masina personala din cei care stau in Chinteni (sau Baciu) este de cel putin 5 poate chiar 10 ori mai mare fata de cei care stau in zona Gheorgheni-Iulius Mall.


@nicolaem cu privire la Sopor, cu siguranta se va face pentru ca este prea valoroasa zona, doar ca va fi foarte foarte greu, sunt prea multi oameni implicat. Desi foarte laudabila initiativa, ceea ce face primaria acuma e o eroare sa fie numit PUZ, la PUZ ai nevoie de acordul si semnatura tuturor proprietarilor ceea ce din puncutl meu de vedere sunt sanse de 0 barat. Ii putem spune cumva un plan Local (PUL daca imi permiteti  :lol: ), un ghid, un PUG detaliat, pe care ulterior proprietarii vor fi nevoiti sa isi faca un alt PUZ ca sa poata efectiv construi. cel putin asta inteleg.

LRadu

O mica erata la ce am spus mai sus, din pacate am vorbit din amintiri (desi nu imi place), Grand Park-ul din Sopor este pe utr UM3 - desi nu e foarte diferit de Rim are putin alte reglementari. POT 40% (poate merge pana la 60%) si CUT 2.0 (poate merge pana la 3.0).


Si daca tot am facut un alt post, va pun aici un print din regulamentul UM3 unde sunt reglementate spatiile verzi si spatiile libere de pe parcela:

nicolaem

multumim.

legat de sopor, stiu ca legal nu se poate face PUZ de Primarie. dar atunci poate legal ca primaria sa isi impuna strategia acolo?
in curand s-a dus si majoritatea de 66% din consiliu, deci va fi si mai greu de facut exproprieri.

mie chiar imi place acel cartier gandit de la zero, il vor multi dar evident ca din sute de proprietari multi nu sunt deacord. crezi ca e posibil? cum?
daca vin 5 proprietari cu parcele mici si cer PUZ, daca il fac diferit si nu vor sa dea teren pt drumuri ce parghii are primaria sa ii refuze? daca vin cu un mic puz care respecta totusi PUG ul zonei.

qionescu1

Un nou pod peste Somes. Prins in PUG si asteptat de foarte mult timp pt ca Boc nu e Bolojan, noul pod va veni din pacate cu doar o banda pe sens. Ceea ce e o greseala foarte mare pentru ca la nord de linia ferata str. Fabicii de Zahar are spatiu pentru 4 benzi inca de pe acum pana in B-dul Muncii.

Asa ca Fabricii de Zahar va intersecta perpendicular strazile Campul Painii (4 benzi), Plevnei (prinsa in Pug la 4 benzi) si B-dul Muncii (la 4 benzi). Deci cele mai important axe de transport vor comunica intre ele nesatisfacator. Si trebuie luat in calcul imensa zona industriala de acolo, preconizata a fi convertita tot intr-un imens cartier. Mai mult la est de str. Fabricii nu mai este nicio strada, paralela cu ea. la 4 benzi pana la viitoarea centura metropolitana. Daca tot se lauda ca la Cluj dureaza atat proiectele (tocmai pt a iesi bine si a fi facute cu cap) atunci ar fi bine ca si podul asta sa fie construit pt 4 benzi de circulatie.

https://actualdecluj.ro/nc-un-pas-pentru-podul-auto-nou-promis-de-primarie-peste-somes-in-zona-fabricii-de-zahar/

Cu galben strazile la 4 benzi in prezent si viitor.


Powered by API/PUM imgur uploader